Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Vee-nelkku pöläyttää kivasti vaikka koneremontti on ilmeisesti edellisen omistajan toimesta tehty

    Onko hankalaa enemmänkin autojen kanssa pelautuneelle laittaa nuo kannet reilaan vai kannattaako jättää suosiolla ammattilaiselle homma? Vai onko viisaampaa hommata jostain tällaiseen Honda-veteraaniin uusi moottori esim jostain purkaamosta?!

    Kaikenlaiset neuvot otetaan vastaan ihan osaavasta paikastakin lähtien Kainuun seutuvilta. Katsotaan kumpaan päädytään

    Ja siis vf500f -84
    Elämäntapa motoristi.
  2. #2
    Siitähän se on kiinni miten pöläyttelee. Startin jälkeinen savutus on venttiilin ohjaimista, ajon aikana tuleva männänrenkaista. Ja savun pitäis olla sinertävää, musta savu kielii rikkaasta seoksesta. Tarkasta nyt ensin ilman suodatin ja katso mille huohotin putki on viety, jos se on vielä ilmansuodattimen koteloon niin siirrä vaikka puhaltamaan ketjuille. :jpstylnn
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  3. #3
    Ja ei se pyörän kansi juuri autonkaan kantta erikoisempi ole että eiköhän lähes mikä tahansa koneistamo hoida pyöränkannen siinä missä autonkin. Tai jos ite osaat auton kannen korjata niin silloin melko varmasti samoilla peruilla korjaat pyöränkin kannen.

    Ja vaihtomoottoreista sen verran että niistääkään ei koskaan tiedä että mitä ovat syöneet. Voivat olla jopa huonompia kun paikallaan oleva kone.

    Mutta puristuspaine ja ohivuotomittaukset kertoo jo paljon että mitä kautta saattaa öljyä syödä. Jos se nyt sitä sitten syö? Ja mitä tuossa kone remontissa on tehty vai onko siitä tietoa?
  4. #4
    Sinistä savua työntää. Ehkä jonkin verran käynnistäessä ja varsinkin moottorijarrutuksen jälkeen, tai kun ollaan liikennevaloissa tyhjäkäynnillä ja siitä kun lähdetään niin jotain aivan kamalaa

    Entinen omistaja esitteli minulle hakiessa kiertokankia, kampuraa. On laakeroitu ja muutenkin huollettu, paitsi kansille ei ole tehty mitään.

    Öljyä saa lisäillä noin tuhannen kilsan välein tai useamminkin. Ärsyttää sitä olla haukkana vahtaamassa ja ei se savukaan mukavaa ole.

    Missähän nuo puristuspaineet olisi helpoin mitata? Käykö ihan missä vaan korjaamolla vai?
    Elämäntapa motoristi.
  5. #5
    Ostat mittarin, ja lainaat vaikka minulta semmoisen adapterin, joka menee tulpanreikään, kun yleensä mittarien mukana ei tule Hondan pikkutulpanreikään sopivaa kappaletta. Koneen tulee olla kuuma, jolloin näppärät sormet ja/tai pikkuinen paineilmaräikkä helpottavat tulppien irroitusta ennen mittausta. Muut tulpat irti, ja tappokakaisin offille. Katso "compression test" siitä korjaamokirjasta. Mittareita saa alkaen noin 20E, ja niillä voi todeta ainakin sen, onko joku sylinteri ratkaisevasti muita väljempi, tai onko sieltä esim. männärengas poikki.
    Honda VF1000F2 -85
    Honda VF1100S -85
    Aprilia RST Futura -01
  6. #6
    Lainaa (dnapekko @ Maalis. 07 2008,08:56) kirjoitti
    Ostat mittarin, ja lainaat vaikka minulta semmoisen adapterin, joka menee tulpanreikään, kun yleensä mittarien mukana ei tule Hondan pikkutulpanreikään sopivaa kappaletta. Koneen tulee olla kuuma, jolloin näppärät sormet ja/tai pikkuinen paineilmaräikkä helpottavat tulppien irroitusta ennen mittausta. Muut tulpat irti, ja tappokakaisin offille. Katso "compression test" siitä korjaamokirjasta. Mittareita saa alkaen noin 20E, ja niillä voi todeta ainakin sen, onko joku sylinteri ratkaisevasti muita väljempi, tai onko sieltä esim. männärengas poikki.
    Puristuspainemittarilla ei voi todeta missä vika on, sillä se ei kerro minne paineet karkaavat. Mittauksella ei selviä onko kone väljä, männänrenkaat poikki, onko kansi halki, vuotaako kannentiiviste, tai vuotaako venttiilit. Sillä näkee vain puristuspaineiden tason ja paineiden erot eri sylinterien välillä.

    Puristuspainemittausta täydentämään tarvitaan ohivuotomittaus. Sen avulla saa tietää minne paineet katoaa ja se näyttää myös prosentteina ohivuotojen suuruuden.
    Karkeasti: Jos pakoventtiili vuotaa, niin suhinat kuuluu pakoputkesta, jos kannentiiviste on rikki tai kansi on halki, niin syylärissä kuplii, väljä kone tai männänrengas on poikki, niin kampikammiossa suhisee.

    Niin puristuspaine, kuin ohivuotomittauksenkin tulkitsemiseen tarvitaan ammattitaitoa ja kokemusta.

    Ja jos tuota kysyjän vikaa arvailisi... Noilla tiedoilla savutus voisi viitata väljiin venttiilien ohjureihin ja / tai helpoimmassa tapauksessa kovettuneisiin ja vuotaviin venttiilinvarren tiivisteisiin. Ja tämä vika ei näy välttämättä missään mittauksissa.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  7.  
  8. #7
    Puristuspainemittauksellakin voi saada ainakin vähän suuntia kun muistaa öljy kikan eli lirauttaa vähän öljyä mitattavaan sylinteriin ja kattoo että nouseeko paineet. Jos nousee niin tod.näk vuotaa männän ohi paineet eli joko väljä sylinteri tai kuluneet männänrenkaat. Jos ei vaikuta paineisiin öljyn lirautus niin venttiilit tai kannen tiiviste vuotaa. Eli ei kerro tarkasti mutta suuntia.