Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Eli löytyisikö täällä kokemuksia iridium sytytystulpista. Onko havaittavaa hyötyä näistä tulpista jotka ovat kuitenkin moninkertaisesti normaalien tulppien arvoiset? Käynnistyykö mopo paremmin ja käykö muuten paremmin, olisi mielenkiintoista tietää.

    Katselin omaan pyörään sopivia NGK:n DR8EIX sytytystulppia jotka kustantaisivat hulppeat 21.90e Stormilla, Louis.de on saanut hinnan tingattua 12.95e ja ameriikoista (ebay) alkaa tulppaa saamaan 7.29$ hintaan. Laitoinkin ebayn myyjälle viestiä mitä postit tänne suomenmaahan kustantaisi vai lähetteleekö ollenkaan. Pakkohan se on vaihtoehtoja suomen mega-kalliille hinnoille on keksiä
    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  2. #2
    yamaha yz 250 f -04 motocrosspyörä, johon vaihdoin alkuperäisen ngk tulpan tilalle denso iridium tulpan muuttui totaalisesti. käynnistys ongelmat loppui, ei pimenneitä tulppia. pyörä kävi kylmänäkin heti puhtaasti eikä vaatinut ryyppyä entiseen malliin. suosittelen
    jouni
  3. #3
  4. #4
    Tuolla jonkin verran paikkoja ja hintoja IRIDIUM
  5. #5
    Mulla on ollut Pannarissa nyt 30.000 km iridiumit. En kyllä mitään isompaa eroa ole huomannut, ehkä hieman nopeammin lähtee käymään. Kulutus on pysynyt samana. Itse ehkä eniten odotan sitä että käyttöikä olisi se mainostettu kaksikertainen (24 tkm ==> 48 tkm) niin ei tarvitse vaihtaa kuin joka toinen vuosi tulpat.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  6. #6
    Laitoin kokeilumielessä vanhaan Z 1000 Kawaan keväällä NGK iridiumit paikalleen ja eroa on vakiotulppiin, varsinkin kun seokset ovat aika paksut. Virikaasareilla tulppien kastuminen oli kylmäkäynnistyksessä melko helppoa ja vakiotulpat tahtoivat kuolla siinä tohinassa. Iridiumit kastuivat myös, mutta ne eivät kuolleet, vaan jonkun aikaa käytyään lähti kastuneetkin tulpat kipinöimään ja mitään vammaa niihin ei siitä jäännyt. Vakiotulpat tahtoivat alkaa toimimaan vajaasti tai ei ollenkaan. Bensankulutuksessa ei ollut mitään eroa. Suorituskyvyssä ei persdynolla ollut mitään eroa.
    Jos niiden käyttöikä on vakioita pidempi, on kalliimmalle hinnalle katetta.
    Vakiovireiseen pyörään tuskin mitään syytä laittaa iridiumeja, virikoneissa ehkä kannattaa niihin sijoittaa.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  7. #7
    Toisessa triidissä käsiteltiinkin että on ollu feikkejä NGK:n sekä Denson tulppia jotka jopa ovat polttaneet reikiä mäntiin. Uskaltaako tässä sitten ebaysta ostella...
    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  8. #8
    Iso single, pari kaasaria ja pelkkä kicksi.
    Kertaakaan ei tarvinnut iridium tulppaa pimenemisen takia vaihtaa.
    Vakio kynttilöitä pimeni sitäkin enemmän...

    Nykyisessä kaasareita tasan puolet, mutta startti kicksin kaverina.
    Kolmattta kesää aloittelee sama tulppa, eikä ainakaan silmämääräisen tarkistuksen jälkeen ole vielä vaihdon aika.
    Jotain +40000km on tuikkinut luotettavasti.
    Joka kammen kierroksella kipunoiden.

    Toisaalta valintaa helpottaa kun ei tarvitse ostaa kuin yksi tulppa ;-)



  9. #9
    Lainaa (FixxaH @ Helmi. 19 2008,21:29) kirjoitti
    Toisessa triidissä käsiteltiinkin että on ollu feikkejä NGK:n sekä Denson tulppia jotka jopa ovat polttaneet reikiä mäntiin. Uskaltaako tässä sitten ebaysta ostella...
    Siinäpä pohdintaa, kalliilla saa aitoa, jos ei sekin ole feikki, parempi kate vaan
  10. #10
    Jos joku tarvii niin mulla on myytävänä Denson (varmasti aidot) IUH27 tulpat jotka käy ainakin useimpiin Hondan kyykkypyöriin ja joihinkin matkavessoihinkin. Hintaa 50€. Privalla yhteyttä, jos kiinnostaa.
  11. #11
    Esim: täältä
    Aitous tarkistettu.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  12. #12
    Lainaa (FixxaH @ Helmi. 19 2008,21:29) kirjoitti
    Toisessa triidissä käsiteltiinkin että on ollu feikkejä NGK:n sekä Denson tulppia jotka jopa ovat polttaneet reikiä mäntiin. Uskaltaako tässä sitten ebaysta ostella...
    Jenkki-ebayssä ainakin semmonen myyjän tunnus, kuin daveknowsdeals (muistaakseni) myy edullisesti aitoa kamaa ja postit suomeen erittäin kohtuulliset.
    Suo, kuokka ja Suzuki
  13. #13
    Ok, häneltä juuri katselinkin näitä tulppia ja tämä riitti vahvistukseksi joten laitoin tilaukseen. 44,66$ tuli kokonaishinnaksi postikuluineen neljän tulpan setti joten hivenen päälle 30e. Varsin kohtuullista.

    Jos kokemusta löytyy samalta kauppiaalta taikka muutenkin jenkkitavarasta niin kauanko kestää tavaran tulla siitä hetkestä kun on maksettu?
    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  14. #14
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Riippuu toimitustavasta. Mulle tuli sälää jenkkilästä Fedexillä kolmessa-neljässä päivässä kun noudin itse niiden konttorilta ja maksoin tullit.
    Britanniasta kesti melkein kuukauden, tuli vissiin banaanilaivassa kiertäen caribian kautta... lootan ulkonäkö oli ainakin sellainen.
    Dirty Nasty Furriner
  15. #15
    Ok, kuljetustavasta ei ole mitään tietoa mutta eiköhän ne muutamassa viikossa ainakin tule. Tilasin samalla k&n:n ilmansuodattimen sekä öljynsuodattimen + nämä tulpat. 70eur maksaa toimituksineen kun storm pyytää pelkästä samasta ilmansuodattimesta 69eur.

    Odotellaan innolla tuleeko kotiin asti vai pitääkö noukkia tullista =)
    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  16. #16
    Nyt tulikin kinkkinen kysymys, Amerikassa ngk:n tulppataulukko kertoo että tulppa pitäisi olla mallia DPR8EIX-9 (NGK.com
    kun taas suomalaisesta saman valmistajan taulukosta löytyy aivan eri tyyppi eli DR8EIX (NGK.fi)

    Pyöränä toimii siis Yamaha FZR 1000 vm. 90. Nyt siis tilaukseen olen laittanut nämä amerikan mallin tulpat. Mitä eroa näissä tulpissa nyt on ja miksi hemmetissä samalle pyörälle eri maissa ilmoitetaan eri tulpat? Kertokaa gurut?



    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  17. #17
    Lainaa (FixxaH @ Helmi. 22 2008,17:25) kirjoitti
    Nyt tulikin kinkkinen kysymys, Amerikassa ngk:n tulppataulukko kertoo että tulppa pitäisi olla mallia DPR8EIX-9 (NGK.com
    kun taas suomalaisesta saman valmistajan taulukosta löytyy aivan eri tyyppi eli DR8EIX (NGK.fi)

    Pyöränä toimii siis Yamaha FZR 1000 vm. 90. Nyt siis tilaukseen olen laittanut nämä amerikan mallin tulpat. Mitä eroa näissä tulpissa nyt on ja miksi hemmetissä samalle pyörälle eri maissa ilmoitetaan eri tulpat? Kertokaa gurut?
    Ensinnäkin haluan mainita, että en ole guru...mutta vastaanpa silti. Oletko varma, että molemmissa tapauksissa on kyseessä Iridium, ettei toinen ole esim. Platinatulppa? Itse en yhdeltä suomalaiselta sivulta en edes omaani löytänyt Iridiumeja, kun taas esim. ebay:ssa oli tarjolla...
    Viisas pääsee vähemmällä!
  18. #18
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Toi "EIX":n "i" tarkoittaa iridium tulppaa.

    DR:n ja DPR:n ero on palotilaan jäävässä osassa, "P" tarkoittaa jatkettua eristettä eli keski-elektrodi tulee ulos tulpasta... miten sen paremmin sanoisi...


    http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technical/ngkjpg.htm



    Dirty Nasty Furriner
  19. #19
    Lainaa (Staga @ Helmi. 22 2008,18:37) kirjoitti
    Ei mitenkään, toi oli ihan hyvä.
    Viisas pääsee vähemmällä!
  20. #20
    Ok, iridiumejahan molemmat ovat. Vielä jäi ihmetyttämään miksi saman pyörän amerikkalaiseen ja suomalaiseen versioon tarjotaan eri tulppaa. Hajoaako prätkäni nyt jos tungen tuon "amerikkalaismallisen" tulpan pyörääni?
    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  21. #21
    Riippuu siitä mitä aatemaailmaa pyöräsi edustaa, älä vaan edes unissasi ajattele sanaa terrorismi, silloin tyhjenee renkaatkin, tai vähintään nousee piikit asfaltista



  22. #22
    Lainaa (Matva @ Helmi. 23 2008,19:26) kirjoitti
    Riippuu siitä mitä aatemaailmaa pyöräsi edustaa, älä vaan edes unissasi ajattele sanaa terrorismi, silloin tyhjenee renkaatkin, tai vähintään nousee piikit asfaltista
    Ja pyörän keula kohdistuu automaattisesti turbaanipäisiin miehiin kadulla vai

    Noh, kai se riski on otettava ja tungettava nuo vaan paikoilleen...
    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  23.  
  24. #23
    Osaisiko joku sanoa uskallanko laittaa pyörääni CR8-EIX mallin iridiumit, kun NGK suosittelee CR8-EHIX. Mitä nyt katselin niin tuolla sanotaan E-mallista että "Thread reach 19.0mm" ja EH-mallista että "Part Threaded - Total Reach 19.0mm - Thread 12.9mm".

    Toinen vaihtoehto ois pykälän kylmempi CR9-EHIX.

    EDIT: Näköjään kuvista päätellen eivät sovi keskenään yhteen, toinen huomattavasti pidempi...



    youtube.com/user/mototuomas