Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 44:sta
    Ostinpa tuossa pyörän Lahdesta liikkeestä X. Tehtiin kauppakirja ja sovittiin että he lähettävät rekisteriotteen luovutusosan sitten kun pyörä on maksettu. Maksoin samana päivänä tilisiirrolla.

Pyörä on maksettu kohta pari viikkoa sitten, papereita ei näy ei kuulu. Liikkeeseen olen ollut yhteydessä puolenkymmentä kertaa aiheen tiimoilta ja mitään ei tapahdu. Soittopyyntöihin ei ole vastattu kertaakaan.

Joten pyörä on, mutta ei papereita. 2 viikkoa kulunut aikaa, joten 7 päivän rekisteröintiaika kaupantekohetkestä on mennyt jo ajat sitten. Joten lieköhän mopo jo liikenteessä laiton kapistus? Pitänee varmaan jutella kohta polliisille.

Muilla vastaavia kokemuksia?
    Kun ei asioi kauppiaiden kanssa,joilta ei saa papereita heti ei ole ongelmiakaan....

Jos raha vaihtaa omistajaa, niin silloin vaihtaa myös paperitkin. Jos antaa rahaa vastikkeetta, ei voi syyttää kuin itseään.

<p>2002-2014</p>
    Lainaa (C-A-D @ Elo. 24 2007,20:43) kirjoitti
    Kun ei asioi kauppiaiden kanssa,joilta ei saa papereita heti ei ole ongelmiakaan....

Jos raha vaihtaa omistajaa, niin silloin vaihtaa myös paperitkin. Jos antaa rahaa vastikkeetta, ei voi syyttää kuin itseään.
    Tuo on kyllä asiaa, mutta hieman 'maalla viisautta kun merellä sattuu vahinko'.
    Itse olisin jo käynyt ko. puljussa (miel.kaverin kanssa todistajaksi) pitämässä erittäin kovaa, suorastaan liiketoimintaa häiritsevää meteliä asiasta. Poliisista en tiedä, pitäisi kai täyttää rikoksen tunnusmerkit, petos tai jotain, että kiinnostuisivat. Kuluttaja-asiamiehelle kannattanee soittaa. Mutta suosittelisin paikan päällä käymistä vaatimassa asiasta vastuullisen henkilön (boss) tapaamista silmäkkäin.
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

CFMOTO 800MT-X -25
    Lainaa (mopedman @ Elo. 24 2007,20:57) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Elo. 24 2007,20:43) kirjoitti

Tuo on kyllä asiaa, mutta hieman 'maalla viisautta kun merellä sattuu vahinko'. *
    Itse olisin jo käynyt ko. puljussa (miel.kaverin kanssa todistajaksi) pitämässä erittäin kovaa, suorastaan liiketoimintaa häiritsevää meteliä asiasta. Poliisista en tiedä, pitäisi kai täyttää rikoksen tunnusmerkit, petos tai jotain, että kiinnostuisivat. Kuluttaja-asiamiehelle kannattanee soittaa. Mutta suosittelisin paikan päällä käymistä vaatimassa asiasta vastuullisen henkilön (boss) tapaamista silmäkkäin.
    Olet osin oikeassa, mutta ikinä - siis ikinä - en maksa rahaa, jos en tuolle saa virallista (=paperit) vastinetta. Jos paperit jostain syystä myöhästyvät, maksetaan käsiraha ja tehdään kauppa valmiiksi sitten kun paperitkin voidaan tehdä.

Tätä en nyt sano esitellääkseni omaa erinomaisuuttani vaan sitä, että älkää nyt ihmeessä ihmiset jakako rahojanne vastikkeetta. Jos kaupat tehdään ja raha vaihtaa omistajaa, pitää kyllä myös pyörän paperien tehdä samoin. Jos papereita ei jostain syystä voi tehdä/siirtää, on tuo kyllä hälytyskellon paikka.
    <p>2002-2014</p>
    Joo liian takit auki tuli tehtyä kauppaa. Kun liikkeestä ostaa niin ei ole niin suurta riskiä, ja vitut.
    Ehkei kannata juuri jännittää... Kauppiaat poloset säästää viimeisetkin pennoset ja lähettää kaikki paprut, sittenkun jaksavat, vielä 2 -luokan postissa... Ei ehkä kuitenkaan kannata mennä takki auki ja hihat käärittynä liikkeeseen, vaan ihan vaan avoimin mielin... Jos kyseessä liike, niin keskimäärin löytyy aika hyvät ja pätevät selitykset viivästyksille... Onhan sulla kuitenkin kauppakirja olemassa? Ja kuitti maksetusta loppusummasta? Jännität suotta! nimim. autokaupoista 1kk ennenkuin sain paprut.
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    kyllähän se kestää ,varsinkin silloin kun mopotin
    on rahoitusyhtiön nimissä , niinkuin ne aika usein on.
    Pienessä liikkeessä ei ole välttämättä "autosihteeriä" joka käy päivittäin tarkastamassa tiliä ja laittelee papereita matkaan. Jos asia on myyjän vastuulla, niin 101 muuta asiaa ajaa koko ajan päälle ja se sun asia on ehkä unohtunut.

Totta kai ne paperit pitäisi saada pikaisesti. Soittoa liikkeeseen niin eiköhän asia hoidu pikaisesti. Jos liikkeellä on ryhmävakuutus pyörille, niin sulla pitää olla voimassa oleva koeajolappu, muuten ei ole voimassa olevaa vakuutusta. 7 päivän liikennevakuutussääntö alkaa luovutusosan allekirjoittamispäivästä, joten se ei sun kohdalla vielä ole alkanut. Jos taasen olette tehneet vakuutuksen pyörään kaupantekohetkellä (mikä olisi järkevää) niin sitten sulla ei ole huolta, vakuutus on jo voimassa, vaikka pyörä on vielä liikkeen nimissä.

Käytetyt pyörät harvemmin liikkeessä on rahoituksen nimissä, usein näin on koeajo- ja esittelypyörien kohdalla. Outoa on, ettei pyynnöstä huolimatta ole papereita tullut, ei muuta kuin painoa vaatimuksiin niin eiköhän paperit kolahda luukusta...
    Kitka miehen tiellä pitää!
    en lukenut kun avauksen, mutta et kai sä ny ekaks poliisia huuda??
    kyllä ne ne siellä kaupassa on, ja täytyy olla sun kavereita, tiäkkö, se on kaiken kaupan a ja o!!
    molemminpuolin
    ei sua (tod.näk.) kukaan huijata koita, joskus vaan ei kaikki suju.
    sitäpaitsi sulla on kaupasta ihan tarpeeksi dokumentteja jos kerta liikkeestä ostit,...
    eli ei muuta ku ajelet...jos haluut , kilauta liikkeeseen,..elä huoli, toi kyllä selviää
    <p>gubbe</p>
    Oliskohan kyseessä sama Lahtelainen puulaaki x jolla oli tytäryritys tms nimeltään XX Kuopiossa jonkun aikaa sitten, vaihtoi sitten omistajaa ja nimeä tossa vuosi sitten.
    Ostin k.o. liikkeestä ,nimeltään XX, Sutsukin 750 äffän vuonna -04. Kaupat tein myyjän XX kanssa.
    Maksoin tyhmä pankkisiirrolla mopon ja sitten oottamaan sekä mopoa, että papereita. Kaupat tein nimittäin syystalvella, jolloin ei mopoa voinut ajamalla kotiin tuoda.
    No, mopo tuotiin kotiin pari viikkoa sovitusta ajasta jäljessä, paskaisena loppuunajetulla takarenkaalla, vaikka oli sovittu pesusta ja uudesta rinkulasta.
    No sattuuhan sitä, mutta kun ei rekisteriotetta mukana.
    Minä siitä soittamaan, myyjä XX lupasi postiin pistää, ei kuulu viikkoon, minä uudelleen soittamaan,
    XX oli pistänyt otteen postiin, ootin viikon, soitin, joo nyt on ote postitettu, sanoi XX.
    Kolmannen viikon päästä kun ei otetta perkele näy, soitin, että kenen mopon minä oon ostanut, kun ei saatana otetta ala tulemaan.
    No nyt tämä myyntitykki XX sanoi todella postittavansa otteen ja tulihan se sieltä lopulta.
    Oli sen verran mieleenpainuva mopo-ostos, että en yhtään kaupaa halua k.o. myyjän XX kanssa tehdä, joka toimii tällä hetkellä moottoripyörämyyjänä liikkeessä XX
    kai sulla se mukana kuljetettava osa on otteesta mukana?? siitä katsos kuka pyörän omistaa, tai lähetä autorekisterikeskukseen tekstari että kuka pyörän omistaa. Jos kyse on rahoitusyhtiöstä, paperit voivat oikeasti viipyä useamman viikon..
    Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"

Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
    Lainaa (marpii @ Elo. 25 2007,00:15) kirjoitti
    Oliskohan kyseessä sama Lahtelainen puulaaki x jolla oli tytäryritys tms nimeltään XX Kuopiossa jonkun aikaa sitten, vaihtoi sitten omistajaa ja nimeä tossa vuosi sitten.
    Ostin k.o. liikkeestä ,nimeltään XX, Sutsukin 750 äffän vuonna -04. Kaupat tein myyjän XX kanssa.
    Maksoin tyhmä pankkisiirrolla mopon ja sitten oottamaan sekä mopoa, että papereita. Kaupat tein nimittäin syystalvella, jolloin ei mopoa voinut ajamalla kotiin tuoda.
    No, mopo tuotiin kotiin pari viikkoa sovitusta ajasta jäljessä, paskaisena loppuunajetulla takarenkaalla, vaikka oli sovittu pesusta ja uudesta rinkulasta.
    No sattuuhan sitä, mutta kun ei rekisteriotetta mukana.
    Minä siitä soittamaan, myyjä XX lupasi postiin pistää, ei kuulu viikkoon, minä uudelleen soittamaan,
    XX oli pistänyt otteen postiin, ootin viikon, soitin, joo nyt on ote postitettu, sanoi XX.
    Kolmannen viikon päästä kun ei otetta perkele näy, soitin, että kenen mopon minä oon ostanut, kun ei saatana otetta ala tulemaan.
    No nyt tämä myyntitykki XX sanoi todella postittavansa otteen ja tulihan se sieltä lopulta.
    Oli sen verran mieleenpainuva mopo-ostos, että en yhtään kaupaa halua k.o. myyjän XX kanssa tehdä, joka toimii tällä hetkellä moottoripyörämyyjänä liikkeessä XX
    Tähänkö ollaan nyt sitten tultu, kun tylyttäjälle kävi köpelösti arvausoikeudessa (lue: käräjäoikeudessa)!?

Ei uskalleta enää mainita liikkeiden nimiä, vaikka on omista kokemuksista kyse.

Kyllä tämä suomi on sitten hieno (epä)oikeusvaltio!

Itse aiheeseen haluan sanoa, että todennäköisesti kyllä saat paperit ja kaikki järjestyy. Liikkeillä on kyllä välillä uskomattoman pitkät "piuhat".
    Mutta täytyy kyllä ihmetellä, että miten porukka uskaltaa maksaa ja jäädä sitten vain odottamaan.
    Itse maksan vasta tavaran tarkastettuani ja hyväksi todettuani!
    Hmmm...Näyttää vähän kaksimieliseltä "tavaran tarkistettuani ja hyväksi todettuani"!
    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
    Lainaa (Hapa @ Elo. 28 2007,23:30) kirjoitti
    Tähänkö ollaan nyt sitten tultu, kun tylyttäjälle kävi köpelösti arvausoikeudessa (lue: käräjäoikeudessa)!?

Ei uskalleta enää mainita liikkeiden nimiä, vaikka on omista kokemuksista kyse.
    Tätä minäkin olen ihmetellyt. Risut ja ruusut -osiossakin on nykyään pelkkiä kehuja. Jotenkin on vaikea uskoa, että huono palvelu on tyystin kadonnut...
    Käymään sinne liikkeeseen kannattaa mennä, eikä soitella. Jos ei kerran eka soitto tehonnu, niin miks tehois vielä kymmeneskään? Ne mitään ala heti tekemään jos sinne vaan soittelee. Otat mukaan sen kauppakirjan ja maksukuitin, ja meet sinne liikkeeseen ja sanot myyjälle ettet lähe mihinkään ennen ku on paprut kourassa.

Ja suosittelen että ennen liikkeeseen menoo käyt vielä katsastuskonttorilta tai mistä tahansa vakuutusyhtiöstä hakemassa luovutustodistuskaavakkeen, ihan siltä varalta jos pyörän alkuperäinen luovari (se rekkarin ei-mukanakuljetettava osa) ei mukamas jostain syystä sieltä liikkestä löydy. (Niitä samoja kaavakkeita on ihan satavarmasti siellä liikkeessäkin, mut saattaavat olla just sillä hetkellä "päässy loppumaan", jos ei heitä kiinnostais alkaa paperien tekoon.. ) Se on ihan yhtä pätevä paperi kun muutkin, eli sen kans pääset rekisteröimään pyörän nimiisi.
    Ninja forever, man!
    Keskustelua lukiessa rupes tosiaan ärsyttää ku XX yy ZZ nimiset liikkeet vilisee tekstissä. Kai nyt kokemuksista saa kirjoittaa ja haukkua firmaa jos siltä tuntuu, se jää lukijan päätettäväksi uskoa vaiko eikö.. Nokia on paska ja tekee paskoja puhelimia, kaks viikkoo vanha luuri ja natisee ja liukukansi heiluu ku hullun mulkku mielettömän perseessä *
    Kawasaki ZXR750 -95 R.I.P
    Lainaa (latsao @ Elo. 24 2007,20:37) kirjoitti
    Ostinpa tuossa pyörän Lahdesta liikkeestä X....
    Etelä Lahti ?? Oon pari kertaa käyny siinä ravikeskuksen läheisyydessä olevassa liikkeessä ja vältän sitä viimeiseen asti.

Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

"Si vis pacem, para bellum"
    Lainaa (Kawa LTD @ Elo. 29 2007,10:32) kirjoitti
    Lainaa (latsao @ Elo. 24 2007,20:37) kirjoitti
    Ostinpa tuossa pyörän Lahdesta liikkeestä X....
    Etelä Lahti ?? Oon pari kertaa käyny siinä ravikeskuksen läheisyydessä olevassa liikkeessä ja vältän sitä viimeiseen asti.
    Tämä tässä on toisaalta vähän huonoa, kun ei mainita nimiä, että menee kaikilta lahtelaisilta liikkeiltä turhaan maine. Minullakin on epäilykseni mikä liike on kyseessä, vaan saatan olla väärässäkin..
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

CFMOTO 800MT-X -25
    urpooo:n avatar
    Liittyi Mar 2007
    Joku saa*anan kylmä maa pohjoosessa
    Mene muutaman kaverin kanssa liikkeeseen, ja alkakaa valittaan asiasta niin kovaan ääneen, että kukaan kaupassa olija ei osta sieltä mitään.
    Älkääkä lähtekö, sano myyjät mitä tahansa.
    Ja menkää vaan takahuoneeseen (jos on) älkäälä lähtekö sieltä mihinkään, kyllä ne saattaa jossain vaiheessa kyllästyä ja hoitaa hommansa.

Tai hakekaa ruotsista joku homo sinne hyppiin vaaleen punasissa trikoissaan, ja huutaan omistajalle "teen temput jos ei papereita tule"

Mulla kävi aikoinaan venekaupoissa samalla tavalla,ei kuulunut rekisteriotetta,ja kun se lopulta tuli,olikin moottori vanhentunut hintalapussa olleessa vuosimallista-87 vuosimalliin-79. Kyllä vitutti kun oli kerran ostettu nimenomaan vene jossa -87 moottori.
    No,myyjäliike lupasi tuhat markkaa hyvitystä,en suostunut vaan menin kul.suoja.as.miehen pakeille,myyjä siitä pelästyneenä antoi hyvitykseksi täysin uuden pakasta vedetyn moottorin ja kaikki muutkin tilpehöörit,ja ilman veloitusta. Nyt se sama huijari raahaa kiinasta skoottereita ja taitaa olla suurimpia nettikauppoja suomessa.
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
    Lainaa (mikta @ Elo. 29 2007,10:29) kirjoitti
    Keskustelua lukiessa rupes tosiaan ärsyttää ku XX yy ZZ nimiset liikkeet vilisee tekstissä. Kai nyt kokemuksista saa kirjoittaa ja haukkua firmaa jos siltä tuntuu, se jää lukijan päätettäväksi uskoa vaiko eikö.. Nokia on paska ja tekee paskoja puhelimia, kaks viikkoo vanha luuri ja natisee ja liukukansi heiluu ku hullun mulkku mielettömän perseessä *
    Nokia onkin paska,osta sony. Eivaiskaa,mulla ericssonia vuodesta -91,mutta nyt alkaa näemmä laatu laskemaan myös niissä,mulla tänä vuonna toinen alkaa olla jo finaalissa
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

Liittyi Mar 2007
    Lainaa (adrenaliini @ Elo. 29 2007,11:59) kirjoitti
    Mulla kävi aikoinaan venekaupoissa samalla tavalla,ei kuulunut rekisteriotetta,ja kun se lopulta tuli,olikin moottori vanhentunut hintalapussa olleessa vuosimallista-87 vuosimalliin-79. Kyllä vitutti kun oli kerran ostettu nimenomaan vene jossa -87 moottori.
    No,myyjäliike lupasi tuhat markkaa hyvitystä,en suostunut vaan menin kul.suoja.as.miehen pakeille,myyjä siitä pelästyneenä antoi hyvitykseksi täysin uuden pakasta vedetyn moottorin ja kaikki muutkin tilpehöörit,ja ilman veloitusta. Nyt se sama huijari raahaa kiinasta skoottereita ja taitaa olla suurimpia nettikauppoja suomessa.
    Saanko kysyä mikä liike on kyseessä?
    Nimittäin tarkotuksena olis ostaa kiinalainen minicrossi talveks leluks. Ja osaisin varoo kyseistä kauppaa
    Lainaa (urpooo @ Elo. 29 2007,12:53) kirjoitti
    Nimittäin tarkotuksena olis ostaa kiinalainen minicrossi talveks leluks. Ja osaisin varoo kyseistä kauppaa
    kone-glans

Kattokaas, mitä tuo on suomeksi. Itse ehkä valitsisin erilaisen nimen firmalleni. Toisaalta, eihän nimi miestäkään pahenna, sanotaan.
    Lainaa (HarriS @ Elo. 29 2007,13:37) kirjoitti
    Kattokaas, mitä tuo on suomeksi. Itse ehkä valitsisin erilaisen nimen firmalleni. Toisaalta, eihän nimi miestäkään pahenna, sanotaan.
    Juu, kannattaa laittaa googlen kuvahakuun tuo glans, niin ainakin näin toimistoympäristössä tulee testattua nopeasti refleksit – siis kuinka nopeasti saa selaimen kiinni. *
    Lainaa (adrenaliini @ Elo. 29 2007,13:02) kirjoitti
    Lainaa (urpooo @ Elo. 29 2007,12:53) kirjoitti
    kone-glans
    Sehän oli karpossakin se kone-glanssi Kannattaa tosiaan kiertää kyseinen lafka ja kaukaa, ainakin mitä on karpoon uskominen. Oli mulla joskus semmonen tiiliskivi ericsoni, tais olla 198 muistaakseni. Ajoin trukilla päältä mutta ei siihen halkoon sattunu yhtään

Lainaa (Nomad @ Elo. 29 2007,13:47) kirjoitti
    Juu, kannattaa laittaa googlen kuvahakuun tuo glans, niin ainakin näin toimistoympäristössä tulee testattua nopeasti refleksit – siis kuinka nopeasti saa selaimen kiinni.
    Hyi saatana!
    Lainaa (Nomad @ Elo. 29 2007,13:47) kirjoitti
    Juu, kannattaa laittaa googlen kuvahakuun tuo glans, niin ainakin näin toimistoympäristössä tulee testattua nopeasti refleksit – siis kuinka nopeasti saa selaimen kiinni. *
    Löytys täältäkin juttuu siittä .org
    ja täältä lisää RISUJA * Miten tuollanen pulju voi pysyä pystyssä? On niitä pienemmilläkin haukuilla kaadettu, ainakin orgin väki sen tietää...
    Liittyi Mar 2007
    Lainaa (mikta @ Elo. 29 2007,13:59) kirjoitti
    Miten tuollanen pulju voi pysyä pystyssä?
    Varma tapa pitää pulju kun pulju pystyssä, on tilata halvalla kiinasta mopoja ja skoottereita ja myydä niitä halvalla. Kyllä mopopojat ostaa sieltä mistä halvimmalla saa
  30.  
    Olen itse moottoriajoneuvokaupan palveluksessa ja aivan ensimmäiseksi soittaisin ajoneuvohallintokeskukseen p. 0100-7810 ja kysyisin, kuka käytössäsi olevan laitteen omistaa. Mikäli laite edelleen maahantuojan tai liikkeen nimissä, menisin paikan päälle selvittämään asian.
    Jos kerran pyörä on maksettu, mikään ei estä saman tien pyytämästä heitä antamaan sinulle luovutus ja rekisteröintiasiakirjat ja voit halutessasi,vaikka itse käydä lähimmällä katsastuskonttorilla, suorittamassa rekisteröinnin.
    Välillä ko. tapauksissa saatta olla kyse siitä, että yrityksen likviditeetti aste on serren verran huono, että he eivät saa papereita maahantuojalta, ennen kuin ovat maksaneet pyörän heille. Eli asiakas maksaa ensin liikkeelle ja sen jälkeen ko. rahoilla liike lunastaa paperit maahantuojalta...joskus sitten käy niin, että tulee jokin "tärkeämpi" lasku maksettavaksi (palkat, vuokrat yms. kenties toisen asiakkaan parempikatteinen ostos) ja liikkeen rahat eivät riitäkkään..sitten vaan odotellaan, että seuraava asiakas maksaa etukäteen ja oravanpyörä on valmis.
    Odottelu on jokatapauksessa vihoviimeinen tapa toimia, vaan välittömästi paikan päälle selvittämään asia on paras ja ainoa keino.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen