Sivu: 2 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 661:sta
  1. #31
    Lainaa (Nopottaja @ Maalis. 12 2008,16:01) kirjoitti
    Lainaa (viltsu81 @ Maalis. 12 2008,15:53) kirjoitti
    Koska tie on liukkaimmillaan?

    a) juuri kun on alkanut satamaan
    b) sateen jatkuttua pitkään
    c) sateella ei ole vaikutusta

    Vastasin b, koska:

    -Tuntuu että jos sitä vettä tulee oikeen kunnolla niin vesiliirron mahdollisuus on aivan suunnattomasti suurempi kuin juuri sateen alettua. Autokoulun teoriakirjahan väittää toista joten oikea vastaus oli A.
    Kyllä se tie on liukkaimmillaan juuri sateen alettua...tiestä kun ei ole kerennyt sade vielä viedä kaikkea öljy/paskaa pois. Monesti kun sade alkaa niin näkee noita öljyläiskiä tiessä ja ne on jokku aika liukkaita. Huomaa liukkauden myös heti sateen jälkeen kun alkaa aika herkästi sutia. Pitempään kestäny sade on jo sitten puhdistanut tien.
    Öljyäkin tietysti tiellä on siellä täällä, mutta liukkaaksi sen tekee sateen alkaessa pöly, joka muodostaa sellaisen saippuamaisen mössön veden kanssa. Sitten kun vettä tulee enemmän, huuhtoutuu pinta puhtaammaksi.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  2. #32
    Lainaa (Masadist @ Maalis. 11 2008,09:58) kirjoitti
    Lainaa (Nopottaja @ Maalis. 10 2008,17:35) kirjoitti
    Lainaa (Masadist @ Maalis. 06 2008,13:01) kirjoitti
    Mitenhän noi autokoulun loppuunajetut rieskat eroaa normirassista?
    Ainakin opettaja sanoi, että jo vuoden jälkeen ne on siinä kunnossa kuin olisi ajettu 10 vuotta putkeen.. En epäile yhtään.
    Miten ne koulun mopot kuluis niin paljon??? kytkin saattaa olla heikossa hapessa ja muutama naarmu siellä täällä mutta en kyllä keksi miten ne kuluisivat tuossa käytössä normaalia enempi, ehkä joku osaa valaista tietämätöntä. ja ei, en omista autokoulun entistä mopoa eikä ole mitään kytkentöjä mihinkään kouluun.
    Mietin samaa itsekin, mutta toi oli muistiin varautuva suora lainaus opettajalta *

    Mut toisaalta, se suolas kyllä kaiken muunkin.
    - Koulun pyörät on kuulemma kesän jälkeen pahemmassa kunnossa kuin 10v normipyörät
    - Moottoripyöräily harrastuksena on kuulemma ihan turhaa ja perseestä
    - Me oppilaat ei osata mitään, oli kokemusta miten paljon tahansa pienemmistä vehkeistä
    - Kannattaa kuulemma todellakin vielä miettiä aloittaako edes koko harrastusta jne.

    En tiedä mikä emo-vaihe oli päällä, mut vähän latisti tunnelmaa kyllä..
    Jos on oikeasti tollaisia päästellyt suustaan niin kaveri on väärässä duunissa.

    Jossain autokouluissa on tapana ettei A-opettajiksi oteta muita kuin motoristeja, eli sellasia jotka omistaa oman pyörän ja ajaa sillä vapaa-aikanaan.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  3. #33
    Laajasalon ajo opetuskeskus. Hintaa kertyy noin 730+viranomaismaksut.

    Ekat teoriat oli 7 päivä.
    Seuraavat 28.
    Tämän jälkeen heti kirjalliset.
    Ajotunteja ei vielä ole varailtu. Toivottavasti saan varatttua niitä aina 4 putkeen, joten ei tarvitsisi ajella kuin 3 kertaa. Kiirustahan sitä alkaa olemaan, koska pyörä saapuu talliin huomenna illalla.

    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
  4. #34
    Minkälaisella aikataululla olette pystyneet korttinne suorittamaan?
    Kikseripoika
    MUISTA HUUMORINTAJU
  5. #35
    Tampesterin seudulla tuntuu A-n lisäys korttiin maksavan joka paikassa vähän 650 euron molemmin puolin. Itse valitsin koulun lähinnä ajokin (BMW 650 GS) perusteella ja oli mukava yllätys että se oli myös halvin! Kyseessä on Autokoulu City. Tuntuu opettajalla olevan sydämen paloa moottoripyöriin vieläkin enemmän kuin meillä intoa uhkuvilla oppilailla...

    Tiistaina oli ekat teoriat, ja tänään kävin aamulla kirjallisissa. Aika järkyttävää rahastusta tuokin, ihan naurettavan helpolla pääsee läpi. Luulis että koululle vois antaa vastuun tuostakin vikan teorian päätteeksi. Kyllähän ne pyörän kanssa tehtävät kokeet kertoo paljon enemmän.

    Mielestäni B-kortin omaaville homma voisi toimia niin, että pakollista ajoa olisi vaikkapa 4x25 min, sen jälkeen käsittelykoe ja sitten vapaata harjoittelua omatoimisesti ja inssiin parin kuukauden sisään kun tuntuu siltä että homma on hansikkaassa. Mitä ihmeen iloa siitä on että liikennesäännöt todistettavasti tunteva ja pyörän käsittelyn hallitsevan kuskin perässä ajaa autokoulun heppu??
  6. #36
    Lainaa (Masadist @ Maalis. 05 2008,12:14) kirjoitti
    Hinnat:
    Perusmaksu 170€
    Ajot 12x35€
    Ajoneuvon käyttö kokeessa 80€ (saakohan käyttää omaa..?)
    YHT: 670€
    Joo, saahan sitä omaakin pyörää käyttää tutkinnossa, JOS se on katsastettu opetuskäyttöön soveltuvaksi. Lienee kuitenkin halvempaa käyttää ihan vaan sitä koulun pyörää, eipähän ainakaan harmita, jos sen vaikka käsittelyssä kippaa...

    Mutta kelit senkun paranee, jokohan sitä ensviikolla pääsis
    Yamaha FZR 1000 EXUP

    ...aina sattuu ja tapahtuu, kun tarpeeksi sattuu niin siihen tottuu...
  7. #37
    Lainaa (Gorilla @ Maalis. 13 2008,09:55) kirjoitti
    Tiistaina oli ekat teoriat, ja tänään kävin aamulla kirjallisissa. Aika järkyttävää rahastusta tuokin, ihan naurettavan helpolla pääsee läpi. Luulis että koululle vois antaa vastuun tuostakin vikan teorian päätteeksi. Kyllähän ne pyörän kanssa tehtävät kokeet kertoo paljon enemmän.

    Mielestäni B-kortin omaaville homma voisi toimia niin, että pakollista ajoa olisi vaikkapa 4x25 min, sen jälkeen käsittelykoe ja sitten vapaata harjoittelua omatoimisesti ja inssiin parin kuukauden sisään kun tuntuu siltä että homma on hansikkaassa. Mitä ihmeen iloa siitä on että liikennesäännöt todistettavasti tunteva ja pyörän käsittelyn hallitsevan kuskin perässä ajaa autokoulun heppu??
    Samaa mieltä! Ainakin puolet on liikaa. Voisi olla yksi parin tunnin teoria, ja sitten vaikka muutama ajokerta. Thäts it.

    Muttakun rahalla saa ja hevosella pääsee...
    SV1000S 2003, 2010->
    SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
  8. #38
    Lainaa (Gorilla @ Maalis. 13 2008,09:55) kirjoitti
    Mielestäni B-kortin omaaville homma voisi toimia niin, että pakollista ajoa olisi vaikkapa 4x25 min, sen jälkeen käsittelykoe ja sitten vapaata harjoittelua omatoimisesti ja inssiin parin kuukauden sisään kun tuntuu siltä että homma on hansikkaassa. Mitä ihmeen iloa siitä on että liikennesäännöt todistettavasti tunteva ja pyörän käsittelyn hallitsevan kuskin perässä ajaa autokoulun heppu??
    Jotkut saattavat olla ekaa kertaa pyörän selässä vasta A-korttia ajaessaan. Nämä kyllä tarvitsevat usein enemmän kuin sen 1/3 ajotunneista jo pelkästään käsittelykokeen tehtävien handlaamiseen. Liikenteessä ajo on monille jopa se helpompi osa.

    Mutta se teoriakoe on tosiaan pelkkää rahastusta. Varsinkin B-kortin jo suorittaneille.
    Kawasaki Er-6f
  9. #39
    Lainaa (jyk4 @ Maalis. 12 2008,21:38) kirjoitti
    Jos on oikeasti tollaisia päästellyt suustaan niin kaveri on väärässä duunissa.

    Jossain autokouluissa on tapana ettei A-opettajiksi oteta muita kuin motoristeja, eli sellasia jotka omistaa oman pyörän ja ajaa sillä vapaa-aikanaan.
    Joo, kyllä hän kertoi omistavansa pyörän,
    mutta ei vissiin hirveesti ajele tai jotain.

    Vähän saattaa tulla kärjistetysti noi, mut tommonen mielikuva sieltä jäi.
    Tietenkin se voi olla kiinni myös siitä, et ite on niin tulessa tän kanssa, et pienikin kritiikki tuntuu nyrkiniskulta

    Itse hoitaisin tuon vähän toisella tavalla kuitenkin..
    Tällähetkellä ei omaa pyörää
    Aiemmin Kawasaki Z750 '08
  10. #40
    Nokialla autokoulu Ekassa kortin hinta ilman viranomaismaksuja 490€. Lisäksi ihmetyttää tuo ilmeisesti paikkakuntakohtainen tapa tulkita lääkärintodistuksen tarvetta. Ainakaan Nokialla ei heinäkuun 96 jälkeen myönnetyllä b kortilla tarvinnut lääkärintodistusta. Luulisi tuon menevän samanlaillla joka paikassa, mutta ilmeisesti ainakin Tampesterin puolella tota torkkaria on kyselty. No onneksi tuli aikanaan jonotettua tuo pikku e, niin siirty toi kortin myöntämispäivä sopivasti.
  11. #41
    Tänään oli viimoset teoriat ja nyt vaan ootellaan kelejä, että pääsee ajelemaan Teoriakokeen vois käydä tekemässä kunhan eka nuo ajokorttilupahakemukset on OK
    Elä omaa elämääsi, sillä olet kuoleva oman kuolemasi.
  12. #42
    Lainaa (nape @ Maalis. 13 2008,11:24) kirjoitti
    Nokialla autokoulu Ekassa kortin hinta ilman viranomaismaksuja 490€. Lisäksi ihmetyttää tuo ilmeisesti paikkakuntakohtainen tapa tulkita lääkärintodistuksen tarvetta. Ainakaan Nokialla ei heinäkuun 96 jälkeen myönnetyllä b kortilla tarvinnut lääkärintodistusta. Luulisi tuon menevän samanlaillla joka paikassa, mutta ilmeisesti ainakin Tampesterin puolella tota torkkaria on kyselty. No onneksi tuli aikanaan jonotettua tuo pikku e, niin siirty toi kortin myöntämispäivä sopivasti.
    No mulla meni just viisi (5) vuotta täyteen edellisestä kortin päivittämisestä. Autokoululla sanoivat että jos yli 5v niin sitten pitää olla lääkärin tokari. Noh sehän oli halpaa kuin leipä! 81€! Mulla on tällä hetkellä BECE joten meni jonkun laajemman testin mukaan, laboratorio testit sun muut. Normaalissahan vaan kysellään että onko hyvä olo, on, no ok sitten, näätkö taulun, nään, no ok sitten sekin, tässä on sulle tää todistus.

    Ja paikka kuntana Hki, tuo ihanuuksien ihmemaa!

    Pahoittelen dialogia, mutta se oli pakko tehdä...

    Mutta ajotunteja odotellessa...



    SV1000S 2003, 2010->
    SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
  13. #43
    Kuulostaa pahalle, mut ku ootte viikon päivät ajellu sillä omalla pyörällä ni ette ees muista tuota törkeää rahastusta joka jopa opetti jotain uutta, kuinka väistetään ja kuinka pysytään pystyssä, lääkärikin totesi terveeksi, sait ehkä lasit ja näetki nyt paremmin. Kallistahan se on mut autokoulut hoitaa opetuksen sen mukaan ku noi johtajat jossain päättää. On se sen rahan arvosta.
    En jaksa ajatella, kirjoitan siksi mitä sattuu, joskus sekin sattuu.
  14. #44
    Lainaa (Tajh @ Maalis. 14 2008,08:48) kirjoitti
    Kuulostaa pahalle, mut ku ootte viikon päivät ajellu sillä omalla pyörällä ni ette ees muista tuota törkeää rahastusta joka jopa opetti jotain uutta, kuinka väistetään ja kuinka pysytään pystyssä, lääkärikin totesi terveeksi, sait ehkä lasit ja näetki nyt paremmin. Kallistahan se on mut autokoulut hoitaa opetuksen sen mukaan ku noi johtajat jossain päättää. On se sen rahan arvosta.
    Totta tuokin! Ja kun tähän on kerran ryhdytty niin sitten näppäillään verkkopankissa!

    Ja edelleen odotellaan niitä ajokelejä/tunteja...
    SV1000S 2003, 2010->
    SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
  15. #45
    Lainaa (TunturiTT @ Maalis. 05 2008,07:41) kirjoitti
    -95 A maksoi Keuruulla 1400 markkaa eli nykyrahassa 235€. Hinnalla ei ollut merkitystä, ajoiko 16 vuotias piikkikorttia vai 18+ vuotias oikeata pyöräkorttia.
    Hyvä, että tuli ajettua ajoissa.
    Sama homma mulla sillon ysärillä, 1400mk maksoi kortti. Sehän vaikuttaa nyt jopa hyvältä sijoitukselta, kun katselee noita hintoja nykyjään, kun toi parempipuolisko aloittaa 17.3 iso A-kortin ajamisen... =)
    "I'm not driving fast, I'm just flying low"


    -Suzuki PV 5-v -87
    -Honda NSR 125 -91
    -Suzuki GSX-R 1000 -02
    -Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
    -Kawasaki ZX12-R -04
    -Moto Morini Corsaro Veloce -07
  16. #46
    Lainaa (viltsu81 @ Maalis. 12 2008,15:53) kirjoitti
    Montako moottoripyörää on lain puitteissa mahdollista pysäköidä yhteen parkkiruutuun?

    a) yksi
    b) kaksi tai useampi
    c) ei yhtään

    Vastasin a, koska: tuntuu järjettömältä saada laillisesti tunkea 10 pyörää samaan ruutuun, jolloin vain reunimmaiset mahtuu ruudusta poistumaan. Lisäksi mulla on hämärä muistikuva että aikanaan ostettua pysäköintilippua luonnehdittiin ajoneuvoyksilöidyksi käyttöoikeudeksi paikalle, eli lippua ei saa luovuttaa eteenpäin ja käyttöoikeuksia voi olla vain yksi per paikka samana aikana samassa paikassa... Any way.. Oikea vastaus oli B.

    Ei nyt ihan kymmentä pyörää mutta 2-4 mahtuu nätisti.

    Maksullisten ruutupaikkojen maksutavat: lipulliset eli näistä pitää joikaisen pyörän maksaa (hakea) oma pysäköintimaksu ja sellainen väännettävä kolikkoautomaatillinen, yksi maksu riittää.. katsoo vaan, että aikaa on tarpeeksi niin voi huoletta oman pyörän jättää samaan ruutuun.

    Lipun saa antaa eteenpäin siinä tapauksessa jos siitä itse lähtee pois.
    * Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi *


    Suzuki GSX-1300R K9

    Kuvituksia
  17. #47
    Lainaa (Pahela @ Maalis. 14 2008,08:29) kirjoitti
    No mulla meni just viisi (5) vuotta täyteen edellisestä kortin päivittämisestä. Autokoululla sanoivat että jos yli 5v niin sitten pitää olla lääkärin tokari. Noh sehän oli halpaa kuin leipä! 81€! Mulla on tällä hetkellä BECE joten meni jonkun laajemman testin mukaan, laboratorio testit sun muut. Normaalissahan vaan kysellään että onko hyvä olo, on, no ok sitten, näätkö taulun, nään, no ok sitten sekin, tässä on sulle tää todistus.

    Ja paikka kuntana Hki, tuo ihanuuksien ihmemaa!

    Pahoittelen dialogia, mutta se oli pakko tehdä...

    Mutta ajotunteja odotellessa...
    Sitten sua on kustu linssiin.
    Meille nimittäin sanottiin et jos on kortti myönnetty -97 jälkeen, niin ei tarvi todistusta.

    Hesassa siis itsekin.

    Eilen viimiset teoriat. Nyt vaan ajotunteja odotellessa
    Tällähetkellä ei omaa pyörää
    Aiemmin Kawasaki Z750 '08
  18. #48
    Lainaa (Masadist @ Maalis. 14 2008,11:19) kirjoitti
    Lainaa (Pahela @ Maalis. 14 2008,08:29) kirjoitti
    No mulla meni just viisi (5) vuotta täyteen edellisestä kortin päivittämisestä. Autokoululla sanoivat että jos yli 5v niin sitten pitää olla lääkärin tokari. Noh sehän oli halpaa kuin leipä! 81€! Mulla on tällä hetkellä BECE joten meni jonkun laajemman testin mukaan, laboratorio testit sun muut. Normaalissahan vaan kysellään että onko hyvä olo, on, no ok sitten, näätkö taulun, nään, no ok sitten sekin, tässä on sulle tää todistus.

    Ja paikka kuntana Hki, tuo ihanuuksien ihmemaa!

    Pahoittelen dialogia, mutta se oli pakko tehdä...

    Mutta ajotunteja odotellessa...
    Sitten sua on kustu linssiin.
    Meille nimittäin sanottiin et jos on kortti myönnetty -97 jälkeen, niin ei tarvi todistusta.

    Hesassa siis itsekin.

    Eilen viimiset teoriat. Nyt vaan ajotunteja odotellessa
    No perkeles, tästäpä täytyy ihan ottaa selvyys... Kiitos masadist!



    SV1000S 2003, 2010->
    SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
  19. #49
    Joo, soita vaan posliinisedälle ja kysäse.
    Tällähetkellä ei omaa pyörää
    Aiemmin Kawasaki Z750 '08
  20. #50
    [QUOTE= (shwoomie @ Maalis. 05 2008,22:05)]
    Lainaa (Masadist @ Maalis. 05 2008,12:14) kirjoitti
    Lainaa viltsu81,Maalis. 04 2008,19:25 kirjoitti

    Hinnat:
    Perusmaksu 170€
    Ajot 12x35€
    Ajoneuvon käyttö kokeessa 80€ (saakohan käyttää omaa..?)
    YHT: 670€
    saa käyttää omaa mut sen joutuu katsastaa että se on kelvollinen opetuspyörä..
    aikoinaan kun itse iso-A:n ajelin niin omaa pyörää oilsi käyttää inssissä ilman katsastusta, mutta jos meinasi sitä ajoharjoittelussa käyttää niin se olisi pitänyt katsastaa opetuspärräksi ja sitten sen jälkeen taas normaaliksi katupyöräksi (tai jotenkin noin)
    Ei lipevä tai mielinkielin:"Tehkää hyvin! Kiitos syvin!"
    Nassukirja
  21. #51
    Lainaa (Masadist @ Maalis. 06 2008,13:01) kirjoitti
    Lainaa (shwoomie @ Maalis. 05 2008,22:05) kirjoitti
    saa käyttää omaa mut sen joutuu katsastaa että se on kelvollinen opetuspyörä..
    Ostin äskettäin ihan pakasta vedetyn Z750 Kawan.
    Eka kertaa kun menin kattoo niin sanoivat että "tule ylihuomenna uudestaan niin saadaan kasattua"

    Mitenhän noi autokoulun loppuunajetut rieskat eroaa normirassista?
    Ainakin opettaja sanoi, että jo vuoden jälkeen ne on siinä kunnossa kuin olisi ajettu 10 vuotta putkeen.. En epäile yhtään.

    Lainaa (Kärppä @ Maalis. 05 2008,22:07) kirjoitti
    Hinnat ovat tosiaan nousseet muutaman satasen parissa vuodessa, mutta eikös opetustakin anneta nykyään enemmän? Ainakin käsittelykoe tuli hieman haasteellisemmaksi, mikä on pelkästään hyvä juttu
    Juu, sit samalla ottaa huomioon inflaatio, nousseet bensanhinnat yms yms yms. Ei mielestäni paha korotus.
    Ehkä vois panostaa myös teoria opetukseen enemmän.

    Hyvä homma että päivitetään näitä kokeita aina välillä.
    Joskus noikin hommat on opittava.
    eipä siinä kai muuta oo ku normi katsastus eli rahastusta että varmistetaan että pyörä on toiminnassa...

    enpä tosin jälkikäteen ymmärrä et miks välttämättä sitä omaa pyörää sinne koululle jättäisin seisomaan kun sitä ei kuitenkaan saa ite sieltä ajaa pois joka kerta jne ja jos jotain sattuu ni se on sitte koulun pyörä mikä kaatuu eikä oma..
    KooTeeÄm
  22. #52
    Juu., lähinnä sitä inssiajoa ajattelin.
    80€ siitä että "saa" käyttää koulun pyörää tunnin verran on aika suolanen hinta minusta.
    Toisaalta, pitää hoitaa tuolle omalle pyörälle vielä sisäänajokin, joten jätin sen idea-asteelle.
    Ja jos jotain käy, niin on vielä viimeinen tilaisuus rutata koulun pärrä=)

    Mitenkäs tämä ajo-oikeus sitten astuu voimaan?
    Onko sama juttu kuin autokortin kanssa,
    että heti kun inssi on suoritettu niin saa semmoisen paperiliuskan
    jonka kanssa saa jo alkaa huristelemaan?



    Tällähetkellä ei omaa pyörää
    Aiemmin Kawasaki Z750 '08
  23. #53
    Vuosi sitten ajoin B --> AB Ulvilassa.

    40 euroa sain alennusta, kun olin aikaisemmin ajanut B-kortin samassa paikassa, autokoulumaksut 650e (sis. valokuvat) + viranomaismaksut. Aikamoista rahastusta, mutta meni ainakin oppi perille, kun kortti tuli ekalla yrittämällä.

    Eipä se sitten enää mieltä paina, kun silloinkin oli pyörä valmiina tallissa ja pääsi baanalle!

    Sulais noi prkl lumet jo...
  24. #54
    Lainaa (Masadist @ Maalis. 17 2008,12:14) kirjoitti
    Mitenkäs tämä ajo-oikeus sitten astuu voimaan?
    Onko sama juttu kuin autokortin kanssa,
    että heti kun inssi on suoritettu niin saa semmoisen paperiliuskan
    jonka kanssa saa jo alkaa huristelemaan?
    valehtelenkohan vai katkooko vanhan muisti niin rajusti, mutta muistelen että sain inssiajon vastaanottajalta suoraan kortin kouraan hyväksytyn ajon jälkeen. siis ihan sen muoviläpyskän
    Ei lipevä tai mielinkielin:"Tehkää hyvin! Kiitos syvin!"
    Nassukirja
  25. #55
    Lainaa (Urdu Mörhaër @ Maalis. 17 2008,12:55) kirjoitti
    Lainaa (Masadist @ Maalis. 17 2008,12:14) kirjoitti
    Mitenkäs tämä ajo-oikeus sitten astuu voimaan?
    Onko sama juttu kuin autokortin kanssa,
    että heti kun inssi on suoritettu niin saa semmoisen paperiliuskan
    jonka kanssa saa jo alkaa huristelemaan?
    valehtelenkohan vai katkooko vanhan muisti niin rajusti, mutta muistelen että sain inssiajon vastaanottajalta suoraan kortin kouraan hyväksytyn ajon jälkeen. siis ihan sen muoviläpyskän
    valehtelee muisti...inssiltä saa paperilapun kätöseen ja sitte muutaman viikon päästä voi käydä konttorilta hakemassa A leimatun muovin..
    KooTeeÄm
  26. #56
    Lainaa (Masadist @ Maalis. 17 2008,12:14) kirjoitti
    Juu., lähinnä sitä inssiajoa ajattelin.
    80€ siitä että "saa" käyttää koulun pyörää tunnin verran on aika suolanen hinta minusta.
    Toisaalta, pitää hoitaa tuolle omalle pyörälle vielä sisäänajokin, joten jätin sen idea-asteelle.
    Ja jos jotain käy, niin on vielä viimeinen tilaisuus rutata koulun pärrä=)

    Mitenkäs tämä ajo-oikeus sitten astuu voimaan?
    Onko sama juttu kuin autokortin kanssa,
    että heti kun inssi on suoritettu niin saa semmoisen paperiliuskan
    jonka kanssa saa jo alkaa huristelemaan?
    joo ajo-oikeus alkaa vasta kun saat lapun kouraan eli ennen sitä ajat opettajan kortilla ihan samalla tavalla kuin autokoulussakin
    KooTeeÄm
  27. #57
    Lainaa (shwoomie @ Maalis. 17 2008,12:59) kirjoitti
    valehtelee muisti...
    eipäs muuten valehtelekkaan, meikäläisestähän on nimittäin valokuva tuoreen kortin kanssa samalta päivältä kuin inssiä suoritin
    vaikuttaneeko sitten paikkakunnan pienuus tuohon että oli kortti valmiina odottamassa, korttihakemushan tehtiin jo ennen ensimmäistäkään teoriatuntia ja inssi oli yli kuukauden kuluttua ekoista teorioista
    Ei lipevä tai mielinkielin:"Tehkää hyvin! Kiitos syvin!"
    Nassukirja
  28. #58
    Laitetaanpas tähän ketjuun...

    Jos jollain "ei koskaan kaksipyöräisellä ajaneella" on aivan kauhea stressi käsittelykokeesta tai pyörän hallintalaitteista, minä lupaan opettaa muutaman tunnin Lohjalla (ensimmäiselle parille ilmoittautujalle) alkeita noilla mun talvipyörillä. Ei tarvitse sitten ottaa ylimääräisiä ajotunteja autokoulussa, kun on vähän hajulla hommasta.

    Tarjous on voimassa kuun loppuun asti eli tasan 2vkoa, jonka jälkeen talvipyörät menevät seisontavakuutukseen. Rahaa en hommasta halua, jonkun euron saa heittää bensoista jos haluaa. Lyhytkasvuiset etusijalla (toinen pyöristä kevyt ja matala).

    Niin ja ajokelejä ei ekalla kerralla välttämättä tarvii odotella, kyllä se pyörä pystyssä pysyy keskituella lumellakin... Siitä lähdetään liikkeelle..

    Yammu
    Kawa

    Kyselyt privalla tai tänne.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  29. #59
    Lainaa (Urdu Mörhaër @ Maalis. 17 2008,13:09) kirjoitti
    Lainaa (shwoomie @ Maalis. 17 2008,12:59) kirjoitti
    valehtelee muisti...
    eipäs muuten valehtelekkaan, meikäläisestähän on nimittäin valokuva tuoreen kortin kanssa samalta päivältä kuin inssiä suoritin
    vaikuttaneeko sitten paikkakunnan pienuus tuohon että oli kortti valmiina odottamassa, korttihakemushan tehtiin jo ennen ensimmäistäkään teoriatuntia ja inssi oli yli kuukauden kuluttua ekoista teorioista
    no voisimpa hyvällä omalla tunnolla sanoa, että sen inssin jälkeen kirjoitetaan paperilappu joka toimii ajokorttina kuvallisen henkkarin kanssa. muovikortti valmistuu n. 2vk kuluessa inssin jälkeen.

    ennen vanhaan saatiin muovikortti suoraan tutkinnon vastaanottajalta (minäkin sain sen silloin joskus).

    ja tarkennetaan tuota käytäntöä vielä..... jos joku korottaa esim B-> AB korttiin niin se kortti tulee poliisilaitokselle. ainoastaan lyhytaikaiset kortit tulee katsastusasemalle.
    Kahvankääntäjä
    Olet peruskamaa! Hallitset pyörän ja ajotapasi on tyylikäs ja eleetön. Noudatat liikennesääntöjä ja ajat vain harvoin ylinopeutta. Pyöräsi on todennäköisesti peruspyörä.
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Paso @ Maalis. 17 2008,13:17) kirjoitti
    no voisimpa hyvällä omalla tunnolla sanoa, että sen inssin jälkeen kirjoitetaan paperilappu joka toimii ajokorttina kuvallisen henkkarin kanssa.
    näinhän se nykyään taitaa mennä, ja ajo-oikeushan tosiaan alkaa jo tuosta paperilapuskasta
    Ei lipevä tai mielinkielin:"Tehkää hyvin! Kiitos syvin!"
    Nassukirja
Sivu: 2 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen