Miten ootte ottaneet virran autocomille CAN-väylä bemarista.
Onko ainoa vaihtoehto vakio pistokkeelta kun en haluaisi virtakytkintä akun ja laitteen välille.
Vakiopistokkeelta haaroittamalla. Pistokkeelle menevältä piuhalta otin virran. Joku tarvikekauppias myy pistokkeen ja lisävirtatökkelin väliin tulevaa liitintäkin.
Toki Buimuriin löytyy sitten merkkikohtainen haaroitustökkelikin, joka tulee CAN-väylään, mutta se sitten maksaa mansikoita.
-hessu-
Taitaa se lisävarustetöppeli olla simppelein. Hieman edistyksellisempi vaihtoehto sitten on ottaa käyttövirta takalampun ohjaaman releen kautta.(hessu s @ Helmi. 22 2008,20:20) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Mä laitoin kahvalämppäreiden sulakkeen taakse, ei tartte kikkailla releiden kanssa, eikä tule ongelmia valojen kanssa.
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Niin. Voihan noi piuhat lyödä kiinni suoraan akkuun. Ei tartte kikkailla minkään kanssa.
<p>2002-2014</p>
Takavalon ohjaama rele olis tietty hyvä vaihtoehto, MUTTA... Buimurin takavalopolttimoja on tasan yksi yksilankainen (21W), joka toimii sekä takavalona että jarruvalona: normaalisti CAN-väylä tarjoaa sinne n 5 V jännitteen ja jarruttaessa täydet 12 V. Voipi olla että CAN ei tykkää kauheasti, jos siihen väliin tyrkkää ylimääräisen releen.
Tuo suora virta akulta oli minullakin ensin käytössä, mutta AutoCom ottanee jonkun verran virtaa myös levossa. Parempi siis otta sähköt noista virra ulosottopiireistä tavalla tai toisella.
-hessu-
Pistokkeelta haaroittaminen taitaa olla varmin ratkaisu ja jos haaroittaa tulevalta johdolta jää varsinainen pistoke vielä muuhun käyttöön.
Laitan myös perinteiden "tupakansytkäri" pistokkeen siihen samaan haaroitukseen kännyn lataamista ja mahdollista navigaattoria varten.
Lähteekö GT:stä tuo tankinpäällä oleva muovi pois ilman että irroittaa sivukatteita,ei tohdi kovin rouvisti kokeilla, naarmujen määrä ei ole vielä sillä tasolla että uusien tulemista ei huomaa:
OMAN KOKEMUKSEN perusteella ei aiheuttanut mitään ongelmia. Tämä vuosimallin 2005 ST:ssä. Saattaahan noita rakenteita olla erilaisiakin, mutta jos muisti nyt yhtään palvelee oikein niin ST:ssä oli ihan normaali kaksilankainen polttimo.(hessu s @ Helmi. 23 2008,09:04) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Itselle nykäisin virrat ja maan Zumolle ja Autocomille virtapistokkeen johdoista. Tämä sen takia että varmasti lähtee laitteista virrat pois noin 30 sekan kuluttua virtojen sammuttamisen jälkeen (siis avaimesta). Jos tekisin kytkennät nyt ottaisin herätteen pistokkeen piuhasta ja releen kautta virrat akusta.
Olin miten oli, mutta näin on!
BMW K1200GT -07
Kawa ZX-10 -88 (ei liiku omin voimin)
Honda CBX 750 -84
BMW K1 -90
Kawa GPZ 900 -85 (vaihteisto prakaa)
Kawa KZ 1300 -79
Suitsa GSXR 1100 -97
Sarkasmia, hehheh. Sitä vaan että tuolta kahvalämppäreiltä ryöstäessä tulee sähkö releen takaa, eikä tarvitse lisäillä uusia releitä. Känniväyläkään ei pahastu. Mutta kukin tekee tavallaan.(C-A-D @ Helmi. 22 2008,22:42) kirjoitti
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S