Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Elikkäs uusi mopo mies kyselee
    2 pv omistanu eka hondan niin kysymyksiä olis muutama ainakin.
    Honda vf 750c magna 98 ohjauksen laakerien kiristäminen miten tapahtuu.
    ja onkohan vaarallista kun pyörä on käynnissä ja puristan kytkin kahvaa ja päästän irti niin kun on puristettuna niin kuuluu kahiseva ääni moottorista jostakin oliskohan kytkin ja kun puristan kytkinkahvaa niin ääni häviää mistä johtuu onko joku laakeri ja onko kuinka vaarallinen.anteeksi mun kirjotus taidot ei ole hyvät.Kiitos etukäteen
    TV:uusi hondan omistaja.
  2. #2
    Tuo kahina voipi johtua kulahtaneesta laakerista, se on muistaakseni siinä ihan kytkinpakan päässä, helpossa paikassa kuitenkin. Tsekkaa räjäytyskuva vaikka cmsnl.com:n kautta jos et manuskaa ole vielä ladannut njetistä. Oljut pois, poski auki ja laakeri vaihtoon. Entisessä Magnassa tuo elämöi ja loppui kun uusin sen. Laakeriliikkeistä löytyy varmasti, ottaa vaan vanhan mukaan niin saavat mitat siitä.

    Ohjauslaakerista en osaa sanoa mitään, siihen ei tarvinut kajota.

    http://v4musclebike.com/articles/mag...0V3%5B1%5D.pdf
    tuosta läpyskää lataukseen.

    Pressure plate bearing saattoi olla juurikin se
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  3. #3
    Lainaa Zuba kirjoitti Katso viesti
    Tuo kahina voipi johtua kulahtaneesta laakerista, se on muistaakseni siinä ihan kytkinpakan päässä, helpossa paikassa kuitenkin. Tsekkaa räjäytyskuva vaikka cmsnl.com:n kautta jos et manuskaa ole vielä ladannut njetistä. Oljut pois, poski auki ja laakeri vaihtoon. Entisessä Magnassa tuo elämöi ja loppui kun uusin sen. Laakeriliikkeistä löytyy varmasti, ottaa vaan vanhan mukaan niin saavat mitat siitä.

    Ohjauslaakerista en osaa sanoa mitään, siihen ei tarvinut kajota.

    http://v4musclebike.com/articles/mag...0V3%5B1%5D.pdf
    tuosta läpyskää lataukseen.

    Pressure plate bearing saattoi olla juurikin se
    Tiijäkkö laakerin tyyppiä en netistä löytännä.
  4. #4
    Jos tarkoitetaan kytkimen paininlevyn alle tulevaa laakeria (kuvassa http://v4musclebike.com/articles/mag...0V3%5B1%5D.pdf sivu 248, osa no: 22) niin sen tyyppi on 16003 ja mitat 17x35x8mm.

    Siis tällainen: https://simplybearings.co.uk/shop/p5...duct_info.html
  5. #5
    https://www.cmsnl.com/products/91008...m_91008362000/
    Tuohan se. Cmsnl ei ole sieltä halvimmasta päästä, noilla osakoodeilla löytynee halvemmalla muualta. Tai sitten kävelee laakerin kanssa laakeriputiikkiin.
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  6. #6
    Lainaa jalluvaari kirjoitti Katso viesti
    ja onkohan vaarallista kun pyörä on käynnissä ja puristan kytkin kahvaa ja päästän irti niin kun on puristettuna niin kuuluu kahiseva ääni moottorista jostakin oliskohan kytkin ja kun puristan kytkinkahvaa niin ääni häviää mistä johtuu.
    Normijuttu että pyörän/kytkimen ääni muuttuu hieman kun kahvaa painellaan pyörän käydessä. Ajoa vaan.
    .
  7. #7
    Vanhemmissa hondan cbr 600 pyörissä ainakin jokaisessa kytkin pitää kahisevaa ääntä ja kun puristat kytkimen pohjaan, niin ääni loppuu. Sama ominaisuus oli jokaisessa jonka kävin itse koe ajamassa. Eli sanoisin minäkin että ei kun ajoa, ja ihmettele lisää jos ääni pahenee.
  8. #8
    Eikös tuossa ole käytännössä sama kone kuin VFR:ssä? Vihverin kytkin ohjaa jotain läppää joka pitää erikoisen äänen kytkintä puristaessa ja päästäessä.
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
  9. #9
    Kiitos hyvistä neuvoista apuja oli.vieläkö sais vinkkejä ton ohjausputken laakerin kiristämiseen jos sellanen on mahdollista.
  10.  
  11. #10
    http://v4musclebike.com/articles/mag...0V3%5B1%5D.pdf
    Lataa tämä ja sieltä 12/12 kuvasta näet keulan kasauksen. Siinä ne luvut ovat annettu, ensin N-m, kg-m ja ft-lb.
    Ensin mutteri 6 30N-m eli 3kg-m tiukkuuteen ja sitten se lukitusprikka 5. Seuraavaksi mutteri 4 melkein kiinni siihen lukituaprikkaan. Käännä prikasta kaksi sakaraa alapuolen mutterin (6) koloihin ja kaksi sakaraa ylemmän mutterin (4) koloihin, kuitenkin niin että siihen jää vaikka 1mm välys, lukitusprikkan liike muttereiden 6 ja 4 välissä. Välys sen tähden kun kiristät myöhemmin yläkolmion mutteri, se ei paina mutteria 6 (30N-m) kovempaan tiukkuuteen (kierteen välys)
    Yläkolmio paikoilleen, aluslevy 2 ja mutteri 1 tiukkuuteen 105N-m, 10.5kg-m ja se on siinä.
    Vaseliiniä kasatessa tietysti laakereihin ja stefoihin ihan kunnolla.

    Tämä mikäli sinulla on ohjeen mukainen keula.

    Taivuta lukitusprikan lyhyemmät sakarat alas- ja pitemmät sakarat ylöspäin.
    Viimeksi muokannut: lippa; 06.06.2017 klo 00:15.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>