Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
    Mistä olette hankkineet isomman pleksin FJR:ään? Siis
    muualta kuin Yamaha liikkeistä. Hakusessa olisi 2006 ja
    siitä uudempaan malliin. Niin ja vielä minkä kokoisen?
    Tätä asiaa on puitu täällä aiemminkin, mutta jos kerrataan:

Itse ostin viime keväänä täältä.

Tilasin medium-kokoisen, eli 3" vakiopleksiä korkeamman. Toimitus oli nopea, ilmoitettuun hintaan lisää tullit ja verot.

Pleksi estää tuulensuhinat täysin (oon 172 "pitkä"), mutta esti myös jäähdytysilman pääsyn kasvoille kuumilla kesäkeleillä. Niinpä lyhensin sitä reilun tuuman nyt talvella, ja eilisen koeajon perusteella nyt tuntuisi toimivan.

Löytyyhän korkeampaa lasia alkuperäisvaraosanakin, hinta taitaa olla vaan melko kova. Toki viimeistelykin on silloin parempaa.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
    Noi Kapan pleksit näyttää olevan aika edukkaita, tiedä sitten miten ne toimii..Suitzaman
    Kaipaisin myös tietoa Kapan pleksin toimivuudesta FJR: ään.
    Lötyykö foorumilta käyttäjiä ?
    Yamaha Drag Star - Suzuki V storm - Yamaha FJR - BMW 650GS
    Tuo California-plexi näyttää samalta kun CeeBailysiltä ostettava vastaava, mutta ylätaivustus ( flip ) puuttuu.Taivutuksella varustettu ainakin minulla toimii hienosti. CeeBailysilta tilatut otetaan myös alkuperäiseen verrattuna määrätyillä mitoilla ja omani on 4" korkeampi ja 2" leveämpi. Jos osaisin, niin liittäisin kuvankin.
    Laiska, mutta päättäväinen.
    Lainaa (veikko h @ Helmi. 27 2008,13:37) kirjoitti
    Tuo California-plexi näyttää samalta kun CeeBailysiltä ostettava vastaava, mutta ylätaivustus ( flip ) puuttuu.Taivutuksella varustettu ainakin minulla toimii hienosti. CeeBailysilta tilatut otetaan myös alkuperäiseen verrattuna määrätyillä mitoilla ja omani on 4" korkeampi ja 2" leveämpi. Jos osaisin, niin liittäisin kuvankin.
    Itsellä oli Givin pleksi yhden kesän verran -06 mallisessa FJR:ssä. Toimii vallan hyvin, antaa todella paljon paremman suojan kuin alkuperäinen pleksi ainakin tällaiselle 170 cm pitkälle kaverille.

Givin pleksi on tietojeni mukaan sama kuin Kapan pleksi.
    -Jos olet päättänyt, niin pidä päätöksesi-
    Tänään asensin CBn pleksin, +4" korkeutta ja +2" leveyttä. Hintaa tuli tullin kera noin 200 eur. En tosin viitsinyt käydä lumisateessa kokeilemassa. Pituutta minulla on 180cm ja orkkis pleksi on juuri hieman liian pieni.
    Just over do it
    Minulla olisi 2006 FJR:ään sopiva CalSci:n XXL kokoinen pleksi ylimääräisenä. Mopo nääs vaihtui. Maksoin siitä noin 250e. Jos joku on kiinnostunut, niin pistäköön privaa.

TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Mra tekee säädettävää katelasia tuohon.
    linkki stormin sivulle
    Lainaa (Skumppa @ Maalis. 01 2008,11:36) kirjoitti
    linkki stormin sivulle
    2005 ja 2006 mallit ovat "eri asia" eli noiden vuosien väliin tuli mallin vaihdos. Tuo minun CalSci:n pleksi ei käy 2005 malliin!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Ostin tommosen Yamahan oman, laatikon päässä koodi 5VS-W0710-10. Ton Kapan plexin hinnan saa kertoo piillä, toivottavasti on sen arvonen.
    Kattelin messuilla Laminar:n tuuliohjaimia, onkos jollain niistä kokemusta? Hinta oli jotain Kapan plexin luokkaa.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
    Lainaa (Skumppa @ Maalis. 01 2008,11:36) kirjoitti
    linkki stormin sivulle
    Minulla on -05:ssa tuollainen ja se on hyvä. Kätevä (2 käsiruuvia) korkeussäätö on helppo, sateella kun nostaa ihan ylös, pääsee mukavasti suojaan. Meluhaitat loppui kokonaan alkuperäiseen verrattuna.
    Kolmas pleksi menossa -05 mallissa. Vaihdoin ensin korkeampaa jammun touring pleksiin, tilanne parani vähän. Viime kesänä vaihdoin MRA:n vario screen maxiin ja kaikki suhinat ja paukutukset loppuivat siihen. Ei tarvi korvatulppia kovemmassakaan menossa. Pleksi on sellainen 2 osainen, mekaaninen korkeudensäätö pikaruuveilla sähkösäädön lisäksi. Stormilta hain.
    Saakohan tuon suhinattoman MRA:n niin alas, että 174 cm ukko näkee sen yli normaaliin katseluetäisyyteen? No mikä on normaalia toiselle, ei ole välttämättä normaalia 174 cm naineelle yli 55v vanhukselle? Tarkoitan maantieajossa tarkkailtavaan etäisyyteen.

Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mulla on kokemusta kolmesta eri plexistä FJR-04:ssä
    - Alkuperäinen
    -Givi +2"
    -CalSci Large +4½"

Näistä alkuperäinen toimii parhaiten, tuuli tulee suoraan naamaan eikä puistele, meteli vaan on aika kova. Givin pleksi on liian lyhyt mulle (187cm) tuuli puistelee joka asennossa. CalSci oli hyvä, vaan liian iso, pyörä muuttui levottomaksi jo normaaleissa maantienopeuksissa. CalSci lyheni talven aikana n1½", en ole vielä ehtinyt kokeilemaan auttoiko, vai pitääkö lyhentää vielä lisää.

t. Sepi
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
  16.  
    Täältä löytyy 01-05 FJR:aan suhteellisen edukkaasti tuota MRA pleksia 130€+17€ posti, oma tuli pari viikkoa tilauksesta mutta en ole vielä päässyt asentelemaan.
    BMW R1200GS
    Yamaha XT660R
    Yamaha FJR1300
    Ducati ST2
    Suzuki VX800
    Suzuki GS450T
    Honda XL250
    Tunturi Supersport