Minulla olisi aikaa ja mielenkiintoa auttaa 4-V boxerien huolloissa pääkaupunkiseudulla. Pientä korvausta vastaan.
Iltaisin ja viikonloppuisin.
Olen itse huoltanut omaa R1100 GS pyörääni 50.000 km. Ja hyvin toimii.
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=857
Olen itseoppinut MP-huoltomies , mutta tarkka ja huolellinen.
Jos tarvitset huoltoa, ota yhteyttä. Yhdessä tekemällä myös pyörän omistaja oppii vaikka mitä. Ja osaa tehdä seuraavan huollon vaikka itse.
Ota yhteyttä:
pekka.vuorelma@gmail.com
Puh 050 5768 480
Pekka
![]()
![]()
PS. Jos tämä on ylläpidon mielestä kielletty mainos niin poistakaa vaan.
Pekka
Mikä helvatan kielletty mainos? Hyvä juttuhan tämä on.![]()
Dixi et animam levavi
Mikään kielletty mainos ole tollanen, ja oikein hyvä juttu muutenkin, mutta uskonto kieltää, ei voi.
"Jos et leipää syö, ei sinun pidä työtäkään tekemän". Kokolihalla on menty, ei satu ruumillinen työ luterilaiselle. Pidättäydyn, vaikka kiinnostaa.
Tuossa on oikeaa motoristin talkoohenkeä (vaikka siinä lukikin että pientä korvausta vastaan...) !!!
Hyvä Pekka!![]()
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Moi,
Voin lämpimästi suositella Pekan tilaamista :) Huolsimme tänään mun 1100GS (-95) 60.000 km huollon kisälli-mestari-periaatteella: Pekka näytti että näin ja minä tein valvovan silmän alla toisella puolella saman. Voin luvata, että varsinkin niille, joille jo akun irroittaminen pyörästä on seikkailu, tällainen huoltosessio on aivan uskomattoman hieno. Gessun huoltaa oikeasti helposti, kaikkiin paikkoihin pääsee aika helposti ja pyörän omat mystiset työkalut pääsevät käyttöön.
Ja on se rahankin väärtiä, liikkeet ottavat 400-500e nesteineen/osineen muutaman tunnin työstä. Itse osat + öljyt maksavat reilut 100e, ja henkilökohtaisesta oppitunnista maksaa ihan mielellään. Nyt minäkin pystyisin luottavaisin mielin tekemään aika ison osan perushuollosta tai -tarkistuksista OMALLE pyörälleni. Siitä se varmuus ja turvallisuudenkin tunne lähtevät.
Päivän ohjelma oli:
- klo 10 aloitus, kone kylmänä
- akun tarkistus ja ylivuotoletkun kiinnitys akkuun
- ilmanpuhdistimen suodattimen vaihto
- venttiilinvälysten säätö (0.3mm eteen, .15 taakse)
- sytytystulppien (2kpl) vaihto
- jarrupalojen vaihto (edestä, 4 kappaletta eli 2 pakettia), oli muuten palat kuluneet täysin olemattomiin
- jarrunesteiden tarkistus (loraus lisää taakse)
- laturin hihnan olisi voinut vaihtaa, mutta se jätettiin myöhempään
- 20min lenkki ja kone lämpimäksi
- vaihteiston ja perän öljyjen vaihto. Vaihdettiin vain vaihteisto, perä myöhemmin (iso jakari puuttui, ed. omistaja oli vaihtanut pultin)
- pienen sähkövian etsiminen ja korjaus
- lopetus klo 15
(- pesu ja vahaus omalla ajalla :))
Kaiken kaikkiaan aivan loistavan hieno päivä. Pari yllättävää juttua tulee aina eri vuosimallien kesken, joten siinä oppii aina lisää kun mietitään ongelmanratkaisua. Ja se sähkövian löytäminen (palanut sulake + etujarrun mikrokytkimen "korjaus") paljasti taas kaikkea uutta mielenkiintoista omasta pyörästä.
Varsinkin jos meinaa lähteä reissuun omalla pyörällä, niin pakkohan siitä on edes jotain tietää ongelmia kohdattaessa.
Sit pitäis vaan päästä kattomaan ja kokeilemaan, miten puhjennut rengas korjataan pyörän omilla työkaluilla :)
Eli siis lämpimästi suosittelen tällaista diiliä, siinä oppii ja rohkaistuu itsekin huoltamaan pyöräänsä.
N
P.S. Oli muuten aivan hulvattoman hauskaa ajaa se 20min pitkästä aikaa :) Kelejä (hiekotushiekkojen puhdistusta) odotellessa..
Aavikon yli pitäis päästä. Tai Turkin takamaille. Tai ihan minne vain Lähi-Itään. Tai Marokkoon.
Jostain pitää aloittaa ;) Edit: Route 66 ajettu 2007. Edit2: Iran ajettu 2008. Matkablogi: www.chef.fi/iran. 2009 oli jalka poikki. 2010 muutto Norjaan.
Pekka, oletko koskaan vaihtanut GS:n polttoainesuodatinta? Mulla roikkuu 40 tkm:n huolto edelleen siitä. Mulla on joku lontoon murteinen huolto-ohje printattuna ja sen perusteella vaikuttaa hieman työläältä.
Kaasarien imupuolen synkronoinnin + tyhjäkäynnin säätäminen ilman mittaria lienee mahdotonta...?
Pyörä on siis 1100GS -97.
t. Kuramulli Kauhavalta
Olen vaihtanut suodattimen omaani ja pariin muuhunkin.(Kuramulli:) @ Elo. 01 2008,01:14) kirjoitti
Suodatin on tankin sisällä, joten tankki vaan irti ja kaivetaan suodatin sieltä sisältä vaihtoon.
Synkkaukseen tarvitaan tosiaan mittari. Minulla on Carbtune mittari, joka toimii mainiosti.
http://www.mopo-osa.com/kauppa/produ...oducts_id=1513
Soita, jos haluat lisäneuvoja.
Pekka
Puh 050 5768 480
Pekka
uskallan suositella, vaikka ei mun mopoani huollakkaan. pätevä kaveri.
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
pekka veelle. lähetit viestin mutta en pysty vastaamaan sitä kautta. suosituksistako? olen kuullut kavereilta että on pätevä kaveri. osaisitko tehdä mitään k sataselle?
partanen. net
ny menee yli hilseen. en oo saanut mitään viestiä pekka. säätö hommista lähinnä oisin kysynyt.
partanen. net
Saitko vastausviestini?(kepa09 @ Elo. 02 2008,15:20) kirjoitti
Jos et, niin soita 050 5768 480
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka