Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 41:een 41:sta
  1. #31
    Ainakin Rukkan mallistoissahan tuo ominaisuus on, mutta saa nähdä kesän mittaan miten sitte oikeasti toimii. Odotukset on kovat..



    Honda ST1300 ABS Pan European
    "Voit olla vain kerran nuori, mutta kypsymättömänä voit pysytellä lopunikääsi" Ogden Nash
  2. #32
    Mulla ei ole kokemusta kun halvemmista cordura ja goretex-puvuista.

    Viime keväänä hommasin ensimmäisen nahkapuvun ja paluuta tekstiileihin ei ole.

    Alle coolmax t-paita ja shortsit, niin jopa on mukavuustaso kohentunut aikaisemmasta niin paljon, että parempaa ei osaa kaivata.

    Pienen sateen vuoksi ei tarvia sadepukua päälle kiskoa katetun pyörän kanssa liikkuessa. Kyllä se vettä pitää nahkakin vähän aikaa.

    Olen kyllä pyrkinyt välttämään liikkumista kovin kylmissä tai kuumissa säissä, kun kuitenkin olen sen verran mukavuuden haluinen.

    Ei, en ole lähdössä FIM-ralliin tänä vuonna (Etelä-Kreikka ja heinäkuussa)
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  3. #33
    Nahkassa ja Goressa kummassakin hyvät puolensa!

    Mutta tuo tärkeä aluspukeutuminen monelta unohtuu. Puuvillapaita muuttuu hikoillessa kylmäksi rätiksi.
    Itse olen käyttänyt kesät talvet Finnsvalan Extreme kerrastoa Gore-Texin alla. Toimii mahtavasti. Lämmittää kylmässä ja jäähdyttää kuumalla. jotkut "ei motoristit" kyllä katsoo himmeesti kun kiskoo pitkiä kalsareita jalkaan +25 lämpötilassa.
    Minulla tuo ainakin toimii, mutta ihmiset on tietysti erilaisia.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  4. #34
    Lainaa kirjoitti
    Hyvä kalvopuku ei ole hyvä, ennenkuin alla on siihen sopiva alusasu tai kylmällä kerroksia.
    Nimen omaan näin. Koskee mp-ajoasuja samoin kuin vaelluskamppeita jne.

    Vaikka olis miten kuuma, niin goren alle vaan pitkähihaista/lahkeista Coolmaxia, niin silloin vasta kalvo toimii. Itsellä on Rukan Gore-Tex-puku (Steel+Unit) ja hyvin tuolla viimekin suvena pärjättiin tuolla etelän helteissä. Hiki tulee tietenkin, mutta tuleehan se vaikka shortsit jalassa. Lämpöhalvausta eikä semmoista tuskaista oloa kuitenkaan pääse iskemään, kunhan varmistaa pukeutumisella kalvon toiminnan ja tietenkin muistaa juoda. Lisäksi tärkeä pointti: Coolmax kuivuu todella nopeasti, kun tauolla pääsee kiskaisemaan takin pois. Näin ei tapahdu puuvillakamppeilla.

    On tietenkin huomioitava, että on myös eri tavoin katettuja pyöriä. Omassa VFR:ssä ilma vaihtuu, mutta näissä jossakin laitoksissa kun on semmonen ladonoven kokoinen pleksi, niin kuuma ilma varmasti seisoo siinä tukalan tuntuisesti ainakin kaupunkinopeuksissa.

    Enkä ole mikään Gore-puristi. Itse asiassa en ole aiemmin ostanut nahkoja, koska ne ovat niin kalliita, ja periaatteeni on, ettei köyhällä ole vara mitään rituksia ostaa. Nyt on viimein hankittu ensi kesän ajoihin Dainesen T-Age (omasta mielestäni ainakin hyvää keskitasoa laadultaan) sekä messuilta Finnsvalan verkkomallinen keinokuitualusasu, joka on ainakin kylmän kelin hiihtolenkeillä/kalastaessa/jne. toiminut erinomaisesti ihon lämpötilan "normaalina" pitäen. Saman ilmiön pitäisi toimia viilentäen kesällä (koska ihoa vasten jää ilmapatja). Näissä uusissa Finnsvalan verkkopuvuissa verkko on entistä paksumpaa neulosta, jolloin ilmapatja on hieman aiempia malleja paksumpi (kertoi MP-messuilla heidän edustajansa).

    Vielä pitää horista sen verran aiheesta sivuun, että teknisillä alusasuilla on reissuhommissa yksi verraton ominaisuus. Ne voit pesaista lavuaarissa vaikka joka ilta ajojen jälkeen, puristus+ravistus+roikkumaan=>ovat aamulla sekä puhtaat että kuivat. Parhaiten kuivuvat sellaiset "liukkaat" materiaalit. Testasin heti myös Finnsvalan paidalla, läpäisi illalla pesu/aamulla kuiva -testin täydellisesti. Reissun pystyy heittämään loistavasti kahdella asukerralla (myös sukkia saa Coolmaxina), jos jaksaa peseskellä - periaatteessa tietysti yhdelläkin onnistuisi. Ei onnistu puuvillakamppeilla, jos haluaa kuivat kamppeet päällensä aamuksi



    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  5. #35
    Varoittaisin tuosta hihojen aukipidosta: 2006 syksylla meinasi kayda hassusti, kun imaisin kiukkuisen ampiaisen hihaani italialaisella motarilla. Hatajarrutus 130km nopeudesta ja takki pois. Oli ehtinyt vissiin jo 6 kertaa pistaa kasivarteen. Onneksi sain antihistamiinipistoksen pysahtymiseni ja hutkimiseni oikein tulkinneelta sveitsilaispariskunnalta, jotta pystyin jatkamaan matkaa, vaikka kasi olikin niin turvonnut, etta juuri ja juuri sain hihan paikoilleen.

    Ajoin Italian ja Ranskan helteissa kesanahoissa: byysissa oli verkkovuori ja rotsissa pienia reikia ja kangaskaistaleet kasivarren sisapuolella ja rinnan kohdalla. Alle camping-kaupasta kuuman ilmaston kerrasto (toimii parhaiten ilman alushousuja, ne kun ovat puuvillaisia), niin oli mukavan viilea reissu. Illalla ei tarvinnut nahkoja kuoria paalta, ja jalat olivat kuivat ja viileat. Kerraston huuhtelin altaassa ja laitoin narulle, niin aamulla oli taas kuiva.

    Paassa Schuberthin J1 avokypara, jonka alla puuvillainen pieni Muumi-huivi, niin paakin pysyi viileana ja kypara puhtaana.
  6. #36
    Lainaa kirjoitti
    Alle camping-kaupasta kuuman ilmaston kerrasto (toimii parhaiten ilman alushousuja, ne kun ovat puuvillaisia), niin oli mukavan viilea reissu.
    Kalsareitakin saa Coolmaxina, vaikka Prismasta ~9.90e
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  7. #37
    Lainaa (killa @ Helmi. 26 2008,10:42) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Alle camping-kaupasta kuuman ilmaston kerrasto (toimii parhaiten ilman alushousuja, ne kun ovat puuvillaisia), niin oli mukavan viilea reissu.
    Kalsareitakin saa Coolmaxina, vaikka Prismasta ~9.90e
    Me nakupyorailijat suosimme commandoa...
  8. #38
    Minulle kehuttiin Atlantis III:a, ja kävin sellaista sovittamassa.
    Lepatti jokaiseen mahdolliseen suuntaan. Eli jos on nahka-asun tarkoitus olla tekstiiliasua istuvampi, niin ainakaan Atlantis ei sitä ollut. Tuntui mukavalta, mutta turvallisuus oli vähän niin ja näin.
    Ehkä auttaisi jos sitoo hihnalla hihat käsivarteen kiinni? Mutta kaatuessa se silti lähtisi kuoriutumaan

    RT on kuumma, siinä ei tuulta saa syliinsä.
    Odottelen että kehittelevät sellaisen teleskooppimallisen katteen, jota voisi käyttää myös sateessa...

    Kuumina ajopäivinä käytän coomax-alusasua, Allroad takkia ja APR2 housuja, kaikki Rukkalta.
    Takista ja housuista saa corevuoren irti, joten se toimii kohtuullisen hyvin. Viime kesänä Italiassa, Sveitsissä ja Ranskassa oli aika lämpöistä - mutta silti noilla varusteilla tuli toimeen.
    Hankalinta irotettavassa corekalvossa on, jos kesken kuuman ajopäivän joutuu kylmään sateeseen - esim jos vuoren ylitettyä tulee sateiseen laaksoon. Housujen vuoren laittaminen on hankalaa. Muutoin olen pitänyt noita hyvänä vaihtoehtona.


    Sitten on vielä sellaisia viilentäviä liivejä. Viime kesänä kyselin sellaisia, laitoin tännekin yhteenvedon. En sitten ehtinyt hankka, kun niiden tuleminen olisi kestänyt kauemmin kuin oli aikaa loman alkamiseen. Ehkä tänä keväänä pitäisi laittaa tilaus ajoissa liikkeelle? Onko muita kiinnostuneita?
  9. #39
    Ihan hyvää keskustelua ja hyviä erilaisia näkemyksiä/kokemuksia asiasta.

    Alkukausi tulee varmaan ajeltua MP sporty-asulla. Toimi kyllä ihan hyvin ajossa viime kesänä, niin kuumassa kuin kylmässä sekä sateella. Alla oli kylmään aikaan tekninen-alusasu ja vuoret. Lämpöisellä pelkkä t-paita.

    Niin ajossa toimi, mutta kuuma tuli kyllä kun lähti kiertelemään kylillä paikkoja. Ja ne ajokamat ei oikein mahtuneet laukkuihin kun tuli tauon paikka.

    Joten ajateltiin kokeilla tällä kaudella nahkatakkia ja tekstiilihousuja. Housuissa löytyy nyt ohuemmat sekä kalvolliset(cordura/tixtöx mitälie) tekstiilihousut. Tuskin tulee lyhyemmille matkoille otettua kuin yhdet housut mukaan, joten sadepuku täytyy noiden ohuempien kanssa olla mukana (niin myös nahkatakin kanssa). Täytyy vain seurata säätiedotuksia ja toivoa, että oikea kompinaatio on matkassa.

    Kevyemmät housut saa jonkinlaisiksi shortseiksi joten pidemmillä pysäyksillä voi heitää lahkeet irti ja sandaalit jalkaan ja menoksi. Pyörälle jätettävät varusteet laitetaan sellaiseen metalliverkkopussiin (partioaitta-kamaa) jonka voi laittaa penkin alle kypärälukkoon kiinni tai sitten erillisellä lukolla pyörään kiinni. Pussiin mahtuu kahdet ajokamat kenkineen/kypärineen. No kypärät voi laittaa vaikka peräboksiinkin. Näin on ajateltu mutta katsotaan tuleeko käytettyä vai kannetaanko kamat mukana tai jätetäänkö vaan pyörän päälle. Tuo verkkopussi on "pakattuna" parin tupakkiaskin kokoinen+lukko päälle.

    Kesä kastelee ja viima kuivaa(tai jäätää )
    -
  10. #40
    Lainaa (mpuputti @ Helmi. 26 2008,16:17) kirjoitti
    Minulle kehuttiin Atlantis III:a, ja kävin sellaista sovittamassa.
    Lepatti jokaiseen mahdolliseen suuntaan. Eli jos on nahka-asun tarkoitus olla tekstiiliasua istuvampi, niin ainakaan Atlantis ei sitä ollut. Tuntui mukavalta, mutta turvallisuus oli vähän niin ja näin.
    Ehkä auttaisi jos sitoo hihnalla hihat käsivarteen kiinni? Mutta kaatuessa se silti lähtisi kuoriutumaan
    Samma här.
    Minullekin kehuttiin Atlantista ja kävin toissa keväänä Tripissaä sovittamassa oikein kunnolla ja kaikessa rauhassa. Ei tosiaan istunut Bemun puku minunkaan päälle, vaikka useampaa kokoa sovittelin.
    Mun mielestä Bemun ajokamppeet ei tuntuneet edes mukavalta, eli tuli sellainen tunne, että on vieraat vaatteet päällä.
    No, paremmissakin mitoissa voisin olla, mutta kyllä mulle muuten ihan vakiovehkeet päälle sopii ja istuu..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  11.  
  12. #41
    Uudessa Duel luettelossa on ainakin ideana aika hyväntuntuinen, käytäntö voi olla toinen.

    Nimittäin IXS Malone takki, irroitettava soltoTEX kalvo, sekä selässä, etumuksessa ja käsivarsissa vetoketjuin irroitettavia "paloja", jolloin takista saa hellekeleille sopivan air flow verkkorotsin käden käänteessä.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12