Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 221:sta
  1. #31
    Noinkohan perkule meni ja vaihtu mopo toiseen kertaan tälle kesälle? Meinaan ihan bränikkä, justiin sisään ajettu Triumph Tiger Sport olisi lähtökuopissa ja jos se säntää tästä laitumelle niin tilalle tulee vm. 2010 Brutale 1078 RR...

    V*ttu mikä harrastus, kertakaikkiaan mittään järkee missään...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  2. #32
    Lainaa Yamaha1 kirjoitti Katso viesti
    Noinkohan perkule meni ja vaihtu mopo toiseen kertaan tälle kesälle? Meinaan ihan bränikkä, justiin sisään ajettu Triumph Tiger Sport olisi lähtökuopissa ja jos se säntää tästä laitumelle niin tilalle tulee vm. 2010 Brutale 1078 RR...

    V*ttu mikä harrastus, kertakaikkiaan mittään järkee missään...
    Mitäs et hakenu sitä Bemun variksen väristä K 1300 R:ää sillon pois .
    Oisit pajalla asentaa Akran Full Racingiä, PC:tä, kahvoja ja pajaseppä raksis rajottimia roskikseen
    siinä penkitysten ohella.

    Ei tarttis mitään tollasia..... höpötyksiä
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  3. #33
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Mitäs et hakenu sitä Bemun variksen väristä K 1300 R:ää sillon pois .
    Oisit pajalla asentaa Akran Full Racingiä, PC:tä, kahvoja ja pajaseppä raksis rajottimia roskikseen
    siinä penkitysten ohella.

    Ei tarttis mitään tollasia..... höpötyksiä
    Joo, nii, justiinsa ja jepulis... Eikai täsä auta ny ko höpöttää menemään ku siltä tuntuu. Tosi ajankohtanen "päivitys", sillä mitä mää ny ennakolta voisin kuvitella ni toi on justiinsa sellanen syyskelien verraari?
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  4. #34
    Se on se sun ego joka pakottaa vaihtamaan pyörää.:rolleyes:
    we cannot tolerate zero tolerance!
  5. #35
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Se on se sun ego joka pakottaa vaihtamaan pyörää.:rolleyes:
    Aamen!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  6. #36
    Vaan jos totta puhutaan niin... Ehkäpä mää menin nyt tässä hevosvoimapulujailussa pikkasen liian solidaariseksi tuon Trumpan kanssa. Aikoinaan kun alottelin harrasteen kevarihölmöilyjen jälkeen niin se kävi Yammun FZS tonnisella, ja sen "lussumpaa" en sitte omistanutkaan 10 vuoteen ennen ku nyt. Ehkä sitä on jotenki vaan tottunu siihen, että kun kahvaa kääntää niin kasvaa muukin kuin meteli? Vaikkapa sitte ne sarvet päähän tai jotain muuta hemmetin lapsellista.

    No, summa summaarum... vannomatta paras ihan KAIKEN suhteen, näemmä!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  7. #37
    Lainaa Yamaha1 kirjoitti Katso viesti
    V*ttu mikä harrastus, kertakaikkiaan mittään järkee missään...
    Rutaleen ostamisessa sitä nimenomaan vasta onkin järkeä!
    (No itseasiassa minkä vaan Agustan)

    Mainittakoon että riittävällä propagandalla sain jopa toveri HD miehen näkemään valon ja tällä on V-Rodin lisäksi Brutale.
    On kuulemma kesän rillaillujen jälkeen edelleen oikein tyytyväinen.

    Olen kyllä yrittänyt aktiivisesti olla näkemättä, saati ajamatta, Rivalella ettei mieleen tule mitään harhaisia ajatuksia...

    Extrabonarina - jos tykkää ruuvailusta - saa talvella lisäiloa kun katselee tallilla huomattavan määrän ajatusta sisältäviä tapoja joilla MV on toteuttanut useammankin jutun.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  8. #38
    Jeps, kaupat tuli tehtyä ja huomenna haetaan Brutaali uuteen kotiin. Aika jännä fiilis, meinaan ainaki specsien & nettisurffailujen jälkeen olen kohtuu vakuuttunut et lelu lienee nimensä veroinen !!!

    Jos jollain on heittää omakohtaisia käyttökokemuksia niin olisihan niitä mukava lueskella!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  9. #39
    No se on aito fighteri, eikä mikään lussunaku.
    Niin hyvässä kuin pahassa.

    1078 on 1090iä häijympi, joka on minusta ihan hyväkin asia - jos tykkää esim. 500cc 2t crossilla ajamisesta niin ihan varmasti tuostakin.

    Bensatankista kannattaa vaihtaa muoviset bensalinjojen pikaliittimet metallisiin viimeistään kun vaihtaa bensansuodattimen ja joutuu ottamaan tankin veks.
    Samaten bensalinjojen vaihtoaikataulua kannattaa noudattaa ja säilyttää pyörä talven yli tankki täynnä.

    Korjaamomanuaali(t) löytyvät Dons "Donsy" Nelin saitilta.

    Noudattaa huolto-ohjelmaa säntillisesti ja eikun kovaa ajoa - joku saksan petteri on sahannut +120tkm rutaleella ja Kanadassaki on muistaakseni jo viime keväänä +90tkm rullattu.

    Etulampun lasia kannattaa nitkuttaa toisinaan ja jos se alkaa osoittaa löystymisen oireita avaa umpion ja liimaa sen vaikka saniteettisilikonilla takaisin niin johan pysyy aikain loppuun. Ei välttämättä ole enää validi ongelma 2010 mallissa.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  10. #40
    KIITOS VINKEISTÄ!!!

    Nonni... Ny olis 450km puhdasta nautintoo takana tälle päivälle. Ensin naatiskeltiin vähän letkeemmästä kyydistä Trumpalla mennessä, ja toinen puolisko jännättiin Brutalen sarvissa takaisin päin. On kyllä hippasen pirteen olonen laite! Tässä pitää ihan oikeesti nyt pitää pää kylymänä ja opetella rauhassa, ei yhtään kiinnostais tässä iässä vielä alkaa horsman lannotteeksi...

    Virkistävää, eikä ajo asentokaan ollu ollenkaan niin haitarista mitä pelkäsin. Kyllä tuosta hyvä tulee, pientä laittoa siellä täällä tietty.

    Tuossapa vielä kuvatus perheen lelujen juottosessiosta matkan varrelta!

    [IMG][/IMG]
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  11. #41
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Montas konia tuossa Brutalessa potkii takasella parhaimmillaan?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  12. #42
    Abouttia 133hv takaselta? Hyvännäköinen pyörä on ja ajoasento näyttää näin kuvien perusteella lepposelta.
    Rsv1000r factory
  13. #43
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Montas konia tuossa Brutalessa potkii takasella parhaimmillaan?
    Juu, en osaa sanoa takaselta. Mutta 154hv / 117nm pitäisi kiukaalla lymytä. Ehkä se on toi koneen luonne? Meinaan 6000 kiekan jälkeen todella MENNÄÄN, tulee jotenki vanhat kevariajat (2t Apriliat ym.) mieleen tehopiikkeineen.
    Viimeksi muokannut: Yamaha1; 04.10.2013 klo 02:19.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  14. #44
    Onnittelut hyvästä valinnasta. En usko että tarvitsee tulla katumapäälle. Agustat ovat laitteita joista edelleen löytyy ihan omaa särmää.
  15. #45
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Yamaha1 kirjoitti Katso viesti
    Juu, en osaa sanoa takaselta. Mutta 154hv / 117nm pitäisi kiukaalla lymytä. Ehkä se on toi koneen luonne? Meinaan 6000 kiekan jälkeen todella MENNÄÄN, tulee jotenki vanhat kevariajat (2t Apriliat ym.) mieleen tehopiikkeineen.
    Hui!
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  16. #46
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Hui!
    Hehheh, no juuri näin. Sitä on tullu ajeltua sellasilla "möhköfanteilla" monta vuotta, että tällanen tehon ja ketteryyden yhdistelmä tuntuu aivan hemmetin oudolle. Vaan tietäähän sen, kilometrejä vain alle niin kyllä se siittä alkaa käteen sopimaan. Onneksi tässä on vielä kesää jälellä komiasti!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  17. #47
    Ai niin ja se on tärkeää että kun kiristää ketjuja tms. syystä avaa takahaarukasta ne takanapaa kiinni pitävät pinch boltit niin ne on laitettava momenttiavaimella kiinni.

    Kaveri liimasi omaan F4 ihan dymoteipin haarukkaan jossa on oikea momentti.

    Varsinkin vanhakopassa liialla kiristämisellä navan laakeripesän ja takapyöränlaakerit saa ahdistuksen puolelle, joka tuhoaa laakerit (ei ihan mahdottoman kallis) nopeaan ja jos asialle ei tee mitään myös navan. (On kallis).

    1078 tuli 2008 joten uudempi tuhdimpi napa jossa on isommat laakerit taitaa olla vain 2010 tulleessa 1090. (Tosin ei sitäkään saa kiristää liikaa).
    Vanha ja uusi napa käy ristiin kyllä haarukan aukkoon, mutta uuteen napaan tarttee myös uuden akselin kun se on paksumpi kuin vanha.

    Koska ketjut kiristyvät epäkeskolla joka vaikuttaa peränkorkeuteen kannattaa korko mitata ennen säätöä ja kääntää sen takaisin oikeaan siitä takaripustuksessa olevasta vanttiruuvin näköisestä "ride height adjusterista".

    Mutta siis kunhan laakereihin ei tunge kuraa painepesurilla, pultteja ei raasta liian tiukkaan ja edes välillä vähän kokeilee lonksaako takapyörä niin kyllä sillä vanhemmallakin navalla sahaa suunnilleen kunnes maan aurinko sammuu.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  18. #48
    ^ Hiukan loistavia vinkkejä sulla. Nimittäin juur tossa eilen kattelin tuon etuvalon lasin, ja sehän oli lähes irti. Senku siis nappas kiinni ja hellästi vetasi niin jäi käteen koko hässäkkä?!? Noo... merellä on oppinu, että Sikafleksillä ne laivatki seilaa. Joten tursotin ko. ainetta sopivasti sinne rakoseen ja löin lasin paikoilleen. Nyt pysyy! Kai ne polttimot muuten vaihdetaan sinne normaalisti takakautta?!?

    Ketjuja kattelin kans juuri sillä silmällä, että vois kiristellä piakkoin. Pitääki sit googletella se epäkeskon pulttien momentti huolella jottei tule tehtyä hallaa. Et sää satu tietään sitä heittämällä?
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  19. #49
    Lainaa Yamaha1 kirjoitti Katso viesti
    Noinkohan perkule meni ja vaihtu mopo toiseen kertaan tälle kesälle? Meinaan ihan bränikkä, justiin sisään ajettu Triumph Tiger Sport olisi lähtökuopissa ja jos se säntää tästä laitumelle niin tilalle tulee vm. 2010 Brutale 1078 RR...

    V*ttu mikä harrastus, kertakaikkiaan mittään järkee missään...
    Multi kuskina ihmettelinkin tiikerin valintaa Multin jälkeen. Itse kävin tiikerin keväällä kokeilemassa ja ei napannut erityisemmin. Mv Agusta kuulostaa hyvältä. Hieno laite, jolla on sielu. Tosin desmo soundi puuttuu. Onnittelut. Jäämme odottamaan persoonallisia modeja
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  20. #50
    Lainaa Motohtori kirjoitti Katso viesti
    Multi kuskina ihmettelinkin tiikerin valintaa Multin jälkeen. Itse kävin tiikerin keväällä kokeilemassa ja ei napannut erityisemmin. Mv Agusta kuulostaa hyvältä. Hieno laite, jolla on sielu. Tosin desmo soundi puuttuu. Onnittelut. Jäämme odottamaan persoonallisia modeja
    Juu, Trumppa oli ehkä liian hyvä? En mä siitä mitään muuta moitittavaa keksi millään, joku saa siittä täydellisen laitteen itelleen kyllä & valmiiksi pakolliset modit tehty jne.

    Mä en tän Agustan kanssa oikeen tiedä, on meinaan NIIN KARKKI jo tehtaalta et ei mittään rajaa. Äänet on mureet ihan tolla vakioputkistollakin, koneen käynti on raakaa ja luonnikasta. Lisäksi toi vakioputkisto on omaan silmään vieläpä tosi hyvän näkönenkin. Pyörä on kuitenkin aika pieni, ja siinä on paljon mustaa... Joten siinä olis jottain modaamisen aihetta kenties. Eli lisää valkoista / punaista sinne tänne? Väri kun antaa kokoa, musta vie sitä pois.

    Osien puolesta tuohon ei paljoa modattavaa jää, kun kaikki on mitä kuvitella saattaa ja paljon sellaistakin mitä en ees tienny, että vois pieni idiootti halajaa.

    Onkos kellään muuten tietoa miten paljo toi ilmeisen kevyt = mopo akku kestää sähkövempeleitä? Kahvalämppärit sinne meni jo, mut vielä tekis mieli laitella sähköt gepsille ja ehkäpä jopa töpseliä lämpöliiville jonnekkin? Arveluttaa vaan toi virtapuolen keveys? Tunnustan HETI samalla, etten tajua sähköistä juuri mitään, joten koko kysymys voi aivan selkeesti olla naurettavakin... Mut eiköhän tämä foorumi ole juur tätä varten, eli kysytään tyhmiä ja annetaan ihmisten vastata jotka asioista jotain tietää.
    Viimeksi muokannut: Yamaha1; 05.10.2013 klo 01:33.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  21. #51
    Lämppärit vie yleensä tod vähän virtaa. Tuskin tulee virrasta puutetta.
    we cannot tolerate zero tolerance!
  22. #52
    Yahama1, taisit ostaa Tuusmotorista?
    Kuulemma oli säädetty takapäätä alemmas, mistä ei testiajon yhteydessä ollut mitään puhetta. Keinui perä vähämmitensattuu ja kynti vähän syvällä kevyelläkin kuskilla. Eturengaskin meinasi jatkuvasti irrota asfvaltista
    Kaasuvaijerit rasvaisin
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  23. #53
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Yahama1, taisit ostaa Tuusmotorista?
    Kuulemma oli säädetty takapäätä alemmas, mistä ei testiajon yhteydessä ollut mitään puhetta. Keinui perä vähämmitensattuu ja kynti vähän syvällä kevyelläkin kuskilla. Eturengaskin meinasi jatkuvasti irrota asfvaltista
    Kaasuvaijerit rasvaisin
    Juu, sieltä haettiin pois pölyyntymästä. Takapää oli tosiaan säädetty aivan ala-asentoonsa, myyjä tästä asiasta mainitsikin kun käytiin läpitte mitä kaikkea tossa on mahdollista säätää. Aivan samat tuntumat oli itelläkin tuosta takapäästä ku sulla, joten tässä on ruuvattu sitä vähän kerrallaan ylöspäin ja tunnusteltu mitä vaikuttaa. Lisäksi perän säädöt oli tosi löysällä ja keulan vastaavasti todella kovalla, joten palauttelin kaikki asetukset takaisin manuskan mukaisiin lähtöarvoihin & perän preloadia kiristin hiukan = nyt tuntuu kaikin puolin PALJON paremmalta. Kunhan keli kuivuu ni pitää käydä vetaseen tossa mutkapätkää hiukan reippaammin ja kattoa josko se perä on lopettanu vässyköimisensä & keula käsille hakkaamisensa?

    Kaasuvaijeri, todellakin... palauttaa hiukan nahkeesti > asiaan pitää paneutua jahka kerkee & malttaa!

    Ainoo mihin ei ole lääkkeitä, on toi etusen irtoominen tiestä pienimmästäkin innostuksen puuskasta. Näemmä vie hetken aikaa, että laitetta edes uskaltaa kierrättää yli 7000rpm:n 3-4 ensimmäisellä vaihteella. Meno on niin julumettua tuon rajan takana, että sen oikeen tuntee kuinka taidot / järki ja kaikki muut elämässä kiinni pitävät elementit tippuu kyydistä.

    Olen tässä pikkuhiljaa modaillu pyörästä sellasta "jokapäivän kulkinetta" jollasena sen mun käytössä pitää olla. Eli kahvalämppäriä on asenneltu, sähkön ulosottoja, GPS löysi tilaa pienen pleksin takaa, rekisterikilven kulmaa on muutettu niin, että kura löytää tiensä muuallekkin kuin kuskin selkämykseen jne. Vielä riittää pähkäiltävää, sillä jonkulaista kuljetuskapasiteettia tuohon pitää saada...
    Google ei tunne oikeen muuta kuin tuon Ventura systeemin tähän malliin, eikä oikeen istu silmään. Menee siis omatekeleeksi, jostain suht lähelle olevansa tuotteesta. Orgista löysin tällaisen: http://www.rmheino.fi/product_info2.php?products_id=805 Ehkäpä tuosta saadaan jotain käyttökeleposta aikaan tallin hämärässä?

    Tarkotuksena on siis tehdä sellasia pieniä mutta tarkotuksen mukaisia modeja aivan rauhassa. Juuri tossa eilen naureskeltiin vaimon kanssa sitä, kuinka täysin vaikkapa märällä ajaminen jätetään prätkien suunnittelussa huomiotta. Ei vaatisi paljoa, eikä vaatisi edes pyörän ulkonäön pilaamista sen kummemmin ku sais jo paljon aikaan. Jos muutama yleisesti pyörämerkistä riippumaton pointti mainitaan tähän liittyen:

    - Huggeri mukailee liiankin nuolemalla takarenkaan muotoja > ei käytännössä mitään hyötyä
    - Takahammasrattaan ketjusuoja 2-3 cm liian lyhyt, ketjurasvat aina takakatteessa tai parhaassa tapauksessa kuskin selässä
    - Etulokasuoja loppuu pamppujen kohdalle, jolloin saattaa käydä vaikkapa kuten vaimon SMT:n kanssa, että heittää kaiken ravan etukatteen aukoista suoraan kuskin naamalle? Hieno fiilis...
    - Täysin olematon jäähdyttimien suojaus eturenkaalta lentävän paskan suhteen
    - Iskareiden suojaus ravalta, kiven iskemiltä ym. (sekä edessä, että takana)

    Toinen universaali puute on aina tuo kuljetuskapasiteetti. Eli vaikka takapenkille mahtuisi 100L kassi, niin mitään kiinnityspisteitä ei ole... Nekään ei paljoa vaatisi, siroja pieniä koloja / ripoja sinne tänne peräosaston alle / sivuille tms. Mutta EI! Ilmeisesti koko harrastus on tehtailla mietitty näin: "Ajokeli on = kuiva, aurinkoinen, tuuleton ilma & reissut tehdään sitten aina autolla" muottiin
    Viimeksi muokannut: Yamaha1; 10.10.2013 klo 12:04.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  24. #54
    Lämppärit vie 30-40W täysillä, navi ehkä 5-10W, lämpöliivi 50W. Laturi antaa nykypyörissä yleensä noin 500W, joten sähköä riittää kunhan kone on käynnissä.
    Parkissa ei akkua kannata kuormittaa tarpeettomasti, etenkin vanhemmalla akulla voi puhti loppua yllättävän pian.
    SF 1098S
    MTS 1200S
    1190R
  25. #55
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Lämppärit vie 30-40W täysillä, navi ehkä 5-10W, lämpöliivi 50W. Laturi antaa nykypyörissä yleensä noin 500W, joten sähköä riittää kunhan kone on käynnissä.
    Parkissa ei akkua kannata kuormittaa tarpeettomasti, etenkin vanhemmalla akulla voi puhti loppua yllättävän pian.
    KIITOS! Tähän lopputulemaan mäkin päädyin... Akku tossa on todella olematon, joten pitää tosiaan muistaa aina kytkee kaikki pois kun kiuas on hiljaa.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  26. #56
    Lainaa Yamaha1 kirjoitti Katso viesti

    Tarkotuksena on siis tehdä sellasia pieniä mutta tarkotuksen mukaisia modeja aivan rauhassa. Juuri tossa eilen naureskeltiin vaimon kanssa sitä, kuinka täysin vaikkapa märällä ajaminen jätetään prätkien suunnittelussa huomiotta. Ei vaatisi paljoa, eikä vaatisi edes pyörän ulkonäön pilaamista sen kummemmin ku sais jo paljon aikaan. Jos muutama yleisesti pyörämerkistä riippumaton pointti mainitaan tähän liittyen:

    - Huggeri mukailee liiankin nuolemalla takarenkaan muotoja > ei käytännössä mitään hyötyä
    - Takahammasrattaan ketjusuoja 2-3 cm liian lyhyt, ketjurasvat aina takakatteessa tai parhaassa tapauksessa kuskin selässä
    - Etulokasuoja loppuu pamppujen kohdalle, jolloin saattaa käydä vaikkapa kuten vaimon SMT:n kanssa, että heittää kaiken ravan etukatteen aukoista suoraan kuskin naamalle? Hieno fiilis...
    - Täysin olematon jäähdyttimien suojaus eturenkaalta lentävän paskan suhteen
    - Iskareiden suojaus ravalta, kiven iskemiltä ym. (sekä edessä, että takana)

    Toinen universaali puute on aina tuo kuljetuskapasiteetti. Eli vaikka takapenkille mahtuisi 100L kassi, niin mitään kiinnityspisteitä ei ole... Nekään ei paljoa vaatisi, siroja pieniä koloja / ripoja sinne tänne peräosaston alle / sivuille tms. Mutta EI! Ilmeisesti koko harrastus on tehtailla mietitty näin: "Ajokeli on = kuiva, aurinkoinen, tuuleton ilma & reissut tehdään sitten aina autolla" muottiin
    Matkaenskoissa asiat on huomattavasti paremmin, esim. uusi 1190 Adve ja vesigessu.

    Katulaitteita ei tosiaan ole suunniteltu käyttöä varten. Esim. takakate on muotoiltu siten että siihen varmasti tulee jäljet jos jotakin sitoo satulalle. Meikäläisillä teillä on irtokiviä, hiekkaa ja välillä joutuu myös soralle, joten etupyörän nostamat kivet osuvat suoraan jäähdyttimeen tai vielä pahempaa, öljynlauhduttimeen. Eikä tosiaan ole tilaa edes ketjurasvapurkille.

    Ohjaamo on valmiiksi tupattu niin täyteen ettei optimipaikalle (mittareiden yläpuolelle) saa navia kovin helposti aseteltua (no ehkä jonkin pienen muttei viisituumaista).
    SF 1098S
    MTS 1200S
    1190R
  27. #57
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Matkaenskoissa asiat on huomattavasti paremmin, esim. uusi 1190 Adve ja vesigessu.

    Katulaitteita ei tosiaan ole suunniteltu käyttöä varten. Esim. takakate on muotoiltu siten että siihen varmasti tulee jäljet jos jotakin sitoo satulalle. Meikäläisillä teillä on irtokiviä, hiekkaa ja välillä joutuu myös soralle, joten etupyörän nostamat kivet osuvat suoraan jäähdyttimeen tai vielä pahempaa, öljynlauhduttimeen. Eikä tosiaan ole tilaa edes ketjurasvapurkille.

    Ohjaamo on valmiiksi tupattu niin täyteen ettei optimipaikalle (mittareiden yläpuolelle) saa navia kovin helposti aseteltua (no ehkä jonkin pienen muttei viisituumaista).
    Juu, toisissa matkaenskoissa on varmaan huomioitu, toisissa ei. Omalla kokemuksella voin sanoa, että vaikkapa Multistradassa ainoa positiivinen asia tässä mielessä oli se erillinen takaloksu siellä renkaan takana. Muuten ko. malli oli täysin "aurinkoisille keleille". Vaimon KTM SMT aivan samaa luokkaa, pois luettuna tietty, että siihen ei Multimaista kuraloksua saa mistään ellei itse tee... Eli kaikki pienet parannukset tässä mielessä on monesti itse väsättävä. OK, onhan moinen väsääminen mielekästä puuhaa & iso osa harrastusta, eli en mä sillä avaudu. Kuhan naureskelen miten vitriinissä seisotettavaa kamaa tehtaalta ulos pukkaa ja miten pienellä huomioinnilla moni asia olisi parannettavissa.

    Kävin tuossa asiasta innostuneena juuri väsäämässä Brutaleen kunnon jäähdyttimen suojan + kuraläpästä leikatun jatkeen tuohon etulokarin mustaan "spoileriin". Nyt ei nosta kuraa eturenkaasta tuota jatketta ylemmäs kohti mittaristoa ym. & itse jäähdytin on hienosti suojassa suorilta kiven iskuilta. Omaan mykiöön en tässä modissa paljoa ulkonäöllisesti takkiin ottanut, ehkä jopa päin vastoin? Ainoa mikä vielä on hiukan paljaana, on toi alempi jäähdytin (öljy). On siellä sellanen verkko, mut jotain tuollasta ylemmän jäähdyttimen mallista säleikköä halajaisin... Pitää vaan keksiä mistä sen vois soveltaa sinne? Tuo ylempi on peräisin jostain KTM:n kataloogista ja kustansi hurjat 14€.

    Pari kuvatusta modista:
    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  28. #58
    Laitetaas tännekkin kun on tullu tuosta käytettävyydestä jo avauduttua muutenkin. Rustailin tänään Brutaleen hiukan kapasiteettia tavaran kuljettamiseen. Posti toi alunperin Busaan tarkoitetun SW-Motechin telinehässäkän josta alettiin hommaa ideoida.

    Tietysti, olisin mielelläni ostanut valmiin vaihtoehdon... Mutta, ilmeisesti varsinkin tän segmentin pyörillä EI MUUTEN AJETA. Ne omistetaan, niillä brassaillaan ja kunhan visakortti kulkee matkassa niin se saa riittää. Joten vaihtoehtoja ei ole markkinoilla yhtään. Tai siis on kyllä, sellasta pohojalaasen lompakon kokosta tankkilaukkua ja perälaukkua korkeintaan. Ja merkin foorumeilla kun lueskelee, niin muuta ei ole "lupa" laittaa. V*ttu mitä p*skaa...

    Nonni, eli tästä kaikesta sisuuntuneena viettelin päivän tallissa... Tuotoksena varsin onnistunut peräläpyskä laukkumahdollisuuksineen. Brutalen perä oli sen verran onnistuneesti muotoiltu, että levyn tukiputket sai upotettua suoraan perämuoveissa oleviin ilmeisesti sporttista lookkia hakeviin aukkoihin? Paljo sen enempää ei tarvinnutkaan, sillä raudat istuu siellä peräkatteen uumenissa kuin tauti. Yks pultti jolla varmistetaan se, että koko teline ei liiku tuosta taakse... siinä kaikki. Kantokykyä on sen verran kun perä ylipäätään kestää ja ulkonäkö ei ole mun mykiöön ollenkaan paha.

    Muutama kuvatus virityksestä (pahoittelen kuvan laatua):
    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    P.S: Kävipä mykiöön sellainenki pointti, että tässä on muuten parhaimman näkönen E3 normin putkisto mitä mä olen koskaan nähnyt.
    Viimeksi muokannut: Yamaha1; 17.10.2013 klo 03:52.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  29. #59
    Herranjumala... Kävin postaan samat kuvat/selostuksineen tänne: http://www.mvagusta.net/

    Ja samantien ikuinen porttikielto ko. saitille! Ei kiesus sentään mää kuolen perkele nauruun täälä, ihan keskenäni toki mutta että... Jestas miten kypsä reaktio? Fantastisia leluja nämä ...
    Viimeksi muokannut: Yamaha1; 17.10.2013 klo 14:06.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  30.  
  31. #60
    Lainaa Yamaha1 kirjoitti Katso viesti
    Herranjumala... Kävin postaan samat kuvat/selostuksineen tänne: http://www.mvagusta.net/

    Ja samantien ikuinen porttikielto ko. saitille! Ei kiesus sentään mää kuolen perkele nauruun täälä, ihan keskenäni toki mutta että... Jestas miten kypsä reaktio? Fantastisia leluja nämä ...
    Ahaha Priceless!
    Pegaso IE
Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen