Sivu: 13 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31112131415 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 361:stä 390:een 661:sta
    Lainaa (KatjaN @ Touko. 27 2008,15:16) kirjoitti
    Läpi meni Jeee!

Pujottelut meni tänään paljon huonommin kuin eilen, johtuikohan 'lievästä' jännityksestä ja kamalista paineista. Tuli survottua hampaat irvessä ja löydettyä ihan uusia tyylejä pujottelun sössimiseen. Kokeessa ekalla keralla jalka kävi maassa heti ekassa kurvissa, tein kuitenkin tahtävän kylmästi loppuun ja loppu menikin hyvin. Toiseen kertaan sain kuitenkin ton tehdä ja oli kyllä melko ahdistavaa... hilkulla pysyi pyörä radalla... Tän jälkeen muut tehtävät menikin sitten ihan huviajeluna ja liikenteessä ei ollut, yhtä hankalaa kehä-3 liittymää (tiellä tietysti juuri siinä liittymän kohdalla perävaunurekka.... joutu melkoisesti jarrutelemaan että pääsi liittymästä ennenkuin se loppui) lukuunottamatta, mitään hässäkkää.

Eli pitäkäähän varanne
    Onneksi olkoon!

Ja PPi, jos ne tehtävät nyt menee läpi, kyllä ne varmasti menee siellä inssissäkin! Turha hermoilu vaan pois..
    If people were meant to pop out of bed, wed all sleep in toasters.

Ducati Monster 600 Dark
    Triumph Speed Four

Heipat kaikille!

Mä olen uusi täällä ja huomenna aloitan A-kortin suorittamisen. Tällä hetkellä Honda odottelee parkkiksella, joten hinku ajamaan on kova. Mitään kaxpyörästä en ole fillarin lisäksi ajanut, joten kaikki vinkit liittyen moottoripyöräilyyn otetaan vastaan
    Kawasaki LTD
    Hihiii! Kävin ajelemassa omalla pyörällä Nikkilässä. 25km tuli mittariin Kivaa on. Paljon tuli mopoja vastaan. Ilmakin aivan täydellinen. Huomenna mopolla töihin. Mahtaa työpaikan sedillä riittää ihmeteltävää

PPi: Jos käsitettelytehtävät kerran onnistuu, niin ei inssistä kannata ottaa paineita. Ennen koetta kun käy kerran muistelemassa, niin eiköhän se siitä.

Jos minäkin kerran sain kortin, niin ei pitäisi olla kenellekään mahdoton tehtävä.

Täytyy muten vielä todeta, että tämä on ehdottomasti ollut vaikein asia mitä olen elämässäni joutunut opettelemaan. Mutta nyt jälkikäteen voi todeta, että kyllä kannatti!
    Raumalla sai ison A:n BC:n seuraksi 630 eurolla+muut kulut.

Vielä kun jaksaisi joku päivä ostaa sen pyörän taas kerran...
    C-luokan meininkiä vuodesta 84
    Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
    Suzuki GS 450S -87
    Kawasaki GPX 500R -88
    Ducati Monster 696 -11 -RIP-
    Suzuki RF 600R -96
    Täälläkin alkaa tuo A-kirjaimen lisäys korttiin lähestymään uhkaavasti! Huomenna viimeinen ajokerta ja sitten vaan sopimaan inssiä & kirjallisia.

Jännittää.

Onnea uunituoreen kortin saaneille!

Ja tsemppiä muille inssiä jänskättäville!
    Hei jo käsittelykokeen käyneet tai juuri siihen menevät, mitä siihen nykyään kuuluu? Kuusi eri tehtävää, mitkä? Mikä oli kaikista haastavin?

Mä olen KatjaN kanssa samaa mieltä, että tämä ajo-opettelu tuntuu ainakin tällä hetkellä vaikeimmalta, mitä olen joutunut opettelemaan... Mutta periksi en anna, mä haluan ajaa!!
    Kawasaki LTD
    Lainaa (Lucy @ Touko. 28 2008,11:27) kirjoitti
    Hei jo käsittelykokeen käyneet tai juuri siihen menevät, mitä siihen nykyään kuuluu? Kuusi eri tehtävää, mitkä? Mikä oli kaikista haastavin?

Mä olen KatjaN kanssa samaa mieltä, että tämä ajo-opettelu tuntuu ainakin tällä hetkellä vaikeimmalta, mitä olen joutunut opettelemaan... Mutta periksi en anna, mä haluan ajaa!!
    1. Hidasajo
    2. Pujottelu
    3. "Hätäjarrutus"
    4. Jarrutus, pysähtyminen, liikkeelle lähtö uudestaan ja esteen kiertäminen
    5. Esteen väistäminen 40 km/h vauhdissa
    6. Portit eli tullaan 30 km/h, ja ohjataan keilojen välistä läpi ja takaisin samalle ajolinjalle
    7. Keulinta väh. 20 metriä, pyörän kulman oltava yli 45 asteen maantasoon verrattuna (vitsi vitsi)

Kyllä mulla ainakin eniten tuotti vaikeuksia toi perkaleen jarrutus kun tykkäs aina helpata kaasusta ennen niitä portteja, pujottelu oli iisiä.
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
    Täälläkin yksi ison A-kortin suorittaja.
    Pohjalla ennestään BC (no on mulla myös M ja T).

Porvoossa mennään ja hintaa tulee ~750 € jos kaikki menee kerrasta putkeen ja siitä pidetään kiinni että menee.

Toinen teorioista on käymättä, niitä on siis 2 iltaa ja n. 3h kerralla. Ajamassa oon käyny ja huomenna olis taas klo 8-10 ajoa, joten varokaa Porvoossa liikkujat

Muuten menee tosi putkeen. Ekalla ajotunnilla maikka käski mun ajaa pari rinkiä parkkipaikalla ja pisti sit mut ajamaan keskustan läpi harjoitteluradalle. Siinä kohtaa oli vähän epävarma olo, mutta kun se kerta kehu mua niin kai se hyvin meni. Vaikein osuus on ehkä se pirun pujottelu, lisää harjoittelua siihen. Ja sit mä kuulemma jarrutan neitimäisesti, mitähän sekin sit meinaa.

Muuten on kyllä ollu tosi hauskaa ja kortti on toivottavasti taskussa juhannuksen kieppeillä. Sit vaan omaa pyörää alle ja yritetään pysyä hengissä
    <p>Ent: Z750S Nyt: pienen pojan äiti.</p>
    Kiitos Juska listasta onhan noissa "reenaamista".
    Ai jossain saa ajotunnille mennä heti, mä en pääse ennenku teoriat on käyty ja se tapahtuu vasta parin viikon päästä ja pitiköhän ne kirjallisetkin olla eka läpi...
    Helsingissä on kuulemma 9vkon jono ajoluvan saamiseen

Ootteko paljon harjoitellu iteksenne ajamista? Mä aattelin säästääkseni ihan julmetun paljon rahaa harjoitella tossa parkkiksella tms. Ei muuten mitenkään riitä se 12 ajokertaa, ja lisätunnit maksaa 38e...
    Kawasaki LTD
    Näyttää siltä että autkoulusta johon olen menossa ei taida sopivan kokoisia ajovárusteita löytä. Niin mitkä ovat pakolliset ajovarusteet inssissä/autokoulussa. Kyselen vielä kyllä autokoulusta asiaa. Mutta muistan nähneeni tällä linkin jonnekin missä ne luki niin aattelin kysäistä täältäkin.
    Tuohon Juska2000 laittamaan listaan niin 1.8.2008 muuttuu kokeet sillä tavalla että nopeudet nousee 10km/h mutta muuten pysyvät samoina.

Helsingin luvista. Nopeimmat ovat tulleet parissa viikossa, pisimpään on mennyt se 5viikkoa. Joten kannattaa varautua että kestää mutta voi myöskin tulla lupa nopeasti. On tosi tapauskohtaista.

