Sivu: 8 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678
Tulokset 211:stä 221:een 221:sta
  1. #211
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Ei se ainakaa näyttäny kauheesti pienemmältä ku tuo 910... Ja siinä itselle aivan sopivat ergonomiat vaikka mittaa 192cm kanssa.
    toi Dragsterin penkki on vaan kovin erinlainen kuin muissa fillareissa.
    Juuri sen penkin- ja peräntakia se näyttää niin pornolta.
    Lyhyemmän matkan kruisailuissa tuskin haittais.
    Itse teen mopolla myös ulkomaanreissuja ihan vaan huvikseni niin montaa päivää putkeen en tossa penkissä viihtyis.

    Tosin jos on 22kiloeuroa heitää pyörään, niin ehkä voi ostaa toisen fillarin myös sopiviin tarkoitusperiin.
    Oma budjetti ei riitä tällähetkellä moiseen
    Aina mutkia matkassa.
  2. #212
    Lainaa Wiwwee kirjoitti Katso viesti
    toi Dragsterin penkki on vaan kovin erinlainen kuin muissa fillareissa.
    Juuri sen penkin- ja peräntakia se näyttää niin pornolta.
    Lyhyemmän matkan kruisailuissa tuskin haittais.
    Itse teen mopolla myös ulkomaanreissuja ihan vaan huvikseni niin montaa päivää putkeen en tossa penkissä viihtyis.

    Tosin jos on 22kiloeuroa heitää pyörään, niin ehkä voi ostaa toisen fillarin myös sopiviin tarkoitusperiin.
    Oma budjetti ei riitä tällähetkellä moiseen
    Listahinta näyttäs olevan alle 17500€. Mistä sä ton 22k€ pierasit?

    Edit. Oho, katoin verotonta hintaa...22k€ näyttää olevan veroineen..douh...
  3. #213
    Nyt o Rutale taas liikenteessä.

    + keulahuolto ja isohuolto tehtynä.

    Isot kehut MJL:lle
    Yamaha YZF-R6R
    ex. MV Agusta Brutale 910R
    ex. Yamaha MT-07
    ex. Suzuki DRZ 400sm
  4. #214
    Missäs kohtaa noi Marzocchi pohjaa? Menee liukupinnalla iha pohjaan asti?
    Yamaha YZF-R6R
    ex. MV Agusta Brutale 910R
    ex. Yamaha MT-07
    ex. Suzuki DRZ 400sm
  5. #215
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Missäs kohtaa noi Marzocchi pohjaa? Menee liukupinnalla iha pohjaan asti?
    Eli ei jää yhtään liukuputkee näkyviin? Käytännössä varmaan tuollaisessa tapauksessa pohjaa kun liukuputkea on n. 1mm näkyvissä.
  6. #216
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Eli ei jää yhtään liukuputkee näkyviin? Käytännössä varmaan tuollaisessa tapauksessa pohjaa kun liukuputkea on n. 1mm näkyvissä.
    Eli hyvin on vielä varaa, vedin "endot" ja jäi 4-5mm liukuputkea jäljelle.

    Painaumat mitkä itse mittasin tossa:

    Staattinen: 18mm
    Kuski päällä: 30mm (tämä tosin ilma ajokamoja)

    Yhe clickin laitoin compia lisää, säätää sit motoparkis enemmän (jonku enemmän osaavan/ymmärtävän kanssa). Ainaki tuntuu tällä hetkellä hyvältä, eikä sukeltele, yli/aliohjaa.
    Yamaha YZF-R6R
    ex. MV Agusta Brutale 910R
    ex. Yamaha MT-07
    ex. Suzuki DRZ 400sm
  7. #217
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Eli hyvin on vielä varaa, vedin "endot" ja jäi 4-5mm liukuputkea jäljelle.

    Painaumat mitkä itse mittasin tossa:

    Staattinen: 18mm
    Kuski päällä: 30mm (tämä tosin ilma ajokamoja)

    Yhe clickin laitoin compia lisää, säätää sit motoparkis enemmän (jonku enemmän osaavan/ymmärtävän kanssa). Ainaki tuntuu tällä hetkellä hyvältä, eikä sukeltele, yli/aliohjaa.
    Eiku siis kysyin sulta, että eikö jääny liukuputkee näkyviin? Jos jäi tuo 4-5mm niin on joko pohjannut tai ainakin ollut hydraulistopparin alueella. Vakiokeulahan ei varsinaisesti pohjaa mekaanisesti kovinkaan helposti, koska siellä on tuo hydraulistoppari loppujouston alueella. Tyypillisesti ehkä joku 10-25mm on se alue jouston lopussa, jolla hydraulistoppari rajottaa keulan painumista.

    Onko sulla tuo sama painauma sekä keulassa, että perässä? Jos on varaa niin voisit keulasta ottaa 5 kierrosta esijännitystä pois, jolloin painuma olisi edessä 35mm ja siten paremmin tasapainossa perän kanssa. Takana tuo n. 30mm on ihan hyvä.
  8. #218
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Eiku siis kysyin sulta, että eikö jääny liukuputkee näkyviin? Jos jäi tuo 4-5mm niin on joko pohjannut tai ainakin ollut hydraulistopparin alueella. Vakiokeulahan ei varsinaisesti pohjaa mekaanisesti kovinkaan helposti, koska siellä on tuo hydraulistoppari loppujouston alueella. Tyypillisesti ehkä joku 10-25mm on se alue jouston lopussa, jolla hydraulistoppari rajottaa keulan painumista.

    Onko sulla tuo sama painauma sekä keulassa, että perässä? Jos on varaa niin voisit keulasta ottaa 5 kierrosta esijännitystä pois, jolloin painuma olisi edessä 35mm ja siten paremmin tasapainossa perän kanssa. Takana tuo n. 30mm on ihan hyvä.
    Takana oli n. 25mm, vaikeempi mitata näin yksikseen.

    Ja tosiaan juu vähä vauhdikkaammassa ajossa (kadulla) jääny liukuputkea näkyviin 30-40mm...
    Yamaha YZF-R6R
    ex. MV Agusta Brutale 910R
    ex. Yamaha MT-07
    ex. Suzuki DRZ 400sm
  9. #219
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Takana oli n. 25mm, vaikeempi mitata näin yksikseen.

    Ja tosiaan juu vähä vauhdikkaammassa ajossa (kadulla) jääny liukuputkea näkyviin 30-40mm...
    Ok, painumat siis suhteessa toisiinsa ihan ok, tosin mun makuun sais olla viitisen milliä molemmissa päissä enempi, mutta nuo nyt on lähinnä makuasioita.
  10. #220
    Pitkästä aikaa muutama havainto Rutaleista (ja Agustoista ylipäätään).

    Jos satut omistamaan vanhakopan, ihan sama onko F4 vai B4 niin tarkasta onko jakoketjun kiristäjän runko hopean värinen.
    Jos on nakkaa se paska-aholle ja pane musta kiristäjä, osanumero 8000A5206, tilalle.
    F4sta, varsinkin tonnisista, tahtoo murtua vanhan kiristäjän rungon alumiini plungerin hammastukseen vastaavan kynnen akselin ympäriltä. Uudemmassa kiristäjässä on huomattavasti enemmän ainetta akselin reiän ympärillä.

    Brutalessa on vähän miedommat nokat joten kiristäjän runko ei niinkään murru, mutta olen nähnyt jo kaksi seiskapuokkia joista kynsi yrittää kääntyä suuntaan johon sen ei ole tarkoitus liikkua ja se halvaantuu jumiin.
    Ts. mosa ei räjähdä samantien, mutta kiristäjän asema ei muutu ja ketjun viruessa siihen tulee väljää ja ääni pahenee - jos joku kivikorva ajaa sitkeästi voi se kai lopulta hyppiä ylikin.


    Toinen juttu koskee SPU yksikköä, eli lootaa joka jakaa käyttösähköä valoille, flektille yms. samassa kotelossa on sulakkeet.
    Jos se on alkuperäinen (sininen tausta) usko suosiolla ja vaihda se upgreidattuun osaan.
    Se särkyy 2003 - 2008 väliltä lopulta varmaan kaikista. (Oireina sähköjen sekoilu, esimerkiksi valot palavat ja flekti pyörii vaikka avaimet pois lukosta, vilkut toimivat miten sattuu yms. Kuten normo sähköissä olisi releiden päävirtakärjet hitsanneet kiinni, paitsi tuossa lootassa ei ole vaihdettavia releitä.)

    Korvaavia lootia (joka ei ole kai särkynyt keneltäkään) on kaksi erilaista.

    8A00A9615 pyöriin joissa VIN päättyy yhtäsuureen tai pienempään numeroon kuin: 004321 (EU) tai 100421 (US)
    8A00A9300 pyöriin joissa VIN päättyy yhtäsuuren tai suurempaan numeroon kuin: 004322 (EU) tai 100422 (US).

    Panin Amerniikan sarjanumerot myös, joskaan en tiedä onko Pölhölän tuonteja montaakaan maassa, kaverini Rutale poissulkien, josta loota alkoi kiukuta myös.

    Omani posahti Trondheimissä, joten jos mopolla käy kotinurkkien nakkikiskaa kauempana kannattaa pömpeli vaihtaa suosiolla ennakkohuoltona.
    Viimeksi muokannut: Teuwo; 01.08.2017 klo 19:41.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  11.  
  12. #221
    Lainaa Teuwo kirjoitti Katso viesti
    Se on oikein!

    Sitä takavannetta kannattaa nitkutella vähän aina kun pyörä on takapukin varassa, siitä kun muodostuu tapa niin harvenevat takapyörän laakerit eivät varmasti jää huomaamatta ajoissa.

    Etulampun lasia kannattaa myös koetella toisinaan, että lonksaako se.
    Jos lonksaa niin vetää sen irti kokonaan ja liimaa vaikka saniteettisilikonilla takaisin umpioon - jonka jälkeen se kestää suunnilleen kunnes maan aurinko sammuu.

    Samaten kannattaa erittäin voimakkaasti harkita laittavansa kaatumatatit siihen sylinterikansi - runko kiinnityspultin paikkaan. (As in itse en ajaisi Rutaleella lainkaan ilman näitä.)
    Pyörän ei tarvitse kemahtaa paljoakaan nurin jotta se holkki johon runkoputket yhtyvät kuluu basaksi, joka tarkoittaa rungon uusimista, jokahan maksaa tonneja. Tatteja saa Agustalta ja jälkimarkkinakamana, ei maksa paljoa - ellei halua hienoja - ja hyöty on merkittävä jos kellahtaa.

    Samaten kampikammion päihin kannaattaa laittaa jonkinlaiset kaatumasuojat.
    Pääöljykanavan pää on lähellä ja lohkot pitää vaihtaa parina jos vain alempikin paskoittuu = kallis ja iso työ.

    Se laittaako tatteja akseleihin on jossain määrin omasta innosta kiinni.
    Sprocket carrierin puoleinen mutteri laahaa suht. helposti ja jos jenka akselin päästä menee pilalle, tarkoittaa se akselin uusimista ennemmin tai myöhemmin - joka ei ole ihan halpa.
    Kiitokset vinkistä! Piiitkästä aikaa palstaa katselin ja zekkasin neuvon. Lampun lasi oli miltei irti. Laitoin sikaflexiä ja nippusiteillä puristuksiin
    Brutale 910R * * * *"Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee"
Sivu: 8 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678