Sivu: 16 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 61415161718 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 451:stä 480:een 661:sta
    Tänään teoria läpi ja 8.7 ois inssi. Koko roska vain 468 + 49 + 40 € Vihdoinkin A (ei olut) näkyvillä *

Sopisin vielä maanantaille harjoituskerran. Toivotaan, et lähtis sujumaan, ni olis vähän varmempi olo tiistaina mennä inssiin.

Opettaja sanoi, et sisua suu täyteen ja kiroilemalla käskyttää pyörää käsittelyssä. Täytyy testata. Ja jos ei mee läpi, hommaan triken. Pääsee silläkin
    Well-behaved women rarely make history
    Yes! Inssi läpi! Hätäjarrutuksen sain ottaa uusiks. Ei ollu tarpeeks vauhtia ja jarrutus meni metrin pitkäks. Muuten meni kaikki hyvin.

Omaan pyörään ei tällä hetkellä oo resursseja. Täytyypi siis hyödyntää appiukon mopoa Ja ei kun (tyttären sanoin) hanat auki!
    Lainaa (Max P @ Heinä. 02 2008,00:29) kirjoitti
    [--] Paras vinkki tulikin kaverilta kun päivittelin vaikeuksia pujottelussa: Pidä hanaa kokoajan auki, jos meinaa mennä pitkäksi paina jarrua, jos meinaa kaatua päästä kytkintä mut pidä tasakaasu! eio oo kovin nätin näköstä mut toimii ku tauti!

Se kehotti leikittelemaan hidasajon jälkeen: käännä vaik oikealle ja anna valua nii kauan et meinaa pysähtya sit päästä kytkintä ja huomaat kuina sehyökkää taas eteenpäin vaikka se on hädintuskin liikkunut ollenkaan! ja sama juttu uudelleen..

Seuravana päivänä ku oli sit ajo niin pujottelu meni pienen itseharjottelun jälkeen heittämällä läpi ja opettaja epäili et olin käynyt kokeilemassa salaa jossai.. se oliki vaan mielikuva harjotus
    Mulla oli eilen ja tänään jälleen prätkätunnit pitkästä aikaa, ja hyödynsin yllä mainittua neuvoa, ja se todellakin toimi kuin tauti! Pujottelutehtävä meni monet kerrat virheettömästi läpi. Mun opettaja oli aivan ällikällä lyöty ja hoeskeli vaan, että "Mitä sä oikeen oot tällä välin tehny??! Oot varmaan harjotellut tätä kotona prätkällä!!!" Mutta pelkällä mielikuvaharjoittelulla mäkin bonjasin asian ytimen. Joten suurkiitos neuvosta!

Eilisen ajotunnin päätteeksi mun opettaja sanoi, että senkertainen harjoitusparkkikselta takaisin autokoululle ajo oli sitten oleva viimeinen, jonka aikana mä istuisin Hornetin kyydissä. Toisin sanoen mä pääsin tänään ajamaan harjoitusparkkikselle itse! Oli älyttömän kivaa olla prätkällä liikenteen seassa. Vaikka masua kipristeli aika tavalla ennen ajotuntia, tien päällä kaikki sujui hyvin. Vilkku tosin jäi pari kertaa päälle, mutta muistin mä senkin useimmissa tapauksissa. Ja me varattiin aika jo ajokokeellekin tiistaiksi 22.7.

Maanantaina taas 3 ajokertaa. Meikä on ihan fiiliksissä.
    Lainaa (rohkelina @ Heinä. 11 2008,13:28) kirjoitti
    Vilkku tosin jäi pari kertaa päälle, mutta muistin mä senkin useimmissa tapauksissa.
    Vilkku jää välillä vieläkin, jos on ajatuksissaan, vaikka kortti ollut jo pari kuukautta. Koulussa ope aina kommentoi korvanappiin, risteyksen mentyä jo aikoja sitten, hyvin rauhallisella äänellä '... Joo... Laita vaan se jo se vilkku jo pois....' Vieläkin hymyilyttää *

vappuna tuli a-kortti hommattua bc rinnalle, viikko sitten se jo menikin, tosin ihan muilla laitteilla muista syistä..noo jos ens kesänä pääsis ajeleen seuraavan kerran jossain vaiheessa
    Oltiin tänään miehen kanssa ekaa kertaa ajelemassa omilla pyörillä. On se vaan hel***in mukavaa hommaa! Aamusella lähetään taas
    Muutama pyörä tuli vastaan ja pääsi morjestelemaan. Mukavaa, ku saa mennä minne haluaa ja kuinka kauan tahansa, eikä tartte kuunnella korvaan "mennään tuonne ja tuonne.." ja pettymyksenä viimiseks "mennään takasi kentälle"
    Tänään koitti se suuri päivä, kun A kortti napsahti taskuun . Enää puuttuukin vain pyörä että pääsis .
    matka tappaa vauhdin
    Ducati SF 1098S -09
    Honda VTR 1000 SP1 -01
    ex kawasaki ZX-6R -06
    Honda CBR 600f -00
    Lainaa (Flippo @ Heinä. 15 2008,16:49) kirjoitti
    Tänään koitti se suuri päivä, kun A kortti napsahti taskuun . Enää puuttuukin vain pyörä että pääsis .
    Jee, onnittelut!
    Nyt ois teoriat käyty ja ensviikolla ajoja. Eipä juurikaan polttele kun sattuu tuo XX olemaan jo tallissa

650€+viranomaismaksut tulee kustantamaan
    Kawasaki zx-12r 2005
    Saab 9-5 Aero 2004
    Saab 96 V4 Super -79
    Mun on nyt pakko jakaa tämä asia täälläkin. Mä harjoittelin ensimmäistä kertaa kaarreajoa prätkätunnilla tämän viikon alussa, ja ajeltiin myös maanteillä. Se oli niin... mieletöntä. Sen jälkeen mä olen vaan tanssahdellut ja hihitellyt yksinäni kotona. Ja hölmönä laitoin työkoneen taustakuvaksi koulupyöräni Honda CB 600 F Hornetin kuvan. Ei ole meinannut töistä tulla mitään, kun mä olen vaan tuijotellut sitä komistusta ja ajatellut millaista sillä on ollut ajaa. Sydänalassa on läikähdellyt ja huokauksia on purkautunut huulilta.

Perhana, on kuin mä olisin rakastunut.

Kun mä mainitsin asiasta mun prätkämaikalle, sekin vaikutti vähän hämmästyneeltä. Onkohan muhun iskenyt joku tauti???
    Kuulostaa ihan tutulta taudilta.. Itsellä kortti ollut jonkun kk mutta rahaa ei ole ostaa mopoa eikä omia kamoja.. tänään taas kävin kaupassa sovittelemassa takkeja ja kypäriä jne pakko se on käydä sovittelemassa että ei repeäis ihan liitoksistaan.. Niin no onneksi saan ajella mopolla ja lainakamoilla toisia reittejä.

Jos sitä 1.5v päästä ostais oman mopon ku koulut loppuu ja pääsee töihin... :/

Rohkelina onko ajokoe sovittu timpan kanssa jo?
    Lainaa (rohkelina @ Heinä. 17 2008,18:29) kirjoitti
    Mun on nyt pakko jakaa tämä asia täälläkin. Mä harjoittelin ensimmäistä kertaa kaarreajoa prätkätunnilla tämän viikon alussa, ja ajeltiin myös maanteillä. Se oli niin... mieletöntä. Sen jälkeen mä olen vaan tanssahdellut ja hihitellyt yksinäni kotona. Ja hölmönä laitoin työkoneen taustakuvaksi koulupyöräni Honda CB 600 F Hornetin kuvan. Ei ole meinannut töistä tulla mitään, kun mä olen vaan tuijotellut sitä komistusta ja ajatellut millaista sillä on ollut ajaa. Sydänalassa on läikähdellyt ja huokauksia on purkautunut huulilta.

Perhana, on kuin mä olisin rakastunut.

Kun mä mainitsin asiasta mun prätkämaikalle, sekin vaikutti vähän hämmästyneeltä. Onkohan muhun iskenyt joku tauti???
    Kävin tänään asioilla erkallani. On se vaan niin ihana

Vielä upeampaa on se ihana tunne kun saa ajaa ihan minne haluaa. Autokoulun jälkeen olen useimmiten ajanut mieheni perässä. Olenkin vitsaillut, että samaa niskaa vieläkin tuijotan kuin kyydissä istuessani, mutta muutaman metrin kauempaa

Myönnettäköön etten ihan suorinta reittiä tullut kotiin kun kerrankin pääsin yksin ajelulle
    Blondeilla on aina kivempaa
    Lainaa (Han3s @ Heinä. 17 2008,18:46) kirjoitti
    Rohkelina onko ajokoe sovittu timpan kanssa jo?
    Joo, sovittu on, se on ensi tiistaina puoliltapäivin. Sitä ennen vielä huomenaamuna 2 ajokertaa ja juuri ennen koetta 3. Jännää!

Ah, en malta odottaa huomisaamua!
    noi on kyl tuttuja tuntemuksia, moottoripyöräilyyn jää koukkuun pahemman kerran -se on vaan niiiin siistiä!

on kuin olis lapsi taas.
    Let the good times roll
    ZZR600 -92
    Joo-o. On se vaan niiiiiin mukavaa hommaa. Olin tänään taas yksin ajelemassa enkä olis malttanu tulla kotiin perheen luo ollenkaan. Tuli ajettua kaikenlaisia pikkuteitä, joita vastaan tuli. U-käännöksiäkin piti pari tehdä, mut mitäpä moisista. Nyt meneekin monta päivää taas ennenkuin pääsee seuraavan kerran

No mutta onhan noita ajopäiviä eessä vielä useita...

Mulle soitettiin eilen poliisilaitokselta, että tarttis hakea kortti pois. Väliaikainen ajolupa mulla on ollu reippaan viikon, että aika nopeeta toimintaa taas. Yllätyin silloinkin, kun varasin ajan kirjalliseen kokeeseen, kun olin samana päivänä vienyt ajokorttilupahakemuksen poliisilaitokselle. Se oli perjantai ja mulle sanottiin, että maanantaina näkyy katsastuskonttorilla. Soitin kuitenkin ihan piruuttani samana päivänä ja kuinkas kävikään...

On se vaan mukava kattella sitä ajokorttiakin, kun se A on siinä niin näkösällä...

Onnea rohkeliinalle ja muillekin ajokokeeseen menijöille, kyllä se siitä...

Ei mullakaan pujottelu sujunu radalla lainkaan ja onnistuin kippaamaan pyörän kaikenkaikkiaan neljä kertaa. Inssipäivänä kerkesin kerran kokeilla pujottelua harjotteluradalla ja kerran katsastuskonttorilla ennen inssiä ja molemmilla kerroilla puhtaasti läpi. Ja inssissä myös. Kai se on se jännitys ja ajatus, että on noloa reputtaa inssissä, mikä sitten sai ne palaset loksahtamaan paikalleen. Nyt on kuitenkin kortti ollu taskussa reilun viikon ja 600km ajoa takana.
    A-korttia ajellaan ja tutunoloisia fiiliksiä ketjusta löytyy. Hauska lukea muidenkin ensikosketuksista (en ole ainoa, jolla päivittäin polttelee päästä ajamaan ). Onnea vain insseihin ja ennen kaikkea tien päälle!

Grr
    It's better to stay silent and look a fool, rather than speak and remove all doubt
    6 päivässä kortti (BC > ABC) pakettiin (teoriat, ajotunnit, teoriakoe, käs.koe ja inssi), hintaa reilu 700 e. Olisi vissiin saanu 5 päivässä jos olis vähän tiuhempaan käyny ajelemassa mutta eipä sitä kesälomalla jaksanut.

Ajokamat hankittu, pyörää vielä etsitään.

Tänään sitten koitti se suuri päivä ja tuli ostettua se eka pyörä . Ei kyllä ole riemulla rajaa
    matka tappaa vauhdin
    Ducati SF 1098S -09
    Honda VTR 1000 SP1 -01
    ex kawasaki ZX-6R -06
    Honda CBR 600f -00
    Mä sain tänään the lapun, eli läpäisin kokeen! JIPPIKAIJEE!!!

Mulla oli ennen koetta 3 ajokertaa, ja se aika harjoiteltiin käsittelykoepaikalla. Vaikkei mua ollut erityisemmin hermostuttanut koe etukäteen, mä mokailin koko ajan, ja kirosanoja vaan purkautui suusta (onneksi Timppa ei kuullut ). Mutta Timppa jaksoi kannustaa, että kyllä mä osaan ne tehtävät. Käsittelykokeessa mä jouduin ottamaan uusiksi pujottelun ja stop & go:n. Pujottelussa mulla meni ekalla yrityksellä toinen jalka maahan, mutta toisen yrityksen tarkastaja hyväksyi, vaikka mä harjoitin siinä melkoista akrobatiaa, kun mm. yhdessä U-käännöksessä pyörä kallistui aivan hirvittävästi ja suoristin sen päästämällä reilusti kytkintä - olisittepa nähneet! Stop & go -tehtävässä taas unohdin ensimmäisellä kerralla vaihtaa ykköselle, minkä tein sitten salavihkaa jo pysähdyttyäni, ja "välitön liikkeellelähtö" ja esteen kiertäminen hidastuivat hieman liikaa. Mutta toisella yrityksellä onnistuin.

Liikenteessä ajo meni sentään ihan kohtuullisesti. On raukea olo sen hermopaineen jälkeen. Mä tuijotan vieläkin vähän epäuskoisesti sitä lupalappua.
    Joo-o. Eka posti
    Ikää on 25 ja BC. Meinasin jo tänään autokouluihin soitella mutta epäilin akun riittävyyttä (turhaan) niin en uskaltanu. Tässä on nyt vähän pakko yrittää keksiä jotain uusia harrastuksia kun vapaa-aika ja työ ovat melkein yksi ja sama asia tällä hetkellä. (Munat) ei tässä varsinaisesti (vielä) polttele pyöränoston suhteen. Onneksi nyt ei enää tarvi turhia haaveilla. Ostaa sen mitä saa ja
    Selkä suorana, elämä edessä, R1 -> R1200 GSA
    Itselläni vähän samaa vikaa, mutta kyllä aika hyvin irtoo ajatukset työelämästä sitten kun sinne autokoulun ovenkahvaan tartut .

Ja luulisin että se mopokuumekin sieltä vielä iskee halusi tai ei.

Mulle ainakin kävi näin:
    It's better to stay silent and look a fool, rather than speak and remove all doubt
    Mulla on onkelma..mä oon aivan * moottoripyöräilyyn ja odotankin jo sitä hetkeä, kun ajelen Hondallani...MUTTA en edisty yhtään ajotunneilla. Mä en uskalla kääntää pyörää tarpeex
    Eteenpäin harjotuksissa ei voida mennä ennenkun pyörä kääntyy muutenkin kuin laajaa kaarta.
    Mistä se rohkeus tulee..kesä on kohta ohi ja mä kortiton *
    Kawasaki LTD
    Onnea rohkelina kortista!

Mulla oli pyöräkoulussa kans "ongelmana" pyörän kääntäminen. Jostain se rohkeus tuli, kun inssiajoon varattiin aika. Jotenki ei vaan pää sanonu käsille, että sitä tankoo tohtii kääntää vielä lisää. Pitää vaan vedon päällä ja jalkajarrulla avustaa. Muutaman u-käännöksen oon joutunu tekemään kortin saamisen jälkeen. Aina ne Jannen ohjeet tulee mieleen siinä tilanteessa.

Ehkä viikonloppuna pääsee taas ajelemaan. Sää ainakin suosii täällä Länsi-Suomessa.
    Lainaa (Lucy @ Heinä. 23 2008,17:00) kirjoitti
    Mä en uskalla kääntää pyörää tarpeex
    Eteenpäin harjotuksissa ei voida mennä ennenkun pyörä kääntyy muutenkin kuin laajaa kaarta.
    Tämä foorumi on täynnä parempia pyöränkäsittelijöitä kuin minä (ja ajo-opettajasi on varmaan tämän sanonut myös), mutta sellainen vinkki on ihan oikeasti oleellinen, että nosta katse ylös tiestä ja katso sinne, mihin haluat kääntyä.
    Jos katse on eturenkaassa, niin homma vaikeutuu huomattavasti, mutta jos kääntää katseen kauas kääntymissuuntaan, niin luottaa pyörään ihan automaattisesti.
    Toinen on tietenkin vauhdin säätely. Kytkinvipua löysäämällä (jos ajat hitaammin kuin tyhjäkäyntinopeutta) ja kierroksia lisäämällä voit tarvittaessa suoristaa pyörää (hyrrävoimat), mikäli se meinaa kallistua liikaa.

Toivottavasti jotain edes auttaa. Se katseen suunta on oikeasti tärkein!

Grr
    edit:typo

Joo, tosiaan kannattaa muistaa kattoo tarpeeks kauas. Jos katse jää eturenkaaseen, menee tasapaino helpommin.

Kyllä se siitä lähtee menemään, kun saa itelleen rohkeutta lisää.
    Lainaa (Lucy @ Heinä. 23 2008,17:00) kirjoitti
    Mulla on onkelma..mä oon aivan * moottoripyöräilyyn ja odotankin jo sitä hetkeä, kun ajelen Hondallani...MUTTA en edisty yhtään ajotunneilla. Mä en uskalla kääntää pyörää tarpeex
    Kyllä sen oppii, jokainen! Vaikeaa oli mullakin aikanaan, mutta tulee se sieltä...

Muutamia vinkkejä hidasajoon/pujotteluun:
    - hartiat rennoksi, jos olet jäykkä, pyörä ei käänny. Kokeile nojata eteenpäin jolloin kyynärvarret ovat luontevammassa kulmassa; kädet toimii rennommin.

- Se katse!! Katso todellakin kauas, sinne minne haluat mennä. Pyörä kääntyy kuin itsestään.

- Jos tanko on jo stopparissa ja meinaat kaatua, niin kytkimellä lisää vetoa => oikenee

- Kokeile pitää vakiokierrokset, esim 2000-2500 rpm ja kytkimellä säädät vetoa. Voi olla helpompi keskittyä vaan yhteen kontrolliin, tässä yhteydessä kytkimeen, kuin häslätä kaasun ja kytkimen kanssa yhtäaikaa.

Tsemppiä!
    Kas niin, jos korkkaisi itsekin ketjua.

Pyöräkuume tärähti päälle pahasti tuossa kesäkuussa ensimmäisen lomanpätkän aikana, kun emännän velipoika elvytti pyöräharrastuksensa taas käyntiin uudella Honda Transalpilla.

Viikkokaudet meni sitten nettimotoa selaillessa ja aloin tehdä pitkän tähtäimen suunnitelmaa - lomarahojen kotiuduttua kouluun ja syksyllä / alkutalvesta kyttäilemään pyörää edukkaasti.

Eihän se tietenkään suunnitelmien mukaan mennyt. Kesälomareissulla Varkaudessa puolivahingossa löysin netin kautta aivan HELMEN, jota oli pakko mennä katsomaan. Ja niinhän siinä kävi sitten, että GS500E (-04, ajettu 10tkm) lähti pakun kyytiin Pielavedeltä Varkauteen. Hintaa pyörälle jäi 2800e, eli ihan törkeän halpa. Maajussi myi pyöränsä pois tarpeettomana ja rahapulassa, eikä oikein tainnut tietää mitä siitä voisi pyytää.

Nyt pyörä jäi "landelle" lämpimään talliin odottelemaan kortin rekrytointia. Se projekti alkaa ensi viikolla. Toivottavasti saisi nopiasti ajot plakkariin ja inssiä kokeilemaan...

Missä A1 kortti käydään nostamassa A:ksi? Poliisilla ja akella?
    Ducati Monster 600 2001
  30.  
    Huomenna on ekat teoriat ja torstaina viimeiset. Luin tuossa mp69:n sivuilta ajohanskasta-oppaan. Tulee kyllä sellainen fiilis kun noita oppaita lukee että täytys harjoittelemaan päästä heti ja reilusti kun kortin saa. Vuodenaika vaan on pikkuhiljaa vähän huono... mihinkään ohjattuunkaan revittelyyn.
    Selkä suorana, elämä edessä, R1 -> R1200 GSA
Sivu: 16 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 61415161718 ... ViimeinenViimeinen