Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
    Nyt kun kausi on aluillaan, muistutan kokemuksen opettamana muita toimimaan oikein!
    Jos joudutte onnettomuuteen, muistakaa hoidattaa itsenne kuntoon ja aivan kokonaan, ennenkuin lähdette takaisin töihin.
    Esimerkkini: Ajoin varsin vakaviin vammoihin johtaneen, vastapuolen vakuutuksesta korvattavan kolarin. Minulle tulleet lonkan, lantion, vatsan, käden ja pään vammat hoidettiin kolarin jälkeen. Muitakin mahdollisia vaurioita haettiin. Kun kipulääkitystä vähennettiin n. 1,5-2 vkon jälkeen, alkoivat tulla esiin polveani vaivaavat melkoiset kiputilat. Polveeni oli kohdistunut hyvän ajoasun läpi niin kova isku, että se halkaisi lonkan takaosastaan. Polveen sinänsä ei tullut mitään selvästi diagnisoitavissa olevaa, eikä sitä isommin siinä vaiheessa tutkittukaan. Kivut tulivat esiin vasta siinä vaiheessa, kun minut oli siirretty Töölöstä Tuusulan terveyskeskuksen sairaalaan toipumaan. Kaikki muut kivut ja kolotukset olivat kohtuullisia, mutta polven kivut ja vajaatoimisuus jäivät. Minä toistelin useita kertoja lääkärille jälkitarkastuksissa polveni toimimattomuutta. Työni oleellinen työasento on korjaushommia polviasennossa, johon en enää kyennyt. Lääkäri kehotti kuitenkin minua kokeilemaan työtäni siltä osin, kuin se olisi mahdollista. Liikennevakuutus korvaisi ansionaleneman ja jos en pystyisi tekemään työtäni, uudelleenkoulutus tulisi mukaan kuvioihin. Puolen vuoden sairasloman jälkeen lähdin töihini, mutta en kyennyt tekemään työtäni, jolloin lähdin kouluttautumaan uuteen työhön. Kaikki piti olla selvää, mutta tällöin kieltäydyttiin korvaamasta mitään edellämainituista. Nyt asiat ovat olleet yli viisi kuukautta liikennevahinkolautakunnassa, ja vajaa kk sitten tuli väliselvitys, että heiltä on hukkunut dokumentteja, eivätkä he voi tehdä kuin kielteisen päätöksen heti alussa tehdyn rtg-kuvan perusteella.
    Nyt laitoin uudelleen heidän hukkaamiensa materiaalin kopiot ja lausunnot uudelleen, joten odottelen tietoa taas.

Jos en olisi lähtenyt yrittämään työn tekemistä, vaan olisin toiminut vallitsevan tilanteen mukaisesti, olisi asiat
    edenneet lähes varmasti toisin! SIISPÄ; kaikki kuntoon, ennenkuin takaisin töihin!
    Niin pepar, itsekin taistelen nyt onnettomuuden jälkeen hoitamatta jätetyn asian kanssa. On epäilty eturauhas syöpää ja vaikka mitä, mutta selvästi on vaivoihin syy se, kun silloin tankkiin tömähti kalleudet, ja hommasta ei välitetty vaikka siitä valitin
    Saittekos kivusta ja särystä korvausta? Itselle oli yllätys kun sellaisen sain. Omasta liikennevakuutuksesta, ei vastapuolta. Solisluu leikattiin 3,5kk tapaturmasta, kuntoutettiin ja hampaita korjattiin yksityisellä puolella. Julkisella puolella vain perustutkimukset ja akuutti hoito 6pv. Sitten sairasloma 5vkoa.

Eihän tuo olkapää täysin kunnossa ole 2,5v tapauksen jälkeenkään, muttei häiritse liikaa töitä/harrastuksia.
    Otsikon perusteella luulin, että täällä keskustellaan aikuisten vaipoista tai virtsan karkailusta. hitsi!
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
    Kaikki muut korvaukset ml. kipu ja särky korvattiin täysin asiallisesti, ja kalleudet olivat minullakin, niinkuin vekelläkin, komiammat kuin kukaan parhaassa päiväunessaankaan voisi haaveilla. On jopa todistajia, että tuo "kassiosasto" oli size futis. Kävivät hoitsut urologilta kyselemässä pariinkin otteeseen, josko niille olis jotain tehtävissä (kateuttaan luulisin). Ei ollut, ja omia aikojaan ne siitä tulivat entisiin minimalistisiin mittoihinsa. Värikin oli sama, kuin niillä, joilla yleisen käsityksen mukaan ne ovat isommat.
    Jos muuten joku sanoo mulle, että "jättäis ton turvotuksen, mutta ottais kivun pois", ei tiedä mistä puhuu. Kerran työnsi hoitsu mut sellasella tuolilla vessanpöntölle, jolloin kalleudet täyttivät tilan. Ei muistanut, enkä itse tajunnut kouria niitä ennen poislähtöä pois pöntöstä, jolloin sattui vähän s...sti, kun lähti vetämään tuolia ulos. Silti tulivat kaikin puolin kuntoon.(onneksi)
    Tuota, Kawa600, uskoisin, että ongelmaasi löytyy parempia sivuja, missä ongelmasi ratkaistaan. Otan kuitenkin osaa, voin uskoa, että ne ovat hankalia.
    Lainaa (1955 @ Maalis. 11 2008,16:47) kirjoitti
    Kaikki muut korvaukset ml. kipu ja särky korvattiin täysin asiallisesti, ja kalleudet olivat minullakin, niinkuin vekelläkin, komiammat kuin kukaan parhaassa päiväunessaankaan voisi haaveilla.
    Aijaijai, huomasinkin ettei suojashortseissani ole yhtä suojusta, vaikka kaikki muut on. Vielä on kai jääkiekkokamppeet alennusmyynnissä!

Onni se sitten kuitenkin oli, että itse lensin sivusuuntaan pyörän päältä.
    Saittekos kivusta ja särystä korvausta? Itselle oli yllätys kun sellaisen sain. Omasta liikennevakuutuksesta, ei vastapuolta. Solisluu leikattiin 3,5kk tapaturmasta, kuntoutettiin ja hampaita korjattiin yksityisellä puolella. Julkisella puolella vain perustutkimukset ja akuutti hoito 6pv. Sitten sairasloma 5vkoa.

Itse sain korvausta kivusta ja särystä jonkun taulukon (Pohjola) mukaan 2kEuroa.

Vauriot olivat pari murtunutta nikamaa selästä ja oikean käden etusormi.
    R100R -92 >> R1100RS -93 >> K1200GT -03 >> R1200GSA -11 >> R1200GSA -16
    Lainaa (1955 @ Maalis. 10 2008,22:35) kirjoitti
    Kaikki piti olla selvää, mutta tällöin kieltäydyttiin korvaamasta mitään edellämainituista. Nyt asiat ovat olleet yli viisi kuukautta liikennevahinkolautakunnassa, ja vajaa kk sitten tuli väliselvitys, että heiltä on hukkunut dokumentteja, eivätkä he voi tehdä kuin kielteisen päätöksen heti alussa tehdyn rtg-kuvan perusteella.
    Nyt laitoin uudelleen heidän hukkaamiensa materiaalin kopiot ja lausunnot uudelleen, joten odottelen tietoa taas.
    Aika mielenkiintoinen ratkaisu jos he ovat töpänneet ja hukanneet paperit.
    Lainaa (1955 @ Maalis. 11 2008,16:47) kirjoitti
    Kaikki muut korvaukset ml. kipu ja särky korvattiin täysin asiallisesti, ja kalleudet olivat minullakin, niinkuin vekelläkin, komiammat kuin kukaan parhaassa päiväunessaankaan voisi haaveilla. On jopa todistajia, että tuo "kassiosasto" oli size futis. Kävivät hoitsut urologilta kyselemässä pariinkin otteeseen, josko niille olis jotain tehtävissä (kateuttaan luulisin). Ei ollut, ja omia aikojaan ne siitä tulivat entisiin minimalistisiin mittoihinsa. Värikin oli sama, kuin niillä, joilla yleisen käsityksen mukaan ne ovat isommat.
    Jos muuten joku sanoo mulle, että "jättäis ton turvotuksen, mutta ottais kivun pois", ei tiedä mistä puhuu. Kerran työnsi hoitsu mut sellasella tuolilla vessanpöntölle, jolloin kalleudet täyttivät tilan. Ei muistanut, enkä itse tajunnut kouria niitä ennen poislähtöä pois pöntöstä, jolloin sattui vähän s...sti, kun lähti vetämään tuolia ulos. Silti tulivat kaikin puolin kuntoon.(onneksi)
    Potku munille on aina elokuvissa hauska juttu ja pallistoorisi veti hymyä huuleen mutta jos ei itse tiedä miltä tuntuu kun kivekset turpoo jalkapallon kokoiseksi niin kannattaa vetää se naurunpyrskähdys takaisin. Varsinkin naisilla on refleksinomainen tapa potkaista munille jo ihan leikkimielisessä parisuhdekinastelussa mutta kun kertoo miten monta viikkoa saa käytännössä vain maata sohvalla kun liikkuminen koskee koko alavatsaan ihan sairaasti niin alkaa hekin ymmärtää että moista itsepuolustusta käytetään vasta sitten kun on melkein henki kyseessä.
    Lainaa (xs2jammu @ Maalis. 12 2008,10:19) kirjoitti
    Kaikki piti olla selvää, mutta tällöin kieltäydyttiin korvaamasta mitään edellämainituista. Nyt asiat ovat olleet yli viisi kuukautta liikennevahinkolautakunnassa, ja vajaa kk sitten tuli väliselvitys, että heiltä on hukkunut dokumentteja, eivätkä he voi tehdä kuin kielteisen päätöksen heti alussa tehdyn rtg-kuvan perusteella.
    Aika mielenkiintoinen ratkaisu jos he ovat töpänneet ja hukanneet paperit.
    Kyllä kaikesta mahdollisesta kannattaa kopiot olla. Aika ikävää jos vastapuoli 'hävittää' tositteita.
    Kyllähän mulla kaikesta paperilla olleista kopiot on, mutta kun hukkasivat magneettikuvat, joita en itse ollut käpälöinytkään. Niiden kopioiden saannissa oli ongelmia, eikä vakuutusyhtiö/liikennevahinkolautakunta vaivautuneet niitä tosissaan kaivelemaan. Lopulta kun sain tiedon, että ovat kadottaneet, ryhdyin itse hakemaan ja noin kymmenen puhelun jälkeen ne tuli postissa minulle. Luullakseni kopiot, mutta sainpahan toimitettua. Uskon kylläkin, että tässä on kysymyksessä taistelu, missä katsotaan, että haenko todelliseen vaivaani oikeasti ratkaisua, vai annanko periksi. Olen lähes varma, että joudun etenemään tässä vielä oikeusteitse eteenpäin!
    Jos en olisi lähtenyt yrittämään työn tekemistä, vaan olisin toiminut vallitsevan tilanteen mukaisesti, olisi asiat
    edenneet lähes varmasti toisin! SIISPÄ; kaikki kuntoon, ennenkuin takaisin töihin!
    Erittäin hyvä vinkki sinulta.

