Kellään mitään hyviä vinkkejä jolla sais tonnisen istuinkorkeutta hilattua muutamaa senttiä alaspäin?? Meinaa naiselliset 165cm pituutta käydä lyhyeks..![]()
Honda 1000RR Fireblade 07
Mielummin ihan miten vaan ;D
Tuolta varmaan löytyy lääke.
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....25;st=0
1000RR:ää on suht´hankala mahdallettava, joten edellä mainittu linkki ei liiemmälti auta.
Satulaa et saa ohennettua. Se kun on jo todella ohut vakioisenakin. Unit-ProLink takajousituksen yksinkertainen madaltaminen saattaa olla myös melkoisen vaativa homma.
Tietty, jos ostaa uuden takaiskunvaimentimen, jossa on löysä jousi ja tätä kautta perä "laskee" päälle istuttaessa. Ajatuksena tämä ei ole kaikkein paras ajo- ominaisuuksien kannalta.
Etujousituksen korkeuden säätö on tietty suht´helppoa teleskooppeja siirtäen.
.
Kovasti noihin kyllä jenkeissä myydään lowering links sarjoja. Mikä tuosta perän madalluksesta sitten tekee niin hankalaa?
Jenkkifoorumilta luettua: Jos pistää 600rr orkkis linkki sarjan niin sillä saapi 1000rr madallettua noin 5cm...
Useita senttejä matalammaksi sitä ei saa kuin vaihtamalla kustomiin, hieman alemmaksi saa ottamalla keulaputkia maximi määrä ylöspäin, eli vajaan sentin. Samalla myös mutkaan ajo-ominaisuudet paranevat, vakiona aika jäykähkö kääntymään. Jos olet kevyt yksilö, niin takajousi löysemmälle, ei nyt kuitenkaan liian, ettei ajo-ominaisuudet kärsi.(Julle1982 @ Helmi. 21 2008,17:58) kirjoitti
Penkissä, ei tosiaan juurikaan ole mistä ottaa, ellei ota lähes kaikkea, mutta katuajossa kun meinaa perse puutua jo sillä vakiollakin, niin onko se sitten kivaa. Se pitäis riittää, että edes varpaankärjet yltää maahan, ei siihen koko jalkaterää tarvita.
Rataa jos ajat kohtuullista kyytiä, niin en suosittele madaltamaan ollenkaan, loppuu meinaan sivukatteen leveimmästä kohdasta pinta kesän aikana.
Mikäli valmiita madallusarjoja löytyy, sittenhän homma on suht helppo. En tiennyt että semmoisia on 1000RRään. Laitahan linkki näkyville mistä niitä saa, niin saa kysyjä heti apua asiaansa.(Needle @ Helmi. 22 2008,16:26) kirjoitti
Mikäli itse rupeaa tuota Unit ProLink ajokorkeutta säätämään matalammalle kotikonstein, voi mennä vaikeaksi.
.
Ebay.de kautta löytyy... mutta tosiaan niillä 600rr palikoilla saa sen noin 5 senttiä tippumaan. Riippuen tietty niinkuin olli99 sanoi, vähän pyörän käyttötarkoituksesta että kuinka paljon kestää madaltaa. Toivotavasti noista oli edes jotain apua(vma @ Helmi. 22 2008,21:20) kirjoitti
CBR forum tuolta löytynee lääke vähän joka ongelmaan...
Eikös pituus menettäny merkityksensä kun tikapuut keksittiin?(Julle1982 @ Helmi. 21 2008,17:58) kirjoitti
![]()
<p><strong> </strong></p>
Kiitos vinkeistä! Eiköhän näillä pari senttiä pyörää tiputa! Jeesaa paljon!
Aina oppii jotain uutta, nyt lowering links sarjoja metästämään! On se aina varmempi fiilis kun varpaat ylettää maahan
![]()
Honda 1000RR Fireblade 07
Mielummin ihan miten vaan ;D
Vakio takaiskariin voi vaihtaa pehmeämpiä jousia,jos olet kevyttä sorttia.Sama pätee teleskooppeihinkin ja niitä voi hiukan myös ottaa kolmiosta ylöskin.Huomioi sitä tehdessä ajogeometrian muuttuminen ja se että iskunvaimentimen puristuessa pohjaan,rengas ei osu mihinkän mopossa.(Julle1982 @ Helmi. 23 2008,12:46) kirjoitti
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Ei ole itselläkään kuin tuo 165 cm ja en ole ikinä bleidiä kokenut LIIAN korkeaksi. Jalat tapeillahan sitä ajetaan. Molemmat jalat eivät kyllä maahan yllä, mutta mitä väliä. Nyt kun katson itsekin kuvasta, niin varpaisillaanhan tuo näyttää minullakin olevan. Kuva on muuten vielä otettu alamäkeen, joten todellisuudessa tilanne on vielä pahempi. Hyvin on kuitenkin mennyt. Aina tiukan paikan tullen pyörää voi taluttaakin. Bleidi on kuitenkin kevyt pyörä. *
Enemmältikin olen alkanut rata-ajossa pitämään pyörää ehkä numeroa liian isona. Eli esim. roikkuminen on vaikeahkoa jne..
Jokainen kuitenkin tyylillään. Madaltamisen suhteen en voi auttaa, mutta halusin vaan kertoa, että menee se madaltamattakin.
PS: Vaimo on 156 cm ja se ajoi edellisellä 929 Bleidillä lähes ongelmitta. No ei kuitenkaan tykännyt, mutta kuitenkin.
Harrikka
Nonni!!Nyt on bleidi kotona![]()
![]()
, ISO HYMY, ja totesin et täs mitään madalluksia tarvita! Yhtä hyvin tai huonosti (miten sen nyt ottaa) ylettää jalat maahan kun cebarissa. Oletin eron olevan suurempi, parempi näin! Kiitokset kuitenkin kaikille vastanneille!
Joko on kesä? Joko nyt? Entäs nyt?
Kiire ei oo, mut heti pitäs päästä ajamaan!!![]()
![]()
Honda 1000RR Fireblade 07
Mielummin ihan miten vaan ;D
Onneksi olkoon! Nyt kelpaa.
PS Lisäyksenä edelliseen vastaukseeni: Vaimo alkoi ihmettelemään, että miten niin ei tykännyt. Kuulemma kun vaan muistaa ennen pysähdystä aina katsoa mihin jalkansa voi asettaa, niin kaikki menee hyvin.
Harrikka
(Julle1982 @ Maalis. 09 2008,07:39) kirjoitti
![]()
![]()
1000RR Fireblade HRC Repsol 2007
Left Hand Path
pakko kommentoida kun tallista löytyy k6,k7 kilo gixut,ja veljen 07 repsol honda,niin oikeen yllätti kuinka paljon "korkeampi" toi veljen repsoli onkaan. ittellä pituus n.175 joten enpä ihmettele jos sitä lyhyemmät kuskit haluavat madaltaa..
Mulla vaimo vetää kyllä ihan täysii tonnisetkin kyykyt vaikka on 160 pitkä ja lyhyillä jaloilla varustettu.
Ainoastaan isot matkalehmät ei taitu kun ei ole voimaa nostaa niitä pystyyn.
Joten treenaamalla varmaan oppii ilman madalluksia.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti