Maku asia toi taitaa loppupeleissä olla. Molemmat on hyviä pelejä ja suorituskyky on aika sama. Kawassa vähän enempi tehoa mut on painavampi.
Ite mietin samaa ja päädyin Hondaan enkä oo katunu. Tosin vertailin -06, jolloin Honda oli halvempi ja Kawassa oli surkeet mittarit ja muutakin pikku juttuja. Nyt saattasin valita Z750.
Kannattaa sitä GSR miettiä kanssa. Todennäkösesti oisin ostanut sen, jos ois lompakko kestäny.
ps. joku sano Hornettia pieneksi. Ite oon 188cm ja hyvin mahtuu.
-- Kyllä sen kestää, kun tietää miten hyvää se mulle tekee
<s>Pappa Tunturi -76 -> Yamaha DT 125LC -84 -> Honda CB 500 -01 -> Honda CB 600F Hornet -06</s> -> Kawasaki Z1000 -09
Kawa ehdottomasti!Hondassa oo mitään särmää..
![]()
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
Itse olin vielä kuukausi sitten samassa tilanteessa.
GSR, Hornetti tai Z750.
Ostin Kawasaki Z750 -08:n.
Tuota -07 mallia (sama kuin tuo -08 vain värit vaihtunu) on parannettu aika reippaasti niistä vanhemmista malleista esim:
- jousituksen,
- mittariston
- viimeistelyn
- moottorin... jne
osalta.
Mielestäni Kawa on myös parhaan näköinen noista kolmesta.
Suzukissa on vielä tuo mummukahva tuolla pappapenkin takana, Honda ei ihan noin pappamallinen, mutta liikaa!
Honda:
Suzuki:
Kawa:
Kawassa mielestäni paras mittaristo.
Kawan kone on hieman tehokkaampi kuin hornetissa ja varsinkin tuon -07 mallin keskialueen vääntöön on juttujen perusteella panostettu paljon.
Mut näistä asioista voi vääntää vaikka maailman tappiin, etkä varmasti saa yksiselitteistä vastausta.
Käy istumassa ja testailemassa molempia, sillähän se selviää mikä sulle parhaiten sopii.![]()
Tällähetkellä ei omaa pyörää
Aiemmin Kawasaki Z750 '08
Uniikki honda? Mistä semmosia saa?(Waltsu407 @ Helmi. 19 2008,18:56) kirjoitti
Suomessa lisävarusteille tai rakentamiselle ei lasketa hintaa. Yleensä jos jotain teet, niin se laskee vain mopon hintaa.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
kyllä noista vaihtoehdoista valitsisin kawan...jo ihan periaatteestaja ulkonäön takia.
hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
Ihanko on tuore kortti taskussa vai miten? Jos on niin ota Hornet jos ei ja pää kestää niin z750 tai jompi kumpi näistä joiden kanssa ei tarvitse kilowatteja väkisin vinguttaa ulos: CB1000R, Z1000(clansman @ Helmi. 19 2008,17:47) kirjoitti
.. jälleenmyytiarvon, hajuttomuuden ja mauttomuuden takia Honda - näistä edellisistä ei mutta joo on se Honda.
Edit1: eihän nämä isommat enää varmaan budjettiin mene mutta säästät kun ei tarvii heti vaihtaa ja maksella välirahoja.
Edit2 .. onhan ne hornettin edellismallit vähän lussun näkösiä näihin Z-Kawakkeihin verrattuna. Z750 oli koko kesän kadulla kilonRR:n vieressä aina välillä parkissa eikä se paljon siinä hävennyt. |D
Edit3. kuutio-kilowatti suhdetta kun mietit niin onko vakuutusmaksuilla mitään merkitystä?
Jos porukka ei halua kunnon pelistä maksaa käypää hintaa ei siitä kannata pilkkahintaan luopua. Se on vain niiden kateellisten kitinää kenellä ei ole varaa ostaa kerralla hyvää. Jos ei muuta niin käy koppaamassa sillä pyörälläsi muutama pysti joistain näyttelyistä niin sitten alkaa huutelijoita vituttamaan kun eivät ostaneet pyörää ajoissa. Sen jälkeen ei nimittäin tarvi mopoa halvalla myydä.(Waltsu407 @ Helmi. 19 2008,18:01) kirjoitti
Jos sulla on kuitenkin kiire päästä moposta eroon niin muista tinkiä sieltä liikkeestä kunnon hyvitys. Tee vaikka joku laskelma siitä kuinka paljon olet osista maksanut rahteineen ja laita jonkinlainen arvio kuinka monta tuntia sulla on mennyt aikaa mopon tuunaamiseen. Toki niille omille työtunneillekin kannatta joku hinta laittaa, liikkeet kyllä tietävät ettei työ ole ilmaista. Liike kun laittaa sen sun mopon myyntiin niin se hinta tulee varmasti olemaan jotakin: uudenhinta + osat + työ + tinkivara, jolloin puhutaan aika suurista summista.
Toivottavasti pyörä kuitenkin jää suomeen, sillä suomessa ei ole ikinä liikaa tuunattuja hondia.![]()
uusia-07 z750 myydään tällä hetkellä 8900€ siis vanhaa on vain viimevuoden väri,mut se limevihree on aika muikea väri.![]()
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Z ehdottomasti honda on hajuton mauton ja näkymätön. Et illalla edes tiennyt ajaneesi koko päivän kun taas kawan jäljiltä hymyilet vielä unissasikin![]()
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Älä tyydy Nipponiin, hommaa se Street Triple. Uusimmassa Bikessä on muuten vertailu Triplen ja Z750:n välillä. Z750 on muistaakseni noin 40 kiloa painavampi, kuin Streeti. 3-sylinteriset on aivan kunkkuja.
Kerta kyseessä on maailmankaikkeuden parhaimman näköinen hornetti, niin laita ihmeessä kuva siitä meidän ihmeteltäväksi.(Waltsu407 @ Helmi. 21 2008,23:31) kirjoitti
![]()
Ei taidolla vaan tuurilla!
Toi oli niin hyvä teksti niin tulkaa kattoon liikkeeseen...Ei vaan... Eikä se nyt varmaan maailman hienoin ole, mut Suomen ainoa lajissaan...Pyörä on mulla Huittisissa ja ite olen nyt S.joella niin katotaan nyt jossain vaiheessa, kun kerkiän sinne päin...
Kerrotaan ny, ettei se ole mikään PERUS SUOMAILAISITTAIN tuunattu... Pannaan uus tehari ja pari kromipulttia niin "ON se MAAR niin PERKELEEN hieno...Ja NYT se on SIT rakennettu..."V*ttu mitä touhua...Bomber Hell puolella näkee sit ne OIKEASTI rakennetut pyörät...Kävi itse mielessä...Ja olisikin tullut pyörään erikoismaalaukset ja kromia(tai kiillotettua osaa), mut päätin rakentaa vähän isompaan pyörään...Onhan noita maileja nyt pyörän selässä tullut(muullakin kuin tolla)...
Mut tulipahan tauon jälkeen opeteltua taas uudelleen ajamaan, enkä suosittele kenellekkään ylitehoista pyörää ekax pyöräx...Jos en olis rakentanut... Olisin saanu "omat pois pyörästä" vaihtaessa isompaan...Mut...Mut...Se tuningkärpänen...V*ttu et se puree.... JA LUJAA...
![]()
Wallu
Rupesinpa uudelleen miettimään mopon ostoa. Jospa sitä kuitenkin ostaisi isomman ettei heti tartte olla vaihtamassa. Joku tuolla kyseli, että oonko justiin kortin saanut. Kortin olen saanut v. 96 viimeisiä A- kortteja. Eipä ole vain tullut ittelle isompaa ostettua kevarin jälkeen. Mutta nyt on kyllä sen aika! 28v jo mittarissa.(clansman @ Helmi. 19 2008,17:47) kirjoitti
Vaihtoehtojen määräkin kasvoi:
-Kawasaki z1000
-Yamaha fz1n
-Triumph Speed Triple
-Suzuki 1250 bandit
+ työkaverilta käytetty Honda X11 vähän alta 30000 ajettu -00
ei v***u näitä juttuja *(Waltsu407 @ Helmi. 21 2008,23:31) kirjoitti
bolt-on tingentangelia ja ermaxin muoveja laitettu pyörään, niin nyt se on sitte oikee näyttelyhelmi ja kunnon tuninkimopo *![]()
<p><strong>CBR1000RR 2005</strong></p>
No eipä tuo nyt aivan bolt on projekti ollut... Koko perä katkaistiin puolesta välistä poikki +ledivilkkujen asennus taakse... Belly pan:in modasin kokonaan uusiksi...etupään vilkkujen kiinnikkeet uusiksi et istuu runkoon paremmin + kaikki muu tilbehööriin fiksaaminen...Mut joillekkin se varmaan sujuu parissa tunnissa...(Teekki @ Helmi. 23 2008,16:39) kirjoitti
![]()
Wallu
nämä väännöt sitä sun tätä, mun iskä on kovempi pxxxmies kuin sun iskä tai mun iskä tekee sun äiskän lapset, ovat aina niin hupaisia ja tunteella kirjoitettuja, jotta hauska lukea.
osta harrikka, niin saat rispektiä, hd eli hip dysplagia, hippikustomi. kawoja on jo ihan liikaa ja h**dia vielä enemmän. tai mistäs sen tietää, mutta nuista bandit 1250 on paras yleispyöränä, sitten kait z1000 ja fz1, niinku aloittelijalle. omathan ovat rahasi ja käytät mihin tykkäät ja hyvä se on jos siitä tykkää.
kylläpä alakerrassa koirat räksyttävät taas, sellaisia pikkupuudeleita, tyttökoiria lauma siellä. taitaa mennä tuokin mun rakkien piikkiin, vaikka ovat ihan hiiren hiljaa kun mä vahdin. tämähän olikin tärkeä tietää prätkän ostajan kannalta varmaan. hehiö.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Kawaan sinun tulee päätyä, vai mihin se oli. Tuolla yhdellä jälleenmyyjällä oli uusi hintaan 8100€ sis. kaikki lisävarusteet, vai mikähän se oli.![]()
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
Miksi se on laadukkaampi? Ei kai noi 90-2000 luvun kawat kovin huonossa maineessa ole?(adrenaliini @ Helmi. 19 2008,21:54) kirjoitti
Ja eikös se olllut niin, että vainajaa Höntällä?
No tjuu, makuasioita sanoi se legendaarinen Musti. Ei muutaku ootat hetkosen vähän parempia kelejä vielä ja lähet polkaseen kumpaisellakin sopivan testisession. Ulkonäköä olet ilmeisesti jo puntaroinut, joten ajamallahan tuo paremmuus (sinun mieltymyksiisi nähden) selviää.
Molemmat ovat hyviä peruspelejä ja valitsit kumman vain, niin hyvän pärrän varmasti saat.
- P
Jos noista pitäs jotain kokeilla niin ota tuo speed triple.(clansman @ Helmi. 23 2008,14:13) kirjoitti
Sitähän on kovasti kehuttu ja eikös se voitanu jonku testinkin.
Kokeile alkuun sitä.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Eipäs olekkaan, ensimmäiset 2v on tehtaan takuuta ja seuraavat 2v maahantuojan myöntämää takuuta, sitten voi olla vielä se 1v bike worldin myöntämää takuuta jos kaikki huollot on siellä suoritettu.(kimpleh @ Helmi. 19 2008,22:17) kirjoitti
Nimimerkillä: Myös hondan omistaja
98% of all statistics are made up
Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
Ihan uteliaisuuttani kysäsen...(Waltsu407 @ Helmi. 19 2008,18:42) kirjoitti
mikx joku liike haluaisi vanhan pyörän liikkeeseensä näytille?
se et kumman kandee laittaa...sen nyt pitää itse päättää..ei se huono kenkä jalassa tunnu yhtään paremmalta vaikka kuinka sitä muut kehuisi..
sori...siis käytetyn...
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Millois saadaan siitä suomen hienoimmasta Hornetista niitä kuva tänne, waltsu?![]()
Ei taidolla vaan tuurilla!
Vieläkään se ei ole Suomen hienoin vaikka sitä mistä valosta katsois... Enkä jaksa nähdä vaivaa pistää kuvia...Pyörä on katsos 200 km päästä minusta...(huokaus)... Näkyillään sitten ratapäivillä... Ellei ole pyörä vaihtunut Trumppaan...Tai Tuonoon tai Moriniin...
Joka tapauksessa pyörä vaihtuu... Niin ja siihen kysymykseen, miksi liike haluaa pyöräni..... Jaa-a... En tiedä... Kovin kehu myyjä, et olis mukava laittaa tommonen pyörä näytille uuden viereen...menee kuulemma heti kaupaksi... Itse asiassa... Kyselyjä on tullut jo liikkeen asiakkailta minulle...
Jotenkin on on alkanut brittipyörät kiinnostamaan..Jos vaikka autokin vaihtuisi brittiläiseen...Vinkkinä, et siihen uuteen malliin... Mut se tästä aiheesta... Tai ainakin mun mopon osalta... Ja näemmä sain palkatkin laskettua...Aamulla sit seitsemäksi töihin...
Kyllä yrittäjän arki on parasta... Mut jollakin ne lelut on maksettava. Kellokin näyttää olevan mukavasti...
Wallu