IF:in myyjä sai houkuteltua vaihtamaan vakuutukset heille kun kertoi että joku sopimus heillä nimenomaan BMW:n vakuuttamisesta.
No en löydä heidän sivuiltaan kuin autoja koskevia etuja mutta Trygii:n verrattuna IF:n Etukaskolla ,liikenne-ja kaskovakuutus on vuodessa yht. 393 eur 70% bonuksella.
Eli yli 200 eur halvemmalla kuin Tryg:ssä.
Samalla kaikkien taloutemme vakuutuksien kustannukset vuodessa laski 550 euroa .
Melkein 50 eur kuussa säästöä .
Triumph Tiger 800 XRX
If:llä on ainakin diili, joka koskee yli 25 -vuotiasta uuden BMW:n ostajaa, joka hankkii pyörän valtuutetulta BMW -kauppiaalta. Siinä hinnat olivat varsin kohtuulliset.
Prosyyri on saatavissa jälleenmyyjiltä.
On taas toisenlaisia kokemuksia, ihan kaksi kertaa laskivat BMW:n vakuutuksen hinnan. Vertailuna käytin päivähintaa eli paljonko ajelu vuorkaudessa maksaa Tapiola, Turva, IF ja Pohjola, tuossa järjestyksessä. Mainittakoon että IF oli noin *kaksi kertaa kalliimpi kuin Tapiola. Olen ollut IF asiakas noin 40 vuotta (Kansa -IF), pyöriäkin on erilaisissa vakuutuksissa noin 10 kpl ja muut vakuutukset päälle eli on kaikki mahdolliset alennukset. Siinä on kanta-asiakkuus koetuksella...mutta niin totesivat IF:n myyjätkin että heillä on kallis vakuutus. Niin ja pyörähän oli K12S ja ikääkin on tarpeeksi.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
If rankaisee tehokkaita pyöriä suhteellisen paljon.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
No olipa Tryggi sitten kallista .(57pannu @ Marras. 16 2011,22:06) kirjoitti
Triumph Tiger 800 XRX
Kokemusta tästä kanssa. ei olis kawan vakuutus ollu kun tonnin kalliimpi ku muissa yhtiöissä.(mikkoyli @ Marras. 16 2011,22:31) kirjoitti
Bemariin ainakin isä sai kun oli uus pyörä kaskon muistaakseni n. 15e vuosi. siihen hintaan vois jo gs:n hommata jos budjetti muuten sallis.
BMW F650GS '04
Entiset:
Yamaha TZR 125 '91 -> Yamaha FZR 600 '91 -> Suzuki SV650 '05 ->
Suzuki SV1000S '04 -> Kawasaki ZX-10R '05
Hinta on tietysti tärkeä kun otetaan vakuutuksia. Kanattaa kuitenkin tutkia vakuutusehdot perinpohjin läpi. Mitä siihen mopon vakuutukseen kuuluu (kuuluuko navigaattori, ajovarusteet, kypärä, laukut ja muut lisävarusteet, omavastuu, ikäalennukset).
Palvelu on myös erittäin tärkeä varsinkin silloin kun joudut asioimaan korvauspuolella.
Varsinaiset vakuutusehdothan on sitten kovin puutteelliset ja laadittu siten, että pahemman vahingon sattuessa yhtiö voi tulkita niitä edukseen lautakuntien ja viimme kädessä vakuutusoikeuden nyökytellessä päätään.
Vakuutuksen myyjä lupaa aina ummet ja lammet mutta korvauskäsitteliä onkin sitten aivan toinen henkilö.
Silloin kun sovitaan vakuutusia pitää tivata myyjältä hyvinkin pieniä yksityiskohtia korvauksien laajuudesta. Koittaa selvittä kaikki mahdolliset tapaukset ja kaikki tietysti talenettava sanelimelle. Silloin kun sinulla on selvästi näyttää, että näin sovimme olet paljon vahvemmilla korvausasioissa.
Tietysti toivomme ettei koskaan tarvitse täyttää korvaushakemusta.
IF:tä on todella huonoja kokemuksia korvausasioissa mutta se onkin sitten jo pitkä juttu.
Saman olen havainnut. Esim. LT:n vakuutukset olivat IF:ssä huomattavasti halvemmat kuin muissa yhtiöissä, esim. Tapiolassa. GTL:n myötä hinta muuttui monta sataa euroa toisinpäin, GTL:n vakuutus olisi ollut monta sataa kalliimpi IF:ssä, niin että vakuutukset kannatti vaihtaa Tapiolaan. Kuitenkin LT:n vakuutukset olisivat olleet edelleen Tapiolassa monta sataa kalliimmat kuin IF:ssä, aivan kuten muutama vuosi sitten totesin kilpailuttaessani vakuutuksia, ja siis myös kalliimmat kuin GTL:n. Suuruusluokat sis. liikenne ja kasko: IF:ssä 420 / 740, Tapiolassa 720 / 460(mikkoyli @ Marras. 16 2011,22:31) kirjoitti
IF perusteli kalliimpaa hintaa juuri epäedullisemmalla teho/painosuhteella, tehoa +60 hv painoa-45 kg, ja olevan todennäköistä, että tehokkaammalle pyörälle tulee tapahtumaan enemmän vahinkoja.
Tapiola taas perusteli halvempaa hintaa edullisella vahinkohistorialla, ko. mallilla ei vahinkoja lainkaan.
Kysymys on siis kunkin yhtiön riskianalyytikkojen ajatusmallista, mitä seikkaa he painottavat esim. uuden pyörämallin tullessa markkinoille, jolla ei ole vahinkohistoriaa, tai epäedullisemmalle teho/painosuhteelle annetaan suurempi painoarvo. Näissä molemmissa malleissahan lienee omistaja/kuljettaja profiili liki sama.
Tässä tapauksessa IF:n vakuutusmaksut pysynevät pitempään ennallaan, koska pyörämallin mahdollisia vahinkoja on maksatettu jo etukäteen. Kun taas Tapiolan vakuutushintaa pitänee vahtia tarkemmin, koska jos GTL:lle alkaa sattumaan vahinkoja, ne näkynevät vakuutusmaksuissa nopeammin, ja jyrkemmin.
Niinkuin tuossa alussa mainitsin oli Gessun vakuutukset alentavana tekijänä koko taloutemme vakuutuksissa johon kuuluu tärkeysjärjestyksessä
gessu
matkailuauto
vene
matkavakuutukset
kesämökki
henkilöauto
kotivakuutukset
pari viikkoa yritin vertailla ja lueskella eri yhtiöiden vakuutusehtoja ja jokaisen kanssahan on vain rakennettava itselle sopivat sisällöt ja katsottava mistä maksaa
ja nyt mm.Tryg:iin verrattuna 550 eur halvempaa vuodessa niin sillä minä jo vaihdan yhtiötä .
Triumph Tiger 800 XRX
IF:ssä on ainakin se etu esim. Tapiolaan, että pyörän voi laittaa seisomaan myös "sulan maan aikaan". Ajokausi kesä-elokuu riittää täällä pohjoisessa minulle, joten IF on tässä tapauksessa huomattavasti muita edullisempi vaihtoehto. Ympärivuotisessa vakuutuksessa tilanne voi olla toinen.
Kyllä Tapiolassakin voi laittaa pois liikennekäytöstä, myös sulan maan aikana, tämä juuri ratkaisi asian omalla kohdalla.
Ei kait normaaleissa liikennevakuutuksissa kovin paljon eroja ole. Itse kirjoittelin juuri liikennevakuutuksesta. Sitten kun laitetaan jokin sortin kasko, tulee hommaan kerrointa jo eri dekaadiin.
Joku tuolla aikaisemmin kirjoitteli että IF ssä rankaistaa tehopyöriä, näkyy pitävän paikkansa. Keskustelin IF ssä myös BMW -IF gurun kanssa, ei apuja tullut. Tuli mieleen että voip olla osittain mainostemppu tämä BMW-IF koplaus.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Tapiolassa sanottiin, että seisontaan voi laittaa vain Loka-Huhtikuun välisenä aikana. If:ssä ei mitään rajoitusta.
Niin kuin tuolla aikaisemmin todettiin niin,(aspi @ Marras. 17 2011,19:36) kirjoitti
kyllä Tapiolassa voi laittaa seisomaan pyörän muinakin aikoina, ainakin tänä vuonna on voinut. Itsellä on kaksi pyörää ja molemmissa ympärivuotinen vakuutus ja toinen on ollut seisontavakuutuksessa tänä vuonna varsinaisella ajokaudella.
Suzuki VZ 800 Marauder ja BMW R1150R
Olen kirjoittanut tästä aikaisemmin. Eli IF:ssä bemarin varsinkin LT:n on edullinen: Johtuu tehopaino, kuljettajan iästa ja vahinkotilastoista jne.
Esim Pohjolassa ei ole asiaa yksilöity niin tarkoin.
Ja mitä korvaa sitä ei tiedä ennenkuin tapahtuu. Ei sitä papereista löydy.
Jos uudella pyörämallilla on halpaa, niin eka kaadon jälkeen kaikki *saman mallin omistajat maksavat siitä.
Eli hetken lämmittää, kun on housuissa, mutta sitten tulee vilu.
Ja jäi mainitsematta, että kaikki muut vakuutukset Pohjolassa.
Raha valitsee !!??
bemaripappa
Ei tossa suurta eroa ollut. Nyt on vakuutukset Trygissä ja sain tarjouksen IF:ltä viikko sitten. Mukana BMW LT -05, Kia Ceed -10, kaksi museorek. mp ja kotivakuutus. Erot muutaman kympin luokkaa per. vuosi IF:n hyväksi. En viitsi vaihtaa kun vak. yhtiön vaihtokin maksaa rek. otteen muutoksen johdosta reilu 11 euroa per. ajoneuvo.
Sehän teetätti vielä sitten Tapiolassa tarjouksen ja vaikka kuinka suppeasti suurinpiirtein samanlaista vakuutusturvaa rakennettiin oikeen olantakaa niin kyllä jäi Tapiola kalliimmaksi ja huomattavasti , kuin IF ,tässä meidän tapauksessa .
Että silleen .
Triumph Tiger 800 XRX