""ettei tuolla olla yksin. ""
-juu, ei tosiaan olla yksin...
Mä olen aina sanonu, jotta...jokaisen autoilijan, kävelijän, polkupyöräilijän, rekkakuskin, taksikuskin ja ylipäätään joka yleistä tietä kulkee PITÄIS ajaa vaikka vain VIIKKO mopolla...(ja sori mun sanonta kaikista prätkistä on MOPO..olkoon sit 500 erkki tai 2800 trumppa)
Kummasti alkaa kattoo tota liikennettä ERI SILMIN!
Kun olet "altavastaaja", niin mietit ja katsot aivan eri silmin tilannetta, kun esim. rekasta...Ei voi tulla isomman oikeudella, tai luottaa "Misukoihin"...tai tai tai... Mä voisin jatkaa tätä maailman tappiin asti...
Mutta jopa omalle Äidilleni (63v) sanoin, että "ens kesänä joudut sit ajaa tota mun mopoo- tapat ittes tai opit liikenteeseen" (no on se ajanu ennenki mopoo), mut vaan pitää näköjään palauttaa AINA ihmismieleen sen NÖYRTYMYS...
SE ON SIINÄ...ja sillä pärjää TOOOOSI pitkälle
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
Muistuu mieleen eka ajotuntini. Annettiin pyörän avaimet käteen ja käskettiin hakea takapihalta korttelin eteen. Ei opastuksia. No, onneksi osasin käynnistää ja käyttää kytkintä ja vaihteita ja sain ajettua parin korttelin ympäri pyörän etupihalle. Siinä opettaja kysyi, että tiedätkö missä on mikäkin nappi jne. ja sit käski lähtee liikenteeseen. Ajettiin siis heti kaupungin keskustassa(Alottelija Aatu @ Maalis. 05 2008,23:54) kirjoitti
. Sanottakoon vielä, että kaksipyöräisistä ei juuri aikaisempaa kokemusta ollut ja ison pyörän korttia lähdin suoraan ajamaan. Voisin kuvitella, että osalla olis paniikinpoikanen iskenyt tuossa vaiheessa, mutta itsellä ei ilmeisesti ollut tarpeeksi itsesuojeluvaistoa siinä vaiheessa siihen ja toisaalta intoa riitti (ja riittää edelleenkin) ajamiseen
.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Jeps, pystyssä on hyvä pysyä. Meille, jotka emme täysin pysty onneemme luottamaan on onneksi hyviä ja toimivia varusteita kaikissa väreissä ja hintaluokissa.
Itse olen liukunut asfalttia selällään ~300 metrin siivun. Kypärää ja pukua tuon jälkeen katsellessa ei tullut mieleen lähteä seuraavan kerran verkkareissa reissuun.
Pystyssä pysyminen olisi tietysti ollut tuossakin paras ratkaisu, mutta kaikilla ei taidot riitä ja hirvet eivät osaa liikennesääntöjä. En usko että edes viikon mopokurssi auttaa noita.
SDR1290
--me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
Itse ostin vuosi sitten Sweepin "Hinnat Alkaen" mallin tekstiilitakin+housut ja hyvinpä nuo asiansa ovat ajaneet ja veden ulkona pitäneet.
Pomo ajaa enskaa omaksi huvikseen ja tyytyväinen oli tuokin ko. takkiin.
Olisihan sitä voinut laittaa pukuun kaksin- tai kolminkertaisen summan mutta tuskinpa se olisi kannattavaa ollut, mieluummin pistin rahat viinaan ja hu... eiku kypäriin ja saappaisiin.
Nyt tuli tilattua nahkarotsi jenkkilästä, alkaa olemaan dollarin kurssi sopivan alhainen.
Dirty Nasty Furriner
Kun viime keväänä aloitin moottoripyöräilyn, sijoitin varusteisiin tarkalleen ottaen 1030 euroa, joista kypärä lohkaisi puolet.
IXS:n vaatetuksella tuli ajettua viime kesä, tälle kesää paransin varustusta ostamalla erillisen selkäsuojan ja nahkatakin, tosin tämä jälkimmäinen vaan siksi kun oli niin pirun hyvän näköinen takki
Ainoa huono noissa IXS:n kamppeissa oli että vedenpitävästä sisuksesta huolimatta housut päästivät vettä aika ronskisti läpi rankassa vesisateessa, ja tottakai kaikki vesi kertyi jalkoväliin viilentämään sinne vedenpitävän osion sisään.![]()
Suzuki Bandit 1250SA (RIP)
BMW K1200R Sport
Itellä (piikki + opiskelija =) jonkumoiset kamppeet eli:
OSBE X-Race potta 270€ (Suosittelen! Hiljanen, mukava ja hyvännäkönen mustalla visiirillä, +50€. Kuitupotta, käytetty myös esim. RR:ssä.)
Richa LeMans 200€ (Hyvä tuulta, vettä pitävä goretakki. Hyvät suojat. Käytin talvi(ajo)takkina = tosi lämmin.)
Sinisalon jotku perusnahkasaappaat 100€
Sinisalon perusgoretoppahousut. 80€ (Tuulta ja vettäpitävä, mukavat päällä. Miinusta pefletin paksusesta suojista polvissa, + persesuojista)
Sinisalon hiilikuituhanskat, Allright 78€, Maxi kodintukku 40€ (Hyvät, komiat. Suojissa tai mukavuudessa ei valittamista.)
BF-suojapaita 109€ (Uutuutta mun kamppeissa. Tukeva selkäsuoja, muut suojat kans hyvät, ei valittamista missään.)
Hankinnassa:
Polvisuojat. Maksaneeko kodarissa 20 - €
+ kaulureita ym pientä..
Sellasilla mennään. Ja OVH hintoja, paaaaaljo halvemmalla sain, esim. messujen ansiosta *![]()
Njoo...
Mä oon muutaman lipan nähny, ja lipannu itsekkin ei sen puoleen, ja kyllä se jälki on aika hirveää kun on vain tuulipuvun kangas (tai vastaava) siinä asfaltin ja nahan välissä. Tossa tuttu kaveri lippas (huom. rullaluistimilla eikä vauhtiakaan ihan hirveesti) kolme kesää sitten ja vieläkin on arvet selvästi näkyvillä. Se kesä meni aika pitkälti siinä sitten, koko ulkoreisi auki ja puolet pohkeesta...
Vaikka olisi kuinka hyvä kuljettaja ja miljoona ajokilometriä takana, niin ei tarvita kuin se yksi testosteronia uhkuva nuori mies, tai nainen, isukin uudella gti sportilla ja siinä jää mopoilija auttamatta kakkoseks. Niin, tai se mummo joka ei enää näe liikennemerkkejä kunnolla, saati että pää kääntyisi näkemään oikealta tulevaa mopokuljettajaa, tai strategisesti hiekkaa tahi öljyä juuri sillä kohtaa kun tarvitsisi jarruttaa jne jne...
Itse en nähnyt kovin suurta ongelmaa sijoittaa n. 1000€:a kunnon ajokamoihin, taikka niiden päivittämiseen lähinnä, kun olin juuri polttanut sen 15k€ uuteen mopoon. Mun mielestä ajovarusteissa säästämisessä säästetään aivan väärässä paikassa. Ja varsinkin se aloittelija, joka tuppaa jostain kumman syystä joutuvan noihin onnettomuuksiin useammin...
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten