Olisi suunniteilla hankkia ketterä naku tuommoiseen kylillä kurvailuun . Olen aika pitkälle rajannut ne noihin kahteen ( no ehkä Hornet, tai saa ehdotella muitakin ) ulkonäön ja hinnan perusteella. Gsr olisi kevyempi ja paremman näköinen, mutta tuon ison rosvon kuutiot/vääntö vähän kiehtoo. Kummallakaan en ole ajanut metriäkään. Olisi kiva kuulla kommentteja ko. pyöristä enemmän tietäviltä/kokemusta omaavilta.
Same shit, different day.
Kokemuksesta ja kavereita seuranneena,ota se isompi ettei tarvii heti olla vaihtamassa.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Vanhemman 1200 bandiitin omistaneena voi kyllä kehua sitä, oli vääntöä mukavasti ja eipä se minusta painava ollut. Menee pikku ajelussa ja pitkässä matkan teossa. Ei pahaa sanottavaa jäänyt kyseisestä mallista.
Minusta tulikin isona bussikuski..
GSR, kevyempi, paremmat jarrut ja hienompi. Se on jumalattoman ketterä tuohon banduun verrattuna. Mutta kyllä, sitä pitää vinguttaa aika paljon jotta se liikkuu.
Suosittelisin kyllä noiden molempien koeajoa ennen ostopäätöstä niin tietää sitten itsekkin mitä haluaa.
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Joo ei noita voi oikein keskenään vertailla. Kandee koeajaa niin huomaat varmaan kummasta pidät. Itse pidän juuri GSR:n ketteryydestä - ei malttais enää kauaa körötellä kotterolla noissa Porintien(120) aamuruuhkissa. GSR:llä kun tuo työmatka lyhenee ajassa mitattuna 10-15 min/sivu kunhan pito tiellä paranee....
- GSX1300R Hayabusa -
Osta se isompi. Ei tarvitse heti kesäkuun alussa manata, kun ei oikein ole pikkaisessa tehoja / vääntöä. Usko huviksesi, kokemusta on.
Herrasmies ei juokse dösään, eikä suutele savuke suussa...
Kiitos kommenteista, mutta nyt ei homma helpotu yhtään. Ajelin tänään R.M.Heinolle Tampereelle taas katteleen ko. mopottimia. No, en päässyt enää kylmätyypittään tuota GSR:ää, kun olivat myyneet sen. Tuleehan niitä tietty lisää. Mutta..mutta... liikkeeseen oli saapunut uusi oranssi Kawan Z750, johon ihastuin heti ( taitaa olla uusi mopokuume pahalla mallilla ). Hyvää diiliäkin tarjosivat. Nyt tämä poika on entistä enemmän sekaisin. Mitäs täällä Suzuki puolella moisesta pyörästä ajatellaan.
Same shit, different day.
Odota ihmeessä että pääset koeajamaan noita kaikkia!
Sitten on paljo helpompi pähkäillä, ja et ainakaan tee hätiköiden kauppoja.
Eikös tuo kawa oo aika paljo painavampi ku suzuki, ja ei siinä enää sitä tehoa paljoa enempää oo..
Mutta kannattaa koeajaa ne eka!
Nii ja gsr on kyllä tosi hauska pyörä kaikin puolin, radallakin sillä pärjää melko hyvin!
gsr 600 *07
gsx-f 600 *03
Itelläni ekana kesänä oli brand new gsx 600 f josta seuraavana suvena siirryin kawan Z750 malliin. Kaksi kesää meni mukavasti sillä, ei pahaa sanaa kun yksin vetää, kevyt ja kiva pikku kikkailuun... seuraavaksi kesäksi on nyt hommattu Busa alle, eli komppaan kyllä täysillä isomman puolesta. Omaan valintaa vaikuttaa tosin kyytiläinen jonka olot tuon kawan jopparilla on vähintäänkin kyseenalaiset ellei ihan vaan kaupungissa pysy.
Kuten jo edellä todettu kannattaa malttaa koeajoon kunhan kelit antaa myöden. Pirun hankalaahan se tosin on![]()
Se piirtää jol´on liituu...
kuivapainoltaan kawa z750 on alle 200 kg ihan muistin mukaan. kuukkelilla löytyy tietoja. tuo isovesirosvo on n. 220 kg muistin mukaan sekin. tosin vesirosvossa paino ei tunnu ja on erittäin vääntävä kone ja helppo ajaa, jos on kawakin helppo, mutta väännöt ovat vähän ylempänä, samoin kuin tehotkin, toisaalta kiekaisee mukawammin kun availee. sun tarvii koeajaa kaikki ja paljon muita, niin oot sitten kunnolla sekaisin.(pomppe1 @ Helmi. 28 2008,23:45) kirjoitti
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
En ole kawaa ajanut mutta radalla olen semmosen nähnyt. Suorituskyky suurinpiirtein sama. Muutaman metrin pystyy banditilla pääsuoralla saavuttamaan mutta ei mitään merkittävää.
990 adv, VF750F, ZX-12R
Bikez.com ilmoittaa 203/207 kg. kawalle.(kawabata @ Helmi. 29 2008,02:08) kirjoitti
gsr 183/188 kg.
Bandit 225/229kg
hornet 173kg.
sitähän ei kerrota että miten valmistajat ne painot mittaa...
gsr 600 *07
gsx-f 600 *03
Hellou!
Mulla on 1250 bandit K7 ja ajeltu noin 13000. Vakionakin kone toimii mielestäni hyvin. Itsellä valintaan vaikutti kohtuulliset tilat myös takapenkilläiselle ja hyvä vääntö. Toki pyörä ei ole mikään hirmu kevyt mutta ei sitä ajossa huomaa. Hyvä pyörä kuitenkin.
Nyt paikalla leovincen slip-on ja pcIII. Dynossa tehot kampiakselilta 115,7hv/130,5Nm ja takapyörältä 103,5hv/115,5Nm. Sliparin ja vakioputken painoero oli noin 5kg.
Joten pirusti polttelee, että pääsis jo kokeilemaan miltä tuntuu. Kohta se aika koittaa![]()
![]()
Ei kun kokeilemaan kun kelit koittaa, hyviä vaihtoehtoja on paljon...
-
Kyllä haen enemmän tuommoista ketterää yksinajelu pyörää, kun mulla toi matkalehmä on jo. Vähän niinkuin vastapainoksi 400 kg:n röhkölle, jolla tuota rouvaakin kuskataan. Sitä kaipais valillä tuommoista keterää nakua, kun oma historia on täynnä 1500 Intruder, BMW 1200 LT, Goldwing sarjaa.
Same shit, different day.
Itse valitsin GSR:n koeajettuani useita eri vaihtoehtoja. Edellinen pyörä oli GSX R 1100 W *155hv . 2 kesää on nyt takanapäin GSR: sarvissa ja valintaa en ole katunut. Parasta pyörässä on nimenomaan ketteryys , upea moottori jonka alavääntö ei tunnu liian ohuelta edes edellisten 1100-1200 kuutioisten jälkeen. Pyörällä voi ajaa "liukkaasti" käyttämättä yli 7000 rpm *ja punainen alue alkaa vasta 14000 kohdalla . Jarrut ja jousitus saa myös kiitosta , samoin kytkin ja vaihteisto. Ajoasento on erinomainen . Pyörä on parhaimmillaan yksin ajettaessa mutkaisilla kestopäälysteteillä sekä radalla. Pyörä soveltuu parhaiten *50-150 km "iltalenkkeihin" mutkateille. Jos tarkoitus on ajaa pääteitä , matka ajoa , moottoriteitä tai paljon *2-hengen kuormalla , on *iso Bandit varmasti silloin parempi vaihtoehto .
Kannattaa lukea Bike 2/08 *sekä Moto ykkösen koeajo vuodelta 2006 .
Luvut puhukoon puolestaan:
GSR 600 *98hv / 183 kg
Bandit 1250 *98 hv / 222 kg
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Kyllä hiukan rupee naurattaa tää Ruonansuu meininki :teho/vääntö, teho/vääntö, teho/vääntö....
Eli käyt koeajamassa kaikki ehdokkaat ja mikä sulle parhaiten sopii ota se.
Ise olen näissä kusiaisissa pysyny, ne lähtee ihan riittävästi ja sille.... Eli kuuntele itseäsi, koska kaikille se oma pyörä on aina se paras kun mielipiteitä kysellään.
GSR:n itse hankin sen takia että se istui käteen kuin hansikas.
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Kannattaa tosin huomioda että Banditissa n. 100 hv takapyörältä kun GSR siellä n. 85 hv.(GSR600 @ Maalis. 05 2008,22:20) kirjoitti
Mutta jos tosiaan matkapyörä jo löytyy niin sitten hommaisin sen GSR.
990 adv, VF750F, ZX-12R
Mistähän tuo ero tulee?(ÖÖ. @ Maalis. 11 2008,16:19) kirjoitti
Molemmissa kun näyttäis olevan samanverran hevosvoimia koneelta?
gsr 600 *07
gsx-f 600 *03
Vaikka se kuulostaa uskomattomalta niin totta se on. Eli siis koneteho on oikeasti banditissa suurempi kuin se ilmoitetaan.(Harri82 @ Maalis. 11 2008,17:04) kirjoitti
Viimekesänä ajoin ton GSR:n ja se kyllä todellakin sopi meikäläiselle, joku tuossa jo mainitsikin, että se sopii kuin hanska ja sellainen mielikuva jäi minullekkin.
Ei tuo uus hornetti olis vaihtoehto? sitä vissiin kovasti kehuttu. Päätä enemmän sekasin![]()
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Kiitos kovasti kaikille vastanneille. Kuume on sen verran helpottanut, että maltan odotella kelejä, että pääsen koeajamaan eri pelit. Näyttäis siltä että on kolmen kauppa, GSR 600 abs, Kawan Z750, ja Hondan 600 Hornet.
Same shit, different day.
Hyvät valinnat. Itse kävisin vielä kokeilemassa lisäksi Triumph street tripleä. Aika lailla samassa hintaluokassa ja kone ihan mielenkiintoinen 3-pyttyinen.![]()
-
Ostat ekamallin rytkösen ja laitat krossitangon kiinni, se siitä![]()
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Kuuspätkä vesirosvolla reissattu viimekesä ja kun ajoin noita pyöriä niin jotenkin pikkuvesirosvo vei sydämen se vaan on hieno peli. Ja kun noita pyöriä kuitenkin löytyy liiteristä useampia niin uskallan sanoa että se on sellanen "alle litraset ei oo mitään" meininki vallalla. Kun ajat niin mieti niitä kulmia mihin kaadat ja seuraako se sitä sun käsitystä! Isonrosvon keula on jossain muualla kantatessa.niinku banuhäiskä
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Itse olisin kyllä myös valinnut tuon 650:n, mutta reissuilla on kaks kyydissä +kamat niin siksi päädyin isompaan. Painoeroa ei 650 vs 1250 tainut paljoakaan olla. Pikkurosmo oli kyllä ihan ok ajaa, ei siinä mitään, mutta kyllä isollakin pärjää
-
Itse en ole GSR:llä enkä 650:llä ajanut, mutta kokemusta on FZS600:sta. Olennaisin ero on moottorin käytös. Itseäni häiritsee kuussatasten kovat kierrokset matka-ajossa, isossa Banditissa kone ei taas ihmeitä kierrä. Vaikka hevosvoimamäärät on samoja paperilla, ei näillä moottoreilla juurikaan ole muuta yhteistä. Pienempää ajetaan kierroksilla, isompaa väännöllä. Arkiajossa ei 1250:n kierrokset juuri yli 4000:n nouse. Mutta kieltämättä, jos haet ketterää ja kiertävää yksinajoon sopivaa pyörää, kuvittelisin GSR:n olevan siihen mitä sopivin.
Molempia ajaneena ja Geisarilla jo yli 8000 km olen todennut että Geisarin kierrokset moottoritienopeuksissa ovat korkeat (5600 rpm / 100 km/h 6-vaihteella) . Eli jos se haittaa niin kannattaa valita ilman muuta GSF 1250. Korvatulppia käyttämällä ei itseäni haittaa. Geisarin vääntöön en ole pettynyt aikaisempien GSX R 1100 W ja FJ 1200 jälkeen. 6-vaihde on käyttökelpoinen ohitusvaihde ja arkiajoajossa en yleensä käytä yli 7000 kierroksia. Punainen alue alkaa 14000 kohdalla. Mutta jos haluaa kierroksia käyttää niin sitten keula nouseekin kaasusta 10000 kohdalla *täyskiihdytyksessä . Kannattaa lukea vaikka Moto ykkösen pitkä koeajoartikkeli 2006 vuodelta Geisarista jossa ylistetään nimenomaan mukavaa moottorin luonnetta alakierroksilla ja ohituskiihtyvyyttä 6-vaihteella. Sama todetaan motopalsta.com *koeajoartikkelissa . Yksinajeluun mutkateille suosittelen Geisaria . Moottoritielle , matka ajoon ja kahden hengen kuormalle GSF 1250 . Mutta kannattaa koeajaa molemmat ja tehdä valinta itse.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09