Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    Tästä saattaa tulla melkoinen itkupotkuraivari-tyylinen postaus, mutta tulkoon.

    Ajokausi tuli tänään korkattua, ja meinasi loppua samantien. Alkoi olla jo hieman hämärää ja vettä tihkutti, kun ajelin rauhallisesti kohtalaisen vilkasta maantietä kohti kotia. Ajoin kutakuinkin rajoituksen mukaisesti (80km/h), kun huomasin takana olevan auton lähtevän ohitukseen. Ajelin keskellä kaistaa kuten kuuluukin, kunnes yhtäkkiä silmäkulmasta näin suuren auton aivan vieressäni (normikuorma-autoa suurempi mutta rekkaa pienempi). Se ajoi pitkin keskikaistaa, ja kiilasi minut siis melkein reunaviivalle. Jos käteni olisivat olleet yhtään leveämmin, olisi todennäköisesti kyynärpää osunut auton kylkeen. Tietysti sillä oli myös perävaunu, ja se ahdisti minua vielä enemmän reunaan.

    Säikähdyksellä selvittiin, mutta kyllä ketutti kuskin käytös. Harmi ettei auton kyljessä lukenut puhelinnumeroa tai mitään, olisin varmasti soittanut ja haukkunut Saisivat vähän paremmin huomioida muut tielläliikkujat, varsinkin pienet ja puolustuskyvyttömät (?) motoristit.
    Nöpö.
  2. #2
    Lainaa (Feline @ Helmi. 26 2008,19:04) kirjoitti
    Harmi ettei auton kyljessä lukenut puhelinnumeroa tai mitään, olisin varmasti soittanut ja haukkunut *
    Keulassa ja perässä on melkein yhtä hyvät yhteystiedot
    <p>Teknik sano ryssä kun saranan näki </p>
  3. #3
    Lainaa (Willi Tähti @ Helmi. 26 2008,19:34) kirjoitti
    Lainaa (Feline @ Helmi. 26 2008,19:04) kirjoitti
    Harmi ettei auton kyljessä lukenut puhelinnumeroa tai mitään, olisin varmasti soittanut ja haukkunut
    Keulassa ja perässä on melkein yhtä hyvät yhteystiedot
    Khah, enpä suutuksissani tullut katsoneeksi
    Nöpö.
  4. #4
    "Mä annoin liikaa tilaa, se vei melkein käden..." (Aki Sirkesalon äänellä).
    Autot ovat näihin aikoihin vielä aika "moposokeita". Tosin ei se ihan kaikille näkö korjaannu elokuuhunkaan mennessä. Hyvä että selvisit säikähdyksellä. Helmikuu on liian aikaista sytytellä virtuaalikynttilöitä...
    SDR1290
    --me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
  5. #5
    Vituttaa toi kiilailu ja kaiken lisäksi kun ovat turvassa autoissaan on sieltä hyvä näytellä käsimerkkejä.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  6. #6
    Lainaa (Snoopy @ Helmi. 27 2008,08:27) kirjoitti
    Lähes poikkeuksetta autonkulj. vastaa ärähtäen ettei nähnyt ja että "ala vetää siitä" tyyliin.

    Noh.. ota nyt sitten tämä "luuvitosen" jatko käteesi ja totea kuskille kylmän lakonisesti: Sinä et siis näe peileistä mitään tai olet säätänyt ne väärin tai et muuten vaan välitä tapahtuneesta yhtään mitään. Mitä hittoa sitten peilillä teet? Kopsauta nopsasti peili rikki ja poistu paikalta. Ei se koira perään hauku...

    Näin on tehty ja tullaan vast edeskin tekemään.
    Olet sie kova tyyppi. Kerros nyt meille montako peiliä oot tuolla tavalla lyönyt rikki.
    Taivas saa odottaa
  7. #7
    Tällaisissa tilanteissa tarttee jousto siellä liikenteessä puolin ja toisin, jotta selvitään hengissä. Jälkikäteen voi sitten miettiä mitä voi ottaa opikseen asiasta, jotta voisi tulevaisuudessa välttää moiset tilanteet tai ainakin selviäisi niistä paremmin. Läheltäpititilanteita meinaan tulee väistämättä eteen jos liikenteessä meinaa ajaa.

    Snoopy: vastaas nyt sulle esitettyyn kysymykseen, montako peiliä olet tuolla tavalla lyönyt rikki?
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  8. #8
    Lainaa (Snoopy @ Helmi. 27 2008,08:27) kirjoitti
    Minulla on tämänlaiseen törkeyteen oikein hyvä konsti.
    Vähän kyseenalainen se tosin on, mutta erittäin tehokas ja autonkulj.(yleensäkin) muistaa sen jälkeen tilanteen, jos hänelle uudestaan eteen tulee.
    Pidä aina mukanasi jotain hivenen luuvitosta kovempaa ja varsinkin pidempää. *Aja tapahtuneen jälkeen mahdollisimman rauhallisesti ko.auton viereen muita huomioita herättämättä.
    Näytä kuskille, että avaa ikkuna. Se kyllä avataan.
    Pysy rauhallisena ja kysy, että huomasitko muutes tossa ihan äsken, että ajoit/kiilasit, tms. lähes ojaan, jne....
    Lähes poikkeuksetta autonkulj. vastaa ärähtäen ettei nähnyt ja että "ala vetää siitä" tyyliin.

    Noh.. ota nyt sitten tämä "luuvitosen" jatko käteesi ja totea kuskille kylmän lakonisesti: Sinä et siis näe peileistä mitään tai olet säätänyt ne väärin tai et muuten vaan välitä tapahtuneesta yhtään mitään. Mitä hittoa sitten peilillä teet? Kopsauta nopsasti peili rikki ja poistu paikalta. Ei se koira perään hauku...

    Näin on tehty ja tullaan vast edeskin tekemään.
    Tilannetta voi tosin tehokkaasti välttää ajamalla sen hetkistä liikenteen nopeutta.


    Tuli mieleen, jos ko. autosta tai mp:ltä yksikin henkilö astuu jaloitellen "selvittämään" asiaa ja tuolloin se ei varmasti ole kovin rauhallista. Katsotaan se pykälissä ja lukusissa uhkailuksi!!! *
    Kova poika. Peilikaupassa varmaan jonoa ulos asti tälläkin hetkellä.

    Seuraavaksi se rekkakuski kaivaa moskansa siitä penkin vierestä ja heittää sua sillä avonaisesta ikkunasta. Tekee kipeää. *Tai tiukkapipoisemmat voi kaivaa esiin mutkansa, sillä ylettyy vastaamaan vaikka oisit ehtinyt vähän kauemmaksikin.

    Em. huvituksien sijaan suosittelisin oman ajoneuvon -oli se nyt mopo tai yhdistelmä tai jotain siltä väliltä- peilien parempaa seurantaa ja tien antamista suosiolla kiireisemmille. Jää kiilaustarpeet pois ja kaikilla on parempi mieli.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  9. #9
    Aika pitkää luuvitosen jatketta sais mukana kärrätä että rekan peiliin yltäis... voi olla ettei moposta löydy ihan sille passelia paikkaakaan, mutta toisaalta, mitä mä tiiän... mähän oon tällainen pätkä ja mopokin on viime vuosituhannelta.

    Edit: Niin, piti vielä sanomani, että onneksi sun ajokausi ei jäänyt näin lyhkäiseksi, Feline. Jatkossa ääni- ja valomerkkejä peliin. Ja jarrulla pois tilanteesta.



    ***En tienny pienenä kuin hauskaa on isona***
  10. #10
    Rekan voi heittää selälleen niskaotteella samalla tavoin kuin Tarzan taltuttaa sarvikuonon. Tosin helpompi keino on ajella sen verran reippaasti, ettei ole huolta takaa tulevista rekoista.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  11. #11
    Lainaa (Snoopy @ Helmi. 27 2008,08:27) kirjoitti
    Noh.. ota nyt sitten tämä "luuvitosen" jatko käteesi ja totea kuskille kylmän lakonisesti: Sinä et siis näe peileistä mitään tai olet säätänyt ne väärin tai et muuten vaan välitä tapahtuneesta yhtään mitään. Mitä hittoa sitten peilillä teet? Kopsauta nopsasti peili rikki ja poistu paikalta. Ei se koira perään hauku...

    Näin on tehty ja tullaan vast edeskin tekemään.
    Tilannetta voi tosin tehokkaasti välttää ajamalla sen hetkistä liikenteen nopeutta.
    Kyseessä taitaa olla yksi näistä lukuisista Yamaha-liivimiehistä.

    Heinäpään Härkä, zx-10r
  12. #12
    Niinpä Feline
    Noitten isojen kanssa on pakko olla varuillaan koko ajan. Jotenkin tuntuu että rekkojen ja dösien rattiin haetaan väkeä ihan mistä vaan. Ei niin väliä osaako kundi ajaa vai ei. Duunissa sen huomaa kun noi venäläiset kuskit alkaa olla taitavimpia taivutteleen sitä autoonsa. Mutta pirun hyvä että olet kondiksessa. Ikävä vaan että tollasta tapahtuu heti kauden "alkuun". Käsi pystyyn kun nähdään.
    tapsa
  13. #13
    Lainaa (scuuba @ Helmi. 27 2008,12:30) kirjoitti
    Näköjään taas moden luuta käynyt hiekkalaatikolla.

    On se vittu kumma kun ei vastakkaisia argumentteja suvaita ollenkaan.
    Samaa katselin, peilien haakkamista suvaitaan kyllä
  14. #14
    Joustavalla liikenne käyttäytymisellä ei tuotakaan olisi päässyt tapahtumaan. Olisit hieman löysännyt kaasua ja väistänyt jo valmiiksi. Sinulla olisi kulunut ohi päästöön noin kaksi sekunttia toisen huomioimiseen ja voisitte olla kummatkin tyytyväisiä.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  15. #15
    Lainaa (scuuba @ Helmi. 27 2008,12:30) kirjoitti
    Näköjään taas moden luuta käynyt hiekkalaatikolla.

    On se vittu kumma kun ei vastakkaisia argumentteja suvaita ollenkaan.
    Olisi kiva nähdä millainen tämä sun "vastakkainen argumentti" oli. Ettei vain olisi ollut netin anonymiteetin suojissa kirjoitettu henkilökohtaisuuksiin menevä provo. Luulenpa että kirjoituksesi ei sisältänyt mitään sellaista jonka takia se olisi kannattanut säilyttää ja siksi se poistettiin. Kyllä noita avatumis- ja vittuilufoorumeita löytyy ihan tarpeeksi jos haluat alatyyliin itseäsi ilmaista.
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  16. #16
    Lainaa (Mosse @ Helmi. 27 2008,12:50) kirjoitti
    Olisi kiva nähdä millainen tämä sun "vastakkainen argumentti" oli. Ettei vain olisi ollut netin anonymiteetin suojissa kirjoitettu henkilökohtaisuuksiin menevä provo. Luulenpa että kirjoituksesi ei sisältänyt mitään sellaista jonka takia se olisi kannattanut säilyttää ja siksi se poistettiin. Kyllä noita avatumis- ja vittuilufoorumeita löytyy ihan tarpeeksi jos haluat alatyyliin itseäsi ilmaista.
    No minä kirjoitin että kannattaa ajella liikenteen mukaan eikä nopeusrajoitusten mukaan ja sekin oli näköjään liikaa. On tämä .org hieno paikka.
  17. #17
    Mä en oikein sulata näitä selityksiä "moposokeudesta", en tähän vuodenaikaan enkä muulloinkaan. Jos on niin puusilmä ettei huomioi mitä ympärillään tapahtuu niin parempi kun pysyis pois auton ratista Vähän samanlaista selittelyä kuin talven "yllättäminen"....

    Mut totta sekin että itsellä on oltava sen autoilijankin edestä tarkkaavaisuutta koska näyttää siltä ettei asiat muutu miksikään, ja näin vuodesta toiseen.

    Oikeastaan ei voi muuta kuin toivoa kaikille turvallisia kilometrejä kaudelle 2008, ja mieluummin läheltä piti-tilanteita kuin itse osumia.
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
  18. #18
    Lainaa (freerider70 @ Helmi. 27 2008,15:55) kirjoitti
    Mä en oikein sulata näitä selityksiä "moposokeudesta", en tähän vuodenaikaan enkä muulloinkaan. Jos on niin puusilmä ettei huomioi mitä ympärillään tapahtuu niin parempi kun pysyis pois auton ratista Vähän samanlaista selittelyä kuin talven "yllättäminen"....
    Homman nimi nyt vain on sellainen että jos et huomaa, mitä ympärillä tapahtuu, se ei ole merkki siitä että et olisi kykenevä ajamaan autolla. Sitten jos ajat sillä autolla ylinopeutta, se kortti kyllä otetaan varmasti pois ihan vain turvaamistoimenpiteenä eli sen takia, että et ole kykenevä ajelemaan sillä kulkupelillä.
  19. #19
    Monet on kommentoinu että ajetaan liikenteen mukaista nopeutta, mutta tosiaan olosuhteet oli sen verran huonot etten viitsinyt ihan tuppi nurin päästellä, varsinkin kun viime ja toissakesäisten kaatumisten jälkeen ajotyylini on muuttunut huomattavasti varovaisemmaksi.

    Jjoo, olisi pitänyt katsoa peilejä enemmän ja väistyä nopeamman tieltä ja muuta jossittelua Pääasia kuitenki et raajat on tallella.
    Nöpö.
  20. #20
    Lainaa (Feline @ Helmi. 26 2008,19:04) kirjoitti
    Tästä saattaa tulla melkoinen itkupotkuraivari-tyylinen postaus, mutta tulkoon.

    Ajokausi tuli tänään korkattua, ja meinasi loppua samantien. Alkoi olla jo hieman hämärää ja vettä tihkutti, kun ajelin rauhallisesti kohtalaisen vilkasta maantietä kohti kotia. Ajoin kutakuinkin rajoituksen mukaisesti (80km/h), kun huomasin takana olevan auton lähtevän ohitukseen. Ajelin keskellä kaistaa kuten kuuluukin, kunnes yhtäkkiä silmäkulmasta näin suuren auton aivan vieressäni (normikuorma-autoa suurempi mutta rekkaa pienempi). Se ajoi pitkin keskikaistaa, ja kiilasi minut siis melkein reunaviivalle. Jos käteni olisivat olleet yhtään leveämmin, olisi todennäköisesti kyynärpää osunut auton kylkeen. Tietysti sillä oli myös perävaunu, ja se ahdisti minua vielä enemmän reunaan.

    Säikähdyksellä selvittiin, mutta kyllä ketutti kuskin käytös. Harmi ettei auton kyljessä lukenut puhelinnumeroa tai mitään, olisin varmasti soittanut ja haukkunut * Saisivat vähän paremmin huomioida muut tielläliikkujat, varsinkin pienet ja puolustuskyvyttömät (?) motoristit.
    Satuttuiko tapaus kustavintiellä? Siellä nimittäin on aivan **sipäistä meininkiä raskaalla kalustolla sekä pakettiautoilla!!!

    Tuli nimittäin viime kesänä ajeltua aikas paljon vehmaan ja turun väliä. Melkein joka kerta matkalla sai nähdä kiilailua sekä ohittamaan lähtemistä ylämäessä vaikka vastaan tuli autoja!
    Useimmiten samat idiootit olivat edelleenkin letkassa Raision liikennevaloissa, eli ei mitään hyötyä em. idiotismista!

    Ja tiedoksi rikkiviisaille, ettei jää epäseväksi: Ajoin jonossa nopeusrajoituksen mukaan. EN ollut tien tukkona.

    Edit: Typot



    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
  21. #21
    Lainaa (rammus @ Helmi. 27 2008,12:40) kirjoitti
    Joustavalla liikenne käyttäytymisellä ei tuotakaan olisi päässyt tapahtumaan. Olisit hieman löysännyt kaasua ja väistänyt jo valmiiksi. Sinulla olisi kulunut ohi päästöön noin kaksi sekunttia toisen huomioimiseen ja voisitte olla kummatkin tyytyväisiä.
    Pelisilmää liikenteeseen. Jos ei kerran pysty seuraamaan muun liikenteen mukaista nopeutta,niin on vähintään kohteliasta antaa tietä. Pitämällä kiinni omista oikeuksista aiheutat vain vaarallisia ohituksia ja vaarannat useamman tienkäyttäjän hengen.
  22. #22
    Lainaa (rolcen @ Helmi. 27 2008,17:48) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Helmi. 27 2008,12:40) kirjoitti
    Joustavalla liikenne käyttäytymisellä ei tuotakaan olisi päässyt tapahtumaan. Olisit hieman löysännyt kaasua ja väistänyt jo valmiiksi. Sinulla olisi kulunut ohi päästöön noin kaksi sekunttia toisen huomioimiseen ja voisitte olla kummatkin tyytyväisiä. *
    Pelisilmää liikenteeseen. Jos ei kerran pysty seuraamaan muun liikenteen mukaista nopeutta,niin on vähintään kohteliasta antaa tietä. Pitämällä kiinni omista oikeuksista aiheutat vain vaarallisia ohituksia ja vaarannat useamman tienkäyttäjän hengen. *
    Toivottavasti tämä ei kuulosta kuormurisuharin puolustelulta, mutta: Aikataulu painaa yleensä päälle ja siksi ajellaan rajoitinta vasten. Se on yleensä 85-88 oikeaa nopeutta. Ja kun rajoitetulla autolla ei pääse ohi joka paikassa, silloin on mentävä ohi kun pääsee. Ohittajalla on kuitenkin velvollisuus suorittaa ohitus muita vaarantamatta ja näin päin pois. Sympatiat kuitenkin motoristille, aina ei pysty ajelemaan kaikkia muita huomioiden jne.
    Kronoby Racing Team
  23. #23
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Tuollaisissa tilanteissa vaan numero ylös, en tiedä miten suomen puolella,mutta täällä saa omistajan selville tekstiviestillä rekisterikeskukseen. Vägverket.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  24. #24
    Lainaa (Hapa @ Helmi. 27 2008,16:52) kirjoitti
    Satuttuiko tapaus kustavintiellä? Siellä nimittäin on aivan **sipäistä meininkiä raskaalla kalustolla sekä pakettiautoilla!!!

    Tuli nimittäin viime kesänä ajeltua aikas paljon vehmaan ja turun väliä. Melkein joka kerta matkalla sai nähdä kiilailua sekä ohittamaan lähtemistä ylämäessä vaikka vastaan tuli autoja!
    Useimmiten samat idiootit olivat edelleenkin letkassa Raision liikennevaloissa, eli ei mitään hyötyä em. idiotismista!

    Ja tiedoksi rikkiviisaille, ettei jää epäseväksi: Ajoin jonossa nopeusrajoituksen mukaan. EN ollut tien tukkona.
    En ollu ihan Kustavintiellä, vaan ajelin Y-tietä Vehmaalta Mynämäkeä kohti. Samaisella tiellä ajelee usein ties millaisia muropaketista ajokortin saaneita suhareita, mutta sillä kelillä suora maantie houkutteli enemmän kuin mutkitteleva.
    Nöpö.
  25. #25
    Lainaa (Feline @ Helmi. 27 2008,22:20) kirjoitti
    Lainaa (Hapa @ Helmi. 27 2008,16:52) kirjoitti
    Satuttuiko tapaus kustavintiellä? Siellä nimittäin on aivan **sipäistä meininkiä raskaalla kalustolla sekä pakettiautoilla!!!

    Tuli nimittäin viime kesänä ajeltua aikas paljon vehmaan ja turun väliä. Melkein joka kerta matkalla sai nähdä kiilailua sekä ohittamaan lähtemistä ylämäessä vaikka vastaan tuli autoja!
    Useimmiten samat idiootit olivat edelleenkin letkassa Raision liikennevaloissa, eli ei mitään hyötyä em. idiotismista!

    Ja tiedoksi rikkiviisaille, ettei jää epäseväksi: Ajoin jonossa nopeusrajoituksen mukaan. EN ollut tien tukkona.
    En ollu ihan Kustavintiellä, vaan ajelin Y-tietä Vehmaalta Mynämäkeä kohti. Samaisella tiellä ajelee usein ties millaisia muropaketista ajokortin saaneita suhareita, mutta sillä kelillä suora maantie houkutteli enemmän kuin mutkitteleva.
    On muuten mahtavan mutkainen tie ja katseltavaakin paljon! Tuppaa vaan pinnoite menemään vuosi vuodelta huonompaan kuntoon siellä.
    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
  26. #26
    Viimekesänä Latviassa suomalainen kuorkki kuski teki saman, olin juuri lähdössä ohittamaan asuntovaunua ja tietysti kuorkkikuski näki takaa yhdistelmän yli ja oli tunkenut monon konehuoneeseen välittämättä ohitusjärjestyksestä ja tahalleen ajoi päälle. Nopealla väistöllä ja jarrulla ehdin alta pois. Kuorkki kulki 130 eli rajoittimet oli heitetty roskiin ja ratin takana oli nuori, ilmeisesti entinen pikkukonna joita koulutettiin ratintaakse. Eli kyllä siellä ihan oikeesti on tappajiakin liikenteessä.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  27. #27
    Lainaa (rolcen @ Helmi. 27 2008,17:48) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Helmi. 27 2008,12:40) kirjoitti
    Joustavalla liikenne käyttäytymisellä ei tuotakaan olisi päässyt tapahtumaan. Olisit hieman löysännyt kaasua ja väistänyt jo valmiiksi. Sinulla olisi kulunut ohi päästöön noin kaksi sekunttia toisen huomioimiseen ja voisitte olla kummatkin tyytyväisiä.
    Pelisilmää liikenteeseen. Jos ei kerran pysty seuraamaan muun liikenteen mukaista nopeutta,niin on vähintään kohteliasta antaa tietä. Pitämällä kiinni omista oikeuksista aiheutat vain vaarallisia ohituksia ja vaarannat useamman tienkäyttäjän hengen.
    Jees...usein ollut puhetta siitä oikeasta paikasta omalla ajokaistalla.
    Tollasia ikäviä nuolijoita riittää joten heitä varten olisi hyvä varata tarpeeksi tilaa itselleen, jotta jäisi vielä tilaa väistöön.

    Näille wannabe mailmankovimmille jäbille sanoisiin, että tuota provosointia kandeis välttää liikenteessä.Saattaapi pienellä kärsivällisyydellä säästää jopa ainokaisensa.
    Meinaan tollasen 357;n lähtönopeus on kuiteski parempi ku mopetin.

    Joskus vain saattaa käydä niin että tulee mentyä uhoomaan väärälle kaverille..

    Iso apu kans asennevammaan on kourallinen valiumiua..

    Piis änt häpi...

    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  28. #28
    Ymmärrettävästi keljuttaa kun joku kiilaa ja aiheuttaa paitsi harmia myös vaaratilanteen. Monella tapana on henkilöauton sivupeilin potkaseminen tms, rekan kans tosiaan tarttis sellaseen jo kättäpiempää.. Ottamatta siihen nyt erityisemmin kantaa muistuttaisin et niin vaan sit sen peilittömäksi jääneen auton kuski ens kerralla muistaa hyvin tapauksen nähdessään taustapeilissään motoristin. Jotenkin vois kuvitella et sillä kuskilla ei liene ainakaan suuremmat sympatiat siis seuraavalla kerralla motoristeja kohtaan ja into kiilailla jatkossakin saattais jopa lisääntyä..

    Niin kamalaa kun se onkin et kuulostan joltain opettajalta luokkaretkelle mennessä... Yrittäkää myös muistaa et tavallaan edustatte kaikkia muitakin motoristeja siellä liikenteessä.

    Ugh. Olen puhunut
  29. #29
    Lainaa (poku @ Maalis. 02 2008,16:46) kirjoitti
    Viimekesänä Latviassa suomalainen kuorkki kuski teki saman, olin juuri lähdössä ohittamaan asuntovaunua ja tietysti kuorkkikuski näki takaa yhdistelmän yli ja oli tunkenut monon konehuoneeseen välittämättä ohitusjärjestyksestä ja tahalleen ajoi päälle. Nopealla väistöllä ja jarrulla ehdin alta pois. Kuorkki kulki 130 eli rajoittimet oli heitetty roskiin ja ratin takana oli nuori, ilmeisesti entinen pikkukonna joita koulutettiin ratintaakse. Eli kyllä siellä ihan oikeesti on tappajiakin liikenteessä.
    Tätä taas minä en oikein ymmärtänyt vaan sain sellaisen käsityksen kuin joku olisi meinannut lähteä väärällä "ohitusjärjestyksellä" jonkun jo ohittavan eteen(rekan).Tuskimpa se rekka nyt kumminkaan singahti sieltä takaa.
    Rekka kulki 130 ja motoristi ei ajanut yli rajoitusten?
    Koska on tullut pienen ikääni ajeltua Baltian maita ristiin rastiin niin liikenne sujuu siellä kyllä ihan vauhdikkaasti ja sujuvasti mutta sielläkin pitää pitää hoksottimet virkeinä.
    Saattahan ymmärrykseni olla puutteellinen,vajavainen.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Candy @ Maalis. 02 2008,20:33) kirjoitti
    Ymmärrettävästi keljuttaa kun joku kiilaa ja aiheuttaa paitsi harmia myös vaaratilanteen. Monella tapana on henkilöauton sivupeilin potkaseminen tms, rekan kans tosiaan tarttis sellaseen jo kättäpiempää.. Ottamatta siihen nyt erityisemmin kantaa muistuttaisin et niin vaan sit sen peilittömäksi jääneen auton kuski ens kerralla muistaa hyvin tapauksen nähdessään taustapeilissään motoristin. Jotenkin vois kuvitella et sillä kuskilla ei liene ainakaan suuremmat sympatiat siis seuraavalla kerralla motoristeja kohtaan ja into kiilailla jatkossakin saattais jopa lisääntyä..

    Niin kamalaa kun se onkin et kuulostan joltain opettajalta luokkaretkelle mennessä... Yrittäkää myös muistaa et tavallaan edustatte kaikkia muitakin motoristeja siellä liikenteessä.

    Ugh. Olen puhunut
    Nämä peilin potkijat ovat legendoja mutta todellisia potkijoita ihan teknisestikkään ei taida pahemmin löytyä.Parkkipaikat asia erikseen.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>