etupäähän jos laittaa renkaan missä keskellä pitkittäis ura .jostain syystä herkkä tolle pitkittäis uralle ,helposti voplaa ja kuluu pirullisesti laineille.tulipas vaikeasti mutta toivottavasti ymmärrettävästi.ite todennut kaikilla renkailla että edessä ainakin 3,0 bar niin ollut hyvä. radalle kannatta hiukan tiputtaa
KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
Honda xx 1100 02
ex cbr1000f 93
zzr1100 92
diversion 600 93
rg125
cb125
pv50
tunturi50
cresent50
No niin se pitkittäisurahan se juttu olikin kiitoksia vaan. En tuota muistanut aiemmista keskusteluista.
Laitoin Street Radialit tilaukseen ja katsellaan millaiset ne nyt sitten on.
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Pitkittäisurattomalla eturenkaalla ei enää vatkannut eli Michelin Pilot Street Radial näyttäisi toimivan CBR:n alla. Liekö sillä myös jotakin tekemistä asian kanssa, että rengashommien ohella Sefotecillä laitettiin uudet laakerit väsähtäneiden tilalle etupyörään![]()
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Matka vehjes matka renkaat eiköhä sillä tokene.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
180/55-17 tuohon nyt ajettelin kokeeksi laittaa. Perhana että oli tiukassa irroittaa tuo pyörän pultti, oli juminut kunnolla kiinni, sai antaa huolella vasaraa. Muistaakseni viimeksi kun käytin takasen irrallaan niin takaisin laitossa oli jotain hankaluutta tuon jarru hässäkän vuoksi. Oliko tuohon asennukseen jokin kikka, jossain tietyssä asennossa rengas takaisin paikoilleen ?
Honda CBR1000F 1996
Sama juttu eli uhosin laittavani 170:n, mutta 180 tuli alle tarjouksesta ja hyvin on pyörinyt
Ei ollut takaisinasennuksessa muuta kikkaa kuin että keskijalalla ollessa sorkkaraudalla ja puupalikalla gummin alta avittamalla piti saada nousemaan rengas suorana ylös. Vähänkin vinossa niin ei tule mitään... putoilee vain ne holkit molemmin puolin vuoron perään lattialle. Hoituu yksinkin, mutta itse hihkaisin naapurin HD-miehen jelppimään kun omat kädet tuntui loppuvan kesken.
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Hitto kun ei ole hd miehiä naapurissa, no vaimo liivit päällä jelppimään![]()
Honda CBR1000F 1996
HD-miehessä on se hyvä puoli, että on oppinut olemaan pyörän vieressä kyykyssä... voi toimia liivivaimonkin kanssa![]()
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Eipä tuo ainakaan huonompaan suuntaan mennyt tuolla 180 leveällä renkaalla. Paljon mukavammin kääntyilee kuin kuluneella 170 leveällä.![]()
Honda CBR1000F 1996
Loistava pyörä ajaa myös mutkaa ja kulkee riittävästi, ovat vielä edullisia pärriäuuden tuttavuuden kanssa suuntana ensiviikolla itä Suomi jonne matka muutaman päivän ajoreissulle. Ensin laitetaan Uutta takarenkulaa alle ja virtaa naville. I like.
blue busa -> black äffä
Maanantaina sitä ollaan sitten cebaristi, jollei ihan ihmeitä tapahdu. 11 vuoden ajotauon jälkeen.
Vuosimalli 1990, uutta mallia, mittarissa 70 000km joka noin kuvien pohjalta saattaa olla jopa ensimmäinen kierros. Jakopää ei kuulemma paljoa rallata, ja pyörä on pirun siisti. Tehoputki. Jos halvalla keväällä lähtisi jostain niin alkuperäiset putket voisin siihen hankkia. Tykkään kahdesta pöntöstä.
Blackbird mulla oli kauan sitten, ihan niitä ensimmäisiä malleja, täysin vakio. Olihan se Kawojen jälkeen kun olisi sähkömoottorilla ajanut. Kulki joo, mutta mitään ei kuulunut eikä mikään värissyt. Vauhdin kasvun huomasi lähinnä nopeusmittarista ja tuulenpaineesta, ei muusta. Että siinä mielessä tehari voi olla hyvä.
Jos on pyörä jolle lisämeteli tekee hyvää, niin se on Honda
Sitten oli yhtenä kesänä 1988-mallin CBR 1000 F vuokralla Turusta kaksi viikkoa. Se vanha malli on sinivalkoisena hyvän näköinen. Matkaa sillä teki mukavasti, ajoin sillä päivässä Muoniosta Joensuuhun.
Muistelen, että visiiri oli vähän matala, pitkä kun olen. Niska vähän väsyi siihen suoraan ilmanpaineeseen.
Blackbirdillä oli kyllä kiva ohitella, point and shoot. Ei tukoksi jääty vastaantulevien kaistalle.
Itselle cebari tulee lähinnä rauhalliseen cruisailuun pääkaupunkiseudulla, ja sitten linjalle Helsinki-Joensuu muutaman kerran kesässä. Tuskin viittä tonnia tulee kilsoja vuoteen.
Viimeksi muokannut: Zen; 28.09.2017 klo 22:02.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Joo, kyllähän a avarampi ränni pöödissä on paikallaanVaikkei nyt paikat putoo hampaista, nii ainaki kuulee kun moottori pillastuu
![]()
Valmistelin pyörää talliin, niin huomasin että bensahana kusee. Vuoti ihan tip-tip-tip vauhtia.
Tankki irti, hana irti ja tein käyntikortista uuden tiivisteen siihen. Pitää toistaiseksi.
Bensamittarin johdossa ei ole liitintä. Siihen täytyy tehdä liitin että saa tarvittaessa tankin kokonaan veks.
Venttiilit säädän seuraavaksi, kunhan saa inspiraation.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Stormilta saatavissa hanan korjaussarja.
Edit: Piti lisäämäni, että oman pyörän vuotavasta hanasta irrotettu jousi oli selvästi kuolleentunut ja kalvo vetelä kun vertailin uusiin.
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Hakekaa nyt joku toi tuolta pois. Vaikuttaa todella hyvältä yksilöltä ja edukas:
https://www.nettimoto.com/honda/cbr/2205093
Jos käy ja kulkee hyvin, niin take it home. Niin ja joo, ei ole mun tai tutun
Sitä ihmettelin kovasti omassa cebarissani, ettei bensamittarin johdossa tankille ole liitintä vaan se on yhtä johtoa.
En tiedä, onko vakio-ominaisuus. Liitin siihen täytyy tehdä apicoilla, että saa tankin kunnolla nostettua pois.
Sitten siellä tankin alla oli joku ihme staga, sellainen tanko joka liitti tankin venttiilikoppaan. Poistin heti tarpeettomana. Jep, Stormilta saa tota korjaussarjaa. Ensi kesän juttuja, jos toi mun DIY-tiiviste alkaa vuotaa.
Pyörä seissyt todella paljon ikänsä aikana, niin tiivisteet on mitä on. Öljyt tuntuvat pysyvän sisällä, eikä savuta.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Kaiken maailman hifistelyitä näissä Hondissa.
Jos kaasareita haluaa balansoida, niin laittaa sinne sitten jonkun muun minkä tahansa pönkän.
Mulle on tärkeää että tankin saa tarvittaessa irti pois helposti. Tulppien kärkivälit ovat tärkeät että ne ovat ohjearvon alarajalla, muuten CDI rasittuu turhaan ja voi palaa pyörässä kuin pyörässä. Mieluummin aina liian pieni kuin liian suuri kärkiväli, se on sytkälle helpompi ja virtaakin kuluu vähemmän.
Ton nokkaketjun voisi tuohon vaihtaa/vaihdattaa jossain vaiheessa. Ei se mikään äänekäs ole kylmänä ja kuumana ei kuulu mitään, mutta kuitenkin. Kustannuksista ei ole mitään hajua jos homman teetättää jollain, enkä tiedä kuka tekee. Se äänilähde voi olla kyllä ilmeisesti se startterinkin ketju.
Eturattaan ajattelin vaihtaa piikin isompaan. Ostinkin jo. Vääntöä on kuin pienessä kylässä, yksi piikki lisää voi toimia ihan hyvin.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
....
Viimeksi muokannut: make607; 04.07.2018 klo 19:42.