Sivu: 3 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 661:sta
  1. #61
    Jees, näin arvelinkin.
    Sama setti oli mun autokortin kanssa.
    Ensin semmosella vihreällä (nyt se kai tulee olee sininen) paperiläpyskällä
    sai ajella henkkareiden kans ja myöhemmin sit haettiin katsastusasemalta se muovikortti.

    Pää-asia että pääsee ajeleen heti=)
    Tällähetkellä ei omaa pyörää
    Aiemmin Kawasaki Z750 '08
  2. #62
    Lainaa (svahnm @ Maalis. 17 2008,13:16) kirjoitti
    Laitetaanpas tähän ketjuun...

    Jos jollain "ei koskaan kaksipyöräisellä ajaneella" on aivan kauhea stressi käsittelykokeesta tai pyörän hallintalaitteista, minä lupaan opettaa muutaman tunnin Lohjalla (ensimmäiselle parille ilmoittautujalle) alkeita noilla mun talvipyörillä. Ei tarvitse sitten ottaa ylimääräisiä ajotunteja autokoulussa, kun on vähän hajulla hommasta.

    Tarjous on voimassa kuun loppuun asti eli tasan 2vkoa, jonka jälkeen talvipyörät menevät seisontavakuutukseen. Rahaa en hommasta halua, jonkun euron saa heittää bensoista jos haluaa. Lyhytkasvuiset etusijalla (toinen pyöristä kevyt ja matala).

    Niin ja ajokelejä ei ekalla kerralla välttämättä tarvii odotella, kyllä se pyörä pystyssä pysyy keskituella lumellakin... Siitä lähdetään liikkeelle..

    Yammu
    Kawa

    Kyselyt privalla tai tänne.
    Eikö ketään kiinnosta? Vielä olis melkein parisen viikkoa aikaa.. katastuskonttorin keilaradatkin on lähellä..
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  3. #63
    Lainaa (svahnm @ Maalis. 19 2008,17:18) kirjoitti
    Lainaa (svahnm @ Maalis. 17 2008,13:16) kirjoitti
    Laitetaanpas tähän ketjuun...

    Jos jollain "ei koskaan kaksipyöräisellä ajaneella" on aivan kauhea stressi käsittelykokeesta tai pyörän hallintalaitteista, minä lupaan opettaa muutaman tunnin Lohjalla (ensimmäiselle parille ilmoittautujalle) alkeita noilla mun talvipyörillä. Ei tarvitse sitten ottaa ylimääräisiä ajotunteja autokoulussa, kun on vähän hajulla hommasta.

    Tarjous on voimassa kuun loppuun asti eli tasan 2vkoa, jonka jälkeen talvipyörät menevät seisontavakuutukseen. Rahaa en hommasta halua, jonkun euron saa heittää bensoista jos haluaa. Lyhytkasvuiset etusijalla (toinen pyöristä kevyt ja matala).

    Niin ja ajokelejä ei ekalla kerralla välttämättä tarvii odotella, kyllä se pyörä pystyssä pysyy keskituella lumellakin... Siitä lähdetään liikkeelle..

    Yammu
    Kawa

    Kyselyt privalla tai tänne.
    Eikö ketään kiinnosta? Vielä olis melkein parisen viikkoa aikaa.. katastuskonttorin keilaradatkin on lähellä..
    Aloita modejen kiusaksi uus ketju, niin eiköhän sitä huomiotakin keräänny paremmin

    EDITlit näköjään muuallakin jo mainostanut...



    Kawasaki Er-6f
  4. #64
    Terpat

    31.3. alkaa teoriat siis isolle a:lle, ja sitten jossain välissä ajoja suorittamaan. Teorioita ois istuttavana 2x 3 tuntia ja ajoja sitten 12 ajokertaa ja tunnissa ajetaan 2-3 ajokertaa. Hintaa kortille tulee karvan päälle 800 eukkoo. Tarkoituksena olisi, jos vaan tuuria riittää saada kortti vappuun mennessä
  5. #65
    Hehe, ison A:n teoriakoe tehty tänään, ulkona puoli metriä lunta ja sitä rataa - ei hyvää päivää

    Odotellaan vielä..
    Mopoileva yrittäjä
  6. #66
    Liitynpä joukkoon menevään!

    Huomenna olisi ensimmäinen teoriatunti Oulussa (Autokoulu Ajuri). Kummasti jo kutkuttelee! Kaksipyöräisten osalta kokemus rajoittuu fillariin ja 10 vuotta sitten tehtyihin mopolla ajo "kokemuksiin". Nollasta siis lähdetään..päivä kerrallaan

    Haave omasta pyörästä ja ajamisesta on ollut kyllä jo ilmoilla useammankin vuoden ajan..nyt viimein haaveista todeksi. Ajatuksissa olisi päästä jo tänä kesänä heittämään muutama hieman pidempi kotimaanreissukin. Pyöräkin vaan pitää ensin hommailla. Kustomit tuntuisi tällä hetkellä lämmittävän enemmän mieltä, mutta saapa nähdä.

    Onko täällä muita "keltanokkia"?
  7. #67
    Lainaa (Urdu Mörhaër @ Maalis. 17 2008,13:52) kirjoitti
    Lainaa (Paso @ Maalis. 17 2008,13:17) kirjoitti
    no voisimpa hyvällä omalla tunnolla sanoa, että sen inssin jälkeen kirjoitetaan paperilappu joka toimii ajokorttina kuvallisen henkkarin kanssa.
    näinhän se nykyään taitaa mennä, ja ajo-oikeushan tosiaan alkaa jo tuosta paperilapuskasta
    Tähän vielä tarkennus, että "paperilappukortti" on voimassa ymmärrettävästikin vain Suomessa. Näin totesi insinjörtti ajon jälkeen. Saattoi lukea siinä lappusessakin.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  8. #68
    Lainaa (mjtee @ Maalis. 28 2008,19:48) kirjoitti
    Lainaa (Urdu Mörhaër @ Maalis. 17 2008,13:52) kirjoitti
    Lainaa (Paso @ Maalis. 17 2008,13:17) kirjoitti
    no voisimpa hyvällä omalla tunnolla sanoa, että sen inssin jälkeen kirjoitetaan paperilappu joka toimii ajokorttina kuvallisen henkkarin kanssa.
    näinhän se nykyään taitaa mennä, ja ajo-oikeushan tosiaan alkaa jo tuosta paperilapuskasta
    Tähän vielä tarkennus, että "paperilappukortti" on voimassa ymmärrettävästikin vain Suomessa. Näin totesi insinjörtti ajon jälkeen. Saattoi lukea siinä lappusessakin.
    niihän se menee, että paperilappu on voimassa vain suomessa.. se muovilärpäke kelpaa muuallakin
    Kahvankääntäjä
    Olet peruskamaa! Hallitset pyörän ja ajotapasi on tyylikäs ja eleetön. Noudatat liikennesääntöjä ja ajat vain harvoin ylinopeutta. Pyöräsi on todennäköisesti peruspyörä.
  9. #69
    Lainaa (Gorilla @ Maalis. 13 2008,09:55) kirjoitti
    Mielestäni B-kortin omaaville homma voisi toimia niin, että pakollista ajoa olisi vaikkapa 4x25 min, sen jälkeen käsittelykoe ja sitten vapaata harjoittelua omatoimisesti ja inssiin parin kuukauden sisään kun tuntuu siltä että homma on hansikkaassa. Mitä ihmeen iloa siitä on että liikennesäännöt todistettavasti tunteva ja pyörän käsittelyn hallitsevan kuskin perässä ajaa autokoulun heppu??
    itse tein noin aikoinaan kun ajoin kevarikortin
    ensin oli pakollinen 2-3kertaa ajoa omalla pyörällä sitten kolmio perään ja 2kk ajon jälkeen inssi
    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
  10. #70
    Mitenkäs on muuten toi sallittujen virheitten määrä A-kortin teoriassa?
    Eilen oli viimeiset teoriat, ja ensi viikolla voisi sitten käydä tekemässä tuon kirjallisen puolen poijes. Sen jälkeen sitten ajotunnit mahollisimman putkeen, jotta saa sen läpyskän lompakkoon.
    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
  11. #71
    Lainaa (make200 @ Maalis. 28 2008,21:16) kirjoitti
    Lainaa (Gorilla @ Maalis. 13 2008,09:55) kirjoitti
    Mielestäni B-kortin omaaville homma voisi toimia niin, että pakollista ajoa olisi vaikkapa 4x25 min, sen jälkeen käsittelykoe ja sitten vapaata harjoittelua omatoimisesti ja inssiin parin kuukauden sisään kun tuntuu siltä että homma on hansikkaassa. Mitä ihmeen iloa siitä on että liikennesäännöt todistettavasti tunteva ja pyörän käsittelyn hallitsevan kuskin perässä ajaa autokoulun heppu??
    itse tein noin aikoinaan kun ajoin kevarikortin
    ensin oli pakollinen 2-3kertaa ajoa omalla pyörällä sitten kolmio perään ja 2kk ajon jälkeen inssi
    nykyään toi harjotuslupa on voimassa vaan oman kunnan alueella mikä oli mun mielestä harvinisen tyhmää mutta byrokratia on aina oikeessa jos byrokraateilta kysytään..
    KooTeeÄm
  12. #72
    Lainaa (shwoomie @ Maalis. 29 2008,09:40) kirjoitti
    Lainaa (make200 @ Maalis. 28 2008,21:16) kirjoitti
    Lainaa (Gorilla @ Maalis. 13 2008,09:55) kirjoitti
    Mielestäni B-kortin omaaville homma voisi toimia niin, että pakollista ajoa olisi vaikkapa 4x25 min, sen jälkeen käsittelykoe ja sitten vapaata harjoittelua omatoimisesti ja inssiin parin kuukauden sisään kun tuntuu siltä että homma on hansikkaassa. Mitä ihmeen iloa siitä on että liikennesäännöt todistettavasti tunteva ja pyörän käsittelyn hallitsevan kuskin perässä ajaa autokoulun heppu??
    itse tein noin aikoinaan kun ajoin kevarikortin
    ensin oli pakollinen 2-3kertaa ajoa omalla pyörällä sitten kolmio perään ja 2kk ajon jälkeen inssi
    nykyään toi harjotuslupa on voimassa vaan oman kunnan alueella mikä oli mun mielestä harvinisen tyhmää mutta byrokratia on aina oikeessa jos byrokraateilta kysytään..
    Noin se oli mulla jo vuonna 1990.. Sain tosin erikoisluvan Vihdin lisäksi käydä Kirkkonummella, koska Veikkolan bensa-asema oli lähimpänä Tervalammesta..

    EDIT: tuolla veikkolassa muuten tehtiin ensimmäsen kerran tuttavuutta jäätelökauppiaankin kanssa. (en tarkoita sitä nättiä tyttöä kioskissa.. )



    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  13. #73
    Lainaa (Petsku73 @ Maalis. 29 2008,09:06) kirjoitti
    >Mitenkäs on muuten toi sallittujen virheitten määrä A-kortin >teoriassa?
    Pari viikkoa sitten tein ison A-kortin kirjallisen kokeen, 10 kysymystä joista 3 saa olla väärin. Suhteellisen helppoja kysymyksiä olivat jos/kun kokeen tekijä tuntee liikennesäännöt. 16€ oli sen lystin hinta.

    Kysymyksiä voi etukäteen harjoitella netin kautta, autokoulusta sai tunnukset sivuille. Mielestäni harjoittelusta oli selvästi hyötyä.

    Hyvää onnea kaikille suorittajille
  14. #74
    Lainaa (sportster2 @ Maalis. 30 2008,15:05) kirjoitti
    Lainaa (Petsku73 @ Maalis. 29 2008,09:06) kirjoitti
    >Mitenkäs on muuten toi sallittujen virheitten määrä A-kortin >teoriassa?
    Pari viikkoa sitten tein ison A-kortin kirjallisen kokeen, 10 kysymystä joista 3 saa olla väärin. Suhteellisen helppoja kysymyksiä olivat jos/kun kokeen tekijä tuntee liikennesäännöt. 16€ oli sen lystin hinta.

    Kysymyksiä voi etukäteen harjoitella netin kautta, autokoulusta sai tunnukset sivuille. Mielestäni harjoittelusta oli selvästi hyötyä.

    Hyvää onnea kaikille suorittajille
    Juuh.
    Eihän tuossa ole mitään hätää.
    Tuota harjoitellut nyt parikymmentä kertaa tuolla netissä, niin nyt saamieni tietojen valossa, olisin saanut hylätyn tasan kerran.
    Jos maanantaina vaan pääsee, niin täytyy käydä se suorittamassa pois.

    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
  15. #75
    Lainaa (Petsku73 @ Maalis. 30 2008,16:31) kirjoitti
    Lainaa (sportster2 @ Maalis. 30 2008,15:05) kirjoitti
    Lainaa (Petsku73 @ Maalis. 29 2008,09:06) kirjoitti
    >Mitenkäs on muuten toi sallittujen virheitten määrä A-kortin >teoriassa?
    Pari viikkoa sitten tein ison A-kortin kirjallisen kokeen, 10 kysymystä joista 3 saa olla väärin. Suhteellisen helppoja kysymyksiä olivat jos/kun kokeen tekijä tuntee liikennesäännöt. 16€ oli sen lystin hinta.

    Kysymyksiä voi etukäteen harjoitella netin kautta, autokoulusta sai tunnukset sivuille. Mielestäni harjoittelusta oli selvästi hyötyä.

    Hyvää onnea kaikille suorittajille
    Juuh.
    Eihän tuossa ole mitään hätää.
    Tuota harjoitellut nyt parikymmentä kertaa tuolla netissä, niin nyt saamieni tietojen valossa, olisin saanut hylätyn tasan kerran.
    Jos maanantaina vaan pääsee, niin täytyy käydä se suorittamassa pois.

    Ite tein semmoisesta harjoitus vihkosta 5 kysymys taulukkoa, 2 vastausta meni väärin. Itse kokeessa oli niin dorkia kysymyksiä että täytyy olla imbesilli jos sen reputtaa ja on ennalta jo B tai C kortti. Silti kummaksuin että vaikka saa olla 3/10 väärin niin VAIN 75% oli päässyt läpi sillä koneella millä itse tein... Ei voi ymmärtää, sen verran typeriä nuo kysymykset on...

    Mutta nyt odotellaan maikan soittoa radalle harjoittelemaan!



    SV1000S 2003, 2010->
    SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
  16. #76
    Lainaa (Pahela @ Maalis. 31 2008,08:35) kirjoitti
    Itse kokeessa oli niin dorkia kysymyksiä että täytyy olla imbesilli jos sen reputtaa ja on ennalta jo B tai C kortti. Silti kummaksuin että vaikka saa olla 3/10 väärin niin VAIN 75% oli päässyt läpi sillä koneella millä itse tein... Ei voi ymmärtää, sen verran typeriä nuo kysymykset on...
    Itsekin ihmettelin samaa asiaa ääneen virkailijalle heti testin jälkeen, ja tuohon lukuun lisätään myös ne kuvasarjat liikennetilanteista. Ehkäpä sillä sitten ihan ymmärrettävät ne lukemat.

    Mutta samaa mieltä olen noista kysymyksistä. Ajokoulun kysymyksistä osa sentään oli kinkkisiä pakoputken laillisine kulmineen, mutta varsinaisessa testissä kysymykset tuntuivat melkein kompakyssäreiltä.
  17. #77
    Terve vaan kaikille!

    Tänään oli ekat teoriatunnit. Pyörätaustaa ei paljoa ole mutta eiköhän tuo ajaminen onnistu .
  18. #78
    JEE tänään ensimmäinen ajotunti klo.1500!!
    SV1000S 2003, 2010->
    SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
  19. #79
    Lainaa (Pahela @ Huhti. 01 2008,06:51) kirjoitti
    JEE tänään ensimmäinen ajotunti klo.1500!!
    pöh! Aprillipila kuitenkin

    Mulla ei vielä mitään hajua, että koska pääsee ajotunneille.
    Soittelin eilen autokoululle ja varasin huomiselle teoriakokeen. Kyselin samalla ajotunneista.
    Vasta joskus parin viikon päästä alkavat kuulemma edes miettimään pyörien käyttöönottoa jos kelit pysyy hyvinä



    Tällähetkellä ei omaa pyörää
    Aiemmin Kawasaki Z750 '08
  20. #80
    Lainaa (Pahela @ Huhti. 01 2008,06:51) kirjoitti
    JEE tänään ensimmäinen ajotunti klo.1500!!
    Haa.
    Missä koulussa korttia ajelette?
    Mä olen LAOK:issa, laajasalon autokoulussa.

    Kysyin eilen katsastuskonttorilla asioidessani, ja ei ollut mun A korttilupa vielä tullut. Prkl. Ei päässyt tekemään kirjallista. Täytyy tänään soittaa uudestaan, ja varmaan hätyytellä ajo opettajaa että pääsee pyörällä pian ajelemaan. Kelit kun on tommoset, ja kaikki muut puitteet on hommattu jo, niin polte käy niin pirun suureksi.


    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
  21. #81
    Lainaa (Petsku73 @ Huhti. 01 2008,09:36) kirjoitti
    Lainaa (Pahela @ Huhti. 01 2008,06:51) kirjoitti
    JEE tänään ensimmäinen ajotunti klo.1500!!
    Haa.
    Missä koulussa korttia ajelette?
    Mä olen LAOK:issa, laajasalon autokoulussa.

    Kysyin eilen katsastuskonttorilla asioidessani, ja ei ollut mun A korttilupa vielä tullut. Prkl. Ei päässyt tekemään kirjallista. Täytyy tänään soittaa uudestaan, ja varmaan hätyytellä ajo opettajaa että pääsee pyörällä pian ajelemaan. Kelit kun on tommoset, ja kaikki muut puitteet on hommattu jo, niin polte käy niin pirun suureksi.


    Malmin Autokoulu. Hitsi, pikkasen meinaa jänskättää...
    SV1000S 2003, 2010->
    SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
  22. #82
    Voehan persus.
    Ensi viikolla kuulemma vasta ajotunteja. Prhanan prhana.
    Pitäisikö tässä soitella malmin autokouluun ja ajaa tunnit siellä?


    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
  23. #83
    Jeps... Ajotunnit 8. ja 9.4, 14.4. ajotunnit ja heti perään inssi... Nyt se jännitys vasta iski
    Litranen sisävessa
  24. #84
    Lainaa (viltsu81 @ Huhti. 01 2008,18:43) kirjoitti
    Jeps... Ajotunnit 8. ja 9.4, 14.4. ajotunnit ja heti perään inssi... Nyt se jännitys vasta iski
    Tsemppiä ja onnea. Kyllä se siitä kun ei liikoja jännitä.

    Mulla tää kuume kasvaa aivan törkeästi aina kun sattuu tulemaan pyörä vastaan. Elkää sitten ihmetelkö jos itähelsingissä joku kahjo kuolaa autonikkunaa, ja on lapanen pystyssä ratin takana, ja kielii, ja suu tekee pärinäilmeitä.

    Tänään vaihtamaan upouudet iridiumit ärrään. Katotaanpa miten alkaa kehräämään.

    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
  25. #85
    Tänään kuulin radiouutisista, että käsittelykokeen nopeudet nousevat. Viime vuonna tuosta jo liikkui kuulopuheita, mutta onko teille koulussa oleville puhuttu asiasta?
  26. #86
    Nehän nousee 40 km/h:sta 50 km/h. Ainoa vain, että inssitädeillä ja sedillä on ongelmia saada sellainen suorituspaikka missä nuo voisi suorittaa.
    Käsittääkseni viel tässä ehtii ajamaan wanhoilla nopeuksilla, mutta varmaksi en sano.

    Teoriakokeen suoritin maanantaina ja perjantaina koulusta vapaata, jotta pääsee ajelemaan tunteja.
    Kyl se kesät on tulos - ainakin alkaa vähitellen tuntumaan siltä.
    Jotenkin minusta tuntuu ettet luota minuun - johtuukohan se puukostani joka on selässäsi?
  27. #87
    Perjantaina olisi muutama tunti teoriaa vielä jäljellä..sen jälkeen pääseekin jo teoriakokeen kimppuun. Ajotunnit kyllä jo jännää..saas nähdä milloin pääsee päristelemään.

    Johan tuolla näkyy prätkiä tienpäällä huristelevan..kuume senku nousee! Eipä tuo sinänsä haittaa vaikka käsittelykokeen nopeudet nousisivatkin. Harjoitus on hyväksi vaan
  28. #88
    1.8 taisi olla päivä jolloin tuon 40 -> 50km/h muutoksen pitäisi tulla.
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  29. #89
    Tyttökaveri meinas hankkia A-kortin. Soitteli eilen kouluihin. Hintaa kurssille 649e. Autokouluna Turun Ajaxx.
    Yamaha YZF-R6 Midnight Black -05
    Kotisivuni: anttilehto.net
  30.  
  31. #90
    Eilen kävin teoriakokeessa, puhtaasti läpi.. yllätys..
    Noi teoriakokeet on ihan turhaa perseilyä ja silkkaa v*ttuilua.

    Eräskin kysymys meni jotenkin näin:
    Mikä tehtävä kypärän leukahihnalla on?
    a.) Hihna täytyy kiinnittää vain avokypärää käytettäessä
    b.) Hihna suojaa kaulaa ajoviimalta
    c.) Hihna on pidettävä kiinni aina moottoripyörällä ajettaessa.
    tai jotenkin noin.. HOHHOIJAA, sinne meni taas 50€ täysin turhaan byrokratiapaskaan

    Ajotunnit alkaa Haagan autokoulussa kuulemma
    vasta kuun puolivälissä/kuun lopussa
    Tällähetkellä ei omaa pyörää
    Aiemmin Kawasaki Z750 '08
Sivu: 3 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen