Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 43:sta
  1. #1
    Hola kaikille.

    Pienoinen mp-kuume on päällä. Yammussa ei ole mitään vikaa, mutta kadonneen ajoasennon metsästäminen on kesken. Näyttää siltä, että kyykympään suuntaan pitäisi mennä, mutta ei kuitenkaan mihinkään yltiöpäisyyksiin asti.

    Epäilisin, että K1200S miellyttäisi lihavaa keski-ikäistä miestä.

    Kehukaapas nyt omistajat pelejänne?
  2. #2
    Vartoo kuukausi ja käy koeajamassa. Tietenkin se tarvii pientä malttia varsinkin jos kuume on päällä. Tiedän tunteen ja sillä ei ole mitään tekemistä järjen kanssa koko hommassa.
  3. #3
    Kehuista tiedä, mut on ollu mulle "paras" toi K1200S. Mahtava runko, alusta ja uskomattomat jarrut(siis mulla ei oo havinneet... ). Tehoja on tarpeex ja matkassa/radalla pärjää. Parempaakaan ei oo tullu vastaan, joten samalla mennään ens kesänäkin.

    No, 750 GSXR 08 kyl tulossa lisäks ei niin vakavaan moottoripyöräilyyn .
  4. #4
    Lainaa (puujahke @ Maalis. 09 2008,23:09) kirjoitti
    No, 750 GSXR 08 kyl tulossa lisäks ei niin vakavaan moottoripyöräilyyn .
    No kappas, samat kujeet kun mulla Lykkyä sen kanssa, yritetään olla konttaamatta ainakaan heti alkukaudesta .
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  5. #5
    On ollut kaksi K1200S:ssää, reilu 55000km niillä kurvailtu ja on kyllä loistava peli. Kolmatta harkitsen, kun en mitään muuta haluttavaa löydä matkan tekoon. Vähän ahdistaa oma mielikuvituksen puute, kun pitäisi jotain muutakin koittaa vaikka hampaat irvessä. Ei vaan halua mitään muuta, niin kai sitä täytyy lopettaa koko mopoilu tai ostaa kolmas, kun ei kerran mitään itseä miellyttävämpää löydy.

    Osta pois vaan, parempaa ei ole.
    Dixi et animam levavi
  6. #6
    Lainaa (xs2jammu @ Maalis. 09 2008,21:33) kirjoitti
    Vartoo kuukausi ja käy koeajamassa. Tietenkin se tarvii pientä malttia varsinkin jos kuume on päällä. Tiedän tunteen ja sillä ei ole mitään tekemistä järjen kanssa koko hommassa.
    Jos uutta pärrää meinaa hankkia, niin ei välttämättä sopivaa mallia ole tarjolla enää keväämmällä. Näissä on sen verran pienet kiintiöt.

    Hyvähän tuo K1200S on. Sopii isommallekin miehelle. Tai sitten K1200R Sport, vähän pystympi ajoasento.
  7. #7
    Lainaa (ek@ @ Maalis. 09 2008,23:50) kirjoitti
    On ollut kaksi K1200S:ssää, reilu 55000km niillä kurvailtu ja on kyllä loistava peli. Kolmatta harkitsen, kun en mitään muuta haluttavaa löydä matkan tekoon. Vähän ahdistaa oma mielikuvituksen puute, kun pitäisi jotain muutakin koittaa vaikka hampaat irvessä. Ei vaan halua mitään muuta, niin kai sitä täytyy lopettaa koko mopoilu tai ostaa kolmas, kun ei kerran mitään itseä miellyttävämpää *löydy.

    Osta pois vaan, parempaa ei ole.
    eikö ne pitempään kestä?

    55 tonnia ja kolmast pitäs hommata?
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  8. #8
    Lainaa (jaket @ Maalis. 10 2008,14:47) kirjoitti
    Lainaa (ek@ @ Maalis. 09 2008,23:50) kirjoitti
    On ollut kaksi K1200S:ssää, reilu 55000km niillä kurvailtu ja on kyllä loistava peli. Kolmatta harkitsen, kun en mitään muuta haluttavaa löydä matkan tekoon. Vähän ahdistaa oma mielikuvituksen puute, kun pitäisi jotain muutakin koittaa vaikka hampaat irvessä. Ei vaan halua mitään muuta, niin kai sitä täytyy lopettaa koko mopoilu tai ostaa kolmas, kun ei kerran mitään itseä miellyttävämpää *löydy.

    Osta pois vaan, parempaa ei ole.
    eikö ne pitempään kestä?

    55 tonnia ja kolmast pitäs hommata?
    No ei ne kestä ja perä vuotaa koko ajan ja lässynlässyn. Kaverilla on käsittääkseni ollut aika huonoa tuuria noiden mopojen kanssa, eli menneet rikki ulkoisista syistä.

    Ja minkä ihmeen takia pärrä pitäisi ajaa loppuun, voihan sitä vaihtaa vaikka vuoden välein, kun värit vaihtuu.

    Jos ei rahasta ole kiinni, niin K1200S ehdottomasti, kaikilla herkuilla. Ja vaikka olisi vähän tiukkaakin, niin sama ohje.
  9. #9
    Lainaa (jaket @ Maalis. 10 2008,13:47) kirjoitti
    eikö ne pitempään kestä?

    55 tonnia ja kolmast pitäs hommata?
    No ensimmäisellä ajoin vuodessa 36000km ja ajattelin vaihtaa uuteen, kun piti turbo saada. No toinen menikin sitten paskax vuosi sitten:
    hirviökolari

    Kaikenlaisten kiemuroiden ja kuljetusliikkeen rungon katkaisemisen jälkeen se sitten lopulta meni lunastukseen. Uutta tekisi mieli, mutta erikoistahan se olisi kolmas samanlainen hankkia - saa nyt nähdä...

    On se kyllä loistava pärrä.
    Dixi et animam levavi
  10. #10
    Minä otin moisen eilen 10.3 liikenteeseen. Vaihdoin FJR:n K1200S:ään ja mukavaltahan se tuntui. Ehdin ajaa illalla töiden jälkeen vain 91 km ja räntääkin alkoi pikkasen häpsimään. Tehoja on selkeesti FJR:ää enemmän ja kevyempi muutenkin. Vielä niin vähän kokemusta, että voisin sanoa mitään "painavampaa" ko. moposta.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  11. #11
    Lainaa (ttuttu @ Maalis. 11 2008,10:02) kirjoitti
    Minä otin moisen eilen 10.3 liikenteeseen. Vaihdoin FJR:n K1200S:ään ja mukavaltahan se tuntui. Ehdin ajaa illalla töiden jälkeen vain 91 km ja räntääkin alkoi pikkasen häpsimään. Tehoja on selkeesti FJR:ää enemmän ja kevyempi muutenkin. Vielä niin vähän kokemusta, että voisin sanoa mitään "painavampaa" ko. moposta.
    Ihanko uuden otit alle? Onneksi olkoon, aikuisen valinta.
  12. #12
    Lainaa (hidas57 @ Maalis. 11 2008,10:06) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Maalis. 11 2008,10:02) kirjoitti
    Minä otin moisen eilen 10.3 liikenteeseen. Vaihdoin FJR:n K1200S:ään ja mukavaltahan se tuntui. Ehdin ajaa illalla töiden jälkeen vain 91 km ja räntääkin alkoi pikkasen häpsimään. Tehoja on selkeesti FJR:ää enemmän ja kevyempi muutenkin. Vielä niin vähän kokemusta, että voisin sanoa mitään "painavampaa" ko. moposta.
    Ihanko uuden otit alle? Onneksi olkoon, aikuisen valinta.
    Onhan/olihan se uusi, mutta ylivuotinen. Nyt 91 km ajettu! Joku Bemu tietäjä tunnistaisi sen sinivalkoisesta väristään 2007 malliksi. Tänä vuonna ei kuulemma ko. värisenä saa?
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  13. #13
    Lainaa (ttuttu @ Maalis. 11 2008,11:45) kirjoitti
    Lainaa (hidas57 @ Maalis. 11 2008,10:06) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Maalis. 11 2008,10:02) kirjoitti
    Minä otin moisen eilen 10.3 liikenteeseen. Vaihdoin FJR:n K1200S:ään ja mukavaltahan se tuntui. Ehdin ajaa illalla töiden jälkeen vain 91 km ja räntääkin alkoi pikkasen häpsimään. Tehoja on selkeesti FJR:ää enemmän ja kevyempi muutenkin. Vielä niin vähän kokemusta, että voisin sanoa mitään "painavampaa" ko. moposta.
    Ihanko uuden otit alle? Onneksi olkoon, aikuisen valinta.
    Onhan/olihan se uusi, mutta ylivuotinen. Nyt 91 km ajettu! Joku Bemu tietäjä tunnistaisi sen sinivalkoisesta väristään 2007 malliksi. Tänä vuonna ei kuulemma ko. värisenä saa?
    Totta. Tuota valkoista ei taida olla enää tälle vuodelle edes rahalla saatavissa. Tälle vuodelle oli tarjolla white aluminium, kolmiväri (titan silver/cosmic blue/night black) ja itseäni eniten miellyttävä night black.
  14. #14
    pari kesää olen ajanut K12S.llä. täytyy sanoa kiva on pyörällä kurvailla yksin ja kaksin.Käsi paketissa odotellaan ajoon pääsy lupaa että tervetuloa joukkoon.Yamaha thunderace jälkeen jarrut olivat suurin ylläri! Kyllä BMW pysähtyy hyvin!
    Olen "käynyt läpi" Suzuki T 250
    Suzuki 550 GT
    Suzuki 750 GT (kaksin kappalein)
    Yamaha XJ 900
    Yamaha thanderace 1000 R
    BMW K 1200 S
  15. #15
    Lainaa (Anatooli @ Maalis. 09 2008,21:24) kirjoitti
    Hola kaikille.

    Pienoinen mp-kuume on päällä. Yammussa ei ole mitään vikaa, mutta kadonneen ajoasennon metsästäminen on kesken. Näyttää siltä, että kyykympään suuntaan pitäisi mennä, mutta ei kuitenkaan mihinkään yltiöpäisyyksiin asti.

    Epäilisin, että K1200S miellyttäisi lihavaa keski-ikäistä miestä.

    Kehukaapas nyt omistajat pelejänne?
    Matalammat raiserit?
    <p>oli miten oli, mutta näin on</p>
  16. #16
    Lainaa (ttuttu @ Maalis. 11 2008,10:02) kirjoitti
    Minä otin moisen eilen 10.3 liikenteeseen. Vaihdoin FJR:n K1200S:ään ja mukavaltahan se tuntui. Ehdin ajaa illalla töiden jälkeen vain 91 km ja räntääkin alkoi pikkasen häpsimään. Tehoja on selkeesti FJR:ää enemmän ja kevyempi muutenkin. Vielä niin vähän kokemusta, että voisin sanoa mitään "painavampaa" ko. moposta.
    Taisinpa nähdä sun FJR:än Motomarketin kuormurin lavalla, kun mun vaihdokin hakivat. Tässä vielä kuumeisena odottelen uutta titan silver-cosmic blue-night blackiä kaikilla tehtaan mausteilla.
    Pitäis tulla parin viikon sisään, jos kaikki menee putkeen.

    Otitko omaasi muuten mitään lisävarusteita? Itse ajattelin katsella laukkuja, sun muita lisävarusteita vasta kun saan mopon. Putki taitaa kyllä mennä vaihtoon heti ensimmäiseksi..
    Kyselin, jos olis saanut valmiiksi Remuksen tms. putkella. Siis niin ettei olis ottanut alkuperäistä putkea ollenkaan, mutta eipä onnistunut. Just pääsin tuosta K 12 RS putken rohjakkeesta eroon, niin jo tulee taas turhaa hyllyn täytettä..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  17. #17
    Lainaa (J@ck @ Maalis. 12 2008,11:41) kirjoitti
    Taisinpa nähdä sun FJR:än Motomarketin kuormurin lavalla, kun mun vaihdokin hakivat. Tässä vielä kuumeisena odottelen uutta titan silver-cosmic blue-night blackiä kaikilla tehtaan mausteilla.
    Pitäis tulla parin viikon sisään, jos kaikki menee putkeen.

    Otitko omaasi muuten mitään lisävarusteita? Itse ajattelin katsella laukkuja, sun muita lisävarusteita vasta kun saan mopon. Putki taitaa kyllä mennä vaihtoon heti ensimmäiseksi..
    Jaa... missäs ehdit sen näkemään? Sinne meni ihan hyvä mopo, mutta par... erilainen tuli tilalle. Tässä mallissa ei ole muuta kuin perusvarustus, paitsi sivulaukut. Mulle välttää muuten ihan perusmopo. Tämä mopo oli ylivuotinen, joka oli ilmeisesti jäänyt liikkeen nurkkaan puoliksi unohtuneena? Tehoja on minulle ihan tarpeeksi vakionakin. Toivottavasti pysyn hengissä kauden loppuun.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  18. #18
    Lainaa (ttuttu @ Maalis. 12 2008,19:26) kirjoitti
    Jaa... missäs ehdit sen näkemään?
    Ihan kotipihassa täällä Vantaan perukoilla.. Ainakin siellä oli 1200 S Bemuun vaihdossa tullut FJR kyydissä, sanoi hakeneensa sen Puistolasta.

    En minäkään tuota putkea tehojen vuoksi, taitaa riittää vakiotehot ainakin ensimmäiseksi kesäksi muutenkin Vaimentimen malli vaan ei ole oikein mieleen..



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  19. #19
    Aika kivasti tulee ainakin Akran Racing kokoputkella lisäpotkua keskialueellekin, vaikka pitää noisekillerin ja katalysaattoripatruunan paikallaan, jolloin se on E1-hyväksytty. Lisäksi värinät vähenevät. Painosta lähtee 6,3kg pois. Ja alaväännöstä alle 5000rpm lähtee siivu.
  20. #20
    Lainaa (J@ck @ Maalis. 13 2008,09:49) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Maalis. 12 2008,19:26) kirjoitti
    Jaa... missäs ehdit sen näkemään?
    Ihan kotipihassa täällä Vantaan perukoilla.. Ainakin siellä oli 1200 S Bemuun vaihdossa tullut FJR kyydissä, sanoi hakeneensa sen Puistolasta.

    En minäkään tuota putkea tehojen vuoksi, taitaa riittää vakiotehot ainakin ensimmäiseksi kesäksi muutenkin Vaimentimen malli vaan ei ole oikein mieleen..
    No sehän se sitten oli! Juu... kelit meni taas surkeiksi. Eipähän sitä viitsi räntäsateessa ajella.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  21. #21
    Mitä ihmettä, etelässä porukka ajaa jo, ei vaan meillä keski-suomessa. Itselläni remuksen putki ja "noisekiller" kiinni mutta silti ääni on erittäin hyvä alkuperäiseen putkeen verrattuna ja moottorijarrutuksessa paukkuu kivasti. 17300km ajettuna ja vieläkin tykkään kovasti pyörästä.
    Bimota DB6 ja Ducati Pikes Peak
  22. #22
    Lainaa (8551 @ Maalis. 16 2008,20:40) kirjoitti
    Mitä ihmettä, etelässä porukka ajaa jo, ei vaan meillä keski-suomessa. Itselläni remuksen putki ja "noisekiller" kiinni mutta silti ääni on erittäin hyvä alkuperäiseen putkeen verrattuna ja moottorijarrutuksessa paukkuu kivasti. 17300km ajettuna ja vieläkin tykkään kovasti pyörästä.
    Kyllähän täällä etelässä on voinut ajella periaatteessa lähes koko talven. Pyöriä onkin näkynyt liikenteessä jonkin verran, muttei kuitenkaan ruuhkaksi asti. Itse en ole viitsinyt, vaikka hieman poltetta on ollutkin. On tuo kotipiha ja pikkutie kuitenkin ollut sen verran jäässä, ettei viitsi edes kokeilla.

    Tuosta putkesta tuli mieleen.. Mulla oli aiemmassa K 12 RS:ssä Remuksen putki. Tietämättömyyttäni otin sen alumiinikuorisena, joka oli kyllä vikatikki.
    Helvatin hankala pitää puhtaana ja jo muutaman viikon vanha pesemätön lika teki siihen syöpymiä. Putki oli käytössä 4 kesää, jonka aikana se kiillotettiin penkkikoneessa kaksi kertaa.
    Aika veemäinen ja paskanen homma.. Eka kerran teki kaveri, joisen kerran tein tutun pajalla itse. Se olis taas toinen tarina, mutta äijä on kuin nokisutari ko. homman jälkeen.

    Pitikö mopollesi muuten tehdä mitään säätöjä putken vaihdon yhteydessä? Mistä Remuksen hommasit, millanen kuori siinä on ja mitä maksoit?
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  23. #23
    Remuksen uudempi hexaconal on kyllä hieno:
    kuva

    Ei sille mitään säätöjä tartte tehdä, eikä oikein voikaan helposti. Saahan siihen RapidBiken ja PC kai on kanssa tulossa, ainakin taas mainostavat "coming soon".

    Vielä kun ottaa snorkkeleiden etuosan pois, niin alkaa toimia. ECU säätää itse itseään. Sen voi ainakin ennen resetoida seuraavasti:
    1. akun napa irti tunniksi, 10 min ei riitä ja itse jätin yön yli, että konkat purkautuu
    2. navat kiinni
    3. sähköt päälle, mutta älä starttaa
    4. käännä kaasu kolme kertaa täysille ja kokonaan pois, niin säätää kaasun asentopotikan
    5. sammuta sähköt
    6. sähköt päälle ja starttaa kone.

    Nyt aloittaa tyhjältä pöydältä seosten säätämisen.
    Dixi et animam levavi
  24. #24
    Tollasta ohjettahan ne tyrkyttää 'opittujen' säätöjen nollaamiseen. Tuo pitkä aika juontaa siitä, että siellä jokin konkka pitää varausta yllä, ELLEI pura varausta heti. Se tapahtuu irroittamalla + johto akusta ja kytkemällä se hetkeksi akun miinusnapaan. Oikein turvallisesti tämän tekee pienen vastuksen (luokkaa 1 kilo-ohmi) kautta.

    Toisaalta, eihän tuossa mikään hoppu ole, kyllä ne säädöt asettuu ajamallakin (20km), ilman resetointeja.

    Se snorkkelihomma on kyllä sellainen, että imuääni tulee mielestäni häiritsevän kovaksi, ja alaväännön palauttaminen VAATII Rapidbiken tai sitten PC:n, jos se tulee. En ole kovin vakuuttunut operaation mielekkyydestä K12S:n tapauksessa. Siinä on sentään kaksi imukanavaa, toisin kuin K12R:ssä.

    Ovat sakemannit muuten todenneet tuossa pyörässä olevan tehorajoituksen pikkuvaihteilla. Käppyröitäkin näin. Sellainen 10nm on hukassa esim kakkosella. Tehorajoitus on toteutettu ruiskurungoissa olevilla kuristusläpillä, jotka kuristavat ilman saantia ECU:n ohjaaman askelmoottorin avulla. Tämän askelmoottorin voi poistaa kuvioista (ei pysyvästi) suht helposti, alle tunti meni kun oikein huolella teki homman. Ja näin on 'antiwheelie'-toiminto poistettu!
  25. #25
    Lainaa (hidas57 @ Maalis. 17 2008,13:41) kirjoitti
    Ja näin on 'antiwheelie'-toiminto poistettu!
    Onko se keuliminen tosiaan kiinni 10 newtonmetristä?

    Omaani en ole sen kummemmin räolännyt, kun että laitoin halvimman mahdollisen Leovincen pöntön alkuperäisen tilalle, kun se alkuperäinen on aika karseen näköinen ilmestys.

    Tehot noisekillerin kanssa ovat voineet vaikka tippua alkuperäisestä, mutta eipä ole tehty mittausta.

    Jos tuosta suorituskykyä meinaa oleellisesti parantaa, niin taitaa tarvita sen verran suuria tehonlisäyksiä, että ei pelkkä putkenvaihto ja pienet säädöt tuo merkittäviä parannuksia.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  26. #26
    Lainaa (Ekku @ Maalis. 17 2008,17:49) kirjoitti
    Jos tuosta suorituskykyä meinaa oleellisesti parantaa, niin taitaa tarvita sen verran suuria tehonlisäyksiä, että ei pelkkä putkenvaihto ja pienet säädöt tuo merkittäviä parannuksia.
    Miten lie K 12 S:än kanssa..? Ainakin K 12 RS:ään tuli pikku virityksellä (eli lastulla, putkella ja konnalla) + 11,5 hp ja myös vääntökäyrä muuttui mukavammaksi.

    Niin joo.. Otin mopon kaikilla tehtaan varusteilla, niin siinä tuli mukana myös luistonesto (oliko se nyt sitte se ASC) Jälkeenpäin tuli mieleen, että olikohan tuossa mitään ideaa. Onko jollain kokemuksia moisesta?



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  27. #27
    Lainaa (Ekku @ Maalis. 17 2008,17:49) kirjoitti
    Lainaa (hidas57 @ Maalis. 17 2008,13:41) kirjoitti
    Ja näin on 'antiwheelie'-toiminto poistettu!
    Onko se keuliminen tosiaan kiinni 10 newtonmetristä? *

    Jos tuosta suorituskykyä meinaa oleellisesti parantaa, niin taitaa tarvita sen verran suuria tehonlisäyksiä, että ei pelkkä putkenvaihto ja pienet säädöt tuo merkittäviä parannuksia.
    Et selvästikään ole perehtynyt asiaan? No ei kaikkien tarvitse ollakaan.

    Tuossa pyörässä on aika tarkkaan pidetty huoli siitä, että se EI keuli tahattomasti, eikä se heitä yli tangon jarrutuksessa. Keinona tähän on pitkä akseliväli, mikä auttaa molempiin. ABS auttaa jarrutuksessa. Keulimisen estämiseksi tehoa on pudotettu pikkuvaihteilla sen verran, että peli ei keuli tahattomasti (jos ollenkaan), mutta niin vähän ettei se heti paista läpi. 10nm pois ja vastaava tehonpudotus koko kierrosalueella teki vaadittavan tempun. Useimmat vielä uskovat, että tässä on 167hv, vai mitä se oli. Oikeasti useimpien pyörässä on korkeintaan sellainen 157hv, suurilla vaihteilla. Sitten kun pienillä vaihteilla otetaan 10hv pois, niin jäljellä on jotain 147hv. Oho! Olen nähnyt käyrät.

    Kun laittaa viimeisimmän ohjelman sisään, parhaan putken ja RapidBiken (nyt ainoa lisäboksi, korjaa myös nuo kuristusläppähäviöt, kunnes PC tulee, jossa kuristusläpät pitää hoitaa 'käsin'), teho on oikeasti luokkaa 182hv kaikilla vaihteilla, ehkä enemmänkin, vääntöä 10-15nm lisää, luokkaa 140-145nm. Teho ja vääntökäyrät ovat ihan eri tasolla kuin vakiossa, jossa oli 147hv.

    Noo, eihän tuo tietenkään gixxerimiehille mitään ole! Tai turboon verraten. Mutta hyvinkin merkittävä ero niille jotka tehoa haluavat.

    Silloin se ASC voisi viimeistään olla ihan tarpeen. Senhän saa napista pois päältä, jos hassututtaa. Ottaisin ASC:n, jos nyt ostaisin tuon pyörän. Se ei välttämättä ole vielä parhaassa iskussa, mutta ohjelmapäivityksillä sekin hioontuu.
  28. #28
    Lainaa (hidas57 @ Maalis. 17 2008,19:36) kirjoitti
    Tuossa pyörässä on aika tarkkaan pidetty huoli siitä, että se EI keuli tahattomasti, eikä se heitä yli tangon jarrutuksessa. Keinona tähän on pitkä akseliväli, mikä auttaa molempiin. ABS auttaa jarrutuksessa. Keulimisen estämiseksi tehoa on pudotettu pikkuvaihteilla sen verran, että peli ei keuli tahattomasti (jos ollenkaan), mutta niin vähän ettei se heti paista läpi. 10nm pois ja vastaava tehonpudotus koko kierrosalueella teki vaadittavan tempun. Useimmat vielä uskovat, että tässä on 167hv, vai mitä se oli. Oikeasti useimpien pyörässä on korkeintaan sellainen 157hv, suurilla vaihteilla. Sitten kun pienillä vaihteilla otetaan 10hv pois, niin jäljellä on jotain 147hv. Oho! Olen nähnyt käyrät.
    Oho! Joopa joo... vaikka tuossa mopossa olisi vain 100 hv tai pelkästään 85hv, niin siitä huolimatta sillä voisi polttaa korttinsa missä vain Suomessa! Joo.. en kaipaa yhtään enempää tehoa mopooni!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  29. #29
    Lainaa (hidas57 @ Maalis. 17 2008,19:36) kirjoitti
    Et selvästikään ole perehtynyt asiaan? No ei kaikkien tarvitse ollakaan.
    Enpä ole, mutta "Bmw-miesten" huumorintajuun ja sen mahdolliseen puutteeseen kylläkin

    Pidän kyllä aika hyvänä saavutuksena, jos ruiskua sormeilemalla ja pakoputken vaihtamalla saa 20 hevosvoiman lisäyksiä noihin lähtötehoihin.

    Kyllähän se pitkä akseliväli ja paino rauhoittaa. Ei tosiaan keuli tahttomasti eikä oiken muutenkaan, mutta eipä ole tarviskaan.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  30.  
  31. #30
    Lainaa (hidas57 @ Maalis. 17 2008,19:36) kirjoitti
    Lainaa (Ekku @ Maalis. 17 2008,17:49) kirjoitti
    Lainaa (hidas57 @ Maalis. 17 2008,13:41) kirjoitti
    Ja näin on 'antiwheelie'-toiminto poistettu!
    Onko se keuliminen tosiaan kiinni 10 newtonmetristä?

    Jos tuosta suorituskykyä meinaa oleellisesti parantaa, niin taitaa tarvita sen verran suuria tehonlisäyksiä, että ei pelkkä putkenvaihto ja pienet säädöt tuo merkittäviä parannuksia.
    Et selvästikään ole perehtynyt asiaan? No ei kaikkien tarvitse ollakaan.

    Tuossa pyörässä on aika tarkkaan pidetty huoli siitä, että se EI keuli tahattomasti, eikä se heitä yli tangon jarrutuksessa. Keinona tähän on pitkä akseliväli, mikä auttaa molempiin. ABS auttaa jarrutuksessa. Keulimisen estämiseksi tehoa on pudotettu pikkuvaihteilla sen verran, että peli ei keuli tahattomasti (jos ollenkaan), mutta niin vähän ettei se heti paista läpi. 10nm pois ja vastaava tehonpudotus koko kierrosalueella teki vaadittavan tempun. Useimmat vielä uskovat, että tässä on 167hv, vai mitä se oli. Oikeasti useimpien pyörässä on korkeintaan sellainen 157hv, suurilla vaihteilla. Sitten kun pienillä vaihteilla otetaan 10hv pois, niin jäljellä on jotain 147hv. Oho! Olen nähnyt käyrät.

    Kun laittaa viimeisimmän ohjelman sisään, parhaan putken ja RapidBiken (nyt ainoa lisäboksi, korjaa myös nuo kuristusläppähäviöt, kunnes PC tulee, jossa kuristusläpät pitää hoitaa 'käsin'), teho on oikeasti luokkaa 182hv kaikilla vaihteilla, ehkä enemmänkin, vääntöä 10-15nm lisää, luokkaa 140-145nm. Teho ja vääntökäyrät ovat ihan eri tasolla kuin vakiossa, jossa oli 147hv.

    Noo, eihän tuo tietenkään gixxerimiehille mitään ole! Tai turboon verraten. Mutta hyvinkin merkittävä ero niille jotka tehoa haluavat.

    Silloin se ASC voisi viimeistään olla ihan tarpeen. Senhän saa napista pois päältä, jos hassututtaa. Ottaisin ASC:n, jos nyt ostaisin tuon pyörän. Se ei välttämättä ole vielä parhaassa iskussa, mutta ohjelmapäivityksillä sekin hioontuu.


    Ootko Hidas ajatellut kokeilla tätä Evoluzionen O2 modifieriä:
    "This "plug-n-play" module modifies the signal sent to the ecu via the o2 sensor line. with a more performance-based signal, the light throttle drivability is improved".

    Ei lisää tehoja, mutta parantaa ajettavuutta pienillä kierroksilla. Laite on tarkoitettu toimimaan aftermarket pakoputkien (ja/tai vapaavirtaussuodattimien) kanssa. 2T ja Jokeri olivat jo ehtineet asentamaan; kovasti kehuivat.

    Itse ajattelin tilata heti kun osaan päättää minkä putken ottaisi. Tällä hetkellä suosikkini ovat Akran uusin malli ja HPE:n kaksoiskanisteri (sehän on käytännössä vakioputki). Toisaalta Laserin Hot Camin voisi saada nyt halvalla, mutta siinä on se kamala niitattu läpysikä. On se pienestä kiinni.



    K1200R '06
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen