Nyt olis tälläne kysely ku pärrä kuume iskemässä! Olisin ostamassa kaverin zx-6r vuodelta 2006 10.000km ajettu. Siis tehokkaampi malli ku toi uudempi. takuuta vuoteen 2009!
Sit olis myös vaihtoehtona ostaa uus z750. hinnat on samat. Mut en osaa oikee päättää kumpi olis se mun. Tietenki toi zx-6r on ainaki naisten mielestä makeempi ja kyllä omastakinmutta pärrä tulee kyllä kaupunkiajoon pääsääntösesti. Et sen takia vähä miettiny tota z750 ja onha se uus.
On viellä tällänenki homma, että joudun kuristamaan pyörän 25kw. sis tä vuos ajetaan viel aika mopolla
Sen takia ajattelinki kysyä muiden ihmesten mielipidettä kumpi olis parempi/järkevämpi ostos.
Ja tietoa onko toi uudempi zx-6r brutaalista parempi ku toi vanhempi missä on enemmä tehoa kyl.
Jos ajat suurimman osan kaupungissa niin osta Z750, jos taas haluat yrittää kierrosennätyksiä radalla niin ZX-6R on parempi peli siihen.
Yhden kesän, ja vajaa 14000km, Zeta kawalla ajaneena voisin sanoa, että toimii hemmetin hyvin tonne 140-150km/h nopeuksiin asti, sen jälkeen rupee käymään niskaan. Radalla/ nopeassa mutkatie kurvailussa alusta on vähän pehmeä, mutta ei ainakaan itseäni häirinnyt liiemin.
Toisekseen unohda se kuristus ja ajele nätisti. Sillä kuristuksen/katsastuksen hinnalla maksat helposti yhden sakon ajokorttiluokan ylittämisestä, ja ratsioita on aika harvassa. Viimeks joutunu pysähtymään ratsiaan kolme vuotta sitten.
Edit: Ilmeisesti olet aikalailla aloittelija isojen pyörien kanssa, joten on ihan turha katsoa niitä huipputehoja, kaikki ne vie enemmän kuin uskallat alkuun antaa.
Superbike #7
Niin tän takia se on vaa hyvä, että pyörä kuristetaan täks vuodeks. Ettei tuu sellasta liian kovaa hinkua kokeilla heti miten pärrä lähtee. Pitäähä ne opetusrahat maksaa ainamut onha se sit kivaa et ensvuonna ajellaa täystehosel
![]()
ehdottomasti zeta kun ilmeisesti alotteleva harrastaja ainakin iän puolesta kun pitäs kuristella, paljon lempeämpi ajaa kartsalla ja mukavampi kun vääntää alhaalta paremmin. samaa mieltä että unohda kuristelut harvoin kytät pysäyttelee jos ajelee nätisti!
rotta
Soitappa jonnekki (kawahuolto/sumeko?) ja kysy miten -06 6R kuristetaan ja paljoko maksaa? Kiinnostais minuakin. *(Aavikko @ Maalis. 06 2008,00:19) kirjoitti
![]()
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Kuristetaan laittamalla imukurkkuihin holkit ja kaasuvaijerin päähän kaasun liikettä rajottava alumiinin palanen, 200e maksoi kuristus EE-Speedillä, tais virallisia teitä pitkin olla lähemmäs 500e. Eipä ne kurit vaan kauaa paikalla pysyneet. Yhden kauden nyt ajellut, eikä poliisit mitään oo kyselly.(scuuba @ Maalis. 06 2008,14:32) kirjoitti
![]()
Ja mitä itse varsinaiseen kysymykseen tulee, niin kyllä se 6R toimii melkein missä vain. Mutkateillä etenkin on ihan uskomattoman hyvä vehje, radalle en oo vielä kerenny mutta tarkotus olis tulevana kautena poiketa. Norjassakin tuli käytyä, vaikkei mikään matkapyörä todellakaan ole.Mutta Z750 varmaankin soveltuu kaupunkiajeluun paremmin ja muutenkin varmasti todella hauska peli ajaa.
Kawasaki ZX-6R -06
kawassa(6r) kuristus tais olla joku hyppylanka vain.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Itelle tuli kuristus ku uutena pyörän ostin, oli se ekan kesän paikallaan ja toisena nappasin sitte kortin hyllylle juhannuksena. Ei tullut kuristuksista puhettakaan sillon. Yhteensä 3 kertaa jutustellut poliisin kanssa pyörän kanssa, kahesti ihan ratsia merkeissä ja kerran vaan tullu kuristukset puheeks ja sillonkaan eivät alkaneet epäilemään mitään ku sanoin että siellä o sellanen muoviplugi johdoissa joka rajottaa tehot
Eli ajelet nätisti niin selviät, henki ja kortti lähtee sillä 25kWllaki.
Ite päädyin saman valinnan edessä ZX6Rään ja oon sinänsä ollu tyytyväinen. Sitte jos tulet toisiin aatoksiin niin sen ninjanki voi riisua ja vaihtaa normaalin ohjaustangon siihen. Muuttuu kyllä vehkeen luonne ihan uudenlaiseks, ulkonäkö sitte hiukan rumemmaks
07 zx6r on mun makuun vähän hienompi ja saattasin jopa ottaa sen tehoista huolimatta jos nyt pyörää valkkaisin.
Hirvee ninjapomperi
Sen uuden Z750:sen kuristusosat muistaakseni maksaa jotain 75€ luokkaa. Mut itse asiaan niin nyt yhen kesän zeta kawalla ajelleena niin sanoisin että osta se zx-6r kumminkin sit ens kesänä kun saat ne kaikki tehot ottaa irti pyörästä niin on siitä 6r:stä enemmän iloa ja varmasti pitemmäksi aikaa. Tietenkin kaupunki ajelussa vois olla mukavampi se zeta ajoasenno puolesta mutta taas on n.30kg painavampi kuin 6r. Vielä mitä tulee mieleen niin, pitäähän se uusi pyörä ajaa sisään joka voip olla ihan hyvä juttu kun kyseessä on uusi kuski. Niin ja 10000 ajetussa 6r:ssä on tulossa nopeemmin nuo isot 12 ja 24tkm huollot jotka on josit kalliimpia kuin esim. uuden pyörän pari ensimmäistä huoltoa. Mutta sen voin sanoa että kannattaa tosiaan harkita tarkkaan minkä pyörän ostaa ja vaikka odottaa kevääseen ja käydä koeajoilla.
SV650 -00 Z750 -07 WR400F -00
Palikka siinä diagnostiikka-liittimessä, ei muuta?(Samu @ Maalis. 06 2008,15:14) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Kuristettuna ja kaupunkiin ehdottomasti zeta.
Kutosen kuristus on murha...![]()
Minkä tahansa pyörän kuristaminen on jos ei nyt ihan murha niin ainakin törkeä pahoinpitely. Mutta laki on laki...
![]()
![]()
![]()
--Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
(-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)
Gas Gas EC 300
Kawa z750
Z750
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Jos paljo meinaat kaupungis ajella niin kyl kannattaa sit ostaa se z750, ja siistin näkönenhän se on varsinki oranssina![]()
Pohojanmaa!
Oma -05 6r on tai oli kuristettu tosiaan sillä diagnostiikka liittimellä, jos se kulkee sillä nimellä. Yksinkertaisesti kahden sähköjohdon sijaan paikalla on neljä, kun pyörä on kuristettu. Toinen kuristus on messinkinen holkki, joka estää kaasun avaamista edes puolta kaasua.(scuuba @ Maalis. 06 2008,15:21) kirjoitti
Kuriosat maksavat sen 200 € ja työ päälle, mikä Bike Worldissä oli sen 50 €.
Vaikea sanoa kumpi on kannattavampi Z vai 6r. Sanoisin, että osta se mikä tuntuu paremmalta vaihtoehdolta itselle.
Kannattaa tosiaan kuristaa se pyörä, koska tyhmempikin poliisi osaa lukea rekisteri otteesta pyörän tehon ja ajokortista ajo-oikeuden kullekin laitteelle. Lisäksi 25 kw vakuuttaminen on huomattavasti halvempaa.
ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
Osaakos kukaan sanoa, mites noi vakuutusyhtiöt suhtautuu, jos vetelet "kuristetulla" kunnon mällin ja jostain ihme syystä käviskin ilmi, että eipä ollutkaan kuristettu?
Onkos tämä nyt sitten punainen vaate, mistä ei saa puhua?
Tuskin ne niitä mopoja tietenkään niin tarkkaan tonkii mällin jälkeen, että oliko varmasti kuristettu..
Itsellä vaan vaivannut tuo asia.. ettei vaan sitten kävis ns. paskasti -> "emme korvaa, koska pyörä oli jotain ihan muuta, kuin mitä vakuutuspapereissa seisoo"siinä vois kyllä itku päästä..
- P
Edit: mulla nimittäin semmoinen tilanne tänä keväänä, että pyörä pitäs muuttaa täystehoseksi papereihin. Saksasta edellinen omistaja oli muuttotavaroiden kanssa tuonut ja oli kuristettu 72kw:hen. Hyvin kaukana siitä tätä nykyä, joten oon pähkäilly tuon homman kanssa ja tullut siihen tulokseen, ettei uskalla riskiä ottaa tällaisten asioiden kanssa.
Ei niitä käytännössä kiinosta paskan vertaa... Eikä kyllä poliisejakaan, kunhan lapussa lukee 25kw ja nyökyttelee päätä kun kysyvät että kai on kurit paikallaan.
Ainakaan mun tietoon ei ole tullut yhtään tapausta että olis joko vakuutusyhtiö tai polizai alkanut pyörää penkkaamaan/purkamaan kurit tarkistaakseen.
Mutu... Mutu... Mutu...(Void @ Maalis. 06 2008,19:12) kirjoitti
Muuten "aikuistenoikeesti" vakuutustarkastajaa kiinnostaa kyllä aina, kun vaan on mahdollisuus pienentää korvauksia. Provikkapalkka nääs.
Varsinkin jos kyseessä on kuristettu laite kiinnostaa, onko pyörä vakuutusehtojen mukainen. Pienempitehoisessahan on alempi vakuutusmaksuluokka...
...Ettei mene ihan mutusatuiluksi...
... ja mä tiedän tapauksia, kun mp poliisia on kiinnostanut...
--Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
(-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)
Gas Gas EC 300
Kawa z750
Jos läppärungon päätyyn laitetaan sellainen avautumista rajoittava tappi (messinkiholkki), kuten 636 -03/-04:ssa ainakin, tulee maininta rekisteriotteeseen, että teho rajoitttu 25kw:iin rajoittamalla kaasuläppien avautuminen 21 asteeseen (tai jotakin sinne päin).
Noissa malleissa se bensapumpun johtosarjaan lisättävä mokkula on täysin merkityksetön (tai kukaan ei ole pystynyt kertomaan mitä se tekee). Saattaisi vaikuttaa jotain bensapumpun toimintaan, koska meidän 6r käynnistyi kuumana selkeesti huonommin kureilla kuin ilman kureja. (siksi ne oli pakko repiä pois, kun vaimo olis sahannut startin sököksin parissa kesässä).
Lisäksi ei viittinyt karstoittaa myllyä enempää kun ei kiertänyt kuin kakkosella 10krpm:ään asti.
Kuten toisessa tredissä kerroin, noissa -03/-04 6r:ssä on läppärungon kyljessä valmiina kierteytetyt reiät (25kw ja 74kw), joihin holkki-pultti viritys kierretään estämään vaijeria liikuttamasta "ensiö"läppien kääntymistä enempää kuin tuon tehon saamiseen tarvitaan. Toisioläppiähän ohjataan sitten ECUlla parantaakseen moottorin käytöstä ja päästöjä.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Ok.(Ton @ Maalis. 06 2008,19:21) kirjoitti
Mä en ole yhtäkään tapausta mistään ikinä spotannut, joten siinä uskossa elänyt ettei niitä kiinnosta.
Ei pysty olemaan kirjoittamatta, vaikkei tämä nyt sitten suorannaisesti ensimäiseen viestiin liitykään. Niiiiiiiin(Void @ Maalis. 06 2008,19:56) kirjoitti
Olen kuullut että poliisi on vienyt katsattevaksi pyöriä... Legendaa tai ei... Tuolta motot.net sivuilta varmasti löytyisi heti jotain juttua siis JUTTUA kyseisestä asiasta, mutta ei kai ne samana päivänä käske katsastusasemalle. Meinaan vaan sitä, että kerkeis periaatteessa laittamaan kurit kii enne sitä.
Itse en kyllä näe kovinkaan todennäköiseksi tilannetta, jossa vien pyörää katsastukseen kyseisen asian takia, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Vakuutusyhtiöt tuskin syynäävät kovinkaan tarkasti kilowattirajoja, ai sori unohdin täysin IF:n. Siellä ne varmaan kattoo renkaanpaineetkin kolarin jälkeen.
ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
Jep tästä on mullakin kokemusta. Kaverilta eivät kytät vieneet kilpiä eivätkä sen kummemmin paikanpäällä pyörää tarkistaneet, mutta käskivät näyttämään asemalla loppuviikkon mennessä...
Tämä siis kun olivat todenneet jo pyörän täysitehoiseksi. (Kuristus kaasukahvassa ei paikallaan)
Yllättävän rentoa toimintaa poliisilta
Tuurillahan ne laivatkin seilaavat. Joka tapauksessa päätin kirjoittaa, kun meinasi ryöpsähtää keskustelu tyyliin anna palaa vaan, ei kukaan kuitenkaan huomaa/välitä "laittomalla" pyörällä ajamisesta.
En välttämättä ole ihan kaikkein kukkahatuimmasta päästä, mutta sen verran ikä ja vuodet koulineet (kantapäänkautta yleensä), ettei verta kannata nenästä ihan väkisin kaivaa.
Kyllä sen ensimmäisen vuoden jaksaa 25kw:llakin ajaa. Ei niitä loppuja kw:tä kauheesti pääse (laillisesti) käyttämään myöhemminkään kuin kiihdytyksissä. Tosin omasta mielestäni tuo 25 kw vois ihan yhtähyvin olla laissa esim 50 kw tai jotain teho/paino suhteeseen liittyvää järkevämpää...
ps. Itse ottaisin z750 ja otinkin.
--Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
(-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)
Gas Gas EC 300
Kawa z750
Ninja alle noista kahdesta. Z750 on ylipainoinen halvemmista osista kasattu lehmä Ninjaan verrattuna. Jos tosissaan aiot vain kaupungissa ajaa, niin katsastaisin myös supermotot. Niillä jopa ruuhkassa ajo on kivaa.
niin minustakin tuntui, kun ajelin mankilla josta oli nokiläppä poistettu, mutta sitten löysin oikeasti hienosti käyvän koneen ja jossa oli jopa 3 mäntääkin enemmän siellä..(Ninja) Eli ei kannata ostaa motoa jos ajelee kauemmaksi joskus.. Voipi alkaa ärsyttämään.. Tämä nyt oli vain oma mielipide siitä!!(villero @ Maalis. 06 2008,21:10) kirjoitti
Osta vain se minkä tunnet rakkaamaksi.. kyllä niitä voi sitten vaihdella! Yhden kesän ajelee melkein millä vain..
z750 pariksi kesäksi ja sitten vaikka 10r.
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Tämä pisti vähän silmään, itse oon kyllä saanut enimmäkseen erisuuntaista palautetta neitosilta nakut vs katetut "seksikkyydestä".(Aavikko @ Maalis. 05 2008,22:59) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Kyllä ne tytöt antaa jos ovat antaakseen, vaikkapa sitten Ladalla ajelisit. Kuskista kai se loppujen lopuks on kiinni tuleeko sitä toosaa vai ei...(LaMasquerade @ Maalis. 07 2008,10:58) kirjoitti
![]()
Ninja forever, man!
Jo kysymyksestä käy selville, että oikeasti haluat sen 6-ärrän. Osta se, muuten ostat sen kuitenkin ensi keväänä!