Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Tjahans, ja seuraavaa kymysystä pukkaa. Eli mitäs gurut meinais semmoisesta virityksestä, jos poistaisin kokonaan 2001 zx-9r kawasta tuon yläkatetta tukevan, helvetin ruman tukirautavirityksen. Eli tämä rauta, joka lähtee peilien pulteista ja tulee kiinni runkoon.

    En ole päässyt näin talvella tutkimaan 2002-2003 mallin 9r:ää, josta tuo rauta on kokonaan poistettu, mutta kuvista pällistellen näyttäisi, että kate on muuten aikalailla identtinen tuon vuotta vanhemman kanssa. Liekkö sitten paksumpaa materiaalia, tai sitten tuolla piilossa menee jotkut tuet kuitenkin.

    Pelkona siis, että kestääköhän tuo enää 200+ vauhteja, kun ottaa raudat veks? Hah, ens kesänä on etukate/pleksi silmillä kesken ajon..

    Miten muissa 2000 luvun "raudattomissa" on toteutettu tuo tukeminen, olisiko kenelläkään heittää esim. fotoa tai vastaavaa noista tehtaiden ratkaisuista, niin voisin alkaa virittämään esim. katteenmyötäisesti menevää tukea tuolle, jotta olisi piilossa ja ulkonäkö parantuisi samalla reilusti. Vai onko niin, että noissa materiaali on vaan jotenkin vahvistettu, että kestää ajoviiman paineen ilman ylimääräistä tukea ja saattaisikohan jopa olla niin, että tuo meikäläisenkin versio kestäisi kun vain ottaisi raudan veks?

    Tiedän, että noihin on vähän paha vastata.. ei tarvi pelätä, että mutua heittäviä haastaisin sitten ens kesänä oikeuteen, kun katteet on pitkin maanteitä eli vastaa rohkeasti, jos luulet jotain aiheesta tietäväsi

    - P
  2. #2
    Noissa vehkeissä missä ei ole näkyviä tukirautoja, on etuhäkistä tulevat raudat. Nämä raudat lähtevät siis sieltä mittariston huitteilta ja tulevat katetta myöten peileille. Eli jos nappaat raudat pois, on muovit jossain vaiheessa pitkin maisemaa. Eli ei oikein hyvä ratkaisu.

    Mutta äkkiäkös tuonne liimaa sinisellä kuumaliimalla etuhäkistä raudat katteita tukemaan. Luulisi että sieltä jotakin kautta saisi raudat näppärästi peileille asti.
    1835
  3. #3
    Lainaa (Ghostrider @ Tammi. 27 2008,13:08) kirjoitti
    Noissa vehkeissä missä ei ole näkyviä tukirautoja, on etuhäkistä tulevat raudat. Nämä raudat lähtevät siis sieltä mittariston huitteilta ja tulevat katetta myöten peileille. Eli jos nappaat raudat pois, on muovit jossain vaiheessa pitkin maisemaa. Eli ei oikein hyvä ratkaisu.

    Mutta äkkiäkös tuonne liimaa sinisellä kuumaliimalla etuhäkistä raudat katteita tukemaan. Luulisi että sieltä jotakin kautta saisi raudat näppärästi peileille asti.
    Hemmetin paljon kiitosta tästä. Tuommoista siellä olenkin ajatellut olevan, mutta en ole oikein hyviä kuvia löytänyt. Pitäs jaksaa ens viikolla lähtä johonkin pärräliikkeeseen kattomaan, jos talveksi jääneistä vaihdokeista vaikka vähän löytys esimerkkiä.

    Eipä tuo tosiaan ole kova homma toteuttaa jonninmoista tukisysteemiä tuohon samaan tyyliin. Mittareiden takaa on kyllä reilusti tilaa tuoda, yläkatetta tukien/mukaillen jotain rautahässäkkää.

    Periaatteessahan tuota ei tarvi varmaan ees mitenkään liimata kiinni, koska, jos tuo lähtis sieltä jostain mittareiden takaa ja tulis "katteen myötäisesti" ja kiinnittis vaikka lopuksi noihin peilien pultteihin, niin ei mielestäni haittais, vaikka olisi vajaan millin rako jopa tuon katteen ja metallin välissä.. estäis kuitenkin sen, että pääsis lähteen kate lentoon kovemmassa vauhdissa tai jotain

    Tätä pitää ruveta ihan tosissaan suunnittelemaan. Minkä paksuista matskua noi tuet tuolla yleensä on? jos leikkais jostain millin lattaraudasta suikaleet ja taivuttas ne sopiviksi ja maalais mustiksi, niin ei näkys tuolta. Luulis kestävän jo jotain?

    - P



  4. #4
    Lainaa (Perkele @ Tammi. 27 2008,14:06) kirjoitti
    jos leikkais jostain millin lattaraudasta suikaleet ja taivuttas ne sopiviksi ja maalais mustiksi, niin ei näkys tuolta. Luulis kestävän jo jotain?
    Millin "lattarauta" eli pelti ei kyllä kestä mitään. Kulmarauta EHKÄ, mutta en lähtis silläkään tekemään. Suosiolla ite tekisin noi semmosestä about 10-12mm putkesta, mistä ne alkuperäisetkin tuet on tehty. Ja muista kunnollinen kiinnitys runkoon, mieluummin kahdesta eri paikasta, jotka sijaitsee vähintään 10 sentin päässä toisistaan. Tulee nimittäin aikalailla momenttia sinne kiinnityskohtaan, koska momenttivarsi on niin pitkä.
  5. #5
    Lainaa (Perkele @ Tammi. 27 2008,14:06) kirjoitti
    Periaatteessahan tuota ei tarvi varmaan ees mitenkään liimata kiinni, koska, jos tuo lähtis sieltä jostain mittareiden takaa ja tulis "katteen myötäisesti" ja kiinnittis vaikka lopuksi noihin peilien pultteihin, niin ei mielestäni haittais, vaikka olisi vajaan millin rako jopa tuon katteen ja metallin välissä.. estäis kuitenkin sen, että pääsis lähteen kate lentoon kovemmassa vauhdissa tai jotain
    Esitn vissiin vähän turhan epäselvästi tuon asian, eli sininen kuumaliima tarkoittaa siis hitsaamista. Eli etuhäkkiin hitsaat uudet tuet. Ja kuten MadMan jo sanoikin, niin millään pellillä ei kannata lähteä kokeilemaan, vaan jonkinsortin putkea, joko pyöreää tai neliskanttista tontille.

    Etuhäkin päähän kun vielä väkästelee tukia niin että saa vähän kolmiomuotoa aikaiseksi, voi muovit ruveta pysyttelemään siellä mihin ne on tehtaalla laitettu. Eli useammasta kuin yhdestä paikasta kiinni. Ja sitten vaikka ihan kädellä tökkimällä valmista tuotetta kokeilee, että onko se edes lähellekään yhtä tukeva kuin orkkissysteemi.

    Sen kummemmin aerodynamiikkaa tuntematta veikkaisin että tuohon etukatteeksi kutsuttuun muovinpalaan kohdistuu viittä vaille v*tun kova rasitus kun mennään isoa kovaa, eli tukihässäkät sen mukaan.
    1835
  6. #6
    Lainaa (Ghostrider @ Tammi. 28 2008,17:29) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Tammi. 27 2008,14:06) kirjoitti
    Periaatteessahan tuota ei tarvi varmaan ees mitenkään liimata kiinni, koska, jos tuo lähtis sieltä jostain mittareiden takaa ja tulis "katteen myötäisesti" ja kiinnittis vaikka lopuksi noihin peilien pultteihin, niin ei mielestäni haittais, vaikka olisi vajaan millin rako jopa tuon katteen ja metallin välissä.. estäis kuitenkin sen, että pääsis lähteen kate lentoon kovemmassa vauhdissa tai jotain
    Esitn vissiin vähän turhan epäselvästi tuon asian, eli sininen kuumaliima tarkoittaa siis hitsaamista. Eli etuhäkkiin hitsaat uudet tuet. Ja kuten MadMan jo sanoikin, niin millään pellillä ei kannata lähteä kokeilemaan, vaan jonkinsortin putkea, joko pyöreää tai neliskanttista tontille.

    Etuhäkin päähän kun vielä väkästelee tukia niin että saa vähän kolmiomuotoa aikaiseksi, voi muovit ruveta pysyttelemään siellä mihin ne on tehtaalla laitettu. Eli useammasta kuin yhdestä paikasta kiinni. Ja sitten vaikka ihan kädellä tökkimällä valmista tuotetta kokeilee, että onko se edes lähellekään yhtä tukeva kuin orkkissysteemi.

    Sen kummemmin aerodynamiikkaa tuntematta veikkaisin että tuohon etukatteeksi kutsuttuun muovinpalaan kohdistuu viittä vaille v*tun kova rasitus kun mennään isoa kovaa, eli tukihässäkät sen mukaan.
    Hahha! Voi helevetti että sitä osaa olla yksinkertainen, olishan tuo pitänyt tajuta, että hitsaamisesta puhuit, mutta kun väsyneenä & kiireessä joskus lukee, niin luetun ymmärtäminenkin on välillä ihan mitä sattuu.

    Itse en kovin pro noissa hitsaushommissa ole, mutta pitänee suunnitella rojekti kunnolla ja mennä sukulaismiehen juttusille, piirrustusten ja pitkän rautaputken kanssa. Mietin vain, mistä hommais tuohon putken taivutteluun sopivaa välineistöä, ettei tulis kovin "kantikasta" kun tekee tyyliin ruuvipenkki + 10kg hienosäätöleka - systeemillä.. Noh, pitänee tosiaan sukulaista ruveta konsultoimaan asiasta.

    Toisaalta alkaa mietityttämään, että pitäskö jättää sitten entiselleen. Olishan tuossa taas lisää rojektia ja lopputuloksena (mun mielestä) tyylikkäämpi pärrä, mutta saapa nähdä.

    - P
  7. #7
    kaveri jolla 600cc ninja ja siinä se rauta ni sano et hauskaa ottaa reippaat vauhit motarilla ja napata raudoista kiinni
    600rr
  8. #8
    itellä on käyny mielessä samanlainen projekti mut on aika vaikeeta toteuttaa siististi jos kukaan on keksiny tohon jonku patentin ni kiinnostais tietää että miten se homma käy.
    zx-6r 2005
  9. #9
    Miten on jos hommaisit jostain purkupyörästä tai sitte ostat kokonaan uuden kiinnikkeen. Tarkoitat varmaan tuota 39184 osaa joka on tuossa kuvassa
    Eiköhän se passaa heittämällä paikoilleen.
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
  10. #10
    Lainaa (ysi-ärrä @ Maalis. 07 2008,08:51) kirjoitti
    Miten on jos hommaisit jostain purkupyörästä tai sitte ostat kokonaan uuden kiinnikkeen. Tarkoitat varmaan tuota 39184 osaa joka on tuossa kuvassa
    Eiköhän se passaa heittämällä paikoilleen.
    Tänks! Tuota olen miettinyt ja yritin kysellä tuolla ysiR foorumissa kuvia F:n omistajilta tuosta osasta.. myönnän, etten vittu keksinyt mitään lontoonmurteella olevaa sanaa tuolle tukiraudalle, joten kooklettelutkin jäi vähän vähille tämän suhteen. Tuo oli mulla alunperin suunnitelma. Tämä autto helvetin paljon eteenpäin. Kiitos vielä kerran! Rupean metsästään kyseistä osaa ja patentoimaan etuyläkatteeseen / etuhäkkiin tuota.

    - P

    ps: ny tuli hyvä mieli. Lisää kaljaa koneeseen ja kaupungille
  11.  
  12. #11
    Esim thunderacessa homma pysyy kasassa ilman tukirautoja jos ei ole peilejä. peilit kaipaa kuitenkin tukea.

    vanhemmissa pyörissä joissa on nuo katteidet näkyvät tukirakenteet on peilit yleensä korkealla katteen siivissä. Kun taas uusissa pyörissä peilit ovat edempänä ja alempana kiinni. koska tuenta on siellä.

    Olen itse tehtyjä tukia joskus kokeillut, alumiininen levymäinen tuki tekee helposti peileistä todella vapisevat motarivauhdissa.

    Ohut metalliputki ja sen päähän hitsatut peilinkiinnikkeet toimivat huomattavasti paremmin ja olivat tukevammat.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050