Moro,
Ootteko olleet tyytyväsiä jousitukseen ja sen säätöihin tuossa uudistuneessa mallissa? Riittääkö vaimennus takapäässä ja onko säätöalue yleensäkin tarpeeksi laaja vrt. 1 päälllä ja 2 päällä?
Kävin tänään töllisteleen tuommosta uutta - tekis mieli isoa nakupyörää.
Kattelin haulla, mitä löytyy XJR:stä, mutta jousitukseen ilmeisesti tuli muutoksia -07 ja niiden muutoksien vaikutuksista kuulisin mielelläni kokemuksia.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Meillä on 07-xjr ja tuli ajeltua viime kesänä reippaat 11000km ja 80% tulee ajeltua kakspäällä ja jousitus toimii tosi hienosti.Painoista kuski 85Kg ja apukuski 60kg. Säätöjä löytyy edestä ja takaa esi,paluu,puristus.Jos en nyt ihan väärin muista niin 06 ei ole kun esijännityksen säätö edessä ja takana,viisaammat korjatkoon jos oon väärässä.
Kuski ja kyytiläinen ois omassa tapauksessa aika samanpainoisia. Ilmeisesti se vanhemmanmallinen jousituskin on ollut kantava, mutta vaimennus ei välttämättä ihan kohdallaan - eli tuo ois sitte korjaantunu uudemmassa? Itte oon tottunu aika jäykkään vaimennukseen ehkä vähän mukavuuden kustannuksellakin.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Ei ainakaan alustan takia voi hylätä xjr:ää. Entisissä malleissa ongelma oli lähinnä etupään "löysyydessä". Ite kyl tykkään löysästä keulasta kun silloin nopea jarrutus oikeasti toimii ja puree.
Liity vaan mun ja H&S:n seuraks xjr:n omistajaks. Itellä kans -07 malli.
H&S: Ootko kuullu uutta siitä powercommanderista?
Nyt saat hintansa arvoisen neuvon, ja ilmaiseksi...!
Säädöthän on jokaisella erinlaiset toiset tykkää kovasta toiset pehmeestä alustasta.Itse säätelin takapään puristusta kovemmaksi 2/3 napsua niin silloin jo huomasi eron.Kesällä aattelin laittaa kaikki löysälle ja siitä kiristää pikkuhiljaa ja katsoa miten muuttuu. Commanderista ei mitään uutta oo kuulunnut.Keskustelu näistä uusimmista xjr-07 on ollu aika hiljaista,mutta toivotaan että piristyy ens kesänä niin saadaan tietoa vioista/kokemuksista.
Ajoin viimekesänä n.3500km. iskarit toimii hyvin
tosin löysennin 1 pykälän etu ja taka päätä, koska
ajelen pääasiassa työmatkoja,niin ei mukaavuus kärsi.
Olen186/110 kg kuski ja vastaan lähes kaksipäällä ajoa
Aiemmin on ollut kolme muoviluotia ja tusina muita
nakupyöriä,niin kyllä nyt ovat saanneet rakennettua
xjr:n hyvän jousituksen.Kävin aikaisemmin ajelemassa
vanhempia xjr vaihto mielessä ,mutta silloin ei iskenyt.
xjr.ää voisi jopa kutsua KETTERÄKSI.Vakio asetuksilla ohjaustanko
antaa tärinää läpi,huonosta Suomen tiestöstä johtuen,mutta radalle
voisi kiristää pykälän verran.Ajamisen iloa kaikille
![]()
Miltäs ne ruisku XJR:t ovat tuntuneet? Onko porukka vaihtanut "tarvike" äänenvaimentajia ja onko pyörää tarvinut/pystyykö ruiskua säätämään, jossain vaiheessa PowerCommanderia yms... ei ollut saatavilla. Onko ollut vikoja pyörissä?
Ahkerasti kyselen, koska mahdollinen kaluston päivitys voisi olla tulevaisuudessa edessä. Nyt alla XJR 1300 vuosimallia 2006.
Nyt ajeltu noin 17tkm ja ei ongelmaa,ei edes tps-anturi ole kiukutellu.Pyörässä ackran täysränni ei commanderia.Pyörä -07.(-Heka- @ Heinä. 09 2008,20:59) kirjoitti
Jos sinulla on XJR:ssä Acran täysputkisto niin millä pyörä on saatu säätöihin ilman commanderia eli ilmeisesti vakioruiskua pystyy jotenkin säätämään?
Meikäläisellä on nyt rapiat 2tkm ajettu 08 XJR eikä pyörästä ole paljoa huonoa sanottavaa, jousituksessa on "liikaa" säätöjä tällaiselle mopoilusta mitään ymmärtävälle.
Tarttis jonkun osaavan 100kg elopainon omaavan kaverin säätää tuon alustan toimiin oikein. Itse löysensin taka iskareita pari napsua kun tehdas asetukset oli jotenkin kovan oloiset röykyissä, ja rebound säätöäkin olisi vissiin rukattava, ja sit etupää ns tasapainoon takaiskareiden kanssa.... No joka tapauksessa näilläkin säädöillä pystyy elämään ihan hyvin!
Ainoa "ärsyttävä" piirre tossa mun XJR ssä on bensamittari joka tykkää näyttää tyhjää tankkia vaikka todellisuudessa bensaa olisikin vielä rutosti jäljellä. 250km tankilla ja mittari pistää sellaisen ns."varatankki" mittarin päälle 320km jälkeen tankista löytyy vielä 4l bensaa... ongelma on aika pieni ja hyvä et toi heitto on tohon suuntaan mut silleen rasittaa ajella kun mittaristo näyttää et -"jätkä nyt tankille" ja sit tankkaa alle 15L, 21L tankkiin...
Onko tuo bensamittarin "heitto" vika vai ominaisuus tarttisko huollossa pyytää korjausta asiaan?
XJR
Joo,ton putken laitossa on pikkasen tekemistä,kun joutuu huijaamaan servoa/lamblaa mut tehoa tuli keski ja yläalueelle tosi kivasti.(-Heka- @ Heinä. 15 2008,17:33) kirjoitti
Bensamittari mulla samanlainen taitaa olla ominaisuus,muuten käytkö koskaan Vehoniemessä perjantaisin.(Unto @ Heinä. 16 2008,18:39) kirjoitti
On sielä tullut pari kertaa poikettua, nyt taitaa jäädä pariks viikoks väliin, kun on tää ilta töitä ja sit aens viikolla musiikkitapahtumat... silloin on mopo visusti tallissa!
XJR
Vajaa 5000 km ajettu nyt (-07 malli viime elokuun alusta käytössä). Talon rakentaminen vienyt lähes kaiken vapaa-ajanTuo bensamittari on tosiaan ärsyttävä, kun tankatessa saa vaivoin yli 15 litraa, eli näyttää olevan sama "ominaisuus" kaikilla. Olen harkinnut commanderin ja putken hankintaa, kun niitä vihdoin viimein on tullut tarjolle. Alkanut ärsyttää tuon ruiskun toiminta. Isolla vaihteella pienillä kierroksilla esiintyy nykimistä ja tyhjäkäynti seilaa mitä milloinkin. Onko muilla samoja havaintoja? Onko kukaan tehnyt em. muutoksia omaansa?
Muutoin olen ollut tyytyväinen pyörään, suorastaan hämmästyin kuinka hyvä jousitus ja ajo-ominaisuudet siinä on, vaikka melkoinen malmiläjä onkin verrattuna aiemmin ajamiini muoviluoteihin![]()
Itselläni noin 1,5 tuhatta ruiskuajoja takana ja ongelmat kuulostavat tutuilta. Laitoin sliparin, mutta kaipaa kyllä edelleen säätämistä. Onko tietoa mistä power commandereita saa näihin uusiin ruiskuxjr:iin?
Onko tullu kutsua tps-anturin tarkastusta/vaihtoa varten,vois sillä loppua noi nykimiset.(Arimotska @ Elo. 04 2008,13:17) kirjoitti
08 XJR ajoin sen 337km tankillisella jonka jälkeen bensa loppu... Bensa asemalle keploteltuani tankkasin mopoon 19L bensaa.... joten se siittä 21L tankista.... "Varatankilla" tuli vedettyä 90km...(Arimotska @ Elo. 04 2008,13:17) kirjoitti
Tämän kokemuksen avittamana rupean oppiin ton XJRn bensa mittarin sielunelämää...
Mulla on ainakin havaittavissa tasakaasulla ajettaessa nykimistä. Eli välillä vetää ja välillä ei... mut en ole sen antanut häiritä, ja kokolailla olen tyytyväinen ollut... paitsi keleihin.
XJR
TPS -anturi on vaihdettu mutta ei sillä ole mitään tekemistä nykimisen kanssa. Siinä oli kyseessä O-renkaan mahdollinen tiiviysongelma, eli saattaa laskea vettä läpi ja akseli voi jumittaa. Ainakin Duellin luettelo tuntee PCIII USB Commanderin XJR:ään (osh. 372€). Kuinkahan perustelisi kotona tuon hankinnan![]()
XJR1300 -07
ZX636R -03
ZX6R -99
Z750L -83
RD350LC -84
Z440LTD -82
CB125 -73
kyllä kansio tuntee commanderin mut sitä ei ole vielä. otin itse yhteyttä tehtaalle missä valmistaavat commandereita ja sanoivat että työ alla. ilmestyy todennäköisesti nyt syksyllä tai alku talvesta....(Arimotska @ Elo. 06 2008,08:23) kirjoitti
Nyt saat hintansa arvoisen neuvon, ja ilmaiseksi...!