Itse kävin leikkauksessa ja makailemassa osastolla tällä viikolla ma -> ti. Kämppiksenä oli vajaa 60 v herrasmies joka oli menossa polvinivelleikkaukseen (keinonivel tilalle). Oli loukannut polvensa 60-luvulla jalkapalloharjoituksessa. Pikkuhiljaa polvi oli sitten huonontunut vaihtokuntoon.

Tällaiset loukkaantumiset voivat siis olla vaikutuksiltaan todella pitkälle ulottuvia. Tuollaisessa tilanteessa voi olla käytännössä mahdotonta saada maksajaksi liikennevahingon kohdalla vakuutusyhtiötä.
    RvN
    Hiukan off-topik, mutta itsellä on polvi nyt jo huonossa kunnossa, leikattu kahteen kertaan. Pitäisi olla kunnossa, mutta eihän se leikattu koskaan alkuperäistä korvaa.

Veikkaan ettei mene kauaa, kun joutuu jotain lisäosia hommaamaan.
    Itsekin oppinut että jos sattuu ja tapahtuu, niin aina lääkärille näytille. Itsellä 15 vuotta sitten tapahtunut kolari kummittelee vieläkin polvessa. Jos olisin silloin aikoinaa mennyt heti tapahtuneen jälkeen lääkäriin, vamma olisi huomattu ja hoidettu huomattavasti helpommin ja luultavasti ilman mitään pysyvää vaivaa.
    Nyt on polvessa ruuvia ja ties mitä muuta romua joka muistuttaa olemassa olostaan kun kyykyllä ajelee pitempiä siivuja.
    Eli jos ja kun sattuu, niin aina lääkärille näyttämään pienetkin pipit. Pahimassa tapauksessa se on vain turha käynti, mutta saattaa myös säästää aikaa, vaivaa, rahaa, ja ehkäistä lisävammoilta.
  16.  
    Kolareita vedetty ja monta: tähän hommaan pitäis kehittää joku etujärjestö joka voisi vetää asiaa eteenpäin. Silloin kun olet pulassa et jaksa, voi, etkä ehdi ja juuri näin, jälkeenpäin kaikki jarruttelee ja kohta on kulunut kolmevuotta ja asiat on poissa päiväjärjestyksestä. Jenkeissä jos räsähtää korvaukset on satojatuhansia vaikka jäisit henkiin. Meillä kivusta ja särystä 1500€ vedä siitä. Se on niinku vanhoissa suomi leffoissa, hattukädessätakaperinpoisjauseaanotteeseenkiitelle n. Herranpelko on tyhmyyden alku.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601