Sivu: 14 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41213141516 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 391:stä 420:een 661:sta
    Täällä kanssa iso A suorituksen alla... Huomenna teoriat jatkuu ja samat ensi viikolla... Sitten kirjalliset ja harjoittelemaan ajelua...

Kun ny pääsis jo ajeleen...
    MC KCI
    Tunturi Super Sport '80 (tallissa)
    Hellou "jo" entuudestaan motoristit. Uusi motoristi ilmoittautuu sakkiin kummaan. Kortti tulla tupsahti plakkariin tänään.

Itselläni ei ollut lainkaan aikaisempaa kokemusta kaksipyöräisistä, lukuun ottamatta tietysti polkupyörää. Entuudestaan BE CE-Kortti, johon nyt sit korotuksena tuli vielä tämä A.

Kovasti itekki stressasin etukäteen sitä käsittelykoetta, mut jollain kumman tavalla sain itteni rauhoitettua ennen koetta ja kaikki tehtävät meni läpi ihan kerrasta. Pujotteluhan se tietty mullakin oli se ainut "peikko", joka kummitteli siellä taustalla mut hienosti se lopulta meni.

Itse ajossa ei sitten ollutkaan mitään hankaluuksia. Ajokokeen vastaanottaja huomautti ainoastaa, että seuraa jatkossa tarkemmin kevyen liikenteen käyttäjät suojatie alueilla.

Omaa pyörää ei vielä allekirjoittaneella ole, mutta toivottavasti jo tämän kesän aikana. Ajokengät kyl on jo ostettu

Turvallisia kilometrejä kaikille uusille ja vanhoillekin motoristeille. Tavataan teillä
    Keskuudessanne on nyt sitten yksi tuore motoristi lisää...
    <span style='color:Sea Blue'><span style='font-size:7pt;line-height:100%'></span></span>
    Oikein muhkeat onnittelut kaikille kortin saaneille!

Sitten raporttia omasta ajoharjottelusta...mä taidan olla joukossa se ainoa, josta tuntuu ettei millään opi toka ajotunti takana ja tuntuu, ettei vieläkään suju. Ajelen endurolla, josta mun jalat ei todellakaan yllä maahan, eli haastetta sekin tuopi, vaikka tiedän joo, ettei sitä ajeta jalat maassa, mutta kiva olisi noissa pysäytyksissä tuntea edes jonkinlaista varmuutta.
    Mä oon kummallakin ajotunnilla vaan ajanu sitä parkkista ympäri ja harjotellu liikkeelle lähtöä ja pysähtymistä
    Omalla hondalla oli jotenkin paljon helpompaa ja kun sitten jouduin tuon enduron selkään niin meni pakka ihan sekaisin
    Piti ihan alusta aloittaa, mua niin paljon hämää toi etten yllä kuin toisen jalan varpailla maahan.

Tulee kallis kortti tätä menoa
    Kawasaki LTD
    Lainaa (Lucy @ Kesä. 10 2008,13:16) kirjoitti
    Sitten raporttia omasta ajoharjottelusta...mä taidan olla joukossa se ainoa, josta tuntuu ettei millään opi toka ajotunti takana ja tuntuu, ettei vieläkään suju.
    Hei, sulla on vasta toinen ajotunti menossa, ei silloin pidäkään kaiken mennä kuin elokuvissa. Kyllä se homma siitä loksahtaa vielä uomiinsa kun pidät pään kylmänä ja maltat reenailla. Tsemppiä vaan *

Tuono V4 factory
    ex Street Triple R
    ex 10R
    Käsittelykoe meni läpi jee, mut inssi ei.
    Tuo vesisade teki hankalaksi huomata nopeuskylttejä tai sitten huomio oli liikaa moottoripyörän hallinnassa. Vesisade ei kyllä yhtään helpottanut tilannetta.

Sitten kävi niin mukavasti että kauhakuormaaja tuli vastaa omalla kaistalla, muutaman kerran emmin että ohittaisko ja sitten siinä vaiheessa kun aloin ohittaa oli kuormaaja kääntymässä vasemmalle, jep jep, siinä oli vaarana tulla yhteen törmäys vastaantulijoiden kanssa, ja jotenkin sit arvas että nyt ei mennyt inssi läpi *

Inssin mielestä liikenneajo meni ihan mukavasti, ja niin itsestäkin. nyt vaan kävi näin.
    No harmittaisi enenmmän jos olisi kesäloma: Nyt töiden lomassa on hyvä käydä inssiä, kun ei olisi aikaa muutoinkaan ajelella omalla pyörällä.

Ensi viikolla tiistaina kolme ajotuntia + inssi uusiks..

MUSTA GSX-750 F 2006
    Täällä yksi kortin suorittanut lisää! Tänään oli inssi ja hyvinhän tuo tuntui menevän ja säästyimpä melkein kokonaan vesisateeltakin. Nyt sitten täpinöissä ootellaan huomista, kun pääsee koeajamaan pyöriä.

Onnittelut muillekin kortin saaneille!
    Mäkin sain kortin ja lähti bandiitti aika nopeesti tallista
    Bandit 600 -03 -> Gsx-r 1000 -07
    Mie sain kans A-kortin viime viikon torstaina ja eilen eka kertaa alla oma pyörä, Suzukin VS800 intruder. Kyllä oli mahtava fiilis ajella.
    JEE! Täälläkin tuli kortti tänään niin, että napsahti Oli kiva ajella, kun kuulu ukkosta ja sato vettä. Ainakin haastetta riitti ja varsinkin ku jännitti niin sikana koko ajan. Mutta nyt vaikka vettä meinaakin sadella. Se ei meikätyttöä estä
    Eilen tuli kortti (B->AB) ja kyllä sitä jännitettiin. Mutta niin se oppii vanhakin uusia temppuja. Ilmat ei todellakaan suosineet, mutta toisaalta eipähän tarvinnut paahtua auringonpaisteessa...

Itse olin istunut moottoripyörän selässä tasan kaksi kertaa harjoittelemassa, juuri ennen autokouluun menoa. Sitä ennen ei ollut mitään havaintoa, kuinka moisella vekottimella voi edes pysyä pystyssä. Olin äärimmäisen pessimistinen siitä, kuinka noin lyhyellä harjoittelulla voisi päästä läpi, mutta avot: kaikki meni kerrasta ja ilman virheitä. Toki helpotusta toi B-kortti, joten liikenne oli jo tuttua.

Opeista tärkeimpänä taisi jäädä mieleen katseen merkitys. Opettaja sanoikin ensimmäisenä, että se pyörä kulkee sitten sinne minne katsot ja sen kun saa juntattua päähän, niin esim. pujottelu helpottuu huomattavasti. Kun kääntää päätä reilusti ja katsoo sinne minne aikoo kääntyä, niin pyörän saa käännettyä helpommin eikä tule hätä ja jalka osu maahan.

Näitä juttuja täällä on kiva lueskella - taisin jotain vinkkejä saada itsekin käsittelykokeeseen.

Turvallisia kilometrejä kaikille!
    Nojoo, korttihan se tuli mullekin tänä aamuna

Pujottelu piti ottaa uusiksi, mutta muuten meni hemmetin hyvin kaikki. Eipä tässä kai muuta kun ajamaan... kunhan töistä pääsis
    Kysyn siis täältä, astetta pitemmälle päässeiltä...

Tää harrastus torpataan alkumetreille?!!?
    Ilman A:ta et aja. Mutta A:ta et voi ajaa, kun et oo kasvanut tarpeeksi isoksi!!!

Eli suomeksi, mistä koulusta löytyy kalustoa 155-senttiselle? Espoosta?

Ehdottelevat A1:stä
    Lainaa (hookoojoo @ Kesä. 11 2008,22:41) kirjoitti
    Eli suomeksi, mistä koulusta löytyy kalustoa 155-senttiselle?
    Tuli mieleen, että olisiko sinulla mahdollisuutta ostaa pyörää itsellesi jo nyt? Lopultahan sinun pitää jostain pyörästä muokata itsellesi sopiva, niin mikset tekisi sitä jo nyt?

Toki käytännön 'ongelmia' voi olla. Kuka kuskaa sinut pyörälläsi ajotunnille ja takaisin? Maksatko edelleen saman hinnan kortista, vaikka koulun pyörää tai bensoja ei käytetä? jne.

Juu ja pyörän voi ostaa ajamatta.

Idea vaan...
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
    Maanantai aamuna olisi sitten täälläkin vika ajokerta ja inssi. Sitten voisikin alkaa miettimään isohkon lainan pyytämistä pankista ja zetan ostoa....
    SuperDuke 2011.
    Lainaa (Sube @ Kesä. 11 2008,16:17) kirjoitti
    JEE! Täälläkin tuli kortti tänään niin, että napsahti Oli kiva ajella, kun kuulu ukkosta ja sato vettä. Ainakin haastetta riitti ja varsinkin ku jännitti niin sikana koko ajan. Mutta nyt vaikka vettä meinaakin sadella. Se ei meikätyttöä estä
    Onneksi olkoon millon tuut täällä meilläpäin pyörällä pyörähtää? sopivan pitkä matka
    Suzuki Hayabusa
    Lainaa (rahtari @ Kesä. 12 2008,22:55) kirjoitti
    Onneksi olkoon millon tuut täällä meilläpäin pyörällä pyörähtää? sopivan pitkä matka
    Elokuussa olisi tarkoitus tulla sinne päin, kun loma alkaa. On tullut ajeltua nyt paljon, vaikka on tullut vettä aika roimastikkin.
    Hauskaa kun A:ta napsuu yhdelle jos toiselle. Onnea matkaan!

Kirkkonummen, Espoon, länsi-Vantaan ja länsi-Helsingin autokoulut läpisoittaneelta pygmiltä dataa... Eipä löydy pyörää, josta tassut maahan ylettyisi. Voiko tää olla tottakaan. Hihkaiskaa nyt ihmeessä, jos on muuta tietoa, kiitos.

Ainoa vaihtoehto näyttäisi tosiaan olevan oman pyörän hankinta ja rekisteröiminen harkkapyöräksi (kuluja n. 70 e = ei paha). Sitten kai vain matalaa pyörää etsimään... Vinkkejä?
    Lainaa (hookoojoo @ Kesä. 13 2008,22:29) kirjoitti
    Ainoa vaihtoehto näyttäisi tosiaan olevan oman pyörän hankinta ja rekisteröiminen harkkapyöräksi (kuluja n. 70 e = ei paha). Sitten kai vain matalaa pyörää etsimään... Vinkkejä?
    -KLIK- Esim. Tuohon kun nappaat matalanpenkin, niin pitäs alkaa ottaa varpaat maahan molemmilta puolilta.

Toki kannattanee kyllä hankkia oikeesti semmonen pyörä mistä tykkää, kaikkia noita kuitenkin saa enemmän tai vähemmän madallettua.
    ...
    Lainaa (hookoojoo @ Kesä. 11 2008,22:41) kirjoitti
    Kysyn siis täältä, astetta pitemmälle päässeiltä...

Tää harrastus torpataan alkumetreille?!!?
    Ilman A:ta et aja. Mutta A:ta et voi ajaa, kun et oo kasvanut tarpeeksi isoksi!!!

Eli suomeksi, mistä koulusta löytyy kalustoa 155-senttiselle? Espoosta?

Ehdottelevat A1:stä
    Täällä autokoulussa opettaja kertoi että eräs samanmittainen nainen oli ollut autokoulussa ja hänen pyöränsä joka siis oli sovitettu hänen mittoihin rekisteröitiin autokoulun suorittamisen ajaksi opetuskäyttöön ja nainen ajoi korttinsa omalla pyörällään. Kun kortti oli taskussa, pyörä rekisteröitiin takaisin normaaliliikenteeseen.
    ZX-9R -98 -> Hayabusa -05
    http://www.bikepics.com/members/kostax/
    Toddii, kortti tuli!

Panikoinnista johtuva "jalka maahan" pujottelussa, mutta toisella yrittämällä sekin meni vimpan päälle. Inssissä ei virheitä ja mun hidasajoa jopa kehuttiin

JEE!

<p>Ent: Z750S Nyt: pienen pojan äiti.</p>
    Inssi läpi aamulla. Käsittelyssä ei mitn sanomista ja ajossakin tein vain yhden kaistanvaihdon hieman myöhässä mutta ei mitään muuta valittamista.
    SuperDuke 2011.
    TjjR88:n avatar
    Liittyi May 2008
    Pohojois-Pohojammaa,Nivala
    Itse kun ajoin kortin niin maksoin karvan verta yli 600€
    2pv teoriaa Ke-To (6h)
    3pv Ajot + Teoria koe Pe,Ma-Ke (Pe: ensimmäinen ajotunti (käsittelyä lähinnä, Ma: Teoria koe (läpi), Ti:Toinen ja kolmas "ajotunti" (eli loput ajot) Käsittelyn kertaus ja pääasiallista ajoa "kaupungissa" ja maantiellä, Ke: Inssi (läpi).
    2+3pv
    Ja tästä alkaa oleen about kuukausi
    -TjjR

Suzuki "sukisuki" GSX-R 750 -95 ex.
    Suzuki "beast" GSX-R 1000 -04
    Oman kortin ajoin viime vuonna Kalevan autokoulussa Tampereella. En kyllä jaksanut lukea koko hommaa läpi sen tiimoilta onko koulua haukuttu vai ei, mutta omalta osalta olin erittäin tyytyväinen valintaan. Hintakaan ei ollut paha eli n. 720e. Hintaa nosti hieman se, että otin pari lisätuntia, kun aiempaa kokemusta pyöristä ei ollut lainkaan (kerran kaverin kevarin kyydissä oon ollu).

Mut hyvin ymmärtäväisiä ja kannustavia ajo-opettajat oli (kaksi eri kaveria opetti) vaikka meinasin jo kerran heittää hanskat tiskiin, kun tuntui ettei tuu yhtään mitään (ja edelleen arasta hitaasti kääntää pyörää tiukasti ympäri).

Ja täytyy sanoa, että oli mukava, kun sit sai käsittelykokeen läpi (mitä jänskätin ihan hirmu paljon), niin ajo-opettaja nappaa Herwoodin katsastuskonttorin ruusupuskasta ruusun mulle onnitteluna siitä, kun meni heti läpi

Ja siitä kun sit palattiin koululle, kun oli molemmat inssit menny läpi, niin molemmat opettajat toivotti tervetulleeksi noihin kokoontumisiin, mitä tampesterissa järjestetään. Vielä en oo ehtinyt kyllä mennä (ja ehkä aristelen, ajan kuitenkin vielä jonkun harrikan kumoon ja siinä ei ehkä auta kommentoida, et onpas setällä kiva mopo).

Tosin samaiset opettajat suositteli lämpimästi, että hanki ekaksi pyöräksi, jos 600:n haluat, kuristettu versio. Sopi kuulemman mun ajotavalla parhaaksi versioksi opetella ajamaan. Noh, taloudellisista näkökohdista katsoen tulikin pienempi hankittu (ja jo nyt suunnittelen sen myymistä ja vaihtamista isompaan -> no ensi vuonna sitten).
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
    Dodi! meni se inssiki sit läpi. Ja auto vaihettu kawasaki zr-7:kaan
    MUSTA GSX-750 F 2006
    tänään tuli kortti plakkariin, kyllä sitä jännitettiinkin jo monta päivää sit ku viel keksis miten sais rahat mopoon
    Suzuki GSX-R 750 K6
    Kortti plakkarissa ja jussi pelastettu
    Käsittelykoe meni helpommin kuin toivoin ja kaupunkiajelukin oli mukavaa ja kokeen valvojakin vielä hyvällä tuulella.
    Nyt vain

ZX-9R -98 -> Hayabusa -05
    http://www.bikepics.com/members/kostax/
    Onnittelut jo kortin saaneille

Mimmosias aikoja teillä on mennyt sielä koulussa?

Itseä rupes tossa viikkoa ennen juhannusta pikkasen turhauttamaan ku sanoivat autokoulusta että ajotunteja ei aloiteta ennenkun "kaikki" 2x3h teoriatunnit on käyty... huvittavinta tuossa se että näiden kahden teoriatunnin välillä on yli kaksiviikkoa jolloin homma ei etene mitenkään tai ainakin tuntuu siltä... ja sitte vielä kaikenhuipuksi koulu viettelee kesälomansa tuossa ens kuun 3 viimeistä viikkoa eli taitaapa kortti menne reippaasti elokuun puolelle
    Kuukauden verran meni/menee mulla...

Alkoi teorioilla (3.6., 10.6., 17.6.),
    18.6. eka ajotunti
    19.6. teoriakoe läpi
    Ensi viikolla loput ajot isolla pyörällä
    1.7. on käsittelykoe ja inssi.

Elokuun alussa käsittelykoe muuttuukin, osa helpommaksi, osa vaikeammaksi.

Tossa jotain siitä:
    http://www.autouutiset.com/juttuarki...0804ajokoe.pdf

MC KCI
    Tunturi Super Sport '80 (tallissa)
  30.  
    Täällä kans yks uus kortin suorittaja ilmoittautuu.

Eli takana on teoriat ja 9 ajokertaa. Kirjallisen kävin suorittamassa torstaina ja meni puhtaasti läpi

Huomenna soitto auokouluun ja sopia ne loput ajotunnit.
    Mun täytyy varmaan ottaa pari ajokertaa lisää sen perhanan pujottelun takia. Se kun ei tahdo onnistua vielä. Täältä oon kyllä lueskellu ohjeita siihen, että täytyy kokeilla niitäkin. Jospas se siitä sitten alkais sujumaan. Hommaa ei helpota yhtään se, et oon onnistunu pyörän kaatamaan pari kertaa harjotellessa. Liikenteessä en onneks.

Koululla on pyörinä Kawan er6 ja niistä ylettää jalat molemmin puolin just ja just maahan. Pituutta on meikätytöllä "huimat" 163 cm.

Tänään on kovasti paljon pyöriä ajellu ohi tästä meidän kodista ja polte on kova itelläki päästä ajelemaan...

Well-behaved women rarely make history
Sivu: 14 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41213141516 ... ViimeinenViimeinen