Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
  1. #1
    Pitäisi tuollaiseen pyörään vaihtaa öljynsuodatin (+öljyt). Puuhaan tarvitsen ilmeisesti jonkin erikoistyökalun? Osaisiko kukaan kertoa millainen väänniin suodattimeen sopii ja löytyykö se perusrautakaupasta (bauhaus, biltema, motonet)? Ei huvittaisi tilata Trumpan omia työkaluja, kun maksavatkin niin hel..tisti.
    <p>...</p>
  2. #2
    Trumpan omat filtterit on kahta kokoa. Pienempi ja suurempi Molempiin kyllä löytyy avain ihan Motonetistä tms. Mulla noi on mutta arvaa muistanko mitä kokoa ne oli
    Ducati Diavel Dark
  3. #3
    Lainaa (hannu11 @ Maalis. 09 2008,20:57) kirjoitti
    Pitäisi tuollaiseen pyörään vaihtaa öljynsuodatin (+öljyt). Puuhaan tarvitsen ilmeisesti jonkin erikoistyökalun? Osaisiko kukaan kertoa millainen väänniin suodattimeen sopii ja löytyykö se perusrautakaupasta (bauhaus, biltema, motonet)? Ei huvittaisi tilata Trumpan omia työkaluja, kun maksavatkin niin hel..tisti.
    työkalutkin tuohon tietysti löytyy mutta ihan hyvin käy perinteinen tyyli. Lyöt ruuvimeisselin vasaralla suodattimen läpi ja väännät auki. kiristämiseen riittää käsi voimat varmasti, ei tule laitettua liian tiukkaankaan.
  4. #4
    speed triplestä olen saanut sen irti ihan perinteisellä hihnaavaimella. pitää vaan pujottaa hihna pakarin ylitse.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #5
    Biltemasta öljynsuodatintyökalu, joka sopii kaikkiin normaalikokoisiin suodattimiin ja tuollaisella olen itse SM:n öljynsuodattimen avannut menestyksellä monta kertaa.

    Ei maksa paljoa ja on helppo käyttää. Suodatin melkein täyteen öljyä, väännetään kiinni aina käsin (ei työkalulla jos meinaat saada sen vielä auki) ja tiivisteeseen pyöräytä sormella öljyä.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  6. #6
    Lainaa (harald73 @ Maalis. 10 2008,14:54) kirjoitti
    Biltemasta öljynsuodatintyökalu, joka sopii kaikkiin normaalikokoisiin suodattimiin ja tuollaisella olen itse SM:n öljynsuodattimen avannut menestyksellä monta kertaa.

    Ei maksa paljoa ja on helppo käyttää. Suodatin melkein täyteen öljyä, väännetään kiinni aina käsin (ei työkalulla jos meinaat saada sen vielä auki) ja tiivisteeseen pyöräytä sormella öljyä.
    Ei mahdu/sovi kuppiavain käy ei oikeen muut... Ite laitoin joskus hiomanauhalla kiinni kun en muuten saanut...
    F = dp / dt
  7. #7
    Ei kannata ruuvimeisselillä murikoida,muistaakseni tila on todella pieni.Näin ainakin omassa Sprintissäni.Oikea avain on paras, euron säästö voi kostautua itkuna ja kiroiluna tässä tapauksessa.Varsinkin jos suodatin on murikoitu niin sen pois ottaminen pala kerrallaan on vähemmän kivaa
    Toutes sort affaires

    Honda CBX 1047 6 pipes & Honda CX 650E
  8. #8
    Motonetista ainakin löytyi sopiva avain, täytynee huomenna hakea. Mikähän mahtaa olla tarkka lisättävä öljymäärä?
    <p>...</p>
  9. #9
    Kolme litraa ilman suodatinta ja 3,2 litraa suodattimen kanssa.
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  10. #10
    Lainaa (wizard11 @ Maalis. 10 2008,15:57) kirjoitti
    Lainaa (harald73 @ Maalis. 10 2008,14:54) kirjoitti
    Biltemasta öljynsuodatintyökalu, joka sopii kaikkiin normaalikokoisiin suodattimiin ja tuollaisella olen itse SM:n öljynsuodattimen avannut menestyksellä monta kertaa.

    Ei maksa paljoa ja on helppo käyttää. Suodatin melkein täyteen öljyä, väännetään kiinni aina käsin (ei työkalulla jos meinaat saada sen vielä auki) ja tiivisteeseen pyöräytä sormella öljyä.
    Ei mahdu/sovi kuppiavain käy ei oikeen muut... Ite laitoin joskus hiomanauhalla kiinni kun en muuten saanut...
    Ok, jos kerran ahdasta on *
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  11. #11
    Yleisenä kommenttina tuo triumphin suodattimen asento on paras mahdollinen. Suodattimen voi täyttää täyteen sitä asennettaessa.

    lisäksi kun suodatin on pystyssä, niin öljy/paska pysyy siellä vaikka takaisku kumilevy suodattimessa falskaisikin, joten suodatin ei tyhjenny koskaan pyörän seisoessa. monissa vaaka-asentoisissa suodattimissa käy niin, että suodatin valuu tyhjäksi pyörän seisoessä pitkään. tämän lisäksi metallimuru valuu öljyn mukana myös pois suodattimesta huonoimmassa tapauksessa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  12. #12
    Lainaa (hannu11 @ Maalis. 10 2008,22:20) kirjoitti
    Mikähän mahtaa olla tarkka lisättävä öljymäärä?
    Ihan viisastelematta mittatikun puoliväliin. Litroja on turha tuijottaa, mutta 4L kannusta jää ylikin.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  13. #13
    Lainaa (B12 @ Maalis. 11 2008,14:38) kirjoitti
    Ihan viisastelematta mittatikun puoliväliin.
    ! Aina hyvä neuvo, mutta ei kerro sitä kuinka paljon öljyä on ostettava ennen vaihtoa...
    <p>...</p>
  14. #14
    ^^Hyvä neuvo ja pitää kutinsa! Myöskään vanhempiin kaasutinmalleihin ei kannata täyttää ylärajaan asti, vaan pari milliä vaille. Tämä siis riippumatta siitä, onko pyörässä mittatikku vai tarkistusikkuna. Ylärajaan täyttö aiheuttaa ainakin kaasarimalleissa malleissa ylimääräistä huohotusta ilmansuodatinkoteloon, joka johtaa puolestaan suodatinelementin ennenaikaiseen liialliseen öljyyntymiseen ja loppupelissä suodatinkotelon kautta tuleviin ihmeellisiin öljyvuotoihin moottorin vasemmalle puolelle.

    ^Ja öljymäärään, kun ostat 4l kannun ja noudatat vinkkiä, niin kannuun jääkin vielä tippa mahdollista täyttöä varten
    Pasific Blue since 1998
  15. #15
    Yksinkertainen ratkaisu yksinkertaiseen asiaan: Esimerkkinä -02 Daytonaan, ja siis moneen muuhunkin sopiva, K&N-filtteri, jossa on 17mm kuusiokanta...

    Ei sitten tarvi pelleillä niitten hihna-, ketju- tai muiden ihmeavainten kanssa.
  16. #16
    Lainaa (veeäm @ Maalis. 17 2008,07:07) kirjoitti
    Yksinkertainen ratkaisu yksinkertaiseen asiaan: Esimerkkinä -02 Daytonaan, ja siis moneen muuhunkin sopiva, K&N-filtteri, jossa on 17mm kuusiokanta...

    Ei sitten tarvi pelleillä niitten hihna-, ketju- tai muiden ihmeavainten kanssa.
    Tuo sama vinkki toimii myös mm. Bemarin 850/1100/1150 -boksereissa. Itsellä ei ollut tuohon tarvetta enkä tiedä paljonko kuusiokanta lisää suodattimen pituutta eli kurkistaako kuinka alas ja olisiko näin alkuperäistä arempi kosketuksille...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  17. #17
    Lainaa (r1150r @ Maalis. 17 2008,10:53) kirjoitti
    Itsellä ei ollut tuohon tarvetta enkä tiedä paljonko kuusiokanta lisää suodattimen pituutta eli kurkistaako kuinka alas ja olisiko näin alkuperäistä arempi kosketuksille...
    Hintaa ainakin lisää kaksinkertaiseksi...

    Kyllähän se "ottavuuttakin" lisää jonkin verran. Vakiokokoinen suodatin on aika hyvin suojassa.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  18. #18
    Lainaa (B12 @ Maalis. 17 2008,18:05) kirjoitti
    Lainaa (r1150r @ Maalis. 17 2008,10:53) kirjoitti
    Itsellä ei ollut tuohon tarvetta enkä tiedä paljonko kuusiokanta lisää suodattimen pituutta eli kurkistaako kuinka alas ja olisiko näin alkuperäistä arempi kosketuksille...
    Hintaa ainakin lisää kaksinkertaiseksi...

    Kyllähän se "ottavuuttakin" lisää jonkin verran. Vakiokokoinen suodatin on aika hyvin suojassa.
    Jos vajaa kakskymmentä euroa on liikaa laadukkaasta öljynsuodattimesta, niin sitten sellaista ei pidä ostaa...

    Kyseinen filtteri on 76mm korkea ja mielestäni se kyllä pysyy putkien välissä piilossa. Paljonko alkuperäisellä on mittaa?

    Mettässäkö te muuten niillä Daytonoilla ajelette kun tälläinen asia noin huolestuttaa?
  19. #19
    Lainaa (veeäm @ Maalis. 19 2008,07:32) kirjoitti
    Lainaa (B12 @ Maalis. 17 2008,18:05) kirjoitti
    Lainaa (r1150r @ Maalis. 17 2008,10:53) kirjoitti
    Itsellä ei ollut tuohon tarvetta enkä tiedä paljonko kuusiokanta lisää suodattimen pituutta eli kurkistaako kuinka alas ja olisiko näin alkuperäistä arempi kosketuksille...
    Hintaa ainakin lisää kaksinkertaiseksi...

    Kyllähän se "ottavuuttakin" lisää jonkin verran. Vakiokokoinen suodatin on aika hyvin suojassa.
    Jos vajaa kakskymmentä euroa on liikaa laadukkaasta öljynsuodattimesta, niin sitten sellaista ei pidä ostaa...

    Kyseinen filtteri on 76mm korkea ja mielestäni se kyllä pysyy putkien välissä piilossa. Paljonko alkuperäisellä on mittaa?

    Mettässäkö te muuten niillä Daytonoilla ajelette kun tälläinen asia noin huolestuttaa?
    Huhu kertoo, että K&N:n suodattimet tekee Hi-Flo Thaimaassa. Aito Hi-Flo maksaa sen 8€. Täten sen mutterikannan hinnaksi tulee reilu 10€. Maksakoon ken haluaa.

    Speed tripleistä ovat vakiota pidempiä putsareita rutanneet rotvallin reunoihin ym. Daytonan putket kulkevat vissiin eritavalla.



    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  20. #20
    Jep... Että semmoinen huhu...
  21. #21
    Jepjep. Itellä on ihan tavallinen Suomessa tehty M-filter, joka käy myös masukkaan ja subaruun ja varmaan puoleen japsipyöristä.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  22. #22
    huomasin muuten, että halpahalli? myy M-filtereitä, ainakin pirkkalan Veskassa myy. ei oikein muistunut mieleen se tyyppi, katselin jotain mazdan suodattimia, mutta muistikuvien heikkouden takia jätin ostamatta.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  23. #23
    Lainaa (jaket @ Maalis. 19 2008,15:27) kirjoitti
    huomasin muuten, että halpahalli? myy M-filtereitä, ainakin pirkkalan Veskassa myy. ei oikein muistunut mieleen se tyyppi, katselin jotain mazdan suodattimia, mutta muistikuvien heikkouden takia jätin ostamatta.
    MH3363
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  24. #24
    M-filter

    suosi suomalaista!
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  25. #25
    No tuon M-filterin suosittelen unohtamaan saman tien. Voitte vaikka TM:n testeistä lukea miten laadukkaita nuo ovat (suodatuskyky).

    Ja minkä ihmeen takia ei voi käyttää orkkisfilsuja, maksaa kuitenkin vain n.15 €.
    Aprilia Mille R -03

    Ex. Speedmaster 2003
  26. #26
    Juu mulla on joku M-filsu mikä kantaa=vuotaa ennenkuin tiivistää
    F = dp / dt
  27. #27
    joo, mun suositukseni ei perustu kokemukseen, vaan siihen että se on suomalainen...

    Itsellä oli trumpan oma kerran, nyt viimeksi oli FRAM pitkä malli.

    nettiä kun lukee, niin FRAMmikin on niin huono, että kone leipoo välittömästi.

    Itse olen etsiskellyt Mobil 110 suodatinta, mutta kun ei niitä ihan joka puljussa myydä.

    EDIT: löyty vertailu netistä

    vertailu

    joo, ton kun lukee, niin mieli muuttuu, FRAM vaikuttaakin hyvältä 5 tähden suodattimelta.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  28. #28
    Yllättäen M-Filter uusi mallistonsa kovalla toitotuksella ko. testin jälkeen

    uudenmalliset tunnistaa mustasta väristä. Pitäisi olla parempi kuin tuo testin kullanvärinen.

    Nuo nettiarvostelut kannattaa jättää omaan arvoonsa. Siinä joku kaveri ostaa kassillisen suodattimia, leikkaa ne auki ja kertoo mitä mieltä on putsarin rakenteesta. Framin lyttäys johtuu siitä, että ainakin joissakin malleissa suodatinpatruunan pääty on hartsilla kyllästettyä pahvia, joka "ei herätä luottamusta". Muissa on peltiä. Tahtoo vain unohtua se pikkuseikka, että se pahvilaippa on kuitenkin sata kertaa vahvempaa kuin se suodatinpaperi, jonka kestävyyttä kukaan ei epäile.

    Netistä löytyvissä "suodatintesteissä" olevat putsarit ovat yleensä Ameriikan malleja ja merkkejä, joita ei ole koskaan viety ulkomaille saatikka Eurooppaan. Jos samanmerkkisen löytäisikin, on melko epätodennäköistä, että se olisi tehty samassa tehtaassa saatikka saman alihankkijan toimesta.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  29. #29
    Lainaa (wizard11 @ Maalis. 19 2008,16:38) kirjoitti
    Juu mulla on joku M-filsu mikä kantaa=vuotaa ennenkuin tiivistää
    Vanhaa mallia, jota ei enää pitäisi olla edes myynnissä. Sama kuin tuo TM:n "testimenestyjä". Kiinnityspään laippa on liian suuri halkaisijaltaan ja saattaa kantaa. Aiheuttaa ongelmia ainakin Triumpheissa.

    Lähin alkuperäissuodattimia myyvä liike on 250km päässä. Hintaa oli viimenäkemältä 19€. Tilaanko vai ajanko hakemaan? Trumpan alkuperäissuodattimet tekee Japanilainen Toyo Roki (japanissa, Thaimaassa, Indonesiassa, kiinassa...). Täsmälleen sama putsari löytyy Honda-merkkisenä puoleen hintaan.



    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  30.  
  31. #30
    Minkäs hintainen on moottoriremontti???

    Ainakin mulle tuon alkuperäisen suodattimen hinta on halpa ko. remontin hintaan verrattuna....
    Pasific Blue since 1998
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen