Sivu: 4 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 231:sta
  1. #91
    Maassa ollessa oon säätänyt. Jäykkähän se on, mutta ilmeisesti olet voimaakin kokeillut... Purkuhommia kait luvassa.
    CBR 1000F -89
  2. #92
    Kirjoitellaas nyt välillä tännekin, koko kesän raapustellu juttuja elämästä kilocebarin kanssa tonne Garageen, mutta ei sinne kuitenkaan kaikki osaa eksyä

    Alkaa olla tältä ekalta kesältä 8000 km takana ton "matkalehmän" kanssa, matkasta noin puolet kaksipäällä ja laukut kiinni. Musta on kanssa alkanut tuntua, että Cebari on tehty kaksipäällä ajettavaksi. Kaksipäällä etujousitus toimii paremmin, sitä kun ei voi säätää. Tuntuuko muilla etupää hiukan jäykälle rauhallisessa ajossa yksin ajellessa?

    Takajousituksen säätö todella vaikuttaa ajettavuuteen! Yksin ajellessa olen ruuvannut esijännityksen ja vaimennuksen noin 2/3 kireälle. Kaksipäällä ja laukut kiinni tuntuu toimivan parhaiten molemmat tiukimmalla, yksin ajellessa samalla säädöllä etu- ja peräpää on hiukan eriparia.

    Laukut ei ainakaan mulla vaikuta juuri mitenkään, ajeli sitten yksin tai kaksin. Suomen turnee ~2000 km mentiin täysi kuorma päällä, kaupungissa ja hiljaisessa nopeudessa painon kyllä huomaa, mutta muuten juuri ei. Kulutus huitelee kuuden litran molemmin puolin ja kuormapäällä saa kaasun kanssa olla pienemmillä vaihteilla hiukan varovainen, ettei nosta etutassua, eli voimaa tuntuu olevan ihan mukavasti.

    Tosta ratahommasta vielä; keväällä menin ekana Alastarolle ja se todella kannatti! Suoraan keskinopeaan ryhmään, enkä ollu kenenkään jaloissa. Cebarilla pärjää hienosti radallakin, jarrut riittää hyvin ja Mezlerin Z6:ssa on pitoa ihan hulluna. Rata-ajelun jälkeen oli ihan eri tuntuma ajella mutkateitä ja oppi pistämään kengät piiloon ennen mutkaa (cebarimimmi, vink =)

    Kaikenkaikkiaan loistava yleispyörä sekalaiseen käyttöön. Ison kuskin alla ei oo yhtään jäyhä edes mutkateillä, jos jotain sais toivoa niin hiukan lisää voimaa ylärekisteriin ja painoa parikymmentä kiloa pois => noi taitaa löytyä XX:stä



    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
  3. #93
    Lainaa (*cebarimimmi* @ Elo. 11 2008,23:58) kirjoitti
    Sit kun alkaa ihan oikeesti ne töppöset kuluu sivuista, niin
    Ei se töppönen mitään, mutta se tuntuu vähän "jännälle", kun jalkatapin rajoitin ottaa maahan kiinni, on meinaan eka joka tonnisessa jarruttaa kallistamista Aika tarkkaan tuli käytettyä renkaan leveys radalla, reunoista jäi ehkä kolme milliä mustaksi..

    Lainaa (*cebarimimmi* @ Elo. 11 2008,23:58) kirjoitti
    4. Niin, kait se tuplaäxä on sitte seuraava (kun voittaa lotos)...Mihinkäs sitä hontasta
    Joo, harkinnassa on täälläkin XX. Hiukan kyllä polttelis vaihteeks joku kyykympi; blade, R1 tms.. Koskaan ollu mikään merkkifanaatikko, mutta aina se valinta vaan jotenkin osuu Hondaan
    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
  4. #94
    Lainaa (*cebarimimmi* @ Elo. 12 2008,18:49) kirjoitti
    PS. Piti viel kysästä sellain juttu, et myöntääks mikään vak.yhtiö enää niitä liikennevakuutuksia, missä maksat vaan esim. pari kk:tta kesäs (ei mitään ympärivuotisii)
    Mulla on pyörävakuutus Tapiolassa, kun siellä ilmeisesti ainoona bonus nousee 10 pinnaa vuodessa ja vaikka onkin ympärivuotinen niin seisonta-aika huhtikuun alun ja lokakuun lopun välillä on mahdollinen. Mitä tosta sitten saa hyvitystä, sitä on tullut kysyneeksi, kun kesät on tarkoitus ajella kokolailla tarkasti

    Ei kai Honda nyt oikeesti hajoa jos huolta pitää! Tottahan tämän ikäiseen saa jo tehdä yhtä sun toista, että pysyy kunnossa. Kilometrit ja aika (tässä järjestyksessä) tappaa pyörästä monta osaa, mutta kaupastahan niitä saa ostettua. J Helinin kotisivuilla on mainio tarina, jossa kertoo ajaneensa 160 tkm samanlaisella, ilman suurempia remontteja, kliks =)
    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
  5. #95
    Pakko kai tässäkin hehkuttaa, jotta samat "huippu" tarjoukset bonuksista ynnä paljon muita keskitysalennuksia tapiola tarjosi ja silti Veritaksen normivakuutus tuli halvemmaksi.
    CBR 1000F -89
  6. #96
    Saavuttiin sitten kotiin CBR:n kaa Euroopasta.
    Mitään vikaa ei ilmennyt pyörästä koko reissun aikana.
    Kilometrejä tuli noin 4000km.
    Ainoastaan ketjut rasvattiin vähän välillä. Ei mainittavaa öljynkulutusta eikä muita nesteitä.
    Pyörä on ajettu yli 100tkm ja pelittää aivan mainiosti.
    Pisteitä Hondalle tästä mallista.
    Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
  7. #97
    kertokaas että missä pitäs '94 lämpömittarin majailla kun ajellaan? ajossa ei lämmöt nouse kuin juuri siihe valkoiselle, paikoillaan kun käy aikansa niin sitten nousee aika tarkasti ½-väliin jolloin kytkeytyy fööni. JOS olis autosta kyse niin sanosin heti että termostaatti...



    Selkä suorana, elämä edessä, R1 -> R1200 GSA
  8. #98
    Lainaa (rottis @ Syys. 03 2008,20:03) kirjoitti
    kertokaas että missä pitäs '94 lämpömittarin majailla kun ajellaan? ajossa ei lämmöt nouse kuin juuri siihe valkoiselle, paikoillaan kun käy aikansa niin sitten nousee aika tarkasti ½-väliin jolloin kytkeytyy fööni. JOS olis autosta kyse niin sanosin heti että termostaatti...
    Tolleen se mullakin toimii, eikös se ole ihan normaalia että ajossa ajoviima jäähdyttää ja paikallaan flekti? Ja ajovima on tehokkaampi jäähdytin.
  9. #99
    Lainaa (markoss @ Syys. 03 2008,22:07) kirjoitti
    Lainaa (rottis @ Syys. 03 2008,20:03) kirjoitti
    kertokaas että missä pitäs '94 lämpömittarin majailla kun ajellaan? ajossa ei lämmöt nouse kuin juuri siihe valkoiselle, paikoillaan kun käy aikansa niin sitten nousee aika tarkasti ½-väliin jolloin kytkeytyy fööni. JOS olis autosta kyse niin sanosin heti että termostaatti...
    Tolleen se mullakin toimii, eikös se ole ihan normaalia että ajossa ajoviima jäähdyttää ja paikallaan flekti? Ja ajovima on tehokkaampi jäähdytin.
    Joopa joo. Turhaa kaikki, ei päästy kaupantekoon asti :|
    Selkä suorana, elämä edessä, R1 -> R1200 GSA
  10. #100
    Oikein toimii juuri noin. Eli +35 lämmintä ni johan alkaa pyöriä siellä keskialueellakin. Paikallaan myöskin lämpö pääsee nousemaan.

    Mikäs kaupanteon esti?
    CBR 1000F -89
  11. #101
    Mulla myös aikoinaan ensimmäisenä "isona" pyöränä tonninen ceebari vuodelta -91.
    Vaikka oli aluksi saksan kuristukset paikoillaan tuntui se CB 500:n jälkeen melekosen tykiltä
    Hieno pyörä ja tuli yhen kesän aikana mittariin liki 15000 km.
    Vaihdoin sen XX:ään ja mutkissa meinas nakata koko mustarastaan persiin alta mettän puolelle kun totutusti voimalla kanttas niinku cebarillaki
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  12. #102
    Jokos äffäläiset alkaa laittamaan pillejä pussiin tältä vuodelta vai vieläkö mennään? itellä tavoitteena et jouluaattona anoppilaan pyörällä olettaen ettei se talvi tänne etelään kuitenkaan tule...
    Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
  13. #103
    Ei ihan vielä. Ajellaan niin kauan kuin pystyy eli tien pintojen jäätymiseen asti.
    Honda CBR 1000F '99 * ---> *myyty

    -- Kauas on pitkä matka --
  14. #104
    Kyllä Äffä joutaa jo talviteloille Kajaanin korkeudella. Melkein 10000km tuli tänä kesänä mukavia kilometrejä. Keväällä taas jatketaan
  15. #105
    Kävin koeajamassa -94:sta F:ää tarkoituksena vaihtaa vanha VFR -87 vähän tuoreempaan, mutta...

    Mahtoikohan tuossa olla jotain vikaa (ohjauslaakeri tai etuputkien asema kolmiossa), kun *en saanut peliä kulkemaan suoraan alle 60 nopeuksissa. Ihan hävetti kun pyörä kiemurteli kuin mikäkin. Yli 80:n vauhdissa meno oli sitten vakaampaa.

    Oma VFR menee kuin kiskoilla jo kävelyvauhdissa ja voi ohjastaa yhdelläkin kädellä.

    Pitäis varmaan ajaa muitakin vastaavia, jotta vois arvioida, oliko tossa jotain. En sitten vaihtanut.
    Don`t call me, I call you...

    VFR750, nuorekas kaks`kymppinen
  16. #106
    Lainaa (Fobba @ Loka. 03 2008,15:11) kirjoitti
    Kävin koeajamassa -94:sta F:ää tarkoituksena vaihtaa vanha VFR -87 vähän tuoreempaan, mutta...

    Mahtoikohan tuossa olla jotain vikaa (ohjauslaakeri tai etuputkien asema kolmiossa), kun *en saanut peliä kulkemaan suoraan alle 60 nopeuksissa. Ihan hävetti kun pyörä kiemurteli kuin mikäkin. Yli 80:n vauhdissa meno oli sitten vakaampaa.

    Oma VFR menee kuin kiskoilla jo kävelyvauhdissa ja voi ohjastaa yhdelläkin kädellä.

    Pitäis varmaan ajaa muitakin vastaavia, jotta vois arvioida, oliko tossa jotain. En sitten vaihtanut.
    Kyllähän siinä jotain vikaa oli koska mutkittelemaan cebaria ei tahdo saada millään vaan kulkee luotisuoraan kaarteissakin

    Ei vaan,mulla ainaski oli tukevaa ja mallikasta menoa,ei kiemurrellu eikä vetkuillu
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  17. #107
    Lainaa (jarska @ Loka. 03 2008,17:35) kirjoitti
    Lainaa (Fobba @ Loka. 03 2008,15:11) kirjoitti
    Kävin koeajamassa -94:sta F:ää tarkoituksena vaihtaa vanha VFR -87 vähän tuoreempaan, mutta...

    Mahtoikohan tuossa olla jotain vikaa (ohjauslaakeri tai etuputkien asema kolmiossa), kun *en saanut peliä kulkemaan suoraan alle 60 nopeuksissa. Ihan hävetti kun pyörä kiemurteli kuin mikäkin. Yli 80:n vauhdissa meno oli sitten vakaampaa.

    Oma VFR menee kuin kiskoilla jo kävelyvauhdissa ja voi ohjastaa yhdelläkin kädellä.

    Pitäis varmaan ajaa muitakin vastaavia, jotta vois arvioida, oliko tossa jotain. En sitten vaihtanut.
    Kyllähän siinä jotain vikaa oli koska mutkittelemaan cebaria ei tahdo saada millään vaan kulkee luotisuoraan kaarteissakin *

    Ei vaan,mulla ainaski oli tukevaa ja mallikasta menoa,ei kiemurrellu eikä vetkuillu
    Etujarrun ei tartte laahata kun pikkasen niin hiljasessa vauhdissa ei pääse suoraan.
  18. #108
    Lainaa kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Kävin koeajamassa -94:sta F:ää tarkoituksena vaihtaa vanha VFR -87 vähän tuoreempaan, mutta...

    Mahtoikohan tuossa olla jotain vikaa (ohjauslaakeri tai etuputkien asema kolmiossa), kun *en saanut peliä kulkemaan suoraan alle 60 nopeuksissa. Ihan hävetti kun pyörä kiemurteli kuin mikäkin. Yli 80:n vauhdissa meno oli sitten vakaampaa.

    Oma VFR menee kuin kiskoilla jo kävelyvauhdissa ja voi ohjastaa yhdelläkin kädellä.
    Pitäis varmaan ajaa muitakin vastaavia, jotta vois arvioida, oliko tossa jotain. En sitten vaihtanut.
    Kyllähän siinä jotain vikaa oli koska mutkittelemaan cebaria ei tahdo saada millään vaan kulkee luotisuoraan kaarteissakin *

    Ei vaan,mulla ainaski oli tukevaa ja mallikasta menoa,ei kiemurrellu eikä vetkuillu
    Etujarrun ei tartte laahata kun pikkasen niin hiljasessa vauhdissa ei pääse suoraan.
    Paitsi jos renkaat on loppu. Varsinkin jos takarengas on kulunut tasaiseksi, niin veikkaan että pyörä kulkee kuin käärmeen ****.

    Mulla bläkkärissä on takarengas kulunut tasaiseksi runsaitten matka-ajojen takia ja sen takia nuolee jokaikisen uran tiessä ja kulkeminen on kyllä kans sitten sen mukaista. Vauhdissa sitä ei hirveesti huomaa mutta kaupunkinopeuksissa erintoten. Toki voi jotain muutakin olla.



    Honda CBR1100XX
  19. #109
    Mulla oli aikoinaan se katana mallinen susna gsx750, joka oli mielestäni se "moto". Ajoasento oli oikea ja muutenkin tyylikäs fillari.

    Nyt on tuo cebari, jossa ajoasento on "pappa" mutta muuten hyvä pyörä, varma ja kulkee. Nuo jalkatapit pitäs olla paaaljon taaempana, jotta sais kunnon fiiliksen mutkatiellä.. mutta kaikkeen ei nyt aina kait saa

    Nokkaketju ääni hieman häiritsee.. ottaen huomioon, että pitäs olla vesijäähdytteisenä hiljaisempi kuin ilmajäähdyyteinen aiempi susna mutta ei. Korvatulpat auttaa ja niistä onkin tullut tapa.

    Hondan plussaksi voi sanoa myös, että kone on lähes värinätön, eli todella kiva ajaa pitkääkin matkaa.
    Tonninen on jo liikaa mutta vähempi on liian vähän..
  20. #110
    Nyt täytyy kyl sanoo et on tän vuoden ajelut ajeltu. Kun sitä pääsee kotiin siinä puol kolmen korvilla, käy koiran kanssa lenkillä ja on takasin siinä noin 4 paikkeilla, hakee emännän töistä, ja on taas kotona n. puol viiden jälkeen nii alkaa jo olemaan niin pirun pimeetä ettei oikeen oo vähään aikaan edes tullut ajateltua pyörän päälle nousemista. Ja joka toinen viikko meneekin sit työn merkeissä päivisin. Sen verran ainakin täytyy sitä ulkoiluttaa vielä et vie sen takatalolle huoltoon ja sielt enon luo talviunille. No mut eiköhän jo maaliskuus viimeistään ajella taas.
    Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
  21. #111
    Mä en luovuta vielä! Lokakuun pyörä oli seisonnassa (kun oli niin surkeat kelit) niin täytyy koittaa ottaa takaisin. Viikolla ajamista rajoittaa tosiaan pimeys ja kosteat kelit, tänään olin jo kaivamassa Hondaa tallista, kun alkoi satamaan *

    Viime viikonloppuna ei ollu asiaa ajelemaan, mutta edellisenä tuli pärtsäiltyä ja hauskaa oli. Sunnuntaina oli vähän jännää, kun edellisenä yönä oli ollu kolmisen astetta pakkasta, jäiset tienpientareet ei houkutellu kanttailemaan polvi maassa! Eka kesä matkalehmän kanssa ja tuli reilut 9 tkm, ei kauheasti mutta ei tullut toisaalta eksyttyä mihinkään kovin kauas asti...
    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
  22. #112
    Taitaa viimeistään nyt olla homma pulkassa ku on 20 senttiä jotain valkoista settiä maassa BTW tossa kun aattelin vähän selailla tota servisemanuaalia tulevan kevään huoltotoimenpiteitä varten nii huomasin et se on hävinny ku tuhka tuuleen Onkohan emäntä taas siivouskohtauksen vallassa hukannu sen... ei olis eka kerta kun tavaraa hävii ku tuppaa joskus olemaan hällä tapana painaa mennä siivoten kämpässä ku se tasmaanian tuholainen disneyn piirretyistä Ei keltään löytyis ylimääräistä tai jotain linkkii mist sais tulostettuu moisen?
    Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
  23. #113
    Tuolta voisi löytyä: Manuaaleja
    Lunta on ollut jo ihan riittävän kauan.
  24. #114
    Lainaa (Japeli @ Marras. 25 2008,02:23) kirjoitti
    Taitaa viimeistään nyt olla homma pulkassa ku on 20 senttiä jotain valkoista settiä maassa *
    Ei kai ny vielä, loppuviikoksi lupasi taas +6 lämmintä *

    Siitä manuskasta, tällaisen löysin pienellä hakemisella.
    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
  25. #115
    Keskustelu oli kyllä aloitettu jo alkuvuodesta, mutta vastataampa silti.

    Mielestäni hyvän ostoksen olet tehnyt.

    Itselläni oli tollainen 1000F vm-90. Mittarissa oli muistaakseni jotakin 85tkm kun vein remonttiin ja samalla reissulla vaihdettiin venttiilin ohjarin kumet, nokkaketju, kiristäjä, laahainmet ja kun motti oli auki niin se myös rengastettiin. Kaikki säädettiin ja nesteet vaihdettiin. Syy miksi remppaan alettiin oli nokkaketju ja pieni öljyn syönti ja ainahan sitä rempassa hokasee et jos laittas tonki. No koneesta tuli kuin uusi ja