Tervehdys
Tulevana motoristina (toivottavasti),olen jo kolmisen kuukautta hieronut edestakaisin eri pyörien välillä ja ratkaisua ei näytä löytyvän.Aiheita tästä asiasta löytyy kyllä,mutta ei täysin minulle antoisaa joten: CB 500 -98 25000km tai FZS600 -00 32000km. Josko joku osaisi näistä kertoa vähäsen,onko jotain tyyppivikoja yms.Ovat toki ihan erityyppiset pyörät mutta kumpikin viehättää.Lisäksi ER5 tai 600Bandit on ollu kiikarissa.
Onko muuten karvan yli 50000km paljon banditille jos kuitenkin huollot on tehty tunnollisesti? Tyhmiä kyselen kenties mutta jostain se on aloitettava.
Niin ja neljääkymppiä käyn ja pyöristä kokemusta 20v sitten piikkisellä että silleen.
Olisi hieno Bandit s-mallia (eli puolikate) myynnissä. Ja hinnasta voi ja pitää neuvotella. Soittele ilmoituksen numeroon huomenna jos kiinnostaa niin keskustellaan lisää.
Linkki
Isona minäkin alan juoda viinaa ja käymään vieraissa.
Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä.
Noista fazer. Tehokkain, paras jousitus. Meinasitko paljon työnnellä 2 päällä?
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Itse en ole mainitsemistasi pyöristä kokeillut kuin tuota FZS600, mutta ajoin samana päivänä toisen vaihtoehtoni Honda CBF600:n jonka pitäisi olla hieman tuota CB500 pirteämpi ja täytyy kyllä myöntää, että tuo Honda oli niin helppo, hajuton ja mauton, että se ei oikein sytyttänyt millään osa-alueella. Fazer sen sijaan oli suorastaan hauska kun sille antoi sopivasti kenkää, lähdössä oli jotain menemisen meininkiä ja jarrut olivat oikeasti hyvät. Harmi vaan, että sillä ihan oikeasti piti ajaa "kortti pois samantien" nopeuksia ennen kuin hauska alkoi.
Lopulta päädyin siihen että ensi kausi alkaa yhä tuolla 535 viragolla jolla kaikki nopeudet yli 70 on kovaa
Melkein sinuna kävisin koeajamassa nuo pyörät, ellet ole jo tuota tehnyt. Minä esimerkiksi oikeasti luulin tykkääväni tuosta Hondasta. Väärässä olin. Myöhäissyksy tuntuu olevan hyvää aikaa koeajaa pyöriä, ei ole muita kaupoissa kyselemässä ja pyörän saa alle heti, eikä tarvitse edes esittää että on tosissaan ostamassa. Näin ainakin Espoo + Vantaa BW:ssä.
er5 ja Honda on molemmat tylsiä pyöriä, mutta niin pirun helppoja ajaa. Kumpikaan ei vaadi ihmeempiä ajotaitoja ja niillä onnistuu varmasti se selkäytimen herättäminen et voi oikein munata kummallakaan ja mikä parasta jos vaihdat puolenvuoden ajelun jälkeen voit saada omat pois.![]()
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Jollain fiktiivisellä jälleenmyyntiarvoilla ei ole merkitystä. Ilman muuta fzs tai gsf, ehdottomasti. CB ei ole mitään, petyt vaan ja tulee rahanhukaa. Kawa, pikkukiinalainen Suzuki, er5 , ulkopoliittisesti moiteeton, höpönassua.
Lisään: mainoita vehkeita GS450 ja GR650 jaetaan lähes ilmaiseksi netissä. Miksi kummassa joku ostais jonkun uuden cb500 tai er5?
Ostin tommosen bandit 600 -03 viime keväänä ekaksi pyöräksi. Tyytyväinen olen ollut. Kokeilin kanssa tota er-5:ta, mutta ei tuntunut yhtä hyvältä kun bandiitti. Kilometreistä en osaa sanoa muuta kun että mun pyörässä on noin 28tkm ajettu ja se on hyvässä kunnossa... Bandiitissa on ainakin mun mielestä hinta/laatu suhde ollut aika hyvin kohdallaan...
Bandit 600 -03 -> Gsx-r 1000 -07
Kiitoksia vaan tarjouksesta,mutta ensisijaisesti hakusessa on nakupyörä.Tosin tuo FZS ja banditin s vielä menettelee mutta ei enempää katteita.
Lisäksi vielä että 4tonnia alkaa olemaan maksimi mitä aattelin ainakin näin aluksi sijoittaa pyörään,kun muutakin tarvitaan kuin se pelkkä pyörä..
No niin,tulipa sitten ostettua tuo yamaha.Hyvältä pyörältä tuo vaikuttaa,näin kokemattoman kantilta.
Sellainen hiukan askarruttaa,kun fzs:ssästä puhutaan yleisesti fazerina,mutta miksi juuri tuo -00 vuosimalli ei muutamien pyöräsivujen mukaan olisi tuo,vaan pelkästään fzs600s ja fzs600n(josta en ole löytänyt yhtään kuvaa).Eli -99 asti fazer,sitte tämä ja -01 taas fazer.
Ei tuskin tärkeää mutta kiinnostaa vaan.
Onnea hyvälle valinnalle(aimos @ Loka. 31 2008,20:53) kirjoitti
Tuosta Fazer-nimestä... vilkuilin Haynesin huolto-opasta (Thundercat ja Fazer on samassa oppaassa kun ovat FZR-pohjaisia serkuksia) ja siellä kyllä puhutaan myös -00 vuosimallista Fazerina. Mainitaan, että siihen malliin on tullut tilavampi bensatankki, kello, trippimittari ja etujousituksen esijännityksen säätö. Värit on samat kuin -99 vuosimallissa eli keltainen, musta-hopea ja puna-musta-hopea.
Life is not a spectator sport!
Minäkin olisin valinnut tuon.
Äläkä osta ensi kesänä bujahasaa tai ärräkymppiä vaikka kehottaisivat.. Delvaccia voit minun puolestani alkaa käyttämään vaikka en itse käytäkään. *
edit: Fazerina tunnetaan tuo malli kaikkialla paitsi Suomessa ja ehkä pohjoismaissa, johtuen siitä että tuotemerkki oli varattu Fazerin neekerinaamaiselle lakulle (ja ehkä suklaallekin). Nyt kun laku on rasistisena kielletty ja Fazerkin myyty halvalla ulkomaille, ainakin osittain, ei liene enää niin tarkkaa. Sama pyörä se on kuitenkin ja tekninen nimi lienee FZS600. *
Niin ja S-malli puolikatteella ja N nakumalli ilman. Setä muistelee jotta alkuunsa olisi ollut Suomen markkinoilla vain tuota puolikatettua versiota tai oliko nakua koskaan.. ikäänthyesshhä alakkaa tuo muishti phätkiä *
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Hyvä valinta. Nyt vaan odottamaan hyviä ajokelejä, enään muutama kuukausi niin sitten![]()