Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Moi vaan kaikille. Mopokuume valtaa mutta mitähän tarkoittaa joissain ilmoituksissa maininta "yksikilpinen"??

    Eihän näissä missään oo kuin yksi kilpi, takana. Hö?

    Ai niin ja sellaista kysyttävää olisi että onko noissa tonnisissa kyykyissä eroja ajoasentoa ajatellen kun pituutta on +195cm? Olis kiva saada vinkkiä ennen kun pääsee koeajoille... Suurin piirtein kaikessa ylenmääräinen pituus rajoittaa valintoja
    Hånda CBR954 & KTM 300 EXC
  2. #2
    Yksikilpisiä ovat missä on alkuperäiset kilvet paikoillaan.

    Kaksikilpisiä ovat pyörät jotka on uudelleen rekisteröityjä, elikkä esim. tuontipyörät tai Aken pyörät..
    Hidas ollakseen nopea.

    Suzuki GSX-R 1000 K6
  3. #3
    Lainaa (hoo @ Maalis. 08 2008,21:07) kirjoitti
    Yksikilpisiä ovat missä on alkuperäiset kilvet paikoillaan.

    Kaksikilpisiä ovat pyörät jotka on uudelleen rekisteröityjä, elikkä esim. tuontipyörät tai Aken pyörät..
    Myydäänkö tuontipyöriäkin kaksikilpinen sanalla? Minä, kun olen luullut, että ne on vain tuontipyöriä tms. ja kaksikilpinen on vakuutusyhtiön lunastama pyörä joka on korjattu, katsastettu ja uudelleen rekisteröity. Eli varmaan aika hyvin mällätty. Olenko ymmärtänyt väärin?
    xxx
  4. #4
    Kyllä tuontipelikin on käytännössä kaksikilpinen, rekisteriotteessa on merkintä "edellinen rekisteritunnus".

    Tosin tuontipyörien (tai siis käytettynä tuotujen) kohdalla ei yleensä mainita kaksikilpisyyttä, vaan esim tuontipyörä, tms.

    AVK:n kautta kiertänyt peli voi myös olla jopa alkuperäisellä rekisteritunnuksella, mutta uudelleen rekisteröitynä, jolloin sekin on kaksikilpinen vaikka rek-tunnus sama...



    ZX-10R + ZX-6RR
  5. #5
    jos omistaja mainosta yksikilpisyyttä, niin todennäköisesti pyörä on mällätty aivon tohkoksi ilman kaskoa, korjattu miten sattuun, mutta kun kilvet on ekat, niin 'yksikilpinen'

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  6. #6
    Lainaa (Streethawk @ Maalis. 08 2008,21:33) kirjoitti
    Lainaa (hoo @ Maalis. 08 2008,21:07) kirjoitti
    Yksikilpisiä ovat missä on alkuperäiset kilvet paikoillaan.

    Kaksikilpisiä ovat pyörät jotka on uudelleen rekisteröityjä, elikkä esim. tuontipyörät tai Aken pyörät..
    Myydäänkö tuontipyöriäkin kaksikilpinen sanalla? Minä, kun olen luullut, että ne on vain tuontipyöriä tms. ja kaksikilpinen on vakuutusyhtiön lunastama pyörä joka on korjattu, katsastettu ja uudelleen rekisteröity. Eli varmaan aika hyvin mällätty. Olenko ymmärtänyt väärin?
    ei sen tarvi olla kolaroitu että siitä tulee 2-kilpinen,jos siis avk:lta ostaa,sehän voi olla vaikka varastettu,ja onko sillä mtn merkitystä jos pyörä on kunnossa.itsellä nyt toinen halpa mopo käytössä,toinen tuontipyörä ja toinen avk:lta.näissä vaan se juttu että sattuvat vaan olemaan paljon halvempia kuin näitten helvetin paljon parempien,suomipojille paremmin tehtyjen,kestävämpien,ei mittareita ruuvattujen ja ennen kaikkea rehellisempien erikoisen hyvät suomipyörät
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017
    Don't argue the situation out on the road - you will not win!

  7. #7
    Lainaa (Streethawk @ Maalis. 08 2008,21:33) kirjoitti
    Lainaa (hoo @ Maalis. 08 2008,21:07) kirjoitti
    Yksikilpisiä ovat missä on alkuperäiset kilvet paikoillaan.

    Kaksikilpisiä ovat pyörät jotka on uudelleen rekisteröityjä, elikkä esim. tuontipyörät tai Aken pyörät..
    Myydäänkö tuontipyöriäkin kaksikilpinen sanalla? Minä, kun olen luullut, että ne on vain tuontipyöriä tms. ja kaksikilpinen on vakuutusyhtiön lunastama pyörä joka on korjattu, katsastettu ja uudelleen rekisteröity. Eli varmaan aika hyvin mällätty. Olenko ymmärtänyt väärin?
    ei tarvi olla kolaroitu että on 2-kilpinen,voihan se olla vaikka pöllitty,poistettu rekisteristö jostain muusta syystä,taitaa kaikki mitä avk:lta ostaa olla ilman kilpiä,niistä tulee ihan yhtä hyviä kuin tuontipyöristäkin kun vaan asiallisesti korjaa, ne vaan on edullisia.yhtä hyväähän siitä et tietenkään saa kuin näistä suomipojille tehdyistä erityisen hyvistä,kestävistä,ei mittareita ruuvatuista ja ennen kaikkea rehellisistä,erikoisista ja kalliista suomipyöristä
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017
    Don't argue the situation out on the road - you will not win!

  8. #8
    mulla oli edellinen pärrä saksantuonti,eikä sen rek. otteessa ollu mitään mainintaa edellisestä kilvestä...
    H-D XL 1200 Nightster
  9. #9
    Ymmärsinkö oikein että AVK:lta ostetun erottaa siitä että käyttöönottopäivä on tuoreempi kuin pyörän vuosimalli? Mutta välttämättä ei oo siis kolaroitu eli ei meinaa mitään.

    Rekisteriotteessa on mainittu sitten tuo mystinen "Järjestysnumero" . Jotain oon kuullut että tästä näkis onko pyörä vaihtanut omistajaa useasti. Mulla oman mopon otteessa on järjestysnumero 06, Oonko siis kuudes omistaja?
    Hånda CBR954 & KTM 300 EXC
  10. #10
    Lainaa (tarppa @ Maalis. 08 2008,23:13) kirjoitti
    mulla oli edellinen pärrä saksantuonti,eikä sen rek. otteessa ollu mitään mainintaa edellisestä kilvestä...
    Kaikki vanhemmat tuontipyörät on yksikilpisiä papereiden mukaan. Ainakin oma...
  11. #11
    Lainaa (kataja @ Maalis. 09 2008,11:09) kirjoitti
    Ymmärsinkö oikein että AVK:lta ostetun erottaa siitä että käyttöönottopäivä on tuoreempi kuin pyörän vuosimalli? Mutta välttämättä ei oo siis kolaroitu eli ei meinaa mitään.

    Rekisteriotteessa on mainittu sitten tuo mystinen "Järjestysnumero" . Jotain oon kuullut että tästä näkis onko pyörä vaihtanut omistajaa useasti. Mulla oman mopon otteessa on järjestysnumero 06, Oonko siis kuudes omistaja?
    Alkuperäinen käyttöönottopäivä säilyy otteessa vaikka olisikin kolaroitu/kaksikilpinen. Otteessa maininta edellinen rekisteritunnus, vaikka sama kuin alkuperäinen tunnus. Vaihdettujen osien määrän(prosentit) ja osalistan saa akesta.

    Rekisteriotteen järjestys numero muuttuu muistaakseni aina kun otteeseen tulee muutos. Oli se sitten omistajan/haltijan vaihdos tai vakuutusyhtiön vaihdos.
    Honda cbr600rr
  12. #12
    Lainaa (NPN @ Maalis. 09 2008,11:56) kirjoitti
    Rekisteriotteen järjestys numero muuttuu muistaakseni aina kun otteeseen tulee muutos. Oli se sitten omistajan/haltijan vaihdos tai vakuutusyhtiön vaihdos.
    Jep. Aina kun tulostetaan uusi ote niin järjestysnumero vaihtuu isommaksi, oli syy sitten mikä tahansa.
  13. #13
    Mulla on mielenkiintoinen tilanne 2-kilpisyydestä. Vaihdoin talvella merkkiliikkeessä pyöräni. Uusi pyöräni on ensirekisteröity 1.7.2005, jolloin myös kilpi on vaihdettu. Olen kysynyt liikkeestä selitystä tähän, mutta heillä ei ollut tietoa syystä. Myöskään edellinen omistaja ei osannut selittää asiaa ! Hän oli ostanut pyörän uutena myöskin maahantuojan merkkiliikkeestä Pohjois-Suomesta.

    Mikähän kuvio tässä on ?
  14. #14
    Lainaa (Mopo59 @ Maalis. 09 2008,13:05) kirjoitti
    Mulla on mielenkiintoinen tilanne 2-kilpisyydestä. Vaihdoin talvella merkkiliikkeessä pyöräni. Uusi pyöräni on ensirekisteröity 1.7.2005, jolloin myös kilpi on vaihdettu. Olen kysynyt liikkeestä selitystä tähän, mutta heillä ei ollut tietoa syystä. Myöskään edellinen omistaja ei osannut selittää asiaa ! Hän oli ostanut pyörän uutena myöskin maahantuojan merkkiliikkeestä Pohjois-Suomesta.

    Mikähän kuvio tässä on ?
    Oletko kokeillut AKE:sta selvittää, heruisko sieltä mitään lisätietoja? Eikös sieltä pitäisi saada selville aina pyörän kilpien historiikit, meinaan että jos on tullu toiset kilvet yms.
    K7 750 kisseri
  15. #15
    Soitin Akeen ja vastauksena oli, että pyörä on ensi rekisteröity 1.7.2005 jolloin myös uusi kilpi on annettu.
  16. #16
    Vähän vaikea selvitellä nykyään 2-kilpisyyttä.Maksulliseen puhelimeen soittamalla selviää entiset omistajat.
    Tuli viime syksynä tämä aken uudistus ja mulla ainakin häipyi uudesta rekisteriotteesta vanha rekisterinumero(tuontipyörä siis)
    En tiedä häipyykö edellinen rekisterinumero myös kolaripyörissä kun tulee uudet paperit esim. omistajanvaihdossa??
  17. #17
    Katselin, että jos haluaisi pyörään EU-kilvet niin on kaksi vaihtoehtoa.
    Jos ottaa uudella tunnuksella, sen saa heti tiskiltä mukaan ja maksaa vähemmän.
    Jos haluaa vanhalla tunnuksella, maksaa enemmän ja kestää viikkokausia.

    Pitäisikö siis ottaa vanhalla tunnuksella, ettei pyörästä tule "epäilyttävää kaksikilpistä"?
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  18. #18
    Lainaa (Tympeysmies @ Maalis. 09 2008,18:40) kirjoitti
    Katselin, että jos haluaisi pyörään EU-kilvet niin on kaksi vaihtoehtoa.
    Jos ottaa uudella tunnuksella, sen saa heti tiskiltä mukaan ja maksaa vähemmän.
    Jos haluaa vanhalla tunnuksella, maksaa enemmän ja kestää viikkokausia.

    Pitäisikö siis ottaa vanhalla tunnuksella, ettei pyörästä tule "epäilyttävää kaksikilpistä"?
    Suomalaisen mentaliteetin tuntien niin kyllä kannattaa...
    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  19. #19
    Lainaa (MMM @ Maalis. 09 2008,15:13) kirjoitti
    Vähän vaikea selvitellä nykyään 2-kilpisyyttä.Maksulliseen puhelimeen soittamalla selviää entiset omistajat.
    Tuli viime syksynä tämä aken uudistus ja mulla ainakin häipyi uudesta rekisteriotteesta vanha rekisterinumero(tuontipyörä siis)
    En tiedä häipyykö edellinen rekisterinumero myös kolaripyörissä kun tulee uudet paperit esim. omistajanvaihdossa??
    Taitaa tuo yksi/kaksi-kilpisyys olla enempi teoreettinen juttu ja poikkeuksia suuntaan ja toiseen näyttää löytyvän... Saako nyt sitten enää selvää mistään onko pyörä uudelleen rekisteröity?

    Alunperin kysymystä heittäessä oli jossain mielen sopukoissa ajatus josko yksikilpisyys olisi tuonut jotain rajoituksia tai hyötyjä

    Olin kuullut joitakin huhuja että tuontipyörien kanssa olisi ongelmia melurajojen kanssa jos on vaihdettu avarampaa ränniä mopon alle. Urpaani lekenda, mene ja tiedä?
    Hånda CBR954 & KTM 300 EXC
  20.  
  21. #20
    vanha pyörä oli kaaduttu 3 kertaa ja pelas hienosti. rehti myyjä sano et tuonti pyörä sen takia ed.rektunnus rek.otteessa

    Soitin akeen niin oli tosiaan 3 kertaa uudelleen rekisteröity
    No tuonti pyöränä se lähti multakin
    Kawasaki Z750s 2005