Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Kuvat näkyi minulla ainakin.
Brutale2.jpg
Brutale.jpg
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Tuli muute mieleen, mistäs toho 910R:ään kannattais ohjausiskaria alkaa etsiskelemään.
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
http://www.emotouk.com/mvagusta/steeringdampers1.htm
Tuolta ainakin löytyy.
Huomattavavasti edullisempi
https://www.designcorse.com/products...ant=6707149121
Netistä löytyy useampikin kauppapaikka. Suomalaisilta sivuilta ei suoraan iskenyt silmään, mutta eiköhän tilaamalla aaa kotimaisiltakin toimijoiltakin.
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Nyt on pyörä ajossa, ja tänään tuli laitettua siihe sit LSL kaatumatapit sekä Matris ohjausiskari.
Ja ei jumalauta tuo moottori, jo näillä pikku lenkeillä. Sitku pääsee sinne +6krpm niin pyörä suorastaan herää eloon ihan eritavalla.
kausi avattu.jpg
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Loistavaa! Miltä muuten vaikutti näin ensituntumalla tuo Matrisin ohjausiskari?
6krpm jälkeen myös äänimaailma alkaa avautumaan erilailla
Oma Brutale odottelee vielä talviunilla, jospa tuossa parin viikon päästä...![]()
Vaikea sanoa, kun tuli niin vähä kilso ilman iskaria... Mutta vakaa se on.
Sitten olis kysymys:
link.jpg
Kun Brutales on tommonen säädettä linkku, niin paljo siitä uskaltaa perää nostaa? Siihe asti että kierteet näkyy vai?
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Tuosta alustan säätämisestä.... En ole nyt parin ajetun tankillisen myötä päässyt oikein sinuksi tuon brutalen kanssa. Tuntuu issekseen ajaessa todellakin "haukkomaan" kurvissa ja ajaminen vähän semmosta mutkittelua. Toki aikaisempi mopo oli busa ja siinä välissä muutaman vuoden tauko mutta..... Kevyen vaimon kun otan takaritsalle niin menee mutkiin ihan toisella tavalla ja jää turha mutkittelu pois. Mitenkäs tuota kannattaisi alkaa säätämään ?
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Ohjekirjassa on alustan perus säädöt kadulle, suosittelen kokeilemaan niit.
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Vaikuttas olevan liian nokallaan. Elikkäs ekana olis hyvä kattoo painumat. Edessä n. 30-40mm ja takana n. 10mm vähemmän. Jos nuo on tontilla tai ero on tuo n. 10mm, ei johdu painumista. Seuraava lääke on sitten nostaa keulaa, eli laskea keulaputkia kolmioiden läpi muutaman milli ja/tai lyhentää takaiskarin pituutta mikäli on säädettävissä.
Superbike #7
Näin mä vähän päättelinkin, mutta kuinkas painumat saan mitattua ? Tähän mennessä ollut aina uusi kikotin alla niin ei ole tarvinnut murheita ottaa. Tämä on kuitenkin jo viisi vuotta vanha ja reilu kymppi ajettu, kaiken lisäksi italian luomus...
Alusta kokonaisuudessaan varmaan aika hyvin säädettävä. Etutolppien päässä ilmeisemmin mahdollisuus jäykentää myös sitä (kierrettävä +/- namiskuukkelit). Takapäätä sen tarkemmin tutkinut paitsi että taitaa olla sachsin takajousi. Etuputkissa myös merkit nostoa/laskua varten.
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Tyhmä kysymys, mutta onko renkaiden ilmanpaineet tsekattu?![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
En tunne tarkasti vuosimallien eroja mutta tuossakin lienee Perän korkeussäätö? Sellai erillinen tanko. Kaikista helpoin on että koitat kaverin kanssa katsoa ne painaumat tontille niinkuin tuolla jo aiemmin ehoteltiin ja jos se ei auta niin tiputa perää vähän alaspäin sillä erillisellä säädöllä.
Toki Bussin jälkeen Brutale on todella kevyt ja helppo kääntymään että voihan se olla että vaatii vähän totuttelua....
<p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
Tottumiskysymyshän se saattaa olla. Tänään pääsin rauhassa itse ajelemaan ja tuntuikin jo paremmalta. Rengaspaineet ovat ok. Takana on "koiranluu" mutta en sen enempää ole tutkinut kuinka tai yleensä onko siinä säätövaraa. Ajellaan nyt hetki vielä ja totutellaan. Muuten kyllä tykkään laitoksesta. Ei tule joka nurkassa samanlaista vastaan. Potkuakin vuosien tauon jälkeen ihan sopivasti. Saishan se toki hyökätä isoilla vaihteilla hieman enemmän mutta ei tuolla liikenteen jalkoihin ole jäänyt.
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Tottumiskysymys taisi olla kurvaileminen. Tänään 300 km ja hyvinhän se meni ainakin melkein loppuun saakka. Alkoi kuulumaan ketjuista rutinaa ja värinää tuli persiiseen penkin kautta. Ei muuta kuin parkkiin ja tsekkaamaan. Kaikki silmämääräisesti ok, mutta kun fillarista otti kiinni niin heilui kuin olisi ollut irti. Laakerihan sieltä korkannur ja hinausautolla matka jatkui kohti tuuamotoria.
Näin tällä kertaa ja pääsihän italian luomuksella peräti 10500 km...
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Joo mullaki keskeyty matka viikko sitten kesken PK:n.
Yksi bensapumpun letkuista kirjaimellisesti räjähtäny tankin sisälle ja ei saanu sen takia nostettua bensanpainetta = ei bensaa koneelle. Taitaa olla Agustan ja vissiin vanhemman Tuononkin yleinen ongelma? Joku kämmänny jossaki ku vääränlaista letkua...
No eipä siinä muuta ku pätkä uutta bensaletkua ja uus bensapumpun tiiviste.
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Minulla seisoo laite edelleen korjaamolla. Pitäs kuulemma laakeria ruveta etsimään.... on hidasta touhua. No, huomenna reissun ja kesäkuun alkupäivinä jos saisi brutuksen takaisin... pitäsköhän ostaa japsipyörä![]()
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Onhan tuosta takalaakerista mainittu täälläkin useasti... Turha siinä on pyörää syyttää jos joku on vetäny ketjut/pultit liian kireelle tai työntäny paskaa sinne painepesurilla.
p.s. veitkö tuusmotor vai?
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Juu, Tuusmotorissahan se seisoo. Jos ensi viikolla saisivat laakerin niin pääsisi ajelemaan kesäkuun alussa uudella innolla...
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Itse suosin MJL:ää, osaava ukko. Kuullu sen verra huonoa palautetta tuusmotorista.
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Onkos täällä kellään tuota Brutale Dragster RR versiota? Jostain syystä polttelis tommonen laitos. Missään ei taida päästä koeajamaan täällä kotomaassa?
Superbike #7
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Sä et vaan pyytäny nätisti.
MP messuilla oli MP-Racingin osastolla punainen RR ja musta "perus" Dragter.
Koe-istuin ne molemmat Dragsterit useaan kertaan kun vierekkäin olivat.
Kovin komia laite ja hiukan polttelis keventää lompakkoa vaan aika kompakti ajoasento ja ei juuri liikkumavaraa.
196cm kuskille ei oikeen tuntunut sopivan.
Dragster RR hinnalla saisi KTM SuperDuke R 1299 ja vaikka on painavampi tuo Kotari niin potkua on myös kivasti ja todella mukava ajoasento ja paino ei juuri tunnu ajaessa.
Tosin Dragsterillä en ole ajanut metriäkään, niin eron voisi ehkä huomata, jos molempia pelejä saisi kokeilla peräkkäin.
Viimeksi muokannut: Wiwwee; 21.05.2016 klo 22:40.
Aina mutkia matkassa.