Nyt on viikon ollut A-kortti taskussa ja kilometrejäkin alkaa oleen jo takana...

Kortille tuli hintaa kaikkine maksuineen n.600euroa, Autokoulun kävin Nokialla! Nyt ei muuta kuin kovaa ajoa!!
    Ilmotin itseni Maken autokouluun suorittamaan elokuussa korttia. Olisin halunnut toiseen paikkaan ja olin jo menossakin, kun opettaja soitti ja kyseli mun pituutta. Pääsin sitten kokeilemaan onko pyörä liian iso minulle ja tietenkin oli. Varpaat vai hipoivat maata ja opettaja vain totesi, että heillä on normaalia suuremmat pyörät.
    Tietäisikö joku, että onko yleistä, että 158cm pitkälle pyörät ovat liian suuria. Että onko minun vaikea saada myöhemmin omaa pyörää lyhyyteni takia?
    Lainaa (milli @ Touko. 29 2008,17:47) kirjoitti
    Tietäisikö joku, että onko yleistä, että 158cm pitkälle pyörät ovat liian suuria. Että onko minun vaikea saada myöhemmin omaa pyörää lyhyyteni takia?
    Keskimäärin (tyypillisen katupyörän?) satulan korkeus lienee 80 sentin hujakoilla.
    Itse olen 179cm ja riippuu pyörän muodosta saanko tuollaisen pyörän päältä kantapäät maahan vai en, melkeinpä yleensä en kun on enemmän pitkä selkä ja lyhyet jalat. Eli kropan mallikin vaikuttaa siinä mielessä.

Tuo maahan ylettämisen dilemma on yksi syy miksi naiset usein suosivat customeita, joissa penkki on selvästi alempana.

Etsimällä foorumilta löytynee keskustelua pyörien madaltamisesta pienikokoisia varten, muistan sitä nähneeni.
    Satulaa voi madaltaa, samoin jousitusta. Joistakin pyöristä saa tehtaalta valmiiksi madallettua versiota (BMW F800 esim).

Pieni on kaunista, mutta joskus hankalaa
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
    Lainaa (Tympeysmies @ Touko. 29 2008,18:18) kirjoitti
    Keskimäärin (tyypillisen katupyörän?) satulan korkeus lienee 80 sentin hujakoilla.
    Itse olen 179cm ja riippuu pyörän muodosta saanko tuollaisen pyörän päältä kantapäät maahan vai en, melkeinpä yleensä en kun on enemmän pitkä selkä ja lyhyet jalat. Eli kropan mallikin vaikuttaa siinä mielessä.

Tuo maahan ylettämisen dilemma on yksi syy miksi naiset usein suosivat customeita, joissa penkki on selvästi alempana.

Etsimällä foorumilta löytynee keskustelua pyörien madaltamisesta pienikokoisia varten, muistan sitä nähneeni.
    Satulaa voi madaltaa, samoin jousitusta. Joistakin pyöristä saa tehtaalta valmiiksi madallettua versiota (BMW F800 esim).

Pieni on kaunista, mutta joskus hankalaa *
    Kiitti tosi paljon! Tuon jousien madalluksen tiesinkin jo, mutta penkin madallus tuli uutena tietona.

Ainiin se vielä kun autokoulu jossa oli liian isot pyörät sanoi, että jos jalkani eivät ylety kokonaan maahan niin heti pyörän kallistuttua kaadun koko pyörän kanssa.
    Voiko näin siis käydä?
    Miulla on omana pyöränä ducatin monster 600 ja madallutin siinä satulaa vuolemalla ja nyty yltää jalat päkiöineen maahan. Istumakorkeutta siinä on nyt n 75cm- 76cm en ihan tarkkaan tiedä. Ja sekin vaikuttaa yltääkö jalat maahan, et millaset ajokengät on. Itellä on sellaiset joissa on aika hyvin pohjaa myös päkiöillä. Pyöräkorttia ajan kawan er-6:lla siinä ultää jalat nipin napin maahan. Ja pituutta löytyy se 157 cm, eli löytyy niitä pyöriä pätkillekin ja jalat on tosiaankin aika lyhyet. Eli en ole mikään pitkäkoipinen ihminen.
    Lainaa (milli @ Touko. 29 2008,18:26) kirjoitti
    Ainiin se vielä kun autokoulu jossa oli liian isot pyörät sanoi, että jos jalkani eivät ylety kokonaan maahan niin heti pyörän kallistuttua kaadun koko pyörän kanssa.
    Voiko näin siis käydä?
    Onkelma kai on siinä, että sitten kun jalka on tukevasti maassa, pyörä on jo niin pahasti kallellaan, etteivät käsivoimat enää riitä pitämään sitä tangosta pystyssä.
    Kun pyörä on suorassa, sen kyllä pitää tasapainossa varpaillaankin, mutta harjoitteluvaiheessa siihen ei voi oikein luottaa.
    Alussa kuitenkin sattuu niitä horjahduksia, joissa täytyy saada äkkiä jalkaa maahan ettei mennä nurin. Kun pyörä ehtii kallistua enemmän (odottaessa että jalka ylettää kunnolla maahan), se kerää liike-energiaa ja toisaalta muutenkin tietysti "painaa sitä enemmän" mitä enemmän se on kenossa.
    Nimim. 179-senttiselläkin kerran käsittelyharjoituksen jälkeen selkä vähän kipeä
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
    Lainaa (Tympeysmies @ Touko. 29 2008,18:33) kirjoitti
    Lainaa (milli @ Touko. 29 2008,18:26) kirjoitti
    Voiko näin siis käydä?
    Onkelma kai on siinä, että sitten kun jalka on tukevasti maassa, pyörä on jo niin pahasti kallellaan, etteivät käsivoimat enää riitä pitämään sitä tangosta pystyssä.
    Kun pyörä on suorassa, sen kyllä pitää tasapainossa varpaillaankin, mutta harjoitteluvaiheessa siihen ei voi oikein luottaa.
    Alussa kuitenkin sattuu niitä horjahduksia, joissa täytyy saada äkkiä jalkaa maahan ettei mennä nurin. Kun pyörä ehtii kallistua enemmän (odottaessa että jalka ylettää kunnolla maahan), se kerää liike-energiaa ja toisaalta muutenkin tietysti "painaa sitä enemmän" mitä enemmän se on kenossa.
    Nimim. 179-senttiselläkin kerran käsittelyharjoituksen jälkeen selkä vähän kipeä *
    Aa, no nyt ymmärrän. Ei kai sitten ole kovin harvinaista, että aluksi meinaa horjahdella pyörän kanssa.

Niin ja Sube: Kengissäni on korkoa noin 2-3 cm, eli ei kovin paljoa. Mutta nyt varmaan osaan kyselläkkin hiukan pienemmistä pyöristä, kun pyörä alkaa olla ajankohtainen.
    Hörps! Itsekin tota ajokorttia suorittamassa, viime viikolla ajelin noi käsittely jutut läpi ja tänään ensimmäistä kertaa liikenteen seassa. Se mun ajo-ope ainakin laittoi puotteluun pomppimaan ja sanoi että aja tossa nyt että se onnistuu ja kun se meni hyvin niin laittoi harjoittelemaan noita muita kokeita. Sivusilmällä niitä katseli ja sanoi että treenaa vaan niin hyvää tulee ja niinhän siitä tulikin. En sitten tiedä jos mopoilu oli auttanut mutta toi pujottelu oli ainoa koe joka pisti oikeasti nöyräksi ja ne muut menikin sitten pienen harjoittelun jälkeen ihan hyvin.

B-kortti on taskussa niin oikein mukavasti sitä ajeli liikenteessä vaikka aika jännää touhua se kyllä oli, lievästi sanottuna erilaista menoa kun autolla Sääli vaan että oli korvassa se saakelin mikki joka oli aivan järkyttävän epämukava ja lannisti fiiliksiä aika urakalla kun ajo-opettaja kokoajan mölysi sinne jotain... Onhan se tosi hyvä juttu että siihen mölistään ja pölistään niin tietää mitä tekee oikein ja väärin mutta erittäin rasittava se silti on Huomenna taas uudet ajot ja sen jälkeen vielä 4 ajokertaa jäljellä ja voi alkaa inssiä varaamaan. Ei muuta kun onnea vaan kaikille muille jotka myös ajelee A-korttia. Ja vinkki myös jos sitä ei ole tässä 10-sivun aikana vielä ollut, kannattaa oikeasti hommaa omat varusteet sinne autokouluun. Tänään lämpöisessä kun ajeli lainakamoilla niin sitä oli oikein mukavaa kun 1000 muuta jannua on hikoillut siihen samaan takkiin ja itselle tulee lämpöistä niin ei oikein ole hyvä fiilis takkia ottaa pois, onenksi on jo housut ja takki on tulossa nettikaupasta.
    Hep!

Täällä myös mahdollisesti tuleva motoristi, mikäli siitä hiivatin käsittelykokeesta ja inssistä pääsee läpi. Mopotaustaa löytyy, että sinällään hallintalaitteet on tuttuja, mutta muuten ihan uutta ajaa "isojen poikien mopolla".

Ensimmäinen ajotunti takana, ajettiin vaan kahdeksikkoa koko tunti. Pari kertaa käännökset meni rajoissa, muuten ihan tuurilla. Tiedostan jo ongelman, eli liian vähän kierroksia -> hyytyy -> jalka maahan. Vasemmalle kääntyy kyllä, oikealle ei, yllätys yllätys.

Fiilikset menee laidasta laitaan eli välillä on sellainen "kyllä mä siitä selviän"-olo ja välillä taas sellainen "tästä ei tuu mitääää. " Ihan hyvän palautteen ajo-opettaja antoi ekan ajokerran jälkeen, että ei kai ihan toivoton tapaus. Mä olen vaan niin toivoton stressaaja että mitenköhän tästä mahdetaan selvitä. Ajattelen liikaa ja sitten meneekin pipariksi.
    Tiedän jo että en nuku ollenkaan sinä yönä ennen käsittely/inssipäivää. Tuo PPi lienee myös tämän meikäläisen stressaamisen huomannut, meillä onkin kisa kumpiko saa ajaa separin ensin tallista ulos. Taitaa se tuo ukkokulta olla, sillä kun on käyttis ja inssi jo sovittuna...
    You only live twice -ja viimeistä viedään
    Koulu alkaa huomenna maanantaina ja pyörä on jo tallissa odottamassa. Mopolla tuli nuoruudessa ajeltua sekä kavereiden piikeillä kokeiltua sitten tulikin 18v tauko ja nyt vähän vanhemmalla iällä iski innostus ja autokouluun ilmoittautuminen ja pyörän hommaaminen oli edessä armotta.
    Eiköhän tuo ajelukin tuosta ala muistiin palautumaan kun hetken sitä härveliä käsittelee että käsittelykokeeseen voi lähteä sitten jotensakin luottavaisin mielin
    ZX-9R -98 -> Hayabusa -05
    http://www.bikepics.com/members/kostax/
    Pätkä olen myös, huimat 162 cm, mutta mulla on onneksi pituisekseni pitkät jalat. Autokoulussa oli pyöränä Kawasaki ER-6 ja nyt omana ZX-6R (oli tarkoitus madaltaa, mutta ei sitten madallettukaan kun pärjään näinkn). Molemmissa yltyy toisen jalan varpaat maahan ihan kohtuullisesti. Molempia jalkoja ei saa maahan, eli on tehtävä hyvissä ajoin päätös, että kumman haluaa laskea. Kyllähän se pikkasen lisähaastetta tuo ainakin alkuun.

Onneksi pyörää ei kuitenkaan ajeta jalat maassa
    Eli tän hetkinen tilanne on se että inssi on 17 päivä tätä kuuta, ja sitä ennen vielä kolme ajotuntia. Liikenteessä menee ihan hyvin (ei mitään korttia pohjalla), viimeks siinä oli joku toinen likka mukana, ja ope käski sen ottaa mallia musta!

Muutenkin enimmäkseen kehumista, ei sillä ollu juuri mitään huomautettavaa. Ens kerralla on pakko saada noi käsittelyharjotukset kuntoon, viime kerrasta kun sitä yritettiin niin muistona on katkennut jarrukahva... Voishan sen tulkita pienenä veetuiluna että se ope tosiaankin säästi sen kahvan, ja anto sen mulle...
    Teorian 10 kyssäriä takana 0 virhettä.. Tiistaina käsittely ja inssi kokeet..
    Muutoin ei hermostuta, mutta viimekerralla harjoiteltiin ekaa kertaa keilojen avulla pujottelua uukäännöksellä, enkä saanut yhtään onnistunutta kierrosta läpi * se pyörä ei vaan tahtonu pysyä pystyssä, ja ulkorajat tahto tulla vastaan liian aikaseen no vielä onneks harjotuskertoja maanantaina.

MUSTA GSX-750 F 2006
    Täällä myös kortti taskussa! Käsittelytehtävät meni ekalla yrityksellä ongelmitta läpi, liikenteessä pari pikkusta virhettä. Käsittelyä tuli reenattua niin paljon, että inssissä oli jo suht varma fiilis päällä. Pujottelun oikea käännös oli itselleni suurin ongelmapaikka. Maikka laittoi pyörimään oikeaan ympyrää, eikä sen kummemmin siinä neuvonut. Suurin apu oli, kun hoksasin, että käännökseen kannattaa tulla aika hissukseen ja lisätä kierroksia ja hieman vauhtia lopussa. Tuon kun olisin tiennyt heti, niin olisi varmasti lisätunneissa säästetty... Inssisetä oli aika rento ja huumorintajuinen. Yllätyksekseni koko aamun potemani tärinävapinapaniikki katosi pyörän päälle päästyäni nopeasti. No mutta nyt on kortti (tai lippulappu) taskussa ja eikun mopo kuntoon ja ajoa vaan!

Tsemppiä kaikille inssiin ja aurinkoisia ajokelejä!
    <p>Hävittäjälentelijä vuodesta 2011. Supermatoilija vuodesta 2008.</p>
    Ja täällä myös kortti taskussa *
    Kaikki meni kerralla läpi... Aluksi tuo pujottelu oli vaikeaa, mutta kun pääs rytmiin ei se enää vaikeeta ollutkaan...
    Suurin virhe itsellä oli alkuun tuossa pujottelussa, että yritti liian hiljaa ajaa ja liian pienillä kierroksilla... Tsemppiä kaikille, jotka käsittely/inssiajoa suorittavat *
    Ja kaikille jo saaneille turvallisia kilometrejä *

Bmw k1200LT vm. 04
    Honda cb350 k4 twin
    Ic m49
    ex. Fjr 1300 vm. 05
    ex. Kawasaki zr-7 vm.01
    ex. Suzuki gs 500 vm.99

Ahaa, kiitos vinkeistä, pitääpä maanantaina koittaa laittaa hiukan vauhtia lisää, ei ainakaan sitten vauhdin puutteeseen kaadu pujottelu uukkarit..
    MUSTA GSX-750 F 2006
    Kaverin innoittamana päätin ryhtyä A-kortin hankintaan pari viikkoa sitten. Hienostihan tuo on mennyt, vaikka aikaisemmasta kokeilusta 2-pyöräisellä olikin kulunut jo liki 10 vuotta. Seuraavaksi käsittelykoe, jossa ainakin pujottelussa VFR750:llä tuntui olevan haastetta, mutta sopivalla vauhdilla siitäkin selviää. Onneksi on myös mahdollista käyttää hieman paremmin käsiteltävää pyörää.

Teoria & tentti

Autokoulussa 6h teoriaa, sisälsi pari mielenkiintoista videota ja pyöränhallintaan liittyviä seikkoja. Aika nopeasti nuo kahlattiin läpi. Teoriakoe meni hienosti läpi, täytyy myöntää, että yksi virhekkin mahtui joukkoon koskien etäisyyttä edessä ajavaan. Neuvoksi muille tuleville tenttiin menijöille, että ei kannata tosiaankaan stressata asian kanssa. Koe on helppo ja 7/10 riittää läpi pääsyyn. Eniten ahisti se pieni koppi, jossa kävin tentin tekemässä.

Ajotunnit

Ekalla ajotunnilla harjoiteltiin ns. keilaradalla tehtäviä opettelemalla, jonka jälkeen toisella tunnilla melko mielenkiintoinen veto opettajalta. Suuntasimme pyörät kohti paikallista mikroautorataa, jossa harjoiteltiin kanttauksia ja hätäjarrutuksia. Mun mielestä erinomainen juttu ja siellä pääsi mahtavasti pyörän kanssa sinuiksi. Tiukkoja kurveja sekä vasempaan että oikeaan, pitkä pääsuora kiihdyttäen ja hätäjarrutus.

Kustannukset

Kustannukset tähän saakka;

- Autokoulumaksu 500 € ( toukokuun loppupuoli - Oulainen )
    - Ajokorttilupa+maksu poliisilaitos 40 €
    - Passikuvat 12€
    - Teoriakoe 16 € ( A-katsastus Raahe )

Ei muuta kuin , kun ohi ajellaan (ei törmätä!).

<p><em><strike>HD Sporster 883 -02</strike></em></p><p><em><strike style="font-size: 12px;">Honda VFR800 &nbsp;02</strike></em></p><p><em><strike style="font-size: 12px;">Yamaha YZF-R1 -07</strike></em></p><p><strong>BMW K1200R 07</strong></p>
    Täällä kanssa uusi tämän kevään motoristi. Kortin suoritin Turussa Ajaxxissa ja mun mielestä opetus oli loistavaa. Jokainen joka on siellä käynyt tietänee mitä tarkoitan. Terkut Karttuselle

Kyseessä oli kortin korotus BEC -> ABEC.

17 vuotta vain autoa ajaneena oli käsittelytehtävistä vaikeaa paitsi tietysti pujottelun tiukat uukkarit, niin yllättäen hätäjarrutus! Autokuskin tavoin survon vaan kerta toisensa jälkeen sitä jalkajarrua ja kerran meinasin kaataa koko pyörän kun takapyörän lukkiutumisen takia pyörä veti linkkuun

Tais olla vissiin päivää ennen inssiä kun sain taottua umpiluuhuni että miten lujaa sitä käsijarrua saa vetää, ja sitten vasta alkoi sujumaan. Huh.

Pyöräkoulu maksoi 540e ja siihen muut maksut päälle.
    Suzuki SV 650 S -06
    Suzuki GS 500 E -99
  30.  
    No niin. Huomenna on nyt sitten SE päivä jolloin mitataan miten oppi on mennyt perille. Saas nähdä kuinka äijän käy... Tänään oli ihan kivat fiilikset ajella vaikka aurinko ei paistanutkaan, mutta toki inssiä varten on jo maalailtu kaikki mahdolliset kauhuskenaariot mielessä mitä pieleen vain voi mennä...

Jos kaikki menee hyvin ja jos kortin saa, ehkä sitä täytyy sitten hetimmiten päräyttää prätkällä tuoreeltaan työmaalle. JOS hallitus antaa luvan lähteä omatoimiseen päristelyyn...

Edit: Vettäkin on vissiin luvassa huomiseksi niin p****sti että tulee ilmeisesti samalla koeponnistettua ajokamppeet!

<span style='color:Sea Blue'><span style='font-size:7pt;line-height:100%'></span></span>
Sivu: 13 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31112131415 ... ViimeinenViimeinen