Onko täällä mielipiteitä/kokemuksia tuosta ilmaboksin sabotoimisesta? Eli reikää kylkeen lisätehojen toivossa.Pyörä on Sprint RS Tors:illa ja K&N:llä.Tuntuu olevan suosittua puuhaa tuolla Ameriikan foorumeilla.![]()
Ei, vaan kylmempää ilmaa sinne tankin alle jostain ;)
F = dp / dt
Riippuu siitä,että mikä on tavoitteena saavuttaa ehkä max 10 km/h lisää huippuja yli + 25 C lämpötilassa.Muuten asialla tuskin on muuta merkitystä kuin omassa mielikuvituksessaEli toisin sanoen kun ajetaan kilpaa haetaan kaikki etu joka asiasta joka vain on saatavissa!
Toutes sort affaires
Honda CBX 1047 6 pipes & Honda CX 650E
^ Aivan näin! Kallispalkkaiset insinöörit suunnittelevat noita koteloita kuten muitakin pyöränosia kuukausikaupalla toimiviksi, joten jos se reikä siellä tai täällä auttaisi, niin olettaisin sen jo olleen olemassa jo tehtaalta lähtiessään.
Puhutaan siis moottoripyöristä ja niissä olevista rei'istä....![]()
Pasific Blue since 1998
Totta. Uskoisin kuitenkin että aivan ihanteellisia ne eivät ole, mutta varmasti niin hyviä kuin siihen tilaan on saatu mahtumaan. Valmistajan täytyy tietysti ottaa huomioon myös äänimittaukset ym. jotka varmasti osaltaan rajoittaa kotelon rakentamista. Joissain pyörissä kotelon oikeanlaisella modaamisella/poistamisella saattaa jopa jotain hyötyä saadakin mutta tuskin mitään maata mullistavaa. Mutta onhan noilla modeilla aina henkinen vaikutus, imuääntä jos tulee lisää niin tehothan kasvaa automaattisesti...(Trident3666 @ Maalis. 11 2008,20:31) kirjoitti
![]()
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Ainakaan tässä 1050 Speed Triplessä ei ole moiselle tarvetta mittausten mukaan. Ilma ei lämpene mainittavasti, kunhan pyörä on liikkeellä. Satasen vauhdissa ilmaboxin ja ulkoilman lämpötilaero on jotain yhden asteen luokkaa.(wizard11 @ Helmi. 25 2008,20:29) kirjoitti
BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
jenkit on kovia poikia modaamaan ilmaboxeja.. tosiasiassa jos ilmaboxi on riittävän suuri ja imuputki ulos on vain 1mm suurempi kuin yksi kurkku moottoriin, niin se riittää.
tietysti pyörissä jossa boxi ei ole riittävän suuri, niin reiät voivat auttaa ainakin ääntä.
oikeastaan ainoa keino mitata onko mitään apua on pistää alipainemittari boxiin.(ja ehkä se lämpömittari). suurin osa nykyisistä ilmaboxeista ei kyllä tee mitään merkittävää alipainetta.
ruiskukartta kun on tehty ilmaboxin värinöihin sopivaksi. poraat sinne pari reikää ja ruiskukartta menee uusiksi.
Tietysti voisi ajatella, että ilmaboxissa oleva paineanturi osaisi kompensoida jonkinverran ilmanpaineen muutosta boxissa.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Veikkaisin että pyöriin joissa on "toimiva" ram-air ja sitä myötä paine-anturit jne. ei ihan kauheasti kannata mennä ylimääräisiä reikiä porailee, saattaa olla pelkästään haittaa.
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
katseltuani kaverin SPS 996 ducatin ilmaboxia, kävi mieleen, että tuo rakenne se ainoa oikea on. ilmaboxista kansi pois ja tankki toimii kantena. luulis triumphin muovitankki sopivan kanneksi aivan hyvin.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050