Vanhojen Bleidien omistajille ilouutisia. PB testas mopoja Doningtonilla Rutter puikoissa ja K3: kontrollirenkaina.
Mukana oli 2008 60 tkm ajettu bleidi, jossa tärkeimpinä muutoksena olivat nämä:
K-Tech DDS Pro iskari
K-Tech SSK20 mäntäsarja keulassa
Hawkin titaanislipari
Galferin punosletkut
Quickshifter
Rapid Bike Racing moduuli tekemässä karttoja
PAIR eliminaattori
Nämä muun perusteellisen huollon lisäksi kustans vajaa £4000 ja pyörä itsessään sen £4000. Kaakkeja tuo sai jotain 6 lisää.
Tuloksia:
08 Blade: 1.36.80 (172.36 hp & 195.6 kg)
17 GSX-R1000R: 1.37.23 (186.58 hp & 204.4 kg)
17 S1000RR: 1.37.73 (189.55 hp & 209.6 kg)
17 YZF-R1: 1.39.14 (185.75 hp & 200 kg)
17 Blade: 1.40.03 (180.61 hp & 197 kg)
2017 mopot pakasta vedettyjä ja modaamattomia.
Mitä tästä opimme? Ainakin sen, että Rutter olis ollut seuraavalla viikolla tuolla ajalla superstockien aika-ajojen 27. 40 joukossa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Pyörä tarvii kuskin geometrian kohalleen, alustan, renkaat, jarrut ja vähän voimaa. Kai se nyt kulkee, jos noi on laitettu kuntoon. Ihmetystä aiheuttaa lähinnä tuon uuden suzukin vauhti jo vakiona.
---
Tuossa vertailussa vanhassa bladessa on sama kuski, voimaa vähemmän ja samat renkaat. Jarrut vakiot lukuunottamatta teräspunosletkuja, joten K-Techin taika ja kevyin pyörä varmaan ratkaisee paljon verrattuna pakasta vedettyihin. Uusissa mopoissa on jo blipperit ja vipstaakit sekä elektronista alustaa. Gikseristäkin oli vertailussa paremmilla spekseillä ärrä.
Onhan noissa uusissa kaikissa tosin se tonnin painoinen pakoputkisto, ettei keijut kuole.
Uudesta Suzukista... Osuikohan Dunlopin riskivalinta tällä kertaa oikeaan? Yamaha oli katastrofi.
(puuttuiko sun viestistä pilkku sanan "kuskin" jälkeen?)
Edit: lisäsin "tulosviestiin" noi painot ja tehot.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ja että porukka ymmärtäis, että millä tahdilla kaupasta ostettua pyörää työnnetään K3:lla, niin WSBK:n paalu oli samalla radalla just viikonloppuna 1.26.6
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kyllähän tosiasia on se, että nykypyörillä pääsee aivan he***tin kovaa, jos vain alusta ja geometria on kunnossa. Eikä tarvitse mitään isoja modauksia, joista me tavalliset mutkan runttaajat saadaan rispektiä vain Esson pihalla ja muutoin hyödyt on mitä on. Nyt vaan tarvis opetella ajamaan.
Onhan toki toi Bleidi aina ollut nopea, jos katsoo vaikka 0-100km/h aikaa (2,7 s.). Maksimit jää muista kilosista, mutta harvoin sitä täysillä pitää vääntää. Mutkasta lähtee oikeilla välityksillä kuin hauki rannasta.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Aikamoiset talkoot on uudella CBR:llä. Mahtavatko edes saada myydä koko laitosta.
WSBK
- Pyörä ei tee mitä pitäisi, kaasu jää auki
IOMTT
- McGuinnesilta meinasi lähteä henki, lätkäsi kaasun kiinni mutta mopo veti silti
- Martin ollu nutullaan kahdesti, aski tarjoaa pelkkiä välivapaita, vähän niin ja näin ajetaanko SP2 koko kisaviikkoa
BSB
- Pyörä ei vastaa kaasuun, kaasu jää auki
Kaikissa sarjoissa eri ECU mutta ainakin IOMTT ja WSBK sarjoissa pitää throttle bodyt olla vakiot. Kaiken tämän päälle katupyörän testaajat ovat ilmoittaneet ettei kaasu vastaa tuppiin ja liikennevaloissa kytkin pohjassa pyörä "blippailee" kierroksia vaikka kaasuun ei kosketa.
Worldsbk clock is ticking as Hayden
TT Honda in crisis after mcguinness crash
BSB step forward for honda after mallory test
https://youtu.be/sjZXaUwYoog
Front End Chatter podcast
John McGuinness's crash at the North West 200, what might have caused it, and whether it might have anything to do with the slightly peculiar throttle response on the 2017 road-going Fireblade. 29min-->
Viimeksi muokannut: RzR; 07.06.2017 klo 18:34.