Tervehdys kaikille.
Iän käiken olen Hondalla kesät ajellut ja nyt on päähäni iskeutunut kiihko hankkia ens kesäksi jotain tavallisesta poikkeavaa,siis moottoripyöräilyn saralle.
Olen iskenut silmäni otsakkeessa mainittuun systeemiin.
Onko Triumphissa jotian erityistä mitä tulee ottaa huomioon pyörää tarkistellessa,onko heikkoja kohtia ym ym .tiedätte mitä tarkoitan..olen harkinnut vm 2000 tai tuoreempaa..
kiitoksia etukäteen asiallisista vastauksista.
Hölömö mutta Innokas
Ei niissä mitään ole, mikä räjähtäisi käsiin. Omassa pyörässä ei ole ollut koko 2 vuoden ainana pienintäkään huomauttamista. Sen selvittämiseksi, mikä niistä ensimmäisenä alkaa hajota, pitäisi kai kilometrejä saada yli 50 tkm. Jollain on ilmeisesti etujarrulevy nypyttänyt tms, mutta mistään isommista ongelmista ei ole kuulunut.(xxhondaxx @ Maalis. 09 2008,10:50) kirjoitti
Kuinka paljon rahaa olet ajatellut sijoittaa? Kymppitonnilla lähtee jo käytännössä ajamaton peli.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
No viime kesän erinäisten "pyöränvaihtoviikkojen" jälkeen huomasin että tallissa nököttää 600 cebari -99.Jos tuon vaihtais ja muutaman (2) tonnia sijoittais seuraavaan pyörään..(vetomies @ Maalis. 09 2008,11:22) kirjoitti
Minkäs hintaiset huoltokustannukset triumphissa on ja voinko itse tehdä tavalliset huollot (tulpat,öljyt ym)??
Hölömö mutta Innokas
Kolme kesää ja n. 37000km olen ko. pelillä ajellut ilman ainuttakaan murhetta. Osaava kaveri suoriutuu ainakin välihuolloista (10k) itse. Ainoastaan vika koodien (jos on) lukemiseen saattaa tarvita ammattiapua. Hinta/laatu tosi kohdallaan.![]()
Elämä on lyhyt, nauti siitä.
Kymppitonnin huollon tekee helposti itse. Parissa kympissä tarvitsee jo vähän uskallusta ja tietoa mitä tekee. Kuuluu venttiilien säätö, takalinkun rasvaus ym. Liikkeessä kyseinen huolto maksaa noin 700 euroa.
Trumpassa ei enää ole laadullisia ongelmia. Pari "ominaisuutta" on, eli tulpankolot kerää kosteutta, etujarrut "pehmenevät" sekä jo mainittu kelluvien etujarrulevyjen nypyttäminen kun niitit jumittavat.
Vuosimalli 2001 taitaa olla ensimmäinen uutta "korimallia" kaksipuolisella takahaarukalla. Takaisin yksipuoliseen palattiin vuonna 2003. (2000 ja vanhemmathan on yksipuolisella). Vihreä juhlamalli oli 2002 myös yksipuolisella. Eli malli Centennetial tai sinne päin. Ei kyllä taida olla montaa Suomessa.
2004 tuli sitten viimeinen malli, jossa katteet hieman muuttuivat.
Eli itse en ainakaan pysty kuvittelemaan, että Trumppaan niin sanotusti pettyisi, kunhan et hajabusaa rupea haastamaan suoralla tiellä. Radalla kyllä pystyy haastamaan lievällä paneutumisella hommaan kaikki kilvelliset pelit. Nimittäin kaikki, jotka osaavat rata-ajon ajavat kilvettömillä.
![]()
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Daytona on alkanut kiinnostaa minuakin, eipähän näitä sentään tule jokaisella nakkikiskalla vastaan. Muutama kysymys tuli kuitenkin mieleen, joten asiaan. Kun en ole livenä päässyt kyseistä väkkärää testaamaan niin onko tuossa ajoasento verrattavissa esim. GSX-R:ään ja vastaaviin japsipyöriin vai pystympi/kyykympi?
Rautapersettä ei olisi aikomus ajaa mutta pidempiä reissuja kylläkin, siis soveltuvuus matka-ajoon yksin tai kaksi päällä?
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Puhdas kyykkyhän tuo isokin Daytona on, eli pitää kokeilla miten ajoasento sopii. Oma kokemus on hieman erikoinen: Sprint RS, jossa vielä ST:n korkeammat kahvat aiheuttaa silti aina niskakipuja. Viime syksynä ajoin kylmiltäni Daytonalla 400 kilometriä ja samalta istumalta olisi ajanut takaisin. Niskassa ei tuntunut miltään. Pitänee vissiin Daytonaan ruuvata laukut kiinni ja Sprintti viritellä radalle.![]()
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Huolloissa ei periaatteessa ole mitään oleellista eroa esim japseihin. Samanlaisista osista koottu. Vikakoodit pystyy lukemaan tavallisella OBD-skannerilla jokaisessa autokorjaamossa (pienin varauksin, mutta protokolla on ihan perinteinen ISO). Ainakin halvin Scangauge (160€) toimii ihan hienosti. Tuneboy on luonnollisesti saatavilla, jos syvällisempi näprääminen kiinnostaa.(steve @ Maalis. 09 2008,12:52) kirjoitti
BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Yksi kesä takana daytonalla ja kyllähän sillä norjan kierroskin onnistui, viikossa hieman vajaa 4tkm. En kyllä ehk toiste lähtisi mut tehty on..
Etujarrut alkoivat "nypytellä" reissun jälkeen, brake cleaner tölkki on ostettu, sillä ja puutikulla vatkaten kuulemma helpottaa.
Pyörässä on "raiserit/riserit/mitäneon" laitettu joten alkuperäisestä ajoasennosta en osaa sanoa, noilla se on just hyvä. Kovasti olen ylipäätään tykännyt, äänet ja kaikki kohdillaan.
Pörrr
Tuo nypytys poistui mulla SBS sintteripaloilla, samalla putsasin jarrut ja levyt muutenkin. Ainakaan ei oo tullu takaisin - kilsoja on tullu jo sen verran et uskon ettei oo tulossakaan.(Zidi @ Huhti. 11 2008,21:22) kirjoitti
Muutenkin pito ja tuntuma omaan käteen parempi.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät