Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Elikkäs tuollaista peliä olen ajatellut laittaa itelleni. Ja pyörällä on ajettu 38tkm. Eihän pyörä ole vielä loppuun ajettu?

    Mitä sanotte muuten pyörästä. Ensimmäinen kunnon pyörä olisi kyseessä kevarin jälkeen. Kaverin Dukella olen viimekesänä ajellut ja siinä kaikki pyöräilyt.

    Ja sellasta vielä mistä olisi mahdollista kysellä pyörään alakatetta? Sellanen kiinnostaisi.

    tv. Autoiluun kyllästynyt *



    Kawasaki KDX -> Aprilia RS -> Yamaha Fazer 600 -03 -> Suzuki Hayabusa -05
  2. #2
    Pelkät ajokilometrit eivät välttämättä kerro pyörän kunnosta paljoakaan.Hyvin pidetylle ja huolletulle nuo kilometrit eivät ole vielä mitään mutta toisaalta ... Kannattaa tutkia asiaa kaverin kanssa joka omaa asiantuntemusta.Historia kannattaa joka tapauksessa selvittää,onko ollut monia omistajia,monta kilpeä ja ettei AVK:ssa ollut tai muuten kolaroitu.Epäillä kannattaa aina jos ei todellakin tunne historiaa.
    Tuo pyörä on malliltaan yksi mutta merkkejä ja malleja on monia muitakin joten kannattaa käydä huolella kokeilemassa vähän kaikkia ennen kuin tekee päätöksiä.Suomihan on nyt pullollaan motoja ja on todellakin ostajan markkinat.Liikaa ei kannata maksaa innostuksissaan,vaan tarjota vain kohtuullista hintaa.Vertailemalla vastaavia vuosimalleja/kilometrit saa jotain suuntaa mitä kannattaa tarjota,elikkä huomattavasti alle keskihinnan.
    Malttia kannattaa säilyttää ennen kuin pistää nimeä paperiin.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  3. #3
    Lainaa (lippa @ Helmi. 25 2008,18:02) kirjoitti
    Pelkät ajokilometrit eivät välttämättä kerro pyörän kunnosta paljoakaan.Hyvin pidetylle ja huolletulle nuo kilometrit eivät ole vielä mitään mutta toisaalta ... Kannattaa tutkia asiaa kaverin kanssa joka omaa asiantuntemusta.Historia kannattaa joka tapauksessa selvittää,onko ollut monia omistajia,monta kilpeä ja ettei AVK:ssa ollut tai muuten kolaroitu.Epäillä kannattaa aina jos ei todellakin tunne historiaa.
    Tuo pyörä on malliltaan yksi mutta merkkejä ja malleja on monia muitakin joten kannattaa käydä huolella kokeilemassa vähän kaikkia ennen kuin tekee päätöksiä.Suomihan on nyt pullollaan motoja ja on todellakin ostajan markkinat.Liikaa ei kannata maksaa innostuksissaan,vaan tarjota vain kohtuullista hintaa.Vertailemalla vastaavia vuosimalleja/kilometrit saa jotain suuntaa mitä kannattaa tarjota,elikkä huomattavasti alle keskihinnan.
    Malttia kannattaa säilyttää ennen kuin pistää nimeä paperiin.
    Tuohon vois vielä lisätä ne normaalit tarkastuskohteet.Kattele kaikki kulutusosat:Renkaat on helppo todeta,myös ketjujen venymisen näät,kun takarattaasta kello kolmen kohdalta vedät ketjua taaksepäin,ketju ei sais juuri liikkua.Akun kuntokin on syytä tarkistaa ja tietysti huoltohistoria.Muista myös,kaikki minkä tingit ei tarvihe maksaa.Onnistuneita kauppoja
  4. #4
    Hyvin kommentoitu lippa!

    Olen asiaa miettinyt jonkun verran. Ja olen kyllä kyseiseen malliin tykästynyt. Mutta nyt lähinnä haluaisin tietoja kys. pyörästä. Jonkun verran olen täällä lukenut pyörästä ja kovin negatiivista palautetta en ole kuullut. Pyörällä ajasin varmaankin pari kesää ja sitten ehkä isompaa alle.
    Kawasaki KDX -> Aprilia RS -> Yamaha Fazer 600 -03 -> Suzuki Hayabusa -05
  5. #5
    Terveps

    Iteltä löytyy tallista saman mallinen pyörä, tosin muutamaa vuotta vanhempi (2001, "neliölampuilla"). Pyörän ostin viimekeväänä ja noin 11000km kerkesin rullailla ennen talviteloille laittamista. Mukava peli ajella niin pitkää kuin lyhyttäkin matkaa putkeen ilman paikkojen puutumista. Ajoasento hieman pystympi mitä esimerkiksi Hondan CBR 600F:ssä, mitä nyt kaverin pyörän päällä olen istunut.

    Tehoahan tuossa on vakiona sen noin 70kW (Oma pyörä tällä hetkellä 25kW, iän takia...) ja ainakin omaan makuun menoa riitti enemmän kuin hyvin, ennen kuin 25kW palikat laitettiin. Kuristettuna saanut sen kulkemaan mittariin sen noin 140~150km/h, että kyllä silläkin kerkeää.

    Mitäpäs muuta... ei ainakaan vielä ole mitään ongelmia ilmennyt, mitä nyt näitä perus kuluvia osia talven aikana vaihdellut (renkaat, jarrupalat, öljyt). Sliparin tuohon vaihdoin syksyllä, äänet muuttuivat kertaheitolla munakkaammiksi (Jos päädyt tuon pyörän ostamaan, niin voin neuvotella sun kanssa mahdollisesta sliparin myynnistä, jos siinä ei sitä entuudestaan ole. Tallista sattuu yksi ylimääräinen löytymään pienen virheen takia...) Tuohonhan on mahdollista ostaa myös ulkomailta kohtuu tyylikäs kokokate, jos varttikate alkaa tympimään. Muitakin osia (undertailiä, huggeria, bugspoileria yms.) löytyy myös mukavasti ainakin ulkomailta.

    Talven aikana pyörään on tullut uusi tanko, vielä pitäisi hommata peilit ja maski (syksyllä tuli otettua vähän kontaktia asfaltin kanssa, onneksi ei isompia vahinkoja). Tästä tulikin mieleen, että kaatumaraudat/tapit ovat ainakin omasta mielestäni suositeltava ostos. Rautojen ansiosta säästyi moottori ainakin ulkoisesti täysin miltään vahingoilta, eikä sen puoleen ole sisältäkään (ainakaan vielä?) kuulunut mitään epäilyttävää.

    Ainakin itse voin pyörää lämpimästi suositella viimekesän perusteella.
    Only thing that matters is the road ahead
  6. #6
    itte ostin oman fasuni viime kesänä ja hyvin on pelannu.nyt 34000km mittarissa.kannattaa huomioida että 40 tuhannessa on iso huolto mikä pitää sisällään venttiilien säädön.
    Oon ajannu tollasella pyörällä missä kilometrejä 75000,ja hyvin kulkee siltikin.
    FZS 600 -03
    ER-5 -02
  7. #7
    välläri Offline
    Golden Arse

    Tällainen löytyi täältä org yksityiset myy moottoripyörät,ainakin vähän kilometrejä.

    Ryhmä: VIP Jäsen
    Paikkakunta:
    Sukupuoli:
    Viestejä: 207
    Liittyi: Tammi. 2005
    Lähetti: Helmi. 17 2008,21:08
    Tarkemmin:

    http://www.nettimoto.com/viewVeh....cle.php

    Editoinut välläri Helmi. 17 2008,21:09
    Linkki ei ehkä toiminutkaan mutta kopioin kaverin tiedot ja eihän soitto paljon maksa:Ari Välimäki, VAMMALA , 0405440973 0405440973



    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  8. #8
    Ei noilla kilsoilla pitäs vielä olla mitään hätää. 42tkm on sitte se isompi huolto niinku tossa tais jo joku mainitakkin aiksemmin.
    Ainakin vanhemmissa fasuissa tahtoivat imukurkkujen kumit halkeilla ajan myötä, kantsii ne tarkistaa jos tuon vuosimallin fasu vielä on kaasarivehe. Uudet maksaa aika suolasesti, 50e kpl jos en ihan väärin muista. Jos huonokuntosia kulutusosia löytyy niin voihan niistä koittaa tingata hintaa vähän alas.
    Muoviosaa tuunaukseen saa Suomestakin vaikka ja mitä, kannattaa selailla Allright/Storm/Duell kuvastoja ja kysellä liikkeistä. Ermax ainakin valmistaa alakatteita fasuun.
    Tässä mallia allekirjotuksiin.
  9. #9
    Aihe: M: Yamaha FZ6-S, -04 < Seuraavaksi vanhin | Seuraavaksi uusin >
    jmheik Offline
    Newbie



    Ryhmä: Noviisi
    Paikkakunta:
    Sukupuoli:
    Viestejä: 4
    Liittyi: Huhti. 2007
    Lähetti: Helmi. 03 2008,11:46
    Yamaha olisi myynnissä vähäisen käytön takia. Pyörällä ajettu 16 tkm, huoltokirja löytyy. Pyörässä Givin takalaukkuteline + laukku. Täysin alkuperäiskuntoinen ja kevyessä käytössä ollut pyörä. Väri sininen. Kuvia voin laittaa sähköpostilla. H. 6290
    Yhteydenotot sähköpostilla jmh1978@luukku.com. Puh. nron vois laittaa mukaan niin soittelen.
    Pyörä Kainuussa, Suomussalmella.

    Editoinut jmheik Helmi. 17 2008,19:11

    Toinenkin oli samassa orgin osiossa.Vähän ajettuja kummatkin.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  10. #10
    Jeps, saahan nuita muoveja tosiaan Suomestakin, en mee sitä kieltämään. Tahtoo vaan tulla huomattavasti halvemmaks kun tilaileepi ulkomailta, siksi lähinnä siitä mainitsin.
    Only thing that matters is the road ahead
  11. #11
    Minä en kyllä ostaisi mitään ulkoisesti epäkuranttia kun voi ostaa priima kunnossakin olevia.Pyöriä on tarjolla yllin kyllin siis miksi ostaa huonosti pidettyä.Varsinkin kun yrittää siitä joskus päästä eroon ja saada edes jotain myydessä.Ulkoisesti uudenveroisessa kunnossa oleva on ilon aihe omistajalle ja sitä yrittää myös hoitaa hyvin.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  12. #12
    www.storm-motor.fi, on tähän asti edullisin paikka mistä
    mä olen alakatetta ja seat coveria kattellu. www.tcpsa.com
    ja www.jfmotorsport.de ulkomailla ja kalliimpia. Esim. tuolla
    Espanjan maalla alakate 299 e.

    Suosittelen lämpimästi fasun ostoa. Hyvät kyydit antaa
    kun muistaa kierrättää. Kutosella satkun vauhdissa kun
    käännät kaasun tappiin, niin vm -80 diesel mersutkin menee ohi, mut kun tiputtaa kakkoselle ni johan mennään.
    Fasuissa kakkonen paukkuu joskus alas päin pykältäessä
    muttei kuulemma ole vaarallista.
  13. #13
    Kiitoksia asiallisista vastauksista!
    Huomenna ois tarkoitus mennä ostamaan/katsomaan pyörää jos miellyttää otan pyörän. Akrapovin putki/äänenvaimennin löytyy tällä hetkellä pyörästä. Tarkoitus tosiaan se alakate tilata ja laitella kaikenlaista. Ja päästä tutustumaan pyörän sielun elämään. Automekaanikkona aina tekniikka kiinostaa ja etenkin tieto siitä millä sitä nyt ajellaan. Mutta nyt ääreen miettimään!
    Kawasaki KDX -> Aprilia RS -> Yamaha Fazer 600 -03 -> Suzuki Hayabusa -05
  14. #14
    Nyt on pärrä tallissa vihdoin!
    Ajokelejä odotellessa
    Kawasaki KDX -> Aprilia RS -> Yamaha Fazer 600 -03 -> Suzuki Hayabusa -05
  15. #15
    muista ostaa haynesin huoltoraamattu niin säästät varmasti rahaa ja opit pyörän sielunelämän..
    KooTeeÄm
  16. #16
    Lainaa (demonos @ Helmi. 25 2008,22:47) kirjoitti
    Ei noilla kilsoilla pitäs vielä olla mitään hätää. 42tkm on sitte se isompi huolto niinku tossa tais jo joku mainitakkin aiksemmin.
    Ainakin vanhemmissa fasuissa tahtoivat imukurkkujen kumit halkeilla ajan myötä, kantsii ne tarkistaa jos tuon vuosimallin fasu vielä on kaasarivehe. Uudet maksaa aika suolasesti, 50e kpl jos en ihan väärin muista.
    Noita kurkkuja saa Louisilta satkulla sarjan,stormilla maksaa vähän enemmän,omaani vaihdoin uudet eilen.Pienistä murtumista ei tartte välittää, ovat kyllä paksua kumia.
    Mun pyörällä ajettu 80tkm ja hyvin potkii,ei syö öljyä eikä rapise.
    Tossa muutama linkki:

    Korjauskirjoja englanniks ja espanjaks niin ei tarvitse ostaa;)
    http://www.fazer-hispania.com/biblia_fazero.htm

    Fazer club:
    http://foc-u.co.uk/new/news.php
  17. #17
    Lainaa (Joonas.k @ Maalis. 02 2008,00:02) kirjoitti
    Nyt on pärrä tallissa vihdoin!
    Onneksi olkoon. Tuo on todella hyvä yleispyörä. Itsellä oli pari kesää samanlainen eikä ole moittimista kamppeesta. Tuo iso huolto eli venttiilinvälysten tarkistus / säätö kannattaa tehdä nyt rauhassa talvella vaikkapa itse, jos työkalut pysyy kädessä. Akku tuohon on aika kallis eli kannattaa pitää huolta ettei turhaan pilaa talvisäilytyksessä.

    Lainaa (shwoomie @ Maalis. 02 2008,00:12) kirjoitti
    muista ostaa haynesin huoltoraamattu niin säästät varmasti rahaa ja opit pyörän sielunelämän..
    No ei välttämättä kannata. Netin syövereistä löytyy tuohon kolmiosainen huoltomanuaali, jossa on enemmän informaatiota kuin haynesissä.
    Huono tie, parempi mieli
  18. #18
    Lainaa (R@gdoll @ Maalis. 03 2008,05:12) kirjoitti
    Lainaa (shwoomie @ Maalis. 02 2008,00:12) kirjoitti
    muista ostaa haynesin huoltoraamattu niin säästät varmasti rahaa ja opit pyörän sielunelämän..
    No ei välttämättä kannata. Netin syövereistä löytyy tuohon kolmiosainen huoltomanuaali, jossa on enemmän informaatiota kuin haynesissä.
    sen verran kehun haynesiä vieläettä ilman sen värillisiä sähkökaavioita jne olisi aika moni kuka ei osaa lukea sellasta aika hukassa..

    itelläkin kyllä löytyy se huolto manuaali mutta mielummin oon tota haynesiä lukenu eikä se nyt niin paljon maksa etteikö sitä kannattais ostaa
    KooTeeÄm
  19.  
  20. #19
    Tuolta sivuiltahan löyty haynesin korjausopus!
    Kawasaki KDX -> Aprilia RS -> Yamaha Fazer 600 -03 -> Suzuki Hayabusa -05