Sivu: 2 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 294:sta
    Lainaa (intikka @ Maalis. 05 2008,16:33) kirjoitti
    Sen verran oon kokeillu 600 yamahan kanssa sitä satasesta lähtöä isoimmalla vaihteella, niin sinne jäi kauas taakse. Siinä kait se väännön sattuminen oikeille kierroksille/nopeuteen käytännössä näkyy? Parilla pykälällä alaspäin se meni sit aika nopsaan ohi mut olinpa hetken edellä * Seuraavaks sit tonnisen kaa...
    Eli ohittaessa *ei tartte vaihteita rempata, kääntää kaasua vaan ja maisema vaihtuu.
    Jep, tämä on lienee hyvä esimerkki juuri siitä että 1400cc Intruder:lla isoimmalla vaihteella 100km/h vauhdissa ollaan paaaaljon lähempänä tehohuippua kuin 600cc sportilla.

Jos sama testi tehtäisiin isoimmalla vaihteella 200km/h vauhdista (kulkeeko Intruder 200km/h?? ) olisi tulos tod.näk. juuri päinvastainen. Ja jostain 60km/h taas vieläkin selvempi..

Onneksi näitä pelejä on moneen lähtöön ja ajotyyliin.
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
    Selkeästi eniten vääntöä lähtee BMW-bokserista.
    Minulla oli edellinen pyörä mielestäni aika maukkaan väännökäs,
    VN15 vm90 4-vaihteinen vääntökone n.70hp 123nm vääntöä,
    sai tiputtaa suurimmalla vaihteella vauhdin "kävelyksi" ja pelkällä
    kahvan väännöllä lähti nikottelematta (jos vaan omat ja pyörän paikat kesti) sillä julmettu tärinä tuota lähtöä saatteli,mulla oli
    taas päin vastoin kun Seniorilla,kun siirryin nykyiseen pyörään
    jäin kaipaamaan tuota vääntöä,eipä silti mulla on vaan 11:satanen zrx:sä
    se, että lisätään sitä ns. tehoa aftermarketin tarjoamilla palikoilla tommoseen harrikkaan, antaa sinne selkärankaan sen hetkellisen tehonlisäyksen tunteen, kyllä. omaan olen laittanut sytkää, puolaa, kantta, venttiiliä, mäntää, putkee, kaasaria, suutinta/suutinputkea, putsaria, nokkaa, toisiovälitystä jne.. okei, tällä määrällä palikkaa ja sitä rahanmäärää jota ei viitsi laskeakaan, on vedetty huiput ilman kierrostenrajoitinta 224kmh. no joo, apehangerin kanssa ja kyydissä oli reissukamat, telttaa ja tommosta. uskon silti että kaksi japanissa valmistettua nopeusmittaria ei voi olla kovin väärässä, nippon seiki japan.

mut pakko sanoo että ei kuulosta kivalle kun kone huutaa lähes viimeistä virttään. vakiolla vastaavalla ei kyl pärjää, se on jo keritty kokeilemaan

nyt mä oon saanu aikaiseksi tuon tehontunteen lisäyksen varmasti parhaiten, kun koneeseen on katukäyttöön laitettu lähes kaikki saatavilla olevat olennaiset osat, päätin lähteä toiseen ääripäähän. no, siitä tuli jäykkäperä, joten ne viimeisetkin "ajo-ominaisuudet" on paloteltuna tallin nurkassa, osa myyty eteenpäin jo. keula toimii madallettuna vielä jotenkin, varoittaa routapaukusta about tuhannesosa-sekunnin verran että kohta sattuu alaselkään. jos laittais vielä jotkut old style-rumpujarrut niin voi sitä tehontunnon määrää.

no tohon vääntöön.. mulla oli siinä joku Hi-Po-ketjurataspaketti jonka luvattiin kestävän 125 takapyörähummaa (ei ollu nekään mitään hd:n "rääkyviä lokkeja" tms) ja kesken sladin kävi niin että ketju otti loparit.. katkipoikki, ketjun lenkit repesi. niitit kestää kyllä. paperille en ole lukemia viitsinyt lähteä kokeilemaan, koska varmin paikka -mun tuurilla- on just se penkki missä tulee täystuho. rekasta pääsee kahvaakääntämällä ohi, sadekelillä sladissa jos on varomaton. se siitä väännöstä. tulevan kauden huippujakaan en välitä tietää koska ei ole edes nopeusmittaria, ei käy linjaan.

no mitä tää on mulle antanu nämä viimeiset viitisen vuotta? puheenaihetta, pähkäilyä, vittuilua, uusia kirosanoja kohdistuen työnalla olevaan kilkkeeseen, hauskoja tallihetkiä, rahanmenoo, työkalu-arsenaali on laajentunu huomattavan paljon, kaks hyllyllistä osia joita voi joskus tarvita.. ja helevetin pitkän pinnan. en tahdo verrata tota helistintä mihinkään millä oikeesti kovaa pääsee. sillon ajetaan sellaisella kovaa jos tahtoo niin. toi on reissupyörä jota en juuri sääli, ja sillä ajetaan vaikka spoorissa jos mieleen juolahtaa. hauska laite ja aina pakillinen tuumakoon hylsyjä, räikkä, jatkovartta, rukari ja tulppa-avain mukana.

tässä omia kokemuksiani, ja pyörähän on -89 XL 1200, otteessa.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
    Se on kyllä totta, että isoissa pitkäiskuissa cruiseri-moteissa on ihan alhaalla hyvin vääntöä. Lähinnä sen takia, että iskutilavuutta tosiaan on reippaasti.

Tuossa HD:n (vm. 84 evo-motti) vääntökäyrä samassa kuvassa vm. 2003 tonnisen GSX-R:n kanssa:

Eli HD:n vääntö punaisella ja teho violetilla.

Kuten nähdään, niin se on pieni ja lyhyt spurtti ihan alhaalla, mitä se HD antaa, mutta suurempi vääntö on silloin kuin tonnisen Suzukin samoilla kiekoilla. Absoluuttiarvot suuresta iskutilavuudesta huolimatta kuitenkin todella paljon pienempiä.

Nuo vääntökäyrän muodot ja pituudet kertoo kaiken suorituskyvystä. HD:ssa loppuu löyly lähes heti kun aletaan kiihdyttämään.. Pikku nyppylä vs laakea iso kukkula *

Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    vuonna -84 esiteltiin evomoottori uutuutena harrikkaan.. ja jos en ihan väärin muista niin rontti 50-hevosta se kehitti vakiona. vähän huono vertailukohta tommonen nuihin käppyröihin.. kokeiles jostain 96" Twincamin käppyröitä ja vertaile niitä.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
    TC kone nappaa ehkä kierroksia noin 5500(88cid) asti, ennen kuin rajottaja pukkaa päälle, eli ei paljoa EVO:a enempää. Kierrosherkempi se taitaa kuitenkin olla ja tehoa tehdas lupailee muistaakseni 88:sta 75hv ja eikös 96:sta lupailla jotain 78:aa? Koeajoin 96" softail customin ja se tuntui kyllä jopa laiskemmalta kuin oma 88". Tosin omassa on nuo hengitysmuutokset tehty ja koeajamani pyörä oli tehtaan kuosissa.

Löytyisköhän jostain vastaavanlaista käppyrävertailua jossa japsicustomeita HD:n rinnalla?
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Muistaakseni VTX käyrä oli melko vaakasuora koko kierosalueella 130-150 välillä
    Alte et late
    Yleensä puhekielessä sillä kovalla väännöllä tarkoitetaan nimenomaan alavääntöä... ja senkin jälkeen vielä voisi lisätä että ennemminkin juuri sitä perstuntumalla mitattua vääntöä. Sitten kun numeroarvoja ruvetaan kattomaan, niin välttämättä sitä vääntöä ei sitten kuitenkaan niin ihmeellisesti ole. Ja taas olisi hyvä muistaa että vääntömomentti moottorilla ja takapyörällä on eri asia. Teho korreloi takapyörällä vaikuttavan voiman kanssa, ei moottorin vääntömomentti. Tämä tarkoittaa sitä että teho ratkaisee käytännössä kuinka kova eteenpäin vievä voima saadaan aikaiseksi, ei moottorin vääntömomentti.

Omakohtaiset kokemukset ovat hyvin samantapaisia kuin SenioRRilla. Itsekkin kun olen vaihtanut zrxästä veekakkoseen jossa on vähemmän sekä vääntöä että tehoa ja kapeampi käyttöalue moottorissa. Eli kaikilla mitattavilla numeroarvoilla tonninen v2-ilmajäähymörkö häviää rumasti 1200-kuutioiselle rivinelkulle. Mutta loppujen lopuksi se perstuntuma onkin minulle tärkeämpi kuin mitatut lukuarvot.

Ylipäätään en oikein ymmärrä kenelle niillä lukuarvoilla on mitään merkitystä poislukien ne motoristit jotka oikeasti kilpailee? Eikö ratkaisevinta ole kuitenkin se miltä pyörä tuntuu eikä se mitä dynolappu kertoo? Ainakin siinä tapauksessa jos tarkoitus on tällä harrastuksella viihdyttää itseään eikä leuhkia lukuarvoilla nakkikioskilla?

No vähän meni provon puolelle, mutta oikeasti en ymmärrä mitä ihmeen väliä sillä on mitä sekuntikello tai dynopenkki kertoo... Persdyno on epätarkempi, mutta se on kiinteä osa minua itseäni ja persdynon kertomista lukemista minä nautin enemmän kuin dynolapun lukemisesta.

Minä harrastan pyörällä ajamista, en sen mittailemista.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    Lainaa (wekkuli @ Maalis. 06 2008,06:43) kirjoitti
    Yleensä puhekielessä sillä kovalla väännöllä tarkoitetaan nimenomaan alavääntöä... ja senkin jälkeen vielä voisi lisätä että ennemminkin juuri sitä perstuntumalla mitattua vääntöä. Sitten kun numeroarvoja ruvetaan kattomaan, niin välttämättä sitä vääntöä ei sitten kuitenkaan niin ihmeellisesti ole. Ja taas olisi hyvä muistaa että vääntömomentti moottorilla ja takapyörällä on eri asia. Teho korreloi *takapyörällä vaikuttavan voiman kanssa, ei moottorin vääntömomentti. Tämä tarkoittaa sitä että teho ratkaisee käytännössä kuinka kova eteenpäin vievä voima saadaan aikaiseksi, ei moottorin vääntömomentti.

Omakohtaiset kokemukset ovat hyvin samantapaisia kuin SenioRRilla. Itsekkin kun olen vaihtanut zrxästä veekakkoseen jossa on vähemmän sekä vääntöä että tehoa ja kapeampi käyttöalue moottorissa. Eli kaikilla mitattavilla numeroarvoilla tonninen v2-ilmajäähymörkö häviää rumasti 1200-kuutioiselle rivinelkulle. Mutta loppujen lopuksi se perstuntuma onkin minulle tärkeämpi kuin mitatut lukuarvot.

Ylipäätään en oikein ymmärrä kenelle niillä lukuarvoilla on mitään merkitystä poislukien ne motoristit jotka oikeasti kilpailee? Eikö ratkaisevinta ole kuitenkin se miltä pyörä tuntuu eikä se mitä dynolappu kertoo? Ainakin siinä tapauksessa jos tarkoitus on tällä harrastuksella viihdyttää itseään eikä leuhkia lukuarvoilla nakkikioskilla?

No vähän meni provon puolelle, mutta oikeasti en ymmärrä mitä ihmeen väliä sillä on mitä sekuntikello tai dynopenkki kertoo... Persdyno on epätarkempi, mutta se on kiinteä osa minua itseäni ja persdynon kertomista lukemista minä nautin enemmän kuin dynolapun lukemisesta.

Siinä on vaan se "pikkupointti", että heti kun sitten alat antamaan sitä hanaa reippaasti, kun se vääntökäyrä alkaa tippumaan, niin eipä se enää edes tunnu miltään. Eli meinasin tuollaista peliä, jossa on vaan pelkkää alavääntöä, mutta loppuu kierrokset ja tehot pahasti kesken.

Minä koen sellaisen moottorin tylsäksi, kun meno loppuu jo ennen kuin se edes alkoikaan Mutta jotkut muut ei koe, eli silloin se on sopiva kone heille.

Kyllä sellainen laajavääntöinen ja tehokas peli on vaan hieno ajella. Pitkä kierrosalue ja löylyä tarpeeksi.. Eli tahtoo sanoa, että aina mennään kun kapulasta vääntää, vaikka olis vauhtia reippaamminkin.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

Lainaa (JaZZo @ Maalis. 05 2008,23:01) kirjoitti
    vuonna -84 esiteltiin evomoottori uutuutena harrikkaan.. ja jos en ihan väärin muista niin rontti 50-hevosta se kehitti vakiona. vähän huono vertailukohta tommonen nuihin käppyröihin.. kokeiles jostain 96" Twincamin käppyröitä ja vertaile niitä.
    Vääntöhuippu taitaa olla hiukan korkeampi ja laajempi, mutta perusidea sama kuin tuossa EVO:n padassa.

Tuossa näyttää olevan käppyrän mukaan n. 64hp renkaalla.

Kyllähän nuo cruiser-motit antaa miedon viritysasteen takia pirun vähän sitä vääntöä verrattuna tilavuuteen. Sellanen 100Nm/litra takapyörältä on mun mielestä raja, onko koneessa ok vääntö vai ei. Sitä kun tulee joissain jo vakiona n. 110Nm takikselle per litra.

Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 06 2008,07:16) kirjoitti
    Yleensä puhekielessä sillä kovalla väännöllä tarkoitetaan nimenomaan alavääntöä... ja senkin jälkeen vielä voisi lisätä että ennemminkin juuri sitä perstuntumalla mitattua vääntöä. Sitten kun numeroarvoja ruvetaan kattomaan, niin välttämättä sitä vääntöä ei sitten kuitenkaan niin ihmeellisesti ole. Ja taas olisi hyvä muistaa että vääntömomentti moottorilla ja takapyörällä on eri asia. Teho korreloi *takapyörällä vaikuttavan voiman kanssa, ei moottorin vääntömomentti. Tämä tarkoittaa sitä että teho ratkaisee käytännössä kuinka kova eteenpäin vievä voima saadaan aikaiseksi, ei moottorin vääntömomentti.

Siinä on vaan se "pikkupointti", että heti kun sitten alat antamaan sitä hanaa reippaasti, kun se vääntökäyrä alkaa tippumaan, niin eipä se enää edes tunnu miltään. Eli meinasin tuollaista peliä, jossa on vaan pelkkää alavääntöä, mutta loppuu kierrokset ja tehot pahasti kesken.

Minä koen sellaisen moottorin tylsäksi, kun meno loppuu jo ennen kuin se edes alkoikaan * Mutta jotkut muut ei koe, eli silloin se on sopiva kone heille.

Kyllä sellainen laajavääntöinen ja tehokas peli on vaan hieno ajella. Pitkä kierrosalue ja löylyä tarpeeksi.. Eli tahtoo sanoa, että aina mennään kun kapulasta vääntää, vaikka olis vauhtia reippaamminkin.
    Käsittääkseni sinä oletkin käynyt myös stripillä vetämässä, joten ei tuo kirjoitukseni sinua varsinaisesti koskenutkaan. Jos kerran kilpailet satunnaisesti niin kai sillä sekuntikellolla ja dynolapulla on sulle merkitystä.

Vaikka kyllähän minä tiesin kuka on mun kommenttiin vastannut ennen kuin ehtii kissaa sanoa...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    Lainaa (wekkuli @ Maalis. 06 2008,07:27) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 06 2008,07:16) kirjoitti

Minä koen sellaisen moottorin tylsäksi, kun meno loppuu jo ennen kuin se edes alkoikaan * Mutta jotkut muut ei koe, eli silloin se on sopiva kone heille.

Käsittääkseni sinä oletkin käynyt myös stripillä vetämässä, joten ei tuo kirjoitukseni sinua varsinaisesti koskenutkaan. Jos kerran kilpailet satunnaisesti niin kai sillä sekuntikellolla ja dynolapulla on sulle merkitystä.

Vaikka kyllähän minä tiesin kuka on mun kommenttiin vastannut ennen kuin ehtii kissaa sanoa...
    Heh heh *

Kyllä se tehokas pyörä on kadulla ihan yhtä mukava kuin stripillä, ei se hukkaan mene. Muidenkin kuin mun mielestä..

Dynokäyrä kun kyllä tuntuu siellä kadullakin, eikä näytä kivalta ainoastaan paperilla. Jo +10hp lisäys huipputehossa aikaansaa sen, että kevyt pyörä on jälleen pykälää hauskempi *

Enimmäkseen viritän pyörää ihan katukäyttöä ajatellen, koska katupyörästä on kyse. "Kilpailuja" käyn ajamassa joskus ihan huvikseni, jos käyn. Esim viime vuonna en käynyt (osittain senkin takia, että pyörä hajosi euroopanreissulla kesäkuun lopussa). Eli sillä tosiaan ajetaan reissut myös, jatkossakin. Sielläkin se kohtuu tehokas mylly oli pirun hauska siihen asti, kunnes venttiililukko päätti haljeta.

Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 06 2008,07:20) kirjoitti
    Kyllähän nuo cruiser-motit antaa miedon viritysasteen takia pirun vähän sitä vääntöä verrattuna tilavuuteen. Sellanen 100Nm/litra takapyörältä on mun mielestä raja, onko koneessa ok vääntö vai ei. Sitä kun tulee joissain jo vakiona n. 110Nm takikselle per litra.
    Toi "vääntö takapyörältä" on sillä tavalla harhaanjohtava ilmaisu, että oikeasti takapyörällähän on vääntömomentti jotain ihan muuta kuin 110Nm. Tuolla vääntömomentilla 250-300kg pyörä + kuski -yhdistelmä hädintuskin liikahtaisi.

Tiedän kyllä mitä tarkoitat, mutta kun kyse on kuitenkin moottorin vääntömomentista takapyörältä mitatun väännön ja moottorin kierrosluvun perusteella laskettuna voimansiirron häviöt huomioiden. On tavallaan ristiriitaista puhua väännöstä takapyörällä kun tarkoitus on kertoa mitä on moottorin vääntömomentti kun voimansiirron häviöitä moottorin ja takapyörän välillä ei huomioida.

Dynopenkistä saa eksaktina mittaustietona vain takapyörällä vaikuttavan vääntömomentin ja takapyörän pyörimisnopeuden. Kaikki muu tulee laskennallisesti.

Sulle tietty selvää asiaa, mut ope kertoo muillekin...
    Tälläinen sen vääntökäppyrän pitää olla, prrkl taas jonkun GxxxXR:N käppyröitä levitellään...

klik
    F = dp / dt
    Lainaa (wizard11 @ Maalis. 06 2008,08:27) kirjoitti
    Tälläinen sen vääntökäppyrän pitää olla, prrkl taas jonkun GxxxXR:N käppyröitä levitellään...

klik
    No sehän on melkeen identtinen sen Gixxerin vääntökäyrän kanssa muodoltaan Huippuvääntö tulee vähän alempana ja kierrosalue on lyhyempi.

Taitaa kuitenkin olla kyseessä arvio kampuratehosta ja -väännöstä, koska Dukesta ei ole renkaalle 120Nm vääntöä. Elikäs tuo käyrä tarkottaisi n. 106Nm takapyörältä @ 6772rpm.

Kai sen käyrä on sitten hienompi, kun se on Duken käyrä, vaikka onkin huonommat arvot ja pienempi kierrosalue, kuin vaikkapa tuollaisessa vanhassa kilosessa Suitsassa *

Näyttäähän tuo Duken käyrä nyt pirusti paremmalta kuin HD:n kuitenkin. Tehot vaan jää vielä liian pieniksi..

Siinä Super Duken käyrät takapyörältä dynojetin penkissä:
    http://www.superduke.net/forum/album_pic.php?pic_id=300

Akran kokoputkella 120hp ja 100Nm renkaalta, lähes sama kuin joku SV 1000 motti?

Elikäs miks sen vääntökäyrän pitäis tollanen olla kuin Dukessa, kun se on monelle kauhee askel taaksepäin *

Ja toisaalta on varmaan vaikeampi mitata persdynolla V2 ja rivi4 moottoreiden alaväännön eroja, koska tuntuu ettei V2 kierrä paljon mitään vaikka kierroksia moottorissa voi jo olla enemmän kuin rivinelosessa.
    V2: Puks Puks Puks .......
    R4: PuksPuksPuksPuksPuksPuks......
    Wicked *
    Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 06 2008,08:40) kirjoitti
    Lainaa (wizard11 @ Maalis. 06 2008,08:27) kirjoitti

klik
    No sehän on melkeen identtinen sen Gixxerin vääntökäyrän kanssa muodoltaan Huippuvääntö tulee vähän alempana ja kierrosalue on lyhyempi.

Taitaa kuitenkin olla kyseessä arvio kampuratehosta ja -väännöstä, koska Dukesta ei ole renkaalle 120Nm vääntöä. Elikäs tuo käyrä tarkottaisi n. 106Nm takapyörältä @ 6772rpm.

Kai sen käyrä on sitten hienompi, kun se on Duken käyrä, vaikka onkin huonommat arvot ja pienempi kierrosalue, kuin vaikkapa tuollaisessa vanhassa kilosessa Suitsassa

Näyttäähän tuo Duken käyrä nyt pirusti paremmalta kuin HD:n kuitenkin. Tehot vaan jää vielä liian pieniksi..

Siinä Super Duken käyrät takapyörältä dynojetin penkissä:
    http://www.superduke.net/forum/album_pic.php?pic_id=300

Akran kokoputkella 120hp ja 100Nm renkaalta, lähes sama kuin joku SV 1000 motti?

Elikäs miks sen vääntökäyrän pitäis tollanen olla kuin Dukessa, kun se on monelle kauhee askel taaksepäin
    No joo, toi on kyllä takarenkaalta R2Teamin SD...
    Joku noissa gikserin käppyröissä mättää jos laskee seuraavasti:
    Vääntö käppyrä 128kW 12000rpm =101,87Nm

Teho käppyrä 105Nm 12000rpm = 131,94kW

Menipä väännöksi koko topicci
    F = dp / dt
    Olipa alla pyörä tai auto, niin totuus on se, että vääntö se vehjettä
    kuljettaa ( vrt. esim nykyiset turbodieselit ). Teho syntyy aina
    huippukierroksilla ja täytyy olla jonkin sortin masokisti, jos viitsii punarajalla peliä vinguttaa. Formulat ovat tämän sortin pelejä, mutta niissä ei olekaan nk. vauhtipyörää sanan varsinaisessa merkityksessä.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
    Väännöstä vääntöön meni juu... Taitaa olla vähän mun vika kun menin tuosta HD:n vääntämättömyydestä kirjoittamaan...

Anteeksi tästä topicin aloittajalle. Mutta eiköhän tuo nyt kaikille selvinnyt, että isokokonen V-2 custom ei kulje yhtä kovaa kuin 1000 sporttifullracereplicakyykky, jos se oli vielä epäselvää....
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    ^Onhan se tärkeetä pitää huoli ettei joku ajattele toisinkaan.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
    Vääntöhuippu taitaa olla hiukan korkeampi ja laajempi, mutta perusidea sama kuin tuossa EVO:n padassa.

On sulla perkeleen tarkka perse kun erottaa onko renkaalla 90nm vai 100nm vääntöä! Huutaako se sun perse sulle jotakin jos renkaalla on esim. vain 92nm vääntöä? Onneksi olen tälläinen puuperse jonka hanuri ei ilmoita vääntöä muutaman NM:n tarkkuudella!
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
    Lainaa (samppunella @ Maalis. 06 2008,10:05) kirjoitti
    huippukierroksilla ja täytyy olla jonkin sortin masokisti, jos viitsii punarajalla peliä vinguttaa. Formulat ovat tämän sortin pelejä, mutta niissä ei olekaan nk. vauhtipyörää sanan varsinaisessa merkityksessä.
    Vääntö kuljettaa, mutta teho kiihdyttää. Mulla oli aikoinaan trial-piikki, jossa oli kyllä vääntöä enemmän kuin tarpeeksi. Olis varmaan kytkimen kanssa keulinu ympäri vaihteella kuin vaihteella, mutta kun ei ollu sitä tehoa, ni eipä se juuri ilman sitä kytkimen luistatusta mihinkään kulkenu. Mutta kun sen sai vauhtiin...!!
    GSR 600 -06
    XV 535 -92 Projekti
    ---------------------
    SV 650 S -03
    CB 500 -99
    Lainaa (Pahkasika @ Maalis. 06 2008,10:20) kirjoitti

On sulla perkeleen tarkka perse kun erottaa onko renkaalla 90nm vai 100nm vääntöä! Huutaako se sun perse sulle jotakin jos renkaalla on esim. vain 92nm vääntöä? Onneksi olen tälläinen puuperse jonka hanuri ei ilmoita vääntöä muutaman NM:n tarkkuudella!
    Vielä kun se perse mittaisi ne hepatkin, niin ei tarvitsisi enää penkissä käyttää
    Kawasaki Er-6f
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (M-ksa @ Maalis. 06 2008,10:35) kirjoitti

Vielä kun se perse mittaisi ne hepatkin, niin ei tarvitsisi enää penkissä käyttää
    Ja tulostas samantien ne käppyrät vessapaperille.
    Superbike #7

On sulla perkeleen tarkka perse kun erottaa onko renkaalla 90nm vai 100nm vääntöä! * Huutaako se sun perse sulle jotakin jos renkaalla on esim. vain 92nm vääntöä? Onneksi olen tälläinen puuperse jonka hanuri ei ilmoita vääntöä muutaman NM:n tarkkuudella!
    Kyllä 10% eron väännössä huomaa puupersekin, vaikka en sitä tuossa väittänytkään. Väittäisin, että sinäkin huomaat 10Nm eron vaikka 7000 kierroksilla, ihan varmasti! Ero on suuri!

Tuo on siis onnistunutta moottorisuunnittelua mittaava homma, sitä tarkoitin.. Jos on alle 100Nm per litra, niin jotain on kyllä mennyt pieleen, jos tavotteena on ollut saada koneesta vääntöä ulos.

Lainaa (samppunella @ Maalis. 06 2008,10:05) kirjoitti
    Kannattaa lukaista pari artikkelia aiheesta, niin ehkä avautuu.

Jos halutaan kovaa mennä, niin pitkä ja laakea vääntökäyrä on siihen erinomainen väline. Siis sellainen, joka jatkuu korkeille kierroksille kohtuu hyvänä. Teho se meinaan on, mitä tarvitaan kiihdyttämiseen. Ja teho (hp) on vääntö (Nm) kertaa kierrokset jaettuna 7121, jos et sattunut tietämään?

Lainaa (SenioRR @ Maalis. 06 2008,10:08) kirjoitti
    Väännöstä vääntöön meni juu... Taitaa olla vähän mun vika kun menin tuosta HD:n vääntämättömyydestä kirjoittamaan...

Anteeksi tästä topicin aloittajalle. Mutta eiköhän tuo nyt kaikille selvinnyt, että isokokonen V-2 custom ei kulje yhtä kovaa kuin 1000 sporttifullracereplicakyykky, jos se oli vielä epäselvää....
    Ei ole välttämättä ihan kaikille vielä selvä, tämäkin topikki on nähtävästi tänne sen takia kirjoitettu *

Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 06 2008,14:34) kirjoitti

Ei ole välttämättä ihan kaikille vielä selvä *
    Eiköhän se ole selvää suurimmalle osalle ihmisiä ketkä moottoripyöräilyä harrastavat. Jos joku on sitä mieltä että 60hv:n harrikka/customi on yhtä nopea kuin kyykyt niin mitä sitten? Ei ainakaan minun elämään vaikuta yhtään ja sen takia siitä jankuttaminen on mielestäni aivan turhaa......
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  30.  
    Lainaa (Pahkasika @ Maalis. 06 2008,14:43) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 06 2008,14:34) kirjoitti

Ei ole välttämättä ihan kaikille vielä selvä *
    Eiköhän se ole selvää suurimmalle osalle ihmisiä ketkä moottoripyöräilyä harrastavat. Jos joku on sitä mieltä että 60hv:n harrikka/customi on yhtä nopea kuin kyykyt niin mitä sitten? Ei ainakaan minun elämään vaikuta yhtään ja sen takia siitä jankuttaminen on mielestäni aivan turhaa......
    Ei minunkaan, missä olen väittänyt moista? Mun mielestä on hyvä, että kukin ajaa just sillä mistä tykkää.

Täällä kysyttiin HD vs GSX-R vääntöä, johon vastasin, ymmärrätkö?

Sivu: 2 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen