eli haluaisin tietoa millainen olisi kyseinen pyörä? Onko siinä mitään moitittavaa ja mitä pitäisi ottaa huomioon kun käypi katsomassa?Kiitos jo etukäteen vastauksista...
Se on ainakin syytä ottaa huomioon, että pyörällä alkaa olla ikää aikalailla. Monet kumiosat alkavat olla tiensä päässä, joten tarkista, että ainakin jarruletkut on jossain kohtaa matkaa vaihdettu. Jarrulevyt ovat usein myös aika kallis osa uusia, jos ovat kovin kuluneet. Ruostettakin voi löytyä vaikka mistä.
Kyllä siitä hyvä pyörä tulee jos siitä on pidetty huolta, huonolla pidolla olleesta saat vain huolia itsellesi.
Otahan joku todella tympeästi moottoripyöräilyyn suhtautuva kaveri mukaan jarruksi, muuten tulee ostettua tunteella eikä järjellä. Pyörä valitaan tunteella, mutta käytetty yksilö siitä mallista jonka haluaa on parempi valita järjellä.
Arpomista helpottaisi, kun tietäisi kuutiotilavuuden (400/600/750/1000) ja vuosimallin.
...
Minulla on myynnissä kyseinen pyörämalli 1000 kuutioisena vuoden -89 exup. Pyörä ns. originel -muodossaan (katteissaan) ja ollut minulla 4-5 vuotta ja huoltanut olen sitä säännöllisesti ja iskaria ym uusittu (öjlyt ja suodatin 5000km välein+ tulpat 15000km välein). Myynnissä täälläkin myydään osastolla, kuvan kanssa. Pyörässä on ikänsä puolesta luonnollisesti esim. katteissa käytön jälkiä (naarmuja), mutta ei mitään suurempaa. Pyörä on toiminut meillä mainiosti ja sillä on heitetty kahtena kesänä parikin pitkää ulkomaanreissua ja muutamia pohjosen reissuja. Aina pelittänyt moitteetta
Pyörä on tällä hetkellä lämpimässä varastossa seisontavakutuksessa. Kysele, jos kiinnostaa. Kerron lisää!![]()
HAYABUSA -12/ko -14
ex:BMW K1200R -08
ex:KTM 990 SupermotoT 2010
ex:FJR 1300 -02
ex:FZR 1000 -89
"Yeah, you're a legend in your own mind."
Kun tosiaan kuutioita ei ole mainittu niin kerrompa että mun eka pyörä oli FZR600 -93 ja pyörä on mulla vieläkin tallissa lievänä projektina.
Pyörä oli oikeen passeli alottelevalle motoristille. Vikoja ei ole ollut vuotavia etuputkia lukuunottamatta.
Mun yksilöllä on ajettu 89000km ja siitä johtuen laatikossa ääntää kolmos ja nelosvaihde.
Välivapaita ei ole, ja kaikki vaihteet kytkeytyy nätisti päälle.
Takarengas on hankala saada, kun on niin kapea ja 18" kooltaan.
Kaiken kaikkiaan mulla ei oo mitään moitittavaa kyseisestä kamppeesta.
- Pyörä tykkää että sillä ajetaan -
*Suzuki GSX-R 750 K1
Juur saatiin valmiiksi tyttömäinen projekti yamahan fzr-600 -92 mallisesta vermeestä. Ajokilometrejä ei ole tarkkoja tiedossa, mutta niitä on alla rutkasti.
Pyörään vaihdettu fzr 1000 tankki sekä R6 takakate+penkit, sekä crossimallin tanko.
Pyörä maalautettu Wiikillä forssassa. Hyvin tuntuu kulkevan, vaikka ryypyllä pitää käyttääkkin alkuunsa jonkusen aikaakin. Lämpinä käynnistyy kyllä ilman. Pari kuvaa näin alkuun, aika paljon jouduttiin sähköjen kanssa räpläilemään, kun taisi olla edellinen omistaja varsinainen teeseitsemies...
Toinen puola oli oikkarissa ja bensapumppu yhdistetty päävirtakatkaisimeen, päärele oli itse kyhätyssä paketissa..
Putket maalattiin ja paikallaan olikin jo arrowin pitkä pönttö.
![]()
Viimeksi muokannut: Fenix; 16.04.2012 klo 11:34.
1100 Gsx-R.
Nainen kahvoissa.
eli kyseessä olisi 1000 cm3 ja vuosimallit -96 ja -95![]()
takajousitus on yleensä aika tiensä päässä. lisäksi FZR tonninen on uskomattoman painoinen laitos. Se on vaikea saada nousemaan jopa sivujalalta.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Kiitoksia vastauksistaEn nyt kuitenkaan ole ihan varma olenko yhtään viisaampi pyörästä
![]()
Varmaan selviää asiat enemmän,kun menee katsomaan kyseistä pyörää paikan päälle.
On kyllä toosi siistin näköinen pyörylä![]()
Muutama ominaisuus Fzr-perheen pyöristä eli kyseisille moottoreille moottoriöljy maistuu että se ei ole vika vaan ominaisuus. Omilla Fazereilla aikanaan ei pystynyt ajamaan kuin maks. 1000km. kun jo öljyvalo alkoi öljyn vähyyden takia palamaan. Tästä on keskusteltu foorumilla aikaisemminkin.
Etujarrulevyt myös usein ovat vääntyneet eli jarrukahva täristää jonkin verran joissain yksilöissä. Myös ohjauslaakeri on kulutustavaraa eli jarrutettaessa saattaa etupäästä kuulua "naksahtelua" mutta se ei ole vaarallista mutta kiusallista.
Myös yksi omituinen ominaisuus tuon ajan Yamahoissa on se että lähes jokaisessa niistä on toinen takavalon polttimo pimeä. Siellä on siis kaksi polttimoa takaparkkivalossa ja useimmiten niistä vain toinen palaa. Olen seurannut näitä parisen kymmentä vuotta liikenteessä ja omissakin Fzr:ssä oli samaa vaivaa eli molemmat takavalot eivät suostuneet kovin kauaa toimimaan yhtä aikaa.![]()
Muuten ihan kelpo pyörä. Kestävää perustekniikkaa. Eikä niiden painokaan nyt kovin paljon häviä useimmille nykypyörille sillä esim. 1993 Fzr:n kuivapaino on 209kg. Toki mallin eri vuosimallien välillä paino on vaihdellut yllättävän paljon. ==>> http://www.bikez.com/motorcycles/yam..._1000_1993.php
Vain turbo antaa kunnon voimaa!