Laitoin 750 SS:ään toiset tulpat ja nyt täytyis vaihtaa puolat uusiin. Meinasin laittaa *Dynan puolat, joita löytyy ainakin 2,2, 3 jA 5 Ohmin versioina.
Mikä versio olisi paras ja mitä merkitystä eri Ohmeilla tässä on? Joo, en ole sähkömies *!
Kimis
Kimis
Mitä vähemmän vastusta puolassa, sitä enemmän virtaa tulpille, mutta se rasittaa myös mm regulaattoria.Voi loppua virtakin.
Ite ottaisin 5ohmiset.
Onko dynacoileja kahella ulosotollakin?
Edit. Näköjään on vaikka kuinka monella
Luultavasti kirjoitusvirhettä.(Petri12r @ Helmi. 25 2008,09:27) kirjoitti
-Sergei-
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Mitähän siinä pitäis lukee?(Sergei The Eagle @ Helmi. 25 2008,10:04) kirjoitti
©
Tuplasytytys.(Petri12r @ Helmi. 25 2008,10:06) kirjoitti
Eli kaksi tulppaa/sylinteri kuten Ducatin DS (DualSpark)-malleissa.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Autoissa oli Twin Spark ainakin Alfassa, mullakin on pari tulppaa per sylinteri mopossa.
-Sergei-
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Joo, otsikossa oli kirjoitusvirhe- piti siis olla tuplasytytys, niin kuin moni olikin ymmärtänyt.
Kimis
Kimis
Mulla 3 oomin tuplapää puolat monstrossa, olleet pari ajokautta. Hankinta hetkellä oli joku saatavuus/hinta etu verrattuna 5 ohmisiin.
Tarkoitus oli laittaa 5 ohm, kun pelkäsin cdi-poksien kestoa.
Myöhemmin kuullut että 5 ohmiset ovat myös latausjärjestelmälle helpommat.
3 ohmisilla pitäisi olla kipinätehoa enempi, ainakin korkeammilla kierroksilla, teoriassa.
m583"s"
Heti kun kädet tulevat rasvaisiksi, nenää alkaa kutittaa!
onkohan tuo nettimoton 944 kitillä oleva sutin? Ootko penkittäny? Ja huomasitko tuplatulpista olevan mitään hyötyä?
M1.5 boxilla ei niin väliä minkä puolan valkkaa
M1.5 sovittaa itse puolan vastuksen mukaan itseään
dual spark muutos n 5% riippuu vähän pelistä ja tapauksesta
perseen alla huomaa kyllä jos ottaa toisen hatun irti
palotapahtuma sylinterissä suuntautuu paremmin mäntää vasten. ja polttaa pa:n paremmin
d :ssä 1 tulppaisessa 2v kannessa tulpan sijoittelu ei paras mahd
suht halpa ja hyvä viritys kannattaa suosittelen
Mistä ootte noita puolia ostanu? Ja ilmeisesti jossain pajassa voi porauttaa toiset rei´ät uusille tulpille? Ei kai tuossa hommassa muuta tarvita?
Happy with what you have to be happy with.
Ei sutin, vaan miun. Pallolta +80hv/+100Nm. 100Nm rikki 4000rpm:ssä.(Luupää @ Helmi. 25 2008,19:49) kirjoitti
apf, osaat varmaan paremmin kertoa tuplatulppien vaikutuksen tässä tapauksessa.
F042, M944S.i.e, 250SX-F
lahden kansityöllä on jigi
nokat ja hihnapyörä mukaan niin tulee vielä tulpan kulma oikein
jigiä päivitetty mallien mukaan jos tarvis
----
dyna 3 ohm - 5 ohm käy mallista riippuen
mulla löytyy yksi pari 3,3ohm dynat ylimääräisenä
esim. GSXR 750 - 1100 org puolat
käy
houkuttelevaa tekstiä. ajaa pian köyhän opiskelijan virittämään mopotinta.
osaisko joku listata kaikki osat mitä tarvii jos 620ie:n muuttaa tuplatulppaiseksi? vai onnistuuko se siihen? paljonko tulee lisää voimaa? ja paljonko tarvii käteistä kyseiseen muutokseen.
SS 620i.e
Minä olen vähän skeptinen tuon tupla sytyn autuaaksi tekemistä. Joku vuosi sitten löysin itavaltalaisen sivun jossa oli vaihdettu kansio (tupla tulpilla ja normi) eikä mittaustoleranssien sisällä eroa huomattu (en pika etsinnällä sivua enää löytänyt). Tämä tehtiin tosin 904cc koneelle. Ja jos apf:n mukaan 5% tulee tehoa(?) lisää tuplatulpilla, niin se on enemmän kuin muutama vuosi sitten ruiskukartan muutoksella 750S:een.
Infoa sytystä
EDIT:
Dual Spark testailuja
Referenssi
Siinä pari linkkiä, eri dynot eri pyörät.
Unohda koko juttu.(JokkiX @ Helmi. 26 2008,14:12) kirjoitti
Eräs foorumilla aiemmin vaikuttanut on sanonut että Ducati 2-V koneet on tehty jo tehtaalla niin hyvin ettei niistä saa paljon tehoa ulos ilman radikaaleja muutoksia.
Jos haet lisätehoa tuplatulpilla, pitää sinun lisäksi tehdä kannet uusiksi, eikä olisi pahitteeksi vähän työstää nokka-akseleita.
Lopputulos on silti epävarma.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Sutilla kaasutin pikkulohko missä kokusan-syttöboksit , niistä saattaa tulla helposti toiminnan loppumisesta kertova merkkisavu ulos.
Rovaniemen gurujen penkki oli raahessa mp-näyttelyssä. Siinä mitattiin (ei säädetty) 64hp/6750rpm, 76nm/5300rpm ja 4000rpm 70nm (vrt samppavain 944). Mittaajilla oli irrallinen afr-näyttö(ei saanut tulosteelle) oli pirun laihalla, johtuskohan siitä huippu arvojen matalahkot kierrokset (yleensähän 2v kaasutin d:en huipputehot n.7200 rpm pikkulohkoissa jopa korkeammalla)
Pelkkien tuplatulppien osuutta vaikea arvata. Voisiahan sitä mitata toiset tulpanjohdot irrallaan, tosin olen viilannut vauhtipyörän sytytyksen ohjaus liipasinta lyhyemmäksi 3-4 astetta varmistaaksei ettei nakuta.
Ennen muutosta sain käsiini italialaisen lehden viritystä koskevan artikkelin, jossa oli esimerkkejä eri virityksistä, yhtenä oli 600 monsterin tuplatulppa muutos sillä saatiin enempi tehoa kuin 680 kitillä, vääntö nousi myös läpikierrosalueen huippu jäi hiukan 680 kitille. Eihän nuo mitään absoluuttisia totuuksia ole.
Tuplatulpilla ei taida olla huonontavia ominaisuuksia vrt vaikka jyrkemmät nokat. Jos ei kyllä tehon nousukaan ole varmaa.
Puolia ostaessani törmäsi lausahdukseen: 3 oomin puolia on hyllyllä, kun sukisuki miehet niitä ostelee kuin tupakkia. Kertoskohan se jotain s:n puolista ja kannattaako s:n puolia laittaa.
m583"s"
Heti kun kädet tulevat rasvaisiksi, nenää alkaa kutittaa!
no on toss DS1000 koneessa ainenkin paukkuja piilossa jonkinverran
NCR Millona
Ducati 1100 NCR
(116 hp @ 8450 rpm/min, 10,8Kgm/6.700rpm).
NCR
ss900/M900 aika pienellä on saatu ihan hyviä tuloksia
ST2 kanavien muotoilulla + 1kg vääntöä lisää 4000-5000rmp alueelle
oma mielipiteeni on että ainenkin 2V koneiden kanavat on aika surkeat niiden laittaminen antaa kyllä rahalle vastinetta
ja suosittelen jos kansia joutuu ulkoiluttaa
+1mm imuventtiiliin on kanssa +900cc malleissa ihan ok menee samalle seetille eikä rst venttiili oo pahan hintainen
onko "suti" sinun koneessa minkä kokoiset venttiilit?
- shine can never replace attitude -
Ducati SS
Harley Davidson FXD Super Glide
Suzuki Bandit
Taitaa olla: 41mm imu ja 35mm pako.
m583"s"
Heti kun kädet tulevat rasvaisiksi, nenää alkaa kutittaa!
Aika kummallista... Itselläni ainakin tietääkseni vakiossa 1995 900 monsterissa on 43mm ja 38mm..(suti @ Maalis. 03 2008,20:00) kirjoitti
Happy with what you have to be happy with.
jostain luin että 900sia on pienemmillä venttiileillä tehty joskus 96-98 monstereihin. Niissä on myös eri nokat
ei siinä ole mitään kummallista => sutilla on 600:nen monsteri, jos olen oikein ymmärtänyt!?
- shine can never replace attitude -
Ducati SS
Harley Davidson FXD Super Glide
Suzuki Bandit
Olet ymmärtänyt oikein, minä en(SS680 @ Maalis. 04 2008,13:26) kirjoitti
![]()
Happy with what you have to be happy with.
Kämna myy tuplasyttysettiä jossa näyttää olevan Dynan harmaat, eli jos kuvassa oikeat puolat niin nuo harmaathan on 2,3 Ohmiset.
http://www.kaemna.de/cms_en....kel=510
On myös kuvia tuplasydeemistä:
http://www.kaemna.de/pic/katalog/795detail1.jpg
http://www.kaemna.de/pic/katalog/795detail2.jpg
http://www.kaemna.de/pic/katalog/795.jpg
Mitä tuo flywheel modificaatio mahtaa tarkoittaa? Pickuppien ajoituksen muutostako?
Kannet on Lahdessa porattavana ja nyt alkoi huolestuttaa tuo maininta Kokusanin kestosta. Onko tietoa missä laitteessa on 5 Ohmiset puolat kahdella lähdöllä? GSX:ssa?
Mulla on kokemusta vain vanhemman GS susukin puolista. Ne saa poltettua kun vaan jättää virran päälle ajon jälkeen. Jostain syystä CDI(?) tuuppaa täyttä sytytysvirtaa jommankumman puolan läpi ja kuumentaa puolaa.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''
Siihen puolapakettiin kuuluis vissiin ostaa myös modattu sytkäboksi. *Näyttivät myyvän semmosta erikseenkin 199e hintaan. *Kai siihen on sitten jotain muutoksia tehty, että kestää noi matalaohmiset puolat.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Olisikohan se vauhtipyörän muutos se että viilataan vauhtipyörän ulkokehällä olevaa sytytyksen ajoitus liipasinta lyhyemmäksi,
jolloin perusennakon ja maksimiennakon väli lyhenee eli käytännössä maksimiennakkoa vähennetään. Seos kun palaa nopeammin kun se sytytetään kahdesta kohtaa.
Itse tein tuollaisen muutoksen, mutta nyt jättäisin tekemättä.
Kokeilisin ensin vakioennakolla. Nyt kun tuntuu että ennakkoa voisi olla enemmänkin, niin pitää ottaa vauhtipyörä irti, hitsata lisää tavaraa liipasimeen ja viilata se sitten oikeaan muotoon.
Edellinen siis vakio puristussuhteella ( mulla speksien mukaan 10:1) jos nostaa puristuksia myös, voi ennakon vähentäminen olla tarpeellista.
Yksi ratkaisu olisi myös ignitech ohjelmoitava sytytys järjestelmä, sillä voisi tarvittaessa vähentää ennakkoa. Niin ja se korvaisi myös ne kokusanin boksit.
Laita vaan dynan 3 tai 5 oomiset puolat.
ps. Mun monsterin moottori perustuu 583:sen lohkoon ja sitä on pikkusen S:tetty, suti special
m583"s"
Heti kun kädet tulevat rasvaisiksi, nenää alkaa kutittaa!
Tätä voin suositellakirjoitti
...ei tarvitse enää ottaa sivukoppaa auki kun säätää sytkää!
FCR:illä kylmäkäynnistys parempi ja kone muuttui kierrosherkemmäksi ja kaikenlisäksi tuo on todella kohtuu hintainen!!!
- shine can never replace attitude -
Ducati SS
Harley Davidson FXD Super Glide
Suzuki Bandit
Minkälainen ennakkokäyrä sulla on käytössä, oletko kokeillut erilaisia ennakoita, pers`tuntumalla, penkissä? (Mullakin ois ignitechin tilaus lähdössä ibanit ja swiftit pitäs opetella)
Fcr:illä kylmäkäynnistystä olen myös pähkäillyt ja aikonut rakenttaa kelkan primer-pumpun monstaan, mutta jos sen sais ignitechillä helpommin jäämään käyntiin.
m583"s"
Heti kun kädet tulevat rasvaisiksi, nenää alkaa kutittaa!