Täällä myös yksi aloittelija ja ensimmäinen postaus tälle foorumille. Ensi viikolla pitäisi jostain autokoulusta ajat varata.
Suositelkaas Kaarina/Turku alueelta edullinen autokoulu?
Yamaha R6 -04
Itse aloitin viime viikolla A-kortin suorittamisen Helsingissä. Ekat ajotunnit parin viikon päästä, ja kortti pitäisi saada joskus kesäkuussa, on kuulemma pitkät käsittelyajat ajokorttiluvilla.
Jos ei teoriatunteja lasketa mukaan, niin ensimmäisestä ajotunnista vajaa puolitoistaviikkoa, niin oli lappu kädessä.(Pekkavee @ Huhti. 26 2008,17:01) kirjoitti
En tunne inssejä, opeja tai ketään muitakaan.
Viimeksi kunnola olen kaksipyöräistä ajanut piikillä.
Onnea kaikille kortin saaneille.
![]()
Nyksä. Speed Triple 2013
EX: GSX-R 1000 K6
EX: R6R 06
Kirjalliset kävin just suorittamassa puhtain paperein. Huomenna vielä
viimeset ajo tunnit ja keskiviikko aamuna inssi. Rupeaa jo jännittämään![]()
Suzuki Hayabusa
Hiphei! Ekat ajotunnit takana, kivasti meni. Treenattiin hidasajoa, hikipäässänsä sai tehä sitä, ku oli taas vaatetta päällä, ku kylymemmälläki ilimalla ajasi. Huomen aamulla ois teoriakoe ja sit sen perään kolme ajokertaa. Sitte ois puolet tunneista käytynä. Kevarilla vielä ajelin tänään, mutta huomenna sit kuulemma, jos kaikki hyvin menee niin ruveta isolla pyörällä ajelemmaan. Ajokokeeseen on kuulemma jonoa, että saas nähä millo sitte sais ne loput ajotunnit käytyä ja inssin ajettua. Mutta sanalla sanoa; KIVVAA OLI
Odotan innolla sitä päivää, kunhan sitten pääsee omalla nuppusella ajelemmaan
![]()
Väliluokan A-kortin ajoin tässä kuussa ja ajokoulun osuus oli 510 €. http://www.ajocenter.fi/(Pelles @ Huhti. 27 2008,20:15) kirjoitti
HUOM kaikki kevarilla ison A:n ajonsa aloittaneet! *
Onko teille autokoulussa kerrottu etukäteen, että A-kortin 12 ajokertaa pitää ajaa kaikki nimenomaan isolla pyörällä? Itse aloittelin kevarilla, kun ajokokemusta ei ennen koulua pahemmin ollut, ja minulle kerrottiin, että lisätunteja minulle tulee vähäisestä ajokokemuksesta johtuen.
Nyt olen ajanut neljä ajokertaa kevarilla ja sain kuulla, että ilmeisesti laki velvoittaa ajamaan kaikki_12_ajokertaa isolla pyörällä. Eli minulla on edessä sittenkin vielä 12 ajokertaa tällä isolla pyörällä.
Jos olisin tuon tiennyt, olisin omalla pyörällä harjoitellut käsittelykokeen tehtävät jo etukäteen ennen ajotunteja ja aloittanut suoraan isolla pyörällä. Ja jos en tätä sääntöä olisi nyt keksinyt, olisin sillä kevarilla ajellut varmaan muutamia ajokertoja vielä (a=28€/kerta).
Aikamoista rahastusta, ettei kerrota etukäteen, että nämä kevaritunnit olivat ylimääräisiä tunteja ja niiden hinnat tulevat vielä kurssihinnan päälle. Sinne meni taas 112 euroa oman tyhmyyden/autokoulun huonon informointikyvyn vuoksi hukkaan! Että ketuttaa! *
<p>Hävittäjälentelijä vuodesta 2011. Supermatoilija vuodesta 2008.</p>
Tänään kävin tekemässä teoriakokeen pois alta (0/10). Inssi ja käsittelykoe menee kuulemma jonnekkin toukokuun puoleen väliin vasta, kun on ruuhkaa tjms.
Ja tuosta Mornian kertomasta jutusta sen verran, että ei pimpula. Ei todellakaan pitäisi mennä noin
![]()
Elä omaa elämääsi, sillä olet kuoleva oman kuolemasi.
Muistakaahan sitten jo kortin saaneet että kannattaa harjotella myös ilman opea. Eli jossain parkkiksella vaikka ajohanskassa lappusen mukaan. Ite räppäsin sunnuntaina 2h ja kyllä kehitystä tapahtui huimasti. Jarrutus onnistuu lähes puolessa matkassa johon autokoulussa pystyi. En tiedä johtuuko se omasta moposta vai mistä mutta kaikki tuntuu helpommalta kun autokoulun ER-6 pärrällä.
Ja onnea kaikille inssiin ja paljonjo inssin suorittaneille!!
![]()
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
(mornia @ Huhti. 29 2008,12:29) kirjoitti
Jaahas. On taas autokoulun ope jättänyt jotain kertomatta. Itse aloitin ajotunnit maanantaina, ajoin silloin kolme ajokertaa ja ne meni kevarilla. Tänään toiset kolme, josta n. puolet kevarilla ja sitten isolla pyörällä. Mutta ei mulle se ope puhunu mitään, että pitäisi erikseen ajella vielä tunteja. Sovittiin nimittäin jo loput ajotunnit ja inssikin vielä. Mutta on aika törkeää tuommoinen. Hmph sanon minä. Missäs autokoulussa ajelet korttia?
Ai niin ja vielä lisäys; tänään kirjalliset läpi ja 16.5. inssi
Tuo on sitten ilmeisesti muuttunut tälle vuodelle? Itse ajoin ison A:n 2007 elokuussa - ensimmäiset neljä ajotuntia ajoin piikillä ja loput isolla pyörällä. Lisätunteja en joutunut ajamaan.(mornia @ Huhti. 29 2008,12:29) kirjoitti
![]()
Ex: Yamaha R6 -05
Yks mutta tuossa kortin suorittamisessa on. Miusta tuntuu, että hidasajo ei taivu millään ja kaikki käännökset ja mutkat on erittäin hankalia. Tuntuu, ettei se ruppee koskaa mihinkään suuntaan onnistumaan. Kaippa sitä on luonteeltaan jonkin sortin perfektionisti, kun vaatii täydellistä suoritusta. Mutta oli kyllä kiva ajella tänään, nätti ilma ja silleen. Pääsi isolla pyörällä jo liikenteeseen niin tuli sitä ajamisen meininkiä mukaan. Pelottaa vaan se inssi ihan pirusti, ku tuntuu etten mie ikinä opi niitä kaikkia systeemeitä ennen sitä. Huoh. Äh ja puh. Tulipa taas tilitettyä.
Minä ajoin 2 ensimmäistä kertaa kevarilla, maikka tosin merkkasi ne normi tunneiksi. Joten riippuupa opettajasta miten merkkaa se että hyväksytäänkö ne ison aan ajotunneiksi vai ei...(mornia @ Huhti. 29 2008,12:29) kirjoitti
Voi olla että olen ihan hukassakin...![]()
SV1000S 2003, 2010->
Jep jep...2 päivää ajeltu ja varmaan menis ihan ok toi hidasajokin jos kytkinkäsi ei ois niin pirun kipee. Inssikin olis ensi tiistaina ja jos se johonkin kaatuu niin varmaan siihen etten osaa stressata ja vetelen sitten puolihuolimattomasti![]()
Mut mennään nyt kokeilee...arpa kohtalon on aina arvaamaton...![]()
Kikseripoika
MUISTA HUUMORINTAJU
Tänään tuli kortti tännekinKäsittelykokeessa meni väistö-tehtävä uusiksi mutta toisella yrityksellä sitten läpi.
40 km tuli ajeltua heti inssin jälkeen omalla pyörällä kaupungissa.
Onnea kaikille muillekin keväällä kortin saaneille/saaville![]()
Soittelin tänään tuonne ja teoriatunnit olisivat parin viikon päästä. Inssiajosta sanoivat että taitaa mennä juhannuksen tienoille, on niin paljon ruuhkaa(Mk- @ Huhti. 29 2008,08:32) kirjoitti
![]()
Yamaha R6 -04
Ilmoittaudumpa minäkin sitten tähän joukkoon. Tarkoitus olisi vihdoin ja tehdä BC->ABC päivitys korttiin jota ei vain ole aikaisemmin saanut aikaiseksi. Mopoilusta alkaa olemaan jo 15 vuotta aikaa, mutta ehkä kerran opittua ei ole kokonaan unohtanut. Ja onhan sitä lihasvoimalla liikkuvaa fillaria tullut tässä jonkin verran sotkettua...
Pyörääkin on tullut katseltua ja olisi jopa pari ehdokastakin, mutta kun ei itse ymmärrä riittävästi niin tarkempi tutkiskelu vaikuttaa vähän turhalta tässä vaiheessaToisaalta, olisihan se mukava olla pärrä valmiina siinä vaiheessa kun kortti on plakkarissa...
Mutta toivotaan että kesään mahtuu paljon hyviä ajokelejä!![]()
<span style='color:Sea Blue'><span style='font-size:7pt;line-height:100%'></span></span>
täs nyt mietitään muutaman päivänvoimalla et mennääkö suorittaa tuo A-lisenssi 12.5 alkavalle kurssille
. ainakin jonkin verran riipasee mut kerranhan se vain
, on meinaa pirun kallista näköjään tänäpäivänä tuo yks kirjain läpykkään , ku vertaa mitä se aikoinaan on maksanut
.
<p>filhos da puta </p>
...No jo ois aikakin Herraa nähdä muuallakin kun mettässä möyrimässä.... Hopi hopi ... nyt hommaat sen A:n ....(•tomppa• @ Huhti. 30 2008,07:54) kirjoitti
Noniin, ajolupa on taskussa, käsittelykoe meni paremmin kuin kertaakaan harjoitellessa. Taisi olla jotain käänteistä ramppikuumetta mulla
Yhtä pyörää kävin jo koeajamassa, saa nähdä joskos viikonloppuna löytyisi sopiva peli alle ja pääsisi toden teolla hurisuttelemaan omalla pelillä![]()
Suzuki GSX-F 750
Mahtavuutta!!(rixu- @ Huhti. 30 2008,08:59) kirjoitti
![]()
![]()
SV1000S 2003, 2010->
Tänään on sitten eka ajotunti. Vähän jänskättää...
Jos tätä topiccia lukee joku ajokouluun aikovista ja asuu Helsingissä, niin suosittelen Nuorisoasiainkeskuksen moottoripyöräkoulua. Itse ajoin siellä a1-kortin, jolloin ajotunteja oli muistaakseni 20 vrt. minimiin 12 ja hinta oli halvempi kuin yksityisellä.
Paikka on Tattarinsuolla. Sieltä saa varmasti kunnon opetuksen. Suosittelen lämpimästi.
Kortit maksavat kaikkineen vain 614e. Ja A-kurssi sisältää yhteensä 15 ajokertaa ja 8 h luokkaopetusta.
linkki
Terveisin,
roobe
Suzuki GSX1300R Hayabusa K7
Kortti tuli että heilahti80km omalla gixulla takana
asiallista touhua
![]()
Suzuki Hayabusa
Tänään oli eka ajotunti, piti olla pyörän käsittelyä pelkästään mutta lähettiinkin liikenteeseen samantein, allekirjoittanut on siis ajanut viimeksi 10 vuotta sitten mopolla, siinä kaikki mitä moottoroiduista kaksipyöräisistä on tuntumaa.
Olihan se aika sähläystä suoraan sanottuna, keskityt vilkuttamiseen, kääntämiseen, jarruttamiseen..ja samanaikaisesti pitäisi vielä havannoida liikennettä
Mutta ihan h*lv*t*n hauskaa oli, se täytyy myöntää! Ope takana autossa kommentoi kypäräpuhelimen kautta ohi käveleviä vähävaatteisia leidejä
Seuraavaa tuntia odotellessa!
Kawasaki ZZR1400 -07
Suzuki SV1000N -03
YZF-750 R -93
Noniin nyt on itselläkin lupa taskussa ja 636 pihassatänään ajelemaan!!!
![]()
Eilen tuli inssi ajettua ja helposti meni läpi. Käsittelykoe ja teoria meni myös virheittä. Mopolla on tullut ajettua joskus vajaa kymmenen vuotta sitten, mutta heti isolla pyörällä lähin harjoittelemaan ja hyvinhän se onnistui. Yhtään lisätuntia ei tarvinnut ottaa, itseasiassa olisi kuulemma voinut mennä inssiin vaikka heti ekojen tuntien jälkeen.Taisinpa saada kortin alle kolmeen viikkoon siitä kun otin yhteyttä autokouluun. Autokoulusta jäi erittäin positivinen kuva. Opetus oli laadukasta ja rentoa.
On se vaan mukavaa touhua tuo pyörällä ajo.. reilu 500km tuli heti alkajaisiksi rempastua eilen ja tänään.![]()
Suzuki GSF1200S -03
Suzuki SV650F -08
Mitä kansa on mieltä, onko tässä vaiheessa ennen kuin kortti on taskussa mitään järkeä käydä katselemassa pyöriä? Testailemaanhan ei pääse sen enempää kuin että kyytiin istuu ja pörräilee. Kiikarissa on pari yksilöä joihin tekisi mieli tutustua vähän tarkemmin. Viikonloppuna saisin luultavasti kaverin kyllä mukaan ottamaan tyypit vehkeestä, mutta se ei toisaalta kerro itselle välttämättä juuri mitään.
Kauhea kuume päällä että pääsisi jo baanalle ajelemaan...![]()
<span style='color:Sea Blue'><span style='font-size:7pt;line-height:100%'></span></span>
Mun mielipide on että kannattaa varsinkin jos kaveri pystyy testipilottina toteamaan että teknisiämurheita ei ole. Laskee myös hieman kuumetta jos sen ostaa ennakkoon.(PPi @ Touko. 02 2008,06:58) kirjoitti
Kikseripoika
MUISTA HUUMORINTAJU
Itsellä kanssa toivottavasti kortti plakkarissa tänä kesänä ja tarkoitus olisi käydä pyöriä kahtomassa. "Kaveripiirissä" ei ole kuin isosiskolla, sen miehellä, isällä sekä äidillä kortti joten jospa otan jonkun niistä mukaan(Kummisetä @ Touko. 02 2008,17:46) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZZR1400 -07
Suzuki SV1000N -03
YZF-750 R -93