Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 51:een 51:sta
  1. #31
    Lainaa (Bantzai @ Helmi. 25 2008,19:56) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Helmi. 25 2008,18:47) kirjoitti
    Eihän tuo profiilsuhdeluku sinänsä kerro mitään itse profiilista. Voihan siinä /50:ssä olla paremmat kalllistusominaisuudet, jos sen profiili on tehty nimeomaan sitä silmälläpitäen, eli "v"-profiili.
    Toisaalta jos molemmissa sama profiilin muoto, niin /50 sopii semmoselle joka roikkuu enemmän ja /55 semmoselle joka roikkuu vähemmän? Ja hifistelyosuus; /50:ssä on enemmän(?) mekaanista pitoa, joten sinänsä ainakin yks parempi kallistusominaisuus?
    Metsään menee niin että ropisee.... Kyllä se niin on että 50 sarjalainen ei sovellu rata-ajoon piste. Ihan sama minkäläinen ajotyyli on siitä loppuu kallistusvarat koska renkaan muoto tulee niin loivaksi. 55 sarja tarjoaa paljon paremmat ajo-ominaisuudet joka tavalla. Turha hifistely pois ja roka auki....
    Perhana kun mä jo kirjoittelin pitkät jorinat ja sitten tämä Vitsi vai mikä Vista päätti 'käynnistää tietokoneen uudelleen'.

    Bantzai sanoi suunnilleen sen mitä minäkin kirjoitin. 190/50 soveltuu paremmin normiajoon, lähinnä koska siinä on suurempi kosketuspinta tavanomaisilla kallistuksilla. Suuremmilla kallistuksilla 190/55 on (V-profiilinsa ansiosta) vielä kulutuspinnan pyöreällä osalla, joskin koskettaen hiukan pienemmältä alalta tiehen, kun 190/50 nojaa jo kanttiin, eli tukipiste on mahd kaukana keskilinjasta vaatien hiukan suuremman kallistuksen. Lisäksi tuo V-profiili tekee 55-renkaan herkemmäksi myös pienillä kallistuksilla.

    Meikäläinenkin saa omalla ei niin kyykyllä 190/50-gummin kantille (jäljet näkyy renkaassa) maantiellä, mutta 180/55-gummilla en uskaltanut. Radalla en ole kokeillut.

    Banzai taitaa ajella kyykyllä, joten se siitä että huomaako eroa. Ei tarvii hifistellä, selvä ero? Näin minäkin sanoisin.

    Kawan 12R:ssä oli vakiona alla 200-levyinen rengas, ja sen kankeutta aina testeissä muistettiin mainostaa. Tuossa kyykyssä se ainakin mahtui pyörimään.

    Koko juttu oli peilattu erilaisiin tyypillisiin painopisteisiin ja käytännön rengasprofiileihin ja niiden kaarevuuksiin.
  2. #32
    Lainaa (hidas57 @ Helmi. 25 2008,09:02) kirjoitti
    Olisin voinut aloittaa vaikkapa: laitoin kyykkypyörääni taakse 240/40-kummin kun se on niin hyvän näköinen. Jostain syystä ei taitu mutkiin. Missä vika, kysyy noviisi.
    Siksi että kun kallistat pyörää etu- ja takarengas ovat eri linjalla.Takarenkaan kosketuspinta on enemmän sisäkaarteessa kun eturenkaan,se on siis eri säteellä kaarteeseen nähden.
  3. #33
    Lainaa (hidas57 @ Helmi. 25 2008,20:00) kirjoitti
    Lainaa (roskakuski @ Helmi. 25 2008,19:17) kirjoitti
    240/40-18 , kallistuuko ollenkaan vai ajetaanko sillä vain suoria ja mutkat kontataan ?
    Kallistuuhan se sen mitä Rockettikin? *
    H-D Night Rod Specialissa on tollainen rulla,joten ehkä tarkoitin sitä tai sitten en,mutta ios kiva nähdä noita tietävien kaavoja mitä sillä rengaskoolla voi tehdä ja mitä ei .
    Itse en osaa muuta kuin ajaa ja ihmetellä maisemien vaihtumista.
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
  4. #34
    Lainaa (Tohtori R @ Helmi. 25 2008,20:20) kirjoitti
    Lainaa (Rooroo @ Helmi. 22 2008,17:43) kirjoitti
    Valitettavasti kinaa tästä ei tule, sillä sinä pilaat hyvän foorumikeskustelun faktoilla. Mutuilijat eivät nyt pääse osallistumaan lainkaan.

    Häpeäisit...
    kaikesta huolimatta vääntö näytti sittenkin syntyvän! *
    Yllättävän hyvä

    Nyt jännättää nähdä mitä kaikkea muuta nämä saa sotkettua tähän kallistelukeskusteluun..

    Koska rupeaa vaikuttamaan polttoaineen laatu mitä tankissa on? 95:lla taittuu muuten hiukan hitaammin mutkaan kuin Shellin V-powerilla..
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R -93
    Kawasaki ZX-6R Ninja
    Suzuki GSX-R 1000 K9
  5. #35
    Lainaa (hidas57 @ Helmi. 25 2008,20:26) kirjoitti
    Bantzai sanoi suunnilleen sen mitä minäkin kirjoitin. 190/50 soveltuu paremmin normiajoon, lähinnä koska siinä on suurempi kosketuspinta tavanomaisilla kallistuksilla. Suuremmilla kallistuksilla 190/55 on (V-profiilinsa ansiosta) vielä kulutuspinnan pyöreällä osalla, joskin koskettaen hiukan pienemmältä alalta tiehen, kun 190/50 nojaa jo kanttiin, eli tukipiste on mahd kaukana keskilinjasta vaatien hiukan suuremman kallistuksen. Lisäksi tuo V-profiili tekee 55-renkaan herkemmäksi myös pienillä kallistuksilla.

    Meikäläinenkin saa omalla ei niin kyykyllä 190/50-gummin kantille (jäljet näkyy renkaassa) maantiellä, mutta 180/55-gummilla en uskaltanut. Radalla en ole kokeillut.

    Kawan 12R:ssä oli vakiona alla 200-levyinen rengas, ja sen kankeutta aina testeissä muistettiin mainostaa. Tuossa kyykyssä se ainakin mahtui pyörimään.
    Niinno, eihän se profiilisuhdeluku edelleenkään kerro profiilin varsinaista muotoa. Voihan se /50 tai /55 olla "v", "u" tai "o" -muotoinen?

    Eiks radalla 180/55:eenkin pitäis jäädä raidat reunoille jos vaan roikkuu tarpeeks?

    Millä rengastuksella ton 12R:n saa notkeemmaks?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #36
    Lainaa (scuuba @ Helmi. 26 2008,09:24) kirjoitti
    Niinno, eihän se profiilisuhdeluku edelleenkään kerro profiilin varsinaista muotoa. Voihan se /50 tai /55 olla "v", "u" tai "o" -muotoinen?

    Eiks radalla 180/55:eenkin pitäis jäädä raidat reunoille jos vaan roikkuu tarpeeks?

    Millä rengastuksella ton 12R:n saa notkeemmaks?
    No teoriassa profiilin muoto vois olla mikä vaan, mutta käytännössä, kun liikutaan 50-profiileissa tai alle, menee vaikeaksi toteuttaa v-muotoa. Renkaan korkeuden suhde leveyteen kun asettaa rajat. Katurenkaissa ei noihin suosikkikokoihin 180/190 löydy kovin monenlaista muotoa.

    Jos radalla roikkuu viimeisen päälle, niin ehkä ei kantit kulu, koska kallistusta tarvitaan vähemmän. Mutta sellasissa 50 asteen kallistuksissa alkaa kulumaan. Itellä jäi 180/55-renkaassa se viimeinen sentti reunasta hyödyntämättä, kadulla.

    Eiköhän tollasessa 12R:ssä notkeutta tuo vaikkapa 190/55. Kaventaminen ja profiilin nosto notkistaa, rajansa tosin silläkin voimakoneissa.
  7. #37
    Lainaa (rellonen @ Helmi. 25 2008,20:49) kirjoitti
    Lainaa (hidas57 @ Helmi. 25 2008,09:02) kirjoitti
    Olisin voinut aloittaa vaikkapa: laitoin kyykkypyörääni taakse 240/40-kummin kun se on niin hyvän näköinen. Jostain syystä ei taitu mutkiin. Missä vika, kysyy noviisi.
    Siksi että kun kallistat pyörää etu- ja takarengas ovat eri linjalla.Takarenkaan kosketuspinta on enemmän sisäkaarteessa kun eturenkaan,se on siis eri säteellä kaarteeseen nähden.
    No niinhän se aina on (vrt kapea 120/70 etunen ja leveä 190/50 takanen), mutta jos ymmärsit tuosta muusta jutustelusta, niin vienti mutkaan vaatisi aika paljon reippaampaa kallistusta (samassa nopeudessa) kuin vaikka 180/55 renkaalla, ja sen eteen tehtävää työtä. Mutta tuntuu se muutenkin, kannattaa kokeilla!
  8. #38
    Lainaa (hidas57 @ Helmi. 26 2008,12:15) kirjoitti
    Katurenkaissa ei noihin suosikkikokoihin 180/190 löydy kovin monenlaista muotoa.
    Kyllä niissä eroja on. Erityisesti 180/55 huomattaviakin (+ 120/70 edessä). Tuossa koossa ei tarvitse olla kultaperse niiden erojen huomaamiseen.

    Esimerkiksi Corsa 3:n seuraajan (tais olla Rosso) profiilia (ilmeisesti sekä edessä että takana) on muutettu V-muodosta enemmän U-maiseksi, kun sillä on haettu rauhallisempaa käytöstä (tjsp.).

    Sinänsä kuulostaa huonolta uudistukselta, ei tuota rengastyyppiä osta tourailijat.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  9. #39
    [QUOTE= (Koris @ Helmi. 26 2008,14:07)]
    Lainaa hidas57,Helmi. 26 2008,12:15 kirjoitti
    Esimerkiksi Corsa 3:n seuraajan (tais olla Rosso) profiilia (ilmeisesti sekä edessä että takana) on muutettu V-muodosta enemmän U-maiseksi, kun sillä on haettu rauhallisempaa käytöstä (tjsp.).
    Se mitään korvaa vaan on =Diablon uusi versio
    F = dp / dt
  10. #40
    [QUOTE= (wizard11 @ Helmi. 26 2008,14:10)]
    Lainaa (Koris @ Helmi. 26 2008,14:07) kirjoitti
    Lainaa hidas57,Helmi. 26 2008,12:15 kirjoitti
    Esimerkiksi Corsa 3:n seuraajan (tais olla Rosso) profiilia (ilmeisesti sekä edessä että takana) on muutettu V-muodosta enemmän U-maiseksi, kun sillä on haettu rauhallisempaa käytöstä (tjsp.).
    Se mitään korvaa vaan on =Diablon uusi versio
    Täh? Mä oon luullu, että Corsa 3 jää kokonaan pois, nyt kun Rosso tuli markkinoille.
    Näin siis "ORG!:ssa pakollinen 58 % osuus ooteetä" OT:tä...

    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  11. #41
    [QUOTE= (Koris @ Helmi. 26 2008,14:15)]
    Lainaa (wizard11 @ Helmi. 26 2008,14:10) kirjoitti
    Lainaa (Koris @ Helmi. 26 2008,14:07) kirjoitti
    Lainaa hidas57,Helmi. 26 2008,12:15 kirjoitti
    Esimerkiksi Corsa 3:n seuraajan (tais olla Rosso) profiilia (ilmeisesti sekä edessä että takana) on muutettu V-muodosta enemmän U-maiseksi, kun sillä on haettu rauhallisempaa käytöstä (tjsp.).
    Se mitään korvaa vaan on =Diablon uusi versio
    Täh? Mä oon luullu, että Corsa 3 jää kokonaan pois, nyt kun Rosso tuli markkinoille.
    Näin siis "ORG!:ssa pakollinen 58 % osuus ooteetä" OT:tä...



    Seuraavaksi tulee Corsa XI



    F = dp / dt
  12. #42
    Joo, toi Rosso on vain uusi malli. Mä en muuten tiennyt, että rengas voi olla "tyylikäs". Ne on näyttänyt mustilta kiekuroilta tähän asti, mutta Rosso teki pelinavauksen (Pirelli Rosson käyttäjistä):
    "Bikers who consider that their bike is not only powerful but also something to be admired. Its tyres must be the perfect enhancement of not only it's performance but also it's styling."
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  13. #43
    Lainaa (Koris @ Helmi. 26 2008,14:23) kirjoitti
    Joo, toi Rosso on vain uusi malli. Mä en muuten tiennyt, että rengas voi olla "tyylikäs". Ne on näyttänyt mustilta kiekuroilta tähän asti, mutta Rosso teki pelinavauksen (Pirelli Rosson käyttäjistä):
    "Bikers who consider that their bike is not only powerful but also something to be admired. Its tyres must be the perfect enhancement of not only it's performance but also it's styling."
    F = dp / dt
  14. #44
    Äijät heti punttisalille ja vatsa pois, paino hartioihin ja niskaan. Välttäkää jalkakyykkyä, kävelyä tms ettei reisiin ja pohkeisiin kerry painoa. Amalgaamit muovipaikkojen tilalle.

    Sitte kovaa kanttailua korkean painopisteen myötä.


    Iku
    Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
  15. #45
    Lainaa (iku1 @ Helmi. 26 2008,14:36) kirjoitti
    Amalgaamit muovipaikkojen tilalle.

    Sitte kovaa kanttailua korkean painopisteen myötä.
    Mitä mieltä olisit kultahampaista?
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  16. #46
    Lainaa (Koris @ Helmi. 26 2008,14:39) kirjoitti
    Lainaa (iku1 @ Helmi. 26 2008,14:36) kirjoitti
    Amalgaamit muovipaikkojen tilalle.

    Sitte kovaa kanttailua korkean painopisteen myötä.
    Mitä mieltä olisit kultahampaista?
    Mites sit noi tangonpää painot?
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  17. #47
    Lainaa (iku1 @ Helmi. 26 2008,14:36) kirjoitti
    Äijät heti punttisalille ja vatsa pois, paino hartioihin ja niskaan. Välttäkää jalkakyykkyä, kävelyä tms ettei reisiin ja pohkeisiin kerry painoa. Amalgaamit muovipaikkojen tilalle.

    Sitte kovaa kanttailua korkean painopisteen myötä.


    Iku
    Eikö se paino siirry jos siirtää vatsan aina sille puolen tankkia minne kanttaa?
    F = dp / dt
  18. #48
    Kallistelen vain päätä niin ei renkaat luista
    Tukka putkella pitkin baanaa,
    kyllä vauhti korjaa virheet.
  19. #49
    kallistus

    mitkähän renkaat tolla on, näyttää 'joutuvan' kallistamaan aika paljon.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  20. #50
    Lainaa (jaket @ Helmi. 27 2008,18:10) kirjoitti
    kallistus

    mitkähän renkaat tolla on, näyttää 'joutuvan' kallistamaan aika paljon.
    Lainaa (wantti @ Helmi. 25 2008,09:45) kirjoitti
    Lainaa (jarrarit @ Helmi. 25 2008,09:17) kirjoitti
    Gnäh, just meinasin linkittää saman...
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  21.  
  22. #51
    Jotain tuntuu veijareille tarttuneen tästä aiheesta, mutta ihan kuin jotain olisi mennyt ns ylikin, kun ei sivun mittaista juttua jakseta scrollata, vaan samaa linkkiä puskee moneen kertaan. Noo...
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12