Motorrad ilmoittaa tehot aina samalla tavalla, eli kyseessä on kampiakselitehot, mitattu Dynojet 150 penkissä. Laitetaan ne luvutkin, kun ne niin kovasti aina kiinnostaa.
Blade 180hv 117nm
10R 182 114
GSX 180 114
R1 176 112
Eihän noissa sinällään mitään kummempaa. Käyrät jos näkee, niin silloin huomaa sen Hontan edut keskialueella. Tehon- ja väännönmuodostus on nopeampaa 5500k lähtien. Siksi sitkeys, eli suurimmalla vaihteella kiihdytys tuottaa parhaat arvot 60-180km/h kiihdytyksessä.
Blade 9,1s
10R 11,1s
GSX 9,7s
R1 10,5s
Nollasta lähtien nuo kiihtyvät melkein samaan tahtiin plus/miinus 0,1s erot 0-200km/h.
Hontalla pienin kulutus!
Hondan moottori on melko ylivoimainen tänä vuonna!(hidas57 @ Maalis. 08 2008,12:13) kirjoitti
Mitenkähön Suzuki meinaa vastata ensi vuonna? Toivottavasti palaa takaisin siihen suuntaan, että keskialueelle kunnon tehot.. K7 motti on monen mielestä huonompi kuin K5/K6.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Huipputehoissa nyt ei niinkään ylivoimainen, mutta tuo sitkeys 60-180km/h on kyllä kova.(Tylyttäjä @ Maalis. 08 2008,12:22) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
IMO sillä huipputeholla mikä tulee hieman ennen rajoitinta ei niin merkitystä olekkaan. Kyllähän se tietysti myy kun saadaan myyntiesitteeseen kovat lukemat.
Käytännön suorituskyky ratkaisee. Sekin on yksi ja sama jos toinen pyörä on hitaampi varttimaililla 0.1s, tälläiselle perus-snägärinkiertäjälle
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Kyllä sitä käyrää pitää katsoa koko alueella, eikä pelkästään huipputehoa. Sillä perusteella on selkeästi paras moottori. Koko alueella hyvin löylyä ja silti kovat huipputehot.(TPM @ Maalis. 08 2008,12:51) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Britti Bikessä on Japan Inc superpyörien testi.
Kovasti ylistävät Hondaa testissä joka osa- alueella.
Mielenkiintoinen dynotestikin löytyy.
40% osakaasulla 7000rpm:ssä löytyy Hondasta yli 90hv. Yammussa samassa kohdin 60hv. Ero on siis todella merkittävä.
Huipputehoissa sitten Yammu laulaa taasen hienosti.
Merkittäviä eroja oli myös 40-120mph roll on- testissä:
Suzuki 10,3sekuntia
Yamaha 10,7sekuntia
Honda 9,9 sekuntia
Kawa 13,2!!sekuntia
Testin lopputulema oli että Honda voitti testin viidellä tähdellään melkoisen ylivertaisesti. Yammu ja Suzuki saivat molemmat neljä tähteä, ja Kawa (testin ainoana) vain kolme tähteä.
Kawan heikko tulos oli yllätys. Se kuitenkin on ihan uusi versio 2008- vuodelle.
.
Meneekö tuo täysin koneen piikkiin vai onko niissä isoja eroja välityksissä tänä vuonna?(vma @ Maalis. 08 2008,15:54) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Oho, ompas huikea ero *( 2 s ) nopeimman ja hitaimman välillä.(hidas57 @ Maalis. 08 2008,12:13) kirjoitti
Nopiammalla ehtii välillä käydä vaikka purilaisella kun hitain vielä yrittä kelata vauhtia.
Varmastikin ihan hyvä aihio on tuokin, 6--8 kiloeukkua kun laittaa alustaan ym. jne. niin varmaan siitäkin tulee jopa hyvä, kuten muistakin kilojapseista, jotka myös vakiona vain aihioita.
Onhas tuo sikälis iso ero, että nämä kaikki pitäisi olla nopeinta mitä saa tuohon luokkaan. Ja jos lähtöarvo on 10s, niin vaikea on vetää kovin monta sekuntia nopeammin?(Carson @ Maalis. 08 2008,16:57) kirjoitti
Paha sanoa kokonaisvälityksistä vaikka rattaissa eroja onkin, mutta kaikki kuitenkin tähtäävät johonkin 290 huippuun. Joku kiertää vähän enemmän (jammu), joten voi siinä olla vähän lyhyempi välitys.(vetomies @ Maalis. 08 2008,16:29) kirjoitti
Teho- ja vääntökäyrissä kuitenkin on selviä eroja. Niitä taitaa olla esillä tuolla ZX-10R keskustelussa.
Uudessa Bikessä on tämän kauden ensimmäinen japsitonnien vertailu! En raaskinut ostamaan tuota ruotsalaistuotosta, joten joku voisi hiukka referoida lopputuloksia ja tilastoja.
Näin ne "paremmuusjärjestykset" vaihtelee![]()
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Komppaan tätä...(jyk4 @ Maalis. 26 2008,19:58) kirjoitti
Vaikuttaa, että riippuu kuitenkin siitä kuka testin tilaa ja mitä ominaisuuksia siinä halutaan testata...
Mut eiköhän paras ole hurauttaa (lumien sulettua) pyöräkauppaan ja tehdä ihan oma kenttäkoe...-->
![]()
Kun kyvytön käskee halutonta tekemään tarpeetonta, on epäonnistumisen vaara erityisen suuri...
Ei vain voi olla vähän raskaana tai puolineitsyt... Sitä vaan joko on tai ei ole...
Tossa jälleen yhdet käppyrät:(vma @ Maalis. 08 2008,10:45) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZX7R -01
* * * * "everyone loves you when you are dead..."
Hyvin tuntuu kulkua olevan tänäkin vuonna noissa laitteissa.
Harmi että rata on kaukana ja ykkösellä pääsee jo kortistaan eroon![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
En oikein ymmärrä mitä järkeä on verrata tehoa "osakaasulla". Esim. yamahassa ei taida olla edes kaasuläppä kytketty vaijerilla kahvaan, joten tällaiselle elektroniselle systeemille voidaan valita sellainen kahvan vs läpän asentokäyrä kuin halutaan. Myös mekaanisissa kytkennöissä olisi triviaalia tehdä välitys niin, että se avaa ensin läppiä nopeammin ja lopuksi hitaammin kahvaa käännettäessä. Näin saataisiin dramaattisesti suurempi teho "osakaasulle" ilman että koneessa sinänsä olisi mitään eroa.(vma @ Maalis. 08 2008,15:54) kirjoitti
Onhan siinä se järki että normaalisti ajetaan suurimmaksi osaksi juuri osakaasulla. Jos samalla kaasun asennolla toisessa on esim. 20hv enemmän niin ei ole kovin vaikea päätellä kumpi tuntuu arkiajossa mukavammalle/tehokkaammalle.
Siinä mielessä nämä roll-on mittaukset on vähän hämääviä kun niissä vedetään aina tuppi nurin. Suurempia eroja varmasti tulisi kun niitäkin mitattaisiin vielä lisäksi osakaasulla.
Luulisin että osittain tästä syystä myös twini tuntuu väännökkäämmälle kuin rivi4:nen koska kaasuun vastaavuus/vääntö on osakaasulla niin erilainen.
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Nyt epäilen että ymmärsitkö mitä tarkoitin. Osakaasun saa siis tehokkaammaksi tekemättä mitään muutoksia moottoriin laittamalla epälineaarisen välityksen kaasukahvan ja -läppien välille. Onnistuu esimerkiksi käyttämällä epäkeskoa pyörää, johon kaasuvaijeri kiinnittyy kaasuläppien akselin päässä.
Ajaessa kuski säätää kuitenkin kaasukahvan asennolla tehon haluamakseen riippumatta siitä, millä osakaasun asennolla saavutetaan riittävä teho.
Asiahan on vähän sama kuin väittäisi että pyörä tulee tehokkaamman tuntuiseksi vaihtamalla siihen lyhyemmän liikeradan kaasukahva. Ehkä jonkun mielestä näin on?
Tuntuu että monesti lukijat sekoittavat keskenään osakaasun ja ala/keskikierrokset esim. dynokäyrissä.
Eiköhän nuo prosentit ole otettu kaasunasentoanturilta joten siihen ei silloin paljon kahvan liikeradat vaikuta......
Ymmärsin myös kirjoittamasi.....
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Ainakin niissä twineissä, mitä olen kokeillut, niin kaasunvaste ja vääntö on ollut _selvästi_ rivinelkkkuja huonompi.. Esim Millessä.(Pahkasika @ Maalis. 29 2008,13:01) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Tuskinpa vain, eiköhän ne ole ihan kahvan liikkeestä mitattuja.(Pahkasika @ Maalis. 29 2008,20:16) kirjoitti
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
nuiden käppyröiden mukaan kawassa on lähes 10 hv enemmän kuin hondassa ja väännöissäkin huippu vähän ylempänä, vääntökäyrä on taas hondassa tasaisempi. kilosissa japsikyykyissä on tosiaan enemmän makuasia, että minkä haluaa, aina saa melkoisesti viimeistä huippusuorituskykyä ja -tekniikkaa edullisempaan hintaan kuin joissakin muunmaalaisissa sporteissa. rata-ajoonhan nuokin on enempi suunniteltu ja radalla ajetaan kumminkin enimmäkseen tuppi nurin, suurin teho silloin on melko tärkeä osa etenemisvauhtia.(jukepoksi @ Maalis. 29 2008,11:41) kirjoitti
testejä ja pyöräyksilöitä on monenlaisia, niin testaajiakin, kuluttaja sen pyörän ostaa ja hyvä on jos tykkää.
säädättämällä saa vielä moottorinkäytöksen siloiteltua mieleisekseen ja silleen ja kauas on pitkä matka ja kallis maksaa paljon ja jää palaa hitaasti jne.. pöriö...
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Aika epävarma mittaustapa mikäli näin on toimittu.(J.V. @ Maalis. 30 2008,22:52) kirjoitti
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Pitäisi uusia jossain vaiheessa alkukesästä 2008 Bladen rengastusta. Mahtuuko 190/55 pyörimään? Entäs kovemmissa nopeuksissa? Muuttuuko ohjaus/ajettavuus ohjauskulman hieman muuttuessa?
Honda VFR 750f
Honda VTR 1000f
Yamaha R1
Honda CBR 1000rr Fireblade