Sivu: 1 / 23:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 661:sta
  1. #1
    Elikkä ajattelin, että tänne voisi kerätä juttuja pyöräkortin suorittamisesta. Esim. tarinaa siitä miten homma etenee jne. Halutessaan voisi kertoilla missä autokoulussa suorittaa korttia ja mihin hintaan.

    Itse voisin aloittaa seuraavasti:
    Eli hankinnassa on pikku-A:ksi nimitetty kortti ja sitä ennen pohjalla on BC-kortti. Täällä Anjalankoskella (Autokoulu Ajatus) kortille tulee hintaa muutamia kymppejä vaille 700€. Kyseinen summa on autokoulun osuus eli kaikki kustannukset yhteensä niin päälle 700€ menee Teoritunteja ois 3 kpl, joista tulee yhteensä 6 tuntia. 5.3 oisi ensimmäiset teoriatunnit. Saa nähdä, koska ensimmäiset ajot, kun nyttekin tulee lunta Ajokertoja on 12 kpl ja 1 ajotunnin pituus 25 min. Elikkä varmaan joku 6 kertaa tulee ajokertoja, kun noita yhdistelee.
    Elä omaa elämääsi, sillä olet kuoleva oman kuolemasi.
  2. #2
    Moi

    Itse samassa tilantessa, eli suoritan ton max25kw kortin BC-kortti löytyy entuudetsta

    Koulunpenkille istutaan ekan kerran 14,3 Autokoulu Elossa espoossa. hintaa teorioille ja ajotuneille tulee 800e päälle sitten konttiori ja virkavaltamaksut eli kyllä se 1000 menee rikki, kallista touhua
  3. #3
    Kortin korotus: B ->AB
    Hinta helsingissä: 735e +viranomaismaksu 40e +tutkintomaksu 49e + 2 passikuvaa 6e= 830e (jos menee ekalla läpi)

    Teorialuentoja 6kpl joista 3 takana. Eli teoriakertoja tulee 2kpl 3 tunnin mittaista: tuntuma ensimmäisten teoriatuntien jälkeen: pelkkää rahastusta. Tunnissa käytiin läpi käsittelykokeen tehtävät ja moottoripyörän hallintalaitteet sekä yleiset lätinät käyttäytymisestä liikenteessä. Loppu aika jauhettiin p*skaa pyöristä ja reissuista. Mitäpä sitä voi silti odottaa kun koko ryhmä koostuu ihmisistä joilla on jo useamman vuoden ollut ajokortti. Eli varmaan ne ajotunnit sitten antaa enemmän...

    Ajotunteja on 12kpl jotka pidetään aina pareittain joten kertoja tulee 6.

    Närästää tää byrokraattisuus. Olisin itse enemmän sen kannalla että saisi omaan tahtiin käydä jollain suljetulla radalla treenaamassa ja ilmoittautua inssiin kun siltä tuntuu...
    Litranen sisävessa
  4. #4
    Melko tyyristä tänäpäivänä!
    On se hyvä kun tuli aikoinaan hommattua korttiin riittävästi noita kirjaimia.

    t: ABECEDE



    Honda CBR1000F -99
    ex Honda CBX750F -85
  5. #5
    Ei saakeli mitä hintoja Samalla hinnalla ajoi aikoinaan ABC-kortin. Eikä tuo A tullut edes lahjana.
    Monster 695 Termiksen kitillä
  6. #6
    Lainaa (FinTuono @ Maalis. 04 2008,21:01) kirjoitti
    Ei saakeli mitä hintoja Samalla hinnalla ajoi aikoinaan ABC-kortin. Eikä tuo A tullut edes lahjana.
    Eihän sitä voi sanoa kuin ELÄMÄ ON!

    Isoa Aata hommaamasssa. Paikkana Helsinki ja Malmin autokoulu. Tänään oli toiset teoriatunnit, torstaina vikat. Sitten odotellaankin että päästään ajelulle!

    Hinnan tingin vähän toiseksi mitä ensin kaavailivat...
    SV1000S 2003, 2010->
    SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
  7. #7
    Aika kalliilta vaikuttaa. Itse ajoin Lappeenrannassa kortin vuonna 2004 ja muistaakseni autokoulun osuus oli luokkaa 500 euroa. Voihan se olla, että se hinta on täälläkin kohonnut.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  8. #8
    -95 A maksoi Keuruulla 1400 markkaa eli nykyrahassa 235€. Hinnalla ei ollut merkitystä, ajoiko 16 vuotias piikkikorttia vai 18+ vuotias oikeata pyöräkorttia.
    Hyvä, että tuli ajettua ajoissa.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  9. #9
    Kortin hintahan nousee kun lisätään ajokertoja. Pari vuotta sitten niitä oli vähemmän, eikös?? Nyt niitä on 12 mutta kouluttaja sanoi että ens vuonna voi olla 16. Ja hintahan taas nousee 150 eugenia jos on 35€/ajokerta. Tulee kuulemma jotain EU juttuja, jos siis oikein ymmärsin...
    SV1000S 2003, 2010->
    SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
  10. #10
    Lainaa (Levander @ Maalis. 04 2008,17:12) kirjoitti
    kortille tulee hintaa muutamia kymppejä vaille 700€. Kyseinen summa on autokoulun osuus eli kaikki kustannukset yhteensä niin päälle 700€ menee Teoritunteja ois 3 kpl, joista tulee yhteensä 6 tuntia. 5.3 oisi ensimmäiset teoriatunnit. Saa nähdä, koska ensimmäiset ajot, kun nyttekin tulee lunta Ajokertoja on 12 kpl ja 1 ajotunnin pituus 25 min. Elikkä varmaan joku 6 kertaa tulee ajokertoja, kun noita yhdistelee.
    Kai olette kyselleet hintoja muista autokouluista?vaikea uskoa että hinnat ovat nousseet noin paljon.itse ajoin viime kesänä ison A:n B alla niin kaikkine kuluineen noin 600e
    Nyt on alla taas Ducati.
  11. #11
    Itsekin suorittamassa isoa A:ta. Haagan autokoulussa ekat teoriat käyty ja viikon päästä toiselle. Kummatkin noin 3h pituisia, joten kaksi kertaa tarvitsee vain fyysisesti käydä koululla teorioita varten. Hintaa tuohon tulee 670 euoroa ilman lisätunteja plus tietenkin nuo viranomaismaksut. Ajotunneilla suoritetaan kolme ajokertaa kerralla, joten jos vain kelit suosisivat niin nopeasti tuo on ajettu toivon mukaan pois.
    KTM 250 EXC
  12. #12
    Lainaa (viltsu81 @ Maalis. 04 2008,19:25) kirjoitti
    Kortin korotus: B ->AB
    Hinta helsingissä: 735e +viranomaismaksu 40e +tutkintomaksu 49e + 2 passikuvaa 6e= 830e (jos menee ekalla läpi)

    Teorialuentoja 6kpl joista 3 takana. Eli teoriakertoja tulee 2kpl 3 tunnin mittaista: tuntuma ensimmäisten teoriatuntien jälkeen: pelkkää rahastusta. Tunnissa käytiin läpi käsittelykokeen tehtävät ja moottoripyörän hallintalaitteet sekä yleiset lätinät käyttäytymisestä liikenteessä. Loppu aika jauhettiin p*skaa pyöristä ja reissuista. Mitäpä sitä voi silti odottaa kun koko ryhmä koostuu ihmisistä joilla on jo useamman vuoden ollut ajokortti. Eli varmaan ne ajotunnit sitten antaa enemmän...

    Ajotunteja on 12kpl jotka pidetään aina pareittain joten kertoja tulee 6.

    Närästää tää byrokraattisuus. Olisin itse enemmän sen kannalla että saisi omaan tahtiin käydä jollain suljetulla radalla treenaamassa ja ilmoittautua inssiin kun siltä tuntuu...
    BC->ABC, eli korotus isoon Aahan.
    Muuten samaa settiä, hinnatkin pyörii samoissa luvuissa.

    Hinnat:
    Perusmaksu 170€
    Ajot 12x35€
    Ajoneuvon käyttö kokeessa 80€ (saakohan käyttää omaa..?)
    YHT: 670€

    Lisäksi:
    Ajokorttimaksu poliisille 40€
    Tutkintomaksu 49€
    YHT: 89€

    KAIKENKAIKKIAAN: 759€


    Ekat 3 tuntia lusittu, 13.03. olis sit viimiset 3 tuntia ja sit ku kelit sallii niin baanalle.

    Toisaalta, noi 3 ekaa teoriatuntia ainakin oli itselleni täyttä ajantuhlausta,
    mutta tuntui siellä olevan muutama tyyppi kenellä ei ollut mitään hajua/kokemusta pyöristä..
    Heille siitä hommasta saattoi jotain irrotakin..

    Ensin tuli jotain perusläppää kokeesta, sitten katseltiin muutama video ja lopputunti kuunneltiin kun opettaja haukkui harrastuksen lyttyyn ja kertoi miten me ei osata mitään =P

    Ajotunteja itsekin odottelen innolla.

    Kieltämättä "pieni" rahastuksenmaku on nykyään näissä autokouluhommissa, mutta tästä A-kortista ei ole valittamista.
    Ihan hyvä vaan, että on joku ammattilainen opastamassa.

    II-vaihe on tähän ikään mennessä typerin 300€ mitä olen koskaan ikinä missään tai mihinkään tuhlannut.
    Mieluummin vaikka pyyhkisi persettään niillä rahoilla, kuin kävisi kuivan käppänän kanssa ajelemassa pari tuntia autolla, oppimatta mitään uutta ja tuhlaamassa kallista työaikaa..



    Tällähetkellä ei omaa pyörää
    Aiemmin Kawasaki Z750 '08
  13. #13
    Lainaa (Desmosedici @ Maalis. 05 2008,04:00) kirjoitti
    Aika kalliilta vaikuttaa. Itse ajoin Lappeenrannassa kortin vuonna 2004 ja muistaakseni autokoulun osuus oli luokkaa 500 euroa. Voihan se olla, että se hinta on täälläkin kohonnut.
    Sama homma, Kouvolla -04 iso A maksoi 500€, voi olla että hinta tuollakin on vähän siitä noussut.
    Yamaha R6R 06 --> *KTM 990 SUPER DUKE 07
  14. #14
    Viikon päästä alkasi kurssit

    Saa nähä millon pääsee ajelemaan
  15. #15
    Viime vuonna itse ajelin kortin....korotin BC kortin isoksi A*ja en ole edes laskenut paljonko yhteensä maksoi

    Jouduin ajamaan muutaman ylimääräisen tunnin, kun ei ollut kokemusta ennestään minkään sortin kaksipyöräisestä yhteensä 24 ajokertaa

    No inssi ekalla läpi ja iso A kortti taskussa ja eikun opettelemaan ...mulla tosin jäi ajot hieman vähille kun meidän neiti ilmoitti tulostaa, nyt 5 viikkoa vanha

    No onhan tässä koko elämä aikaa harjoitella ja harrastaa

    Tsemppiä kaikille pujotteluun ja niihin pääty käännöksiin



  16. #16
    Jees, tänään tuli käytyä ensimmäiset teoriat pois alta 2 kertaa ois vielä jäljellä... Ekoilla tunneilla puhuttiin ihan yleensä A-kortista ja korttin korottumisesta jne. Sitten käytiin hallintalaitteet läpi ja käsittelykokeen tehtävät. Käsittelykokeesta tuli myös katottua video. Tommosta pääpiirteittäin.
    Ja usko pois Jone ja 749, että on hinnat nouseet. Kaveri ajoi 2 vuotta sitten samassa autokoulussa kortin ja silloinen hinta n.500€. Mutta, elämä on...
    Kyllä himottaa tuo eka ajokerta, saa nähdä koska kelit suosii...
    Elä omaa elämääsi, sillä olet kuoleva oman kuolemasi.
  17. #17
    [QUOTE= (Masadist @ Maalis. 05 2008,12:14)]
    Lainaa viltsu81,Maalis. 04 2008,19:25 kirjoitti

    Hinnat:
    Perusmaksu 170€
    Ajot 12x35€
    Ajoneuvon käyttö kokeessa 80€ (saakohan käyttää omaa..?)
    YHT: 670€
    saa käyttää omaa mut sen joutuu katsastaa että se on kelvollinen opetuspyörä..
    KooTeeÄm
  18. #18
    Hinnat ovat tosiaan nousseet muutaman satasen parissa vuodessa, mutta eikös opetustakin anneta nykyään enemmän? Ainakin käsittelykoe tuli hieman haasteellisemmaksi, mikä on pelkästään hyvä juttu
    GSR 600 -06 ---> GSX-R 1000 -05
  19. #19
    Ojoij, onpas noussut.
    Muistaakseni itsellä makso -04 iso A joku 500e kaikkineen kuluineen.
  20. #20
    Lainaa (shwoomie @ Maalis. 05 2008,22:05) kirjoitti
    saa käyttää omaa mut sen joutuu katsastaa että se on kelvollinen opetuspyörä..
    Ostin äskettäin ihan pakasta vedetyn Z750 Kawan.
    Eka kertaa kun menin kattoo niin sanoivat että "tule ylihuomenna uudestaan niin saadaan kasattua"

    Mitenhän noi autokoulun loppuunajetut rieskat eroaa normirassista?
    Ainakin opettaja sanoi, että jo vuoden jälkeen ne on siinä kunnossa kuin olisi ajettu 10 vuotta putkeen.. En epäile yhtään.

    Lainaa (Kärppä @ Maalis. 05 2008,22:07) kirjoitti
    Hinnat ovat tosiaan nousseet muutaman satasen parissa vuodessa, mutta eikös opetustakin anneta nykyään enemmän? Ainakin käsittelykoe tuli hieman haasteellisemmaksi, mikä on pelkästään hyvä juttu
    Juu, sit samalla ottaa huomioon inflaatio, nousseet bensanhinnat yms yms yms. Ei mielestäni paha korotus.
    Ehkä vois panostaa myös teoria opetukseen enemmän.

    Hyvä homma että päivitetään näitä kokeita aina välillä.
    Joskus noikin hommat on opittava.



    Tällähetkellä ei omaa pyörää
    Aiemmin Kawasaki Z750 '08
  21. #21
    Hinnoissa tuntuu olevan heittoja, ei suuria, mutta kuitenkin. Mutta nyt oleellisin on unohtunut! Laadussa on varmasti paljon suurempia heittoja, kuin hinnoissa. OTA SELVÄÄ, osaako opettaja oikeasti opettaa mp-hommia. Jos haluat varmistaa, oleellisin asia on, että opettaja ajaa oikeasti itse. Vielä parempi on, jos hänellä on siitä vielä todiste, vaikkapa auktorisointi alan järjestössä. MINÄ en ole liikenneopettaja, enkä auktorisoitu kouluttaja, mutta tiedän, että tuo auktorisointi on todiste osaamisesta. Olen kerhokouluttaja, ja kauhukertomuksia olen kohdannut muutaman kerran, missä on käynyt liikennekoulussa niin, että on opetettu suorastaan hengenvaarallisesti. Hintaerot ovat näköjään niin pieniä, että nyt kannattaa etsiä se paras opetus! Kysykää ja katsokaa vaikka smokry.net sivuilta, missä kouluttavat oikeat osaajat, ja sieltä varmasti saa muutenkin tietoa.
  22. #22
    Mulla tekee 670€ + viranomaiskulut n.80€. Autokoulu Vauhti Vantaa. Useissa paikoissa mistä kysyin oli hinnat yli 800€ pelkkä teoria ja ajot.

    Kallis ku Faan.

    Ja pohjalla on siis jo ajokortti.



    Kikseripoika
    MUISTA HUUMORINTAJU
  23. #23
    Lainaa (Masadist @ Maalis. 06 2008,13:01) kirjoitti
    Mitenhän noi autokoulun loppuunajetut rieskat eroaa normirassista?
    Ainakin opettaja sanoi, että jo vuoden jälkeen ne on siinä kunnossa kuin olisi ajettu 10 vuotta putkeen.. En epäile yhtään.
    Miten ne koulun mopot kuluis niin paljon??? kytkin saattaa olla heikossa hapessa ja muutama naarmu siellä täällä mutta en kyllä keksi miten ne kuluisivat tuossa käytössä normaalia enempi, ehkä joku osaa valaista tietämätöntä. ja ei, en omista autokoulun entistä mopoa eikä ole mitään kytkentöjä mihinkään kouluun.
    No on tämäkin hommaa...juu
    - Suzuki gsx1300r K10
    - ex: KTM 690 enduro R 2010
    - ex: Suzuki gsx1300r K4
    - ex: Kawasaki zx-6r 2005
  24. #24
    Lainaa (Straba @ Maalis. 04 2008,18:54) kirjoitti
    Moi

    Itse samassa tilantessa, eli suoritan ton max25kw kortin BC-kortti löytyy entuudetsta

    Koulunpenkille istutaan ekan kerran 14,3 Autokoulu Elossa espoossa. hintaa teorioille ja ajotuneille tulee 800e päälle sitten konttiori ja virkavaltamaksut eli kyllä se 1000 menee rikki, kallista touhua
    On muuten elo erittäin hyvä! itse ajoin siellä aikoinaan AB-kortin! todella ammattitaitoista porukkaa! ja todella kissa sihteeri
  25. #25
    Lainaa (Masadist @ Maalis. 06 2008,13:01) kirjoitti
    Lainaa (shwoomie @ Maalis. 05 2008,22:05) kirjoitti
    saa käyttää omaa mut sen joutuu katsastaa että se on kelvollinen opetuspyörä..
    Ostin äskettäin ihan pakasta vedetyn Z750 Kawan.
    Eka kertaa kun menin kattoo niin sanoivat että "tule ylihuomenna uudestaan niin saadaan kasattua"

    Mitenhän noi autokoulun loppuunajetut rieskat eroaa normirassista?
    Ainakin opettaja sanoi, että jo vuoden jälkeen ne on siinä kunnossa kuin olisi ajettu 10 vuotta putkeen.. En epäile yhtään.

    Lainaa (Kärppä @ Maalis. 05 2008,22:07) kirjoitti
    Hinnat ovat tosiaan nousseet muutaman satasen parissa vuodessa, mutta eikös opetustakin anneta nykyään enemmän? Ainakin käsittelykoe tuli hieman haasteellisemmaksi, mikä on pelkästään hyvä juttu
    Juu, sit samalla ottaa huomioon inflaatio, nousseet bensanhinnat yms yms yms. Ei mielestäni paha korotus.
    Ehkä vois panostaa myös teoria opetukseen enemmän.

    Hyvä homma että päivitetään näitä kokeita aina välillä.
    Joskus noikin hommat on opittava.
    Kyllä noi pyörät kestää, ellei siellä ajeta ilman öljyjä ja koko ajan toinen kylki maata laahaten... Se autokoulun rieska voi olla jopa parempi ku tuleva pyöräsi oli se kuinka pakasta vedetty tahansa...



    En jaksa ajatella, kirjoitan siksi mitä sattuu, joskus sekin sattuu.
  26. #26
    Lainaa (Nopottaja @ Maalis. 10 2008,17:35) kirjoitti
    Lainaa (Masadist @ Maalis. 06 2008,13:01) kirjoitti
    Mitenhän noi autokoulun loppuunajetut rieskat eroaa normirassista?
    Ainakin opettaja sanoi, että jo vuoden jälkeen ne on siinä kunnossa kuin olisi ajettu 10 vuotta putkeen.. En epäile yhtään.
    Miten ne koulun mopot kuluis niin paljon??? kytkin saattaa olla heikossa hapessa ja muutama naarmu siellä täällä mutta en kyllä keksi miten ne kuluisivat tuossa käytössä normaalia enempi, ehkä joku osaa valaista tietämätöntä.
    Opettaja totesi minulle, että koulun pyörä oli kopsautettu kyljelleen parissa kesässä muutaman sata kertaa ja kaaduttu reippaammin pari kolme kertaa. Liekö tuolla sitten merkitystä, kun pyörää kolistellaan jatkuvasti.

    Laatikkoa kohdellaan varmaan kytkimen lisäksi huonosti. Ei se loota hirveästi minuakaan säälittänyt. Mieluummin sitä koulun pyörällä kokeilee kuin omalla.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  27. #27
    Lainaa (Nopottaja @ Maalis. 10 2008,17:35) kirjoitti
    Lainaa (Masadist @ Maalis. 06 2008,13:01) kirjoitti
    Mitenhän noi autokoulun loppuunajetut rieskat eroaa normirassista?
    Ainakin opettaja sanoi, että jo vuoden jälkeen ne on siinä kunnossa kuin olisi ajettu 10 vuotta putkeen.. En epäile yhtään.
    Miten ne koulun mopot kuluis niin paljon??? kytkin saattaa olla heikossa hapessa ja muutama naarmu siellä täällä mutta en kyllä keksi miten ne kuluisivat tuossa käytössä normaalia enempi, ehkä joku osaa valaista tietämätöntä. ja ei, en omista autokoulun entistä mopoa eikä ole mitään kytkentöjä mihinkään kouluun.
    Mietin samaa itsekin, mutta toi oli muistiin varautuva suora lainaus opettajalta

    Mut toisaalta, se suolas kyllä kaiken muunkin.
    - Koulun pyörät on kuulemma kesän jälkeen pahemmassa kunnossa kuin 10v normipyörät
    - Moottoripyöräily harrastuksena on kuulemma ihan turhaa ja perseestä
    - Me oppilaat ei osata mitään, oli kokemusta miten paljon tahansa pienemmistä vehkeistä
    - Kannattaa kuulemma todellakin vielä miettiä aloittaako edes koko harrastusta jne.

    En tiedä mikä emo-vaihe oli päällä, mut vähän latisti tunnelmaa kyllä..



    Tällähetkellä ei omaa pyörää
    Aiemmin Kawasaki Z750 '08
  28. #28
    Tänään oli teoriakoe: 2 väärin, läpi meni silti.

    Koska tie on liukkaimmillaan?

    a) juuri kun on alkanut satamaan
    b) sateen jatkuttua pitkään
    c) sateella ei ole vaikutusta

    Vastasin b, koska:

    -Tuntuu että jos sitä vettä tulee oikeen kunnolla niin vesiliirron mahdollisuus on aivan suunnattomasti suurempi kuin juuri sateen alettua. Autokoulun teoriakirjahan väittää toista joten oikea vastaus oli A.

    Montako moottoripyörää on lain puitteissa mahdollista pysäköidä yhteen parkkiruutuun?

    a) yksi
    b) kaksi tai useampi
    c) ei yhtään

    Vastasin a, koska: tuntuu järjettömältä saada laillisesti tunkea 10 pyörää samaan ruutuun, jolloin vain reunimmaiset mahtuu ruudusta poistumaan. Lisäksi mulla on hämärä muistikuva että aikanaan ostettua pysäköintilippua luonnehdittiin ajoneuvoyksilöidyksi käyttöoikeudeksi paikalle, eli lippua ei saa luovuttaa eteenpäin ja käyttöoikeuksia voi olla vain yksi per paikka samana aikana samassa paikassa... Any way.. Oikea vastaus oli B.

    Litranen sisävessa
  29. #29
    Lainaa (viltsu81 @ Maalis. 12 2008,15:53) kirjoitti
    Koska tie on liukkaimmillaan?

    a) juuri kun on alkanut satamaan
    b) sateen jatkuttua pitkään
    c) sateella ei ole vaikutusta

    Vastasin b, koska:

    -Tuntuu että jos sitä vettä tulee oikeen kunnolla niin vesiliirron mahdollisuus on aivan suunnattomasti suurempi kuin juuri sateen alettua. Autokoulun teoriakirjahan väittää toista joten oikea vastaus oli A.
    Kyllä se tie on liukkaimmillaan juuri sateen alettua...tiestä kun ei ole kerennyt sade vielä viedä kaikkea öljy/paskaa pois. Monesti kun sade alkaa niin näkee noita öljyläiskiä tiessä ja ne on jokku aika liukkaita. Huomaa liukkauden myös heti sateen jälkeen kun alkaa aika herkästi sutia. Pitempään kestäny sade on jo sitten puhdistanut tien.
    No on tämäkin hommaa...juu
    - Suzuki gsx1300r K10
    - ex: KTM 690 enduro R 2010
    - ex: Suzuki gsx1300r K4
    - ex: Kawasaki zx-6r 2005
  30.  
  31. #30
    Ns. turhat virheet, jos vaivauduit lukemaan sen autokoulun antaman teoriakirjan Itellä tänään toiset teoriatunnit ja vielä ois huomenna yksi kerta jäljellä Oli juttua ajovarusteista ja taajama-ajosta. Kohta pääsee teoria kokeeseen
    Elä omaa elämääsi, sillä olet kuoleva oman kuolemasi.
Sivu: 1 / 23:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen