Hei.
Onko jollain tietoa, miten paljon 850 ja 900 eroavat toisistaan? Moottoritilavuus on hieman kasvanut, mutta onko juurikaan muuta eroa?
Kysyn siksi, että olen vailla korjauskäsikirjaa 900 TDM:ään, mutta ilmeisesti sellaista ei ole tehtykään. Tai sitten olen etsinyt vääristä paikoista. Olen löytänyt 850:n TDM huoltokirjan, mutta en 900:sta.
Viimeisin 850 on tehty 2001 ja tietämättömyyttäni kyselen, josko kyseisestä opuksesta olisi hyötyä myös -02 muoviosien ym. irroittamiseen.
Olen irroittamassa takaa sivu/yläosan muovihärpäkettä, mutta ei tunnu irtoavan. Jostakin se keskeltä kanittaa, mutta kun en tiedä mistä eikä silmät mahdu/ylety pieneen paikkaan.
Kyseinen härpäke on 3-osainen, mutta ilmeisesti sen saa irti myös yhtenä kappaleena? Tai jollei saa, niin miten sivuosat saa irti keskiosasta?
Jos jollakulla on heittää vinkkiä tai linkkiä, niin tieto otetaan kiitollisuudella vastaan.
Moto Guzzi Norge
"Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
-Tove Jansson
Kokeilepas tästä: TDM-juttuja.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Mulla olisi tarpeettomana TDM 900 vuosimallin 2002 englanninkielinen korjaamokäsikirja valokopioversiona. Carpe TDM nettisivun Guinness noita aikoinaan myi kopiointi- ja postikulujen hintaan.
En tuota enää tarvitse, kun pyörä on vaihtunut. Opus sijaitsee Vantaalla ja pullakahveilla lähtee...
EDIT: kaivoin tuon kaapin pohjilta esille ja katsoin. Jos nyt oikein ymmärsin, niin tarkoitat sitä penkin/tarakan alapuolen muoviosaa. Manuaalin mukaan tuo on yksiosainen eli ensin pitää ottaa pois penkki ja tavarateline. Sitten auki ruuvit molemmin puolin (edessä sivulla ja takana ylhäältäpäin) ja pitäisi lähteä irti.
Ducati Hyperstrada -14
Kiitokset cmas:lle linkistä. Latasin sieltä korjauskäsikirjan pdf-tiedostona. Loistava linkki. Nyt tiedän miksi osa kanittaa keskeltä...
syrja; kiitokset hyvästä tarjouksesta. Onko se manuaali 475 sivuinen? Sen verran näytti olevan sivuja cmas:n linkin kautta saadulla käsikirjalla. Kiinnostaisi kyllä lukea paperiversiota.
Miten opuksen saisi Raumalle, ennen ajokauden alkua?
Moto Guzzi Norge
-Tove Jansson
Jep. Juuri sitä osaa tarkoitin. Olen irroittanut penkin, tarakan ja muoviosasta kaikki kiinnitykset, mutta silti se kanittaa keskeltä.(syrja @ Maalis. 02 2008,17:56) kirjoitti
Cmasin linkin kautta ladatusta korjauskäsikirjasta käy ilmi, että se on vielä kiinni "tail/brake light coupler:sta". Mikäli oikein ymmärsin, niin em. sanahirviö on jonkun valon liitin. Sitä en vielä tiedä, miten se siinä kiinni on. Täytyy huomenna mennä talliin tutkimaan tilannetta uudelleen.
Moto Guzzi Norge
-Tove Jansson
Samaltahan tuo näyttää. En laskenut sivuja, kun tuossa näyttää olevan sivunumerointi kappaleittain.(rauman @ Maalis. 02 2008,22:39) kirjoitti
Voinhan mää sen postiinkin laittaa. Pistä privaattiviestinä yhteystiedot, niin sovitaan tarkemmin.
Ducati Hyperstrada -14
Joo-o. Liitin on takavalon/jarruvalon liitin ja sehän irtosi nyppäämällä, mutta...(rauman @ Maalis. 02 2008,22:43) kirjoitti
Se helv.... muovihärpäke on kiinni yhdellä ruuvilla metalliosassa (ja tietty sellaisessa paikassa jonne ei ole mitään mahdollisuutta päästä. Ei ainakaan näillä kivimiehen työkaluilla, joita omistan ja joilla väkerrän). Metalliosa puolestaan on kiinni neljällä pultilla kiinni rungossa.
Nooh, ei muuta kuin metallipa..a irti rungosta ja sitten sai muovihärpäkkeen pois.
Jostain syystä mieleeni tuli kirja "Zen ja moottoripyörän kunnossapito." Siinähän se hemmo päivittelee laadun katoamista ja itse kun hän oli ammatiltaan (kirjan kirjoittamisen aikaan) teknisen käsikirjan/manuaalin kirjoittaja, niin kyytiä sai huonosti tehdyt käsikirjat.
Sikäli mikäli kun mitään tekniikasta/piirustuksesta ymmärrän, niin sen muoviosan piti manuaalin mukaan lähteä nostamalla pois kunhan oli virtaliittimen irroittanut. Ja sen liittimenkin olisi väkisin tajunnut huomatessaan, kun johto kiristyy.
Tähän asti kaikki siis kuitenkin loppupeleissä kuosissa; Vilkut on irroitettu ja niiden johdot katkaistu ihan vaan sen vuoksi, että niitä saa jatkaa.
Johdot olivat niin hankalassa paikassa liittimineen, että katsoin paremmaksi ja helpommaksi katkaista ne liittimen jälkeen, lisätä pituutta ja pistää uudet liittimet.
Edit: Kirjoitusvirheitä poistettu.
Moto Guzzi Norge
-Tove Jansson
rauman: älä hätäile. Lunta on vielä riittävästi maassa -> ehdit vaikka rälläköidä osat irti rungosta & hitsata takaisin![]()
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
No nyt on wingrack paikoillaan. Vilkut johdot vielä liittää jotenkin kines ja hiukan nippusidettä kehiin ja ávot, eikun baanalle.
Melkein koko päivä siihen meni, mutta sitähän varten vapaapäivät ovat.
Moto Guzzi Norge
-Tove Jansson