Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 103:sta
  1. #61
    vain API SL ei hirveesti tarkoita huonompaa kuin joku SG, koska uudet öljyluokitukset on lähinnä 'parannuksia' esim katalysaattorikäyttöä varten. tämä joissain tapauksessa tarkoittaa lisäaineiden poistoa, jotka olisivat moottorille edullisia, mutta katalysaattorille haitallisia. Joten kisaöljy ei pääse SG:stä läpi, koska sisältää esim jotain lisäainetta, joka on huonoa katalysaattorille.

    eli uudempi ylempi luokitus ei tarkoita vähemmän kulumista. vaan jopa enemmän.

    Luokituksiin luottaminen on ainakin jarrunesteissä huomattu omakohtaisesti virheelliseksi. Esim DOT4 asettaa määrätyn laatuvaatimuksen jarrunesteelle, mutta osta jotain perusvaraosaliikkeen omalla nimellä olevaan jarrunestettä, joka on DOT4 ja kokeileppa sitä rata-ajossa moottoripyörässä, joka manuaalissaan vaatii DOT4:sta, voipi käydä niin, että jarrut on mössönä aika nopeasti, tämä on kokeiltu. tietysti voihan siellä manuaalissa lukea, että käytä korkealaatuista DOT4:sta. Ehkä suzukinkin manuaalissa sanotaan, että käytä korkealaatuista öljyä.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  2. #62
    Siis toi bilteman moottoripyöräöljy, mitä mydään litran pulloissa, 7 tai 8 e/litra?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  3. #63
    Lainaa (samppunella @ Maalis. 07 2008,15:02) kirjoitti
    Toisaalla palstoilla käydään kovaa vääntökeskustelua ja vääntöä saattaa aiheuttaa tämäkin:

    - oletteko käyttäneet Bilteman MP-öljyjä ja miten ovat toimineet
    - onko todistettavasti yhtään tapausta tiedossa, missä moottori-
    *tai muu vaurio olisi näistä johtuen syntynyt

    Hinta tavaralla on sopiva ja ainakaan entinen transu ei tuntunut
    pahakseen panevan. Ymmärtääkseni Biltemalla ei ole omaa öljyn-
    jalostamoa, eli joku tunnettu firma ne tekee. Mikä?
    Lueskelin noi jutut läpi ja näyttää ettei kokemuksilla Bilteman öljyistä moni juhli.
    Minä olen niitä yhden kesän käyttänyt enkä näe mitään syytä käyttää enää koskaan

    Pyörä oli silloin Kawasaki VN15SE, mittarissa jotain 40tkm tai sinnepäin.
    Bilteman öljyä aloin käyttämään koska se oli kaikkein halvinta ja toi Kawa söi sitä litra tolkulla kesän aikana. Eli jotain litran tuhannella. Vähintään joka toisella tankkauksella lisää öljyä koneeseen, siis vähintään.

    Aiemmin käytin Penzoilia, koska siinä oli sopivankokoinen pullonsuu ja näin helppo kaataa kawan öljykorkista sisään.

    Pikakatsaus Bilteman öljyyn:

    Pyörä toimi kuin ennenkin.
    Kytkin toimi kuin ennenkin.
    Kone kulutti öljyä vielä enemmän kuin ennen. (PALJON)
    Pakokaasut haisi ihan saatanan pahalle. Vähän kuin pilaantuneelle jäteöljylle. Tai jos oote haistanu vanhaa auringossa muhinutta roskista tai vanhaa automaattilaatikkoöljyä. Semmonen ällöttävä löyhkä kuitenkin. Kukaan ei ainakaan perässä halunnut ajaa.
    Ei moottorivaurioita, ainakaan havaittavia.
    - Kenobiitti
    *XT660RR
  4. #64
    muuten tuosta hinnasta tuli mieleen. -nissan liikkeestä ainakin tampereelta, saa shellin puolisynteettistä VSX moottoripyöräöljyä. 10W-40 SG luokitus.

    20euroa 4 litraa. ei hullumpi hinta.

    shell vs biltema, kumpi voitti...
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #65
    En mä nyt sitä öljyn viaks laittais, että kone syö öljyä?
    premier

    emeritus
  6. #66
    Lainaa (premier @ Huhti. 06 2008,20:54) kirjoitti
    En mä nyt sitä öljyn viaks laittais, että kone syö öljyä?
    Jos tää viittaa tohon mun juttuun, niin siinä kyllä yritettiin vihjata bilteman öljyn käytön syyksi se että kawa söi saatanasti öljyä ja tää mainittu oli halvinta mitä syöttää.

    Tosin sitä se söi vielä enemmän kuin vaihtoehtoista ja kalliimpaa öljylaatua.

    Luetaan tarkemmin
    - Kenobiitti
    *XT660RR
  7. #67
    Lainaa (Kenobiitti @ Huhti. 06 2008,21:50) kirjoitti
    Lainaa (premier @ Huhti. 06 2008,20:54) kirjoitti
    En mä nyt sitä öljyn viaks laittais, että kone syö öljyä?
    Jos tää viittaa tohon mun juttuun, niin siinä kyllä yritettiin vihjata bilteman öljyn käytön syyksi se että kawa söi saatanasti öljyä ja tää mainittu oli halvinta mitä syöttää.

    Tosin sitä se söi vielä enemmän kuin vaihtoehtoista ja kalliimpaa öljylaatua.

    Luetaan tarkemmin
    Joo, mutta se paskan haju pyörän perässä johtuu siitä, että pyörä polttaa öljyä. Normaalisti toimivissa pyörissä ei haise muu kuin normaali pakokaasu.
    premier

    emeritus
  8. #68
    Minä en käytä mitään bilteman tuotteita autoon enkä varsinkaan pyörään ! Muutaman kerran olen jotain hakenut eikä niillä ole tehnyt mitään ! Ostakaa pyöriinne kunnon tavaraa !
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  9. #69
    Lainaa (premier @ Huhti. 06 2008,21:53) kirjoitti
    Joo, mutta se paskan haju pyörän perässä johtuu siitä, että pyörä polttaa öljyä. Normaalisti toimivissa pyörissä ei haise muu kuin normaali pakokaasu.
    Näin on.

    Lyhyesti:
    Pyörä vei paljon öljyä.
    Bilteman öljyä vielä enemmän.
    Bilteman öljy haisi. (Haisi muuten jo pullossakin).
    "normaaliöljyillä" ajettaessa haisi vain palanut öljy.

    Wikakasan öljynkulutuksen perimmäinen syy ei ollut Biltema vaan se, että se oli VN15SE.
    Bilteman öljyä se kulutti vielä enemmän kuin Penzoilia tai Bel-rayta.

    Lopputulos alkuperäiseen aiheeseen.
    Bilteman öljyä menee enemmän ja se haisee pahemmalle, en voi suositella kenellekään (paitsi ehkä VN15 omistajille *). *
    - Kenobiitti
    *XT660RR
  10. #70
    Yleensä öljyn kulutukseen vaikuttaa enemmän viskositeetti kuin merkki.
  11. #71
    jniska:n avatar
    Liittyi May 2005
    Jossakin päin suomea, tai sitten ei.
    Lainaa (svahnm @ Maalis. 11 2008,15:32) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 11 2008,15:11) kirjoitti
    Lainaa (wizard11 @ Maalis. 11 2008,15:03) kirjoitti
    Minäpä vetäisen jokerin peliin ja väitän että laatuoljyissäkin on eroja toisin kuten Tylyttäjä väittää...
    Oiltest
    Missä niin väitin? Tokihan labrassa saadaan kaikkien välille mitattuja eroja. Onko sillä käytännössä merkitystä normimotoristin kannalta? Ei ole, kunhan öljy täyttää vaatimukset.

    Kerroin vain, että luokitukset täyttävät öjyt ovat kaikki tarpeeksi hyviä, eli niiden takia ei kone mene rikki. Eikä juuri muutenkaan huomaa eroa.
    Tota minäkin perään.

    Ymmmärrän jossain volkkarin long life käytössä, jos ajelee 50tkm samoilla litkuilla on parempi heittää koneesee mobilin tai castrolin luokituksen täyttävää litkua (huom. taas kerran luokituksen täyttävää).

    Jos taas vaihtovälit on lyhyitä, mitä saavutat muutaman prosentin paremmalla voitelulla käytännössä? Tuon voi kompensoida vaihtamalla noi biliksen liemet tai Delvacit vähän tiheämmin kuin superöljyt, jonka jälkeen käytännössä kuluminen on taas samoissa.
    Omalla VAGgineella on menty 15 000 km kiinteällä vaihtovälillä jo 120 000 km Teboil Diamond Diesel öljyillä.
    Syy kiinteäseen vaihtoväliin on pikkasen optimoitu ohjelma ECUssa.
    vakio 140 hp/ 320 Nm --> optimoitu 198 hp / 416 Nm .

    Ei kestoongelmia Teboilin öljyllä, Gastrol toimii kans hyvin, mutta Mobilia syö sitten reilummin.
    "kyllä jaappanilaiset ossaa"
  12. #72
    Ainakin bilteman 2T -öljy toimii ihan hyvin endurokäytössä, ja on edullista.



    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  13. #73
    2-3 kautta ajellut bilteman öljyillä toimii siinä kun kalliimmatkin ei voi moittia, moto ei tosin mikään huippu viritetty kawa kle 500
  14. #74
    Lainaa (jaket @ Huhti. 06 2008,20:28) kirjoitti
    vain API SL ei hirveesti tarkoita huonompaa kuin joku SG, koska uudet öljyluokitukset on lähinnä 'parannuksia' esim katalysaattorikäyttöä varten. tämä joissain tapauksessa tarkoittaa lisäaineiden poistoa, jotka olisivat moottorille edullisia, mutta katalysaattorille haitallisia. Joten kisaöljy ei pääse SG:stä läpi, koska sisältää esim jotain lisäainetta, joka on huonoa katalysaattorille.

    eli uudempi ylempi luokitus ei tarkoita vähemmän kulumista. vaan jopa enemmän.

    Luokituksiin luottaminen on ainakin jarrunesteissä huomattu omakohtaisesti virheelliseksi. Esim DOT4 asettaa määrätyn laatuvaatimuksen jarrunesteelle, mutta osta jotain perusvaraosaliikkeen omalla nimellä olevaan jarrunestettä, joka on DOT4 ja kokeileppa sitä rata-ajossa moottoripyörässä, joka manuaalissaan vaatii DOT4:sta, voipi käydä niin, että jarrut on mössönä aika nopeasti, tämä on kokeiltu. tietysti voihan siellä manuaalissa lukea, että käytä korkealaatuista DOT4:sta. Ehkä suzukinkin manuaalissa sanotaan, että käytä korkealaatuista öljyä.
    Eli nyt kun Bilteman öljyt täyttävätkin korkeammat kriteerit kuin esim Castrolin R4, se onkin yllättäen huonompaa.

    Miten muuten erottaa hyvän öljyn ja huonon öljyn?
  15. #75
    Lainaa (Spede1 @ Huhti. 07 2008,19:29) kirjoitti
    Lainaa (jaket @ Huhti. 06 2008,20:28) kirjoitti
    vain API SL ei hirveesti tarkoita huonompaa kuin joku SG, koska uudet öljyluokitukset on lähinnä 'parannuksia' esim katalysaattorikäyttöä varten. tämä joissain tapauksessa tarkoittaa lisäaineiden poistoa, jotka olisivat moottorille edullisia, mutta katalysaattorille haitallisia. Joten kisaöljy ei pääse SG:stä läpi, koska sisältää esim jotain lisäainetta, joka on huonoa katalysaattorille.

    eli uudempi ylempi luokitus ei tarkoita vähemmän kulumista. vaan jopa enemmän.

    Luokituksiin luottaminen on ainakin jarrunesteissä huomattu omakohtaisesti virheelliseksi. Esim DOT4 asettaa määrätyn laatuvaatimuksen jarrunesteelle, mutta osta jotain perusvaraosaliikkeen omalla nimellä olevaan jarrunestettä, joka on DOT4 ja kokeileppa sitä rata-ajossa moottoripyörässä, joka manuaalissaan vaatii DOT4:sta, voipi käydä niin, että jarrut on mössönä aika nopeasti, tämä on kokeiltu. tietysti voihan siellä manuaalissa lukea, että käytä korkealaatuista DOT4:sta. Ehkä suzukinkin manuaalissa sanotaan, että käytä korkealaatuista öljyä.
    Eli nyt kun Bilteman öljyt täyttävätkin korkeammat kriteerit kuin esim Castrolin R4, se onkin yllättäen huonompaa.

    Miten muuten erottaa hyvän öljyn ja huonon öljyn?
    >> Miten muuten erottaa hyvän öljyn ja huonon öljyn?<<
    Nå, vaikkapa "essonpaarissa" juttuja kuuntelemalla, ( tai MP ORG. palstaa lukemalla
    Niin tai voishan se olla uskon-asiakin; jos täyttää luokitukset niin OK
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  16. #76
    Lainaa (Kenobiitti @ Huhti. 06 2008,20:35) kirjoitti
    Pyörä oli silloin Kawasaki VN15SE, mittarissa jotain 40tkm tai sinnepäin.
    Bilteman öljyä aloin käyttämään koska se oli kaikkein halvinta ja toi Kawa söi sitä litra tolkulla kesän aikana.
    Mites 40k ajettu Väinö oli noin innokas öljyä syömäään??
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  17. #77
    Lainaa (jannep @ Huhti. 08 2008,00:08) kirjoitti
    Mites 40k ajettu Väinö oli noin innokas öljyä syömäään??
    Niissä -80 luvulta alkunsa saaneissa väinöissä on koneen suunnittelussa perustavaa laatua oleva ongelma. Männissä tai jossain., En muista mikä se tarkalleen oli (eikä enää kiinnosta) ja siitä syystä ne sitten alkaa viemäänsitä öljyä riittävän paljon melko aikaisessa vaiheesssa.

    Ongelmaan on Kawasakikaupiaan mukaan tehty takuukorjauksina mäntien vaihtoja tms. joskus ammoisina aikoina.

    No tossa mun pyörässä sitten ei varmaankaan ollu tehty eikä takuuta enää ollu joten ainoa vaihtoehto oli ostaa kaikkein halvinta mahdollista öljyä ja antaa sen palaa siihen asti kun sai pyörän myytyä ja paremman tilalle.

    Ja nyt kun joku alkaa väittämään tätä yksittäistapaukseksi niin menkääpä tarjoamaan VN15:sta vaihdossa liikkeeseen ja kokeilkaa mikä on eka kysymys...

    ...meneekö oljyä litra vai puolitoista tuhannelle kysyy innokas kauppias ja tarjoo mielenkiintoista hyvitystä vaihdossa kalliimpaan.

    Tai kyselkää niltä, joilla on ollut VN15. Ei niiltä joilla semmonen on nyt sillä kukapa sitä omaansa haukkuis tai tässä tapauksesssa edes totuutta kertois.

    Jaa niin, tuon pyörän omistaessani juttelin muiden mallin omistajien kanssa ja pienin kulutus, josta oli puhetta, tais olla puoli litraa tuhannella mikä sekään ei mun mielestä ole vähän.

    Joka tapauksessa, VN15 on mallista pitävän mielipyörä
    - Kenobiitti
    *XT660RR
  18. #78
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (veekoo @ Maalis. 10 2008,23:05) kirjoitti
    Lainaa (Moto guzzi @ Maalis. 08 2008,16:06) kirjoitti
    Ei vaan aivan todella se on Statoil kun jalostaa öljyt Biltemalle. Tuli aikoinaan oltua Pösöllä töissä, ja ainakin täällä puolen lahtea kyseinen merkki suosittelee Statoilin öljyjä. Ja kun firma vaihtoi öljymerkin pösön suosituksen mukaiseksi, oli myös esittelytilaisuus Statoilin tuotteista. Siinä sivussa kävi mm ilmi että bilteman öljyt tulevät heiltä. Joten, kysytty on.
    ai minä kun luulin että se on ranskalainen TOTAL jota se pösö ja sitikka suosittelee,jotain selaista TOTAL mainontaa oon nähnyt niiten noissa wrc autojen kyljissäkin ,no tiiä siten mitä lienee
    Totta, mutta se on ranska se. Nyt ollaan täällä swedulassa, ja täällä se on Statoil. Täyttää samat luokitukset kuin Totalin vastaava öljy. (Lazerway 10W/40)
    Vaan tämän vuosikymmenen alussa oli pösöjä ja sitikoita jo liikenteessä pilvin pimein täällä pohjolassa, "omat" öljyt vain eivät ehtineet mukaan. Ehkä se suomessa onkin Neste.
    Pikkasen offtopic. Mutta en hämmästyisi jos Neste liruttelee Biliksen purkkiin siellä suomen puolella omat litkunsa.

    http://www.image-m.se/peugeot/stcc03.jpg



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  19. #79
    Mitä lienee bilteman purkissa, mutta faktaksi on vapun aikana julistettu se seikka, että japanialais valmisteisen 4t-märkäkytkin-moottorin kannalta toimivin ratkaisu löytyy raskaamman kaluston valikoimasta.
    Tätä on ringissä nyökytelty pitkin päivää...

    Delvac really rules...
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  20. #80
    Pitänee tääkin herättää henkiin ku se D-threadkin on jo päässy koululaisen ikään

    Joo, hullu kun olen, laitoin kilokyykkyyni syksyllä bilteman täyssynteettiset sisään. Pyörällä ei oo
    ajettu sen jälkeen metriäkään, muttei se leikannutkaan ku lämpimäks käyttelin.

    Tuolloin syksyllä tän ketjun kahlasin, enkä löytänyt oikeastaan kuin pari vastausta, joissa ois
    ollu jotain konkreettisista käyttökokemuksista.

    Siispä kokeileen, sillä moni muukin asia tullut opittua kokeilemalla/kantapään kautta

    Aiemmalla pyörällä tuli testattua jopa isoa D:tä. Sekin pelitti ihan jees, paitti että kevään viileillä laatikko
    oli kohtuu tahmea ennen koneen lämpiämistä. Sama ilmiö varmaan toistunee myös muilla vastaavat viskositeettiominaisuudet
    omaavilla öljyillä... No, se pyörä meni lunariin, muttei D:n takia.

    Eli jännityksellä odotetaan millo pyörän saa tallista ja miten bilteman öljy toimii. Jos ei toimi, nii kaiketi
    noi öljyt vielä saa sit vaihdettua toisiin... Ja jos ei, nii kai sit jostain saa hankittua uuden pyörän...

    Pitänee postailla sit enemmin ku niitä käyttökokemuksia on syntynyt. Myös muiden käyttökokemukset kiinnostaa,
    siis kokemukset ko. öljystä, ei fiilikset/tuntemukset/yms....
    Viimeksi muokannut: cXlari; 02.03.2012 klo 00:34.
    Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
  21. #81
    Lainaa cXlari kirjoitti Katso viesti
    laitoin kilokyykkyyni syksyllä bilteman täyssynteettiset sisään.
    Jep, sama homma. Luokitukset näyttää täyttyvän paremmin kuin hyvin ja hinnankin (29,90€/4L) ollessa kohdillaan, oli valinta loppujen lopuksi helppo. Käyttökokemusta ei vielä itsellä ole kuin vajaan tuhannen kilsan edestä, mutta eipä tuo nyt oikein miltään "tunnu" ja näin sen varmasti pitääkin olla!
    Yamaha FZ1-S -06
  22. #82
    Lainaa cXlari kirjoitti Katso viesti
    Pitänee postailla sit enemmin ku niitä käyttökokemuksia on syntynyt. Myös muiden käyttökokemukset kiinnostaa,
    siis kokemukset ko. öljystä, ei fiilikset/tuntemukset/yms....
    Joo, ihan hyvin ovat pelittäneet koko edellis ja tän alkaneen kesän. Välissä on tietyst vaihettu jo toiseen kertaan

    Vaihteet toimii samalla tapaa kuin pyörän mukana tulleilla mopo-liikkeen öljyillä. Vaihteet vaihtuu niin kylmänä kuin lämpinä (säällä/öljyillä), ei oo välivapaita yms.

    Tarkempaa analyysiä varten pitäs kaiketi kone purkaa ennen ja jälkeen öljyn 'koekäytön'.
    Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
  23. #83
    No ei kai tässä kannata kinata juu tai ei, öljyn valmistajia on maailmassa kuitenkin rajoitettu määrä.
    Öljyn käyttötapa tässä enempi merkitsee, ratamiehille ei koskaan made in biltemaa, ölpän lämmöt on korkealla ja halvempien ölppien ominaisuudet muuttuu nopeammin.
    Matkamopolla ajaville on ihan sama mitä laittaa, pitkät matkat ja tasalämmin kone, biltemaa myllyyn vaan.

    Sen sortin sekakuskit on vaikeammassa valintatilassa, biltemaa myllyyn mutta vaihto riittävän usein on hyvä ratkaisu, kalliimmalla vähän enemmän kilsoja mutta ei älyttömiä.

    Öljy kerää itseensä kaiken kakkipaskan ja silloin siinä ei eritellä onko halpaa vaan kallista, moni käyttää kallista ja ajaa maailman tappiin yksillä öljyillä, ei kovin hyvä idea.

    Nokikepit hyvä malli, kerää paljon nokimokkoo ölpän sekaan aja sillä sit vaikka 3 litran öljytilaavuudella 100 000:a, voipi olla että on sen verran paksua että ei tule ulos kun avaa pohjapropun.

    Valinnat on vaan tehtävä ajotavan ja ajo-olosuhteiden mukaan.
  24. #84
    Lainaa jurvelo kirjoitti Katso viesti
    Valinnat on vaan tehtävä ajotavan ja ajo-olosuhteiden mukaan.
    Komppaan tätä. Ittellä ajot tosiaankin lähinnä rauhallista kurvailua. En rataile.
    Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
  25. #85
    Itsekin tuota käyttelen ja radallakin käyn välillä hidastelemassa, ihan hyvin on toiminut meikän kusiaisessa.
    Vaihtovälit on pikkasen tiheämmin mitä valmistaja suosittelee.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  26. #86
    Kokeilin kanssa gsf:ään tuota 10w40 täyssynteettistä viime syksynä.

    Toimi hyvin. Vaihteet pelas, ei vaurioita.

    Ymmärrän toki että joku voi saada mielenrauhan ostamalla kympin kalliimman purkin ja merkkiöljyä, mutta yritin omalta osalta tuoda esiin sen kokemuksen että kyllä tuotakin uskaltaa pyöräänsä laittaa.


    Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  27. #87
    [QUOTE=jurvelo;6295313ratamiehille ei koskaan made in biltemaa, ölpän lämmöt on korkealla ja halvempien ölppien ominaisuudet muuttuu nopeammin.[/QUOTE]

    Saako tästä ymmärtää että 9€/L maksava B-öljy on kuraa ratakäytössä mutta 4€/L maksava mineraali D-öljy on huippua radalla? Mä olen aina luullut että öljyn ominaisuudet ratkaisee sen hyvyyden, ei hinta, brändi tai ostopaikka

    Onko Bilteman öljyistä missään speksejä, kiinnostaisi tietää kuuman pään speksit.

    Kevari 4T Betassa (Minarelli) kokeiltiin 10w40 B-öljyä ja vaihteisto alkoi takkuilemaan 200km jälkeen. Saman hintaiset TB Superbiket koneeseen ja taas rokkaa
    Kylätason kurapyöräilijä.
  28. #88
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Saako tästä ymmärtää että 9€/L maksava B-öljy on kuraa ratakäytössä mutta 4€/L maksava mineraali D-öljy on huippua radalla? Mä olen aina luullut että öljyn ominaisuudet ratkaisee sen hyvyyden, ei hinta, brändi tai ostopaikka

    Onko Bilteman öljyistä missään speksejä, kiinnostaisi tietää kuuman pään speksit.

    Kevari 4T Betassa (Minarelli) kokeiltiin 10w40 B-öljyä ja vaihteisto alkoi takkuilemaan 200km jälkeen. Saman hintaiset TB Superbiket koneeseen ja taas rokkaa
    Ostin Castrolia vähän reilu 5€ litra...pitää varmaan vaihtaa tuplasti useemmin kuin sama kotomaasta ostettu Castrol, joka maksaa 10-15€/litra.
    Superbike #7
  29. #89
    Olet oikeassa, vaihtoväli pitää lyhentää vähintään puolella kun tollasta halpaa öljyä menet koneeseen kaatamaan
    Kylätason kurapyöräilijä.
  30.  
  31. #90
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Olet oikeassa, vaihtoväli pitää lyhentää vähintään puolella kun tollasta halpaa öljyä menet koneeseen kaatamaan
    Tätä mä vähän pelkäsinkin. Meni sitten sekin säästöyritys ihan harakoille. Se vaan pitäs vielä selvittää, että pitääkö vaihtovälin lyhentäminen tehdä kalleimman vai halvimman suomalaisen hinnan mukaan. Pahimmillaanhan vaihtovälin joutuu tiputtamaan kolmasosaan, mikä tarkoittaa sitä, että ikävästi kesken ratapäivän joutuu vaihtamaan öljyt.
    Superbike #7
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen