Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Onko kukaan laittanut KN-merkkistä öljyttyä ilmansuodatinta K100 Bemuun. Ostin nimitäin sellaisen enkä saa millään mahtumaan sitä kotelon pohjan ja kannen väliin. KN- suodattimessa *on koteloon sopiva ura vain toisella puolella, vanhassa oli molemmilla puolilla. Siitä syntyy paksuuseroa niin, etten saa kotelon lukkoja kiinni. Meniköhän 80€ hukkaan?
    "Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
    Bob Dylan, No Direction Home

    BMW K100 RS
    Ducati 900 GTS -79(muumioitu)
    Zündapp KS 125 -74 (muumioitu)
    Zündapp Bella 200 -58
  2. #2
    En ole KNää laittanut mutta pitää olla tarkkana, että suodatin laitetaan oikein päin, menee helposti väärinkin. Väärin laitettu on liki mahdoton irrottaa rikkomatta jotakin.

    Pitkään saat ajaa, että hankit tuon 80€ kun vaihtoväli alkuperäiselläkin on 15 tkm. Vai onko pojat Esson (nyk ST1:n) baarissa höynäyttäneet hakemaan jotakin lisätehoa.

    Paras tapa saada lisätehoa K 100:an on vaihtaa se K 1100:an, vääntöä tulee lisää liki 25 % pienemmillä kierroksilla.
    Mutta sama lisätehon haku se on tietysti sittenkin edessä...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  3. #3
    En tiedä onko minulla vain ollut huono tuuri, mutta en enää tarvikesuotimeen (edes merkki-sellaiseen) koske. Kaksi kertaa on käynyt about vastaavasti. Pyörään varmasti sopiva suodin onkin sitten sopinut kovin huonosti, tai kansi on jäänyt irvistämään. Huollossa kaveri totesi (ei edes merkkihuollossa), että on aika tyypillistä tarvikesuodattimille. Istuvat huonosti ja koteloon voi jäädä ohivirtausvuotoja.
    <p>2002-2014</p>
  4. #4
    Tän Gessun kanssa on helpompaa. K&N:kin on ympyrän mallinen. Ei sekoa tämä.

    edit. toki aina on pelättävissä, että pohjois- ja etelänapa vaihtaa ja sitten on öljyt missälie reisillä.



  5. #5
    Viisi K-sarjlaista oli tuolla suodattimella ja kilometrejä 230 tkm eli jokunen suodatin tuli käytettyä eikä ongelmia. Tosin tiesin missä asennus voi mennä vikaan enkä ilmeisesti käyttänyt sitä kaikkein halvinta suodatinta. Käyttämäni tarvikesuodatin oli yleensä se mitä Louis möi eli silmämääräisessä vertailussa samanlainen kuin alkuperäinen ilman BMW-logoa.

    Myllymaan Repalla oli mm. kaksi eri suodatinta tarjolla. Toinen sama kuin Louisin ja toinen oli kai sitä halvinta etsivälle eli tekstittömässä vaaleassa pahvilaatikossa.

    Eikös tuo KN ole laatutavaraa, kertoi minulle 10-vuotias sisarenpoikani. Olivat sitä poikien kanssa pohtineet...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  6. #6
    Kiitos kaikille vastauksista. Asentaessani suodatinta olin huolellinen, että se oli oikein päin. Liikkeessä (jossa yleensä olen saanut hyvää palvelua) ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin tämä KN eikä tehonlisä ollut todellakaan haussa.
    Taidampa irrottaa koko suodatinkotelon irti ja kiikuttaa sen ja molemmat suotimet näytille myyjäliikkeeseen.
    "Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
    Bob Dylan, No Direction Home

    BMW K100 RS
    Ducati 900 GTS -79(muumioitu)
    Zündapp KS 125 -74 (muumioitu)
    Zündapp Bella 200 -58
  7. #7
    Sori, kun turhaan ja asiattomasti viisastelin. Eipä täällä kai sitten ole ketään, joka osaisi oikeasti neuvoa. Tuo itse keksimäsi menettelytapa taitaa olla paras tässä asiassa.

    Jos olet oikein jalo, kertonet kuinka kävi. Voi sitten olla että seuraava pääsee vähemmällä viisastelulla ja selvityksellä siitä, mitä olisi voinut tehdä toisin.
  8. #8
    Eihän siinä suodatinboksissa ole alkuperäistä suodatinta varten erillisiä tiivisterenkaita? Vfr:ssä piti poistaa sellaiset molemmista puolista. Tosin se ilmeni asennusohjeista, kun vaan malttoi niitä tutkiskella. Voimia!
    Emälä on...
  9. #9
    Ei ole erillisiä tiivisteitä vaan alkuperäismallisessa suodattimessa on ikäänkuin pehmeä reuna, jota vasten koppa tiivistyy.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  10. #10
    Lainaa (r1150r @ Helmi. 18 2008,21:54) kirjoitti
    Paras tapa saada lisätehoa K 100:an on vaihtaa se K 1100:an, vääntöä tulee lisää liki 25 % pienemmillä kierroksilla.
    Mutta sama lisätehon haku se on tietysti sittenkin edessä...
    Joskus on käynyt mielessä, että pitäisköhän sitä vielä hankkia vanha K100rs ja turbottaa se.

    Näin äkkipäätään vaikuttaisi olevan aika helppo toteuttaa kohtuullisen pienillä kuluilla, kun aihiot ei ole kalliita ja ruiskukin löytyy.

    Toki siihen sitten samalla pitäisi kyllä varmaan vaihtaa keula ja laittaa joku Öhlinssi taakse, mutta voisi siitä silti hupia irrota "koko rahan edestä".
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  11.  
  12. #11
    Tänään sitten kävin liikkeessä, josta KN-suotimen ostin ja siellä tultiin samaan johtopäätökseen kuin minäkin. Kotelon jousipinne ei pysynyt *paikallaan koska oli liian tiukka ja myyjä soitti myös maahantuojalle. Siellä ei suodattimen paksuuserosta ollut tietoa. No, sain rahani takaisin ja tilaan R M Heinolta siihen orkkissuotimen.
    Sen kun saan paikalleen onkin kaluston talvihuoltotyöt kutakuinkin tehty.
    "Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
    Bob Dylan, No Direction Home

    BMW K100 RS
    Ducati 900 GTS -79(muumioitu)
    Zündapp KS 125 -74 (muumioitu)
    Zündapp Bella 200 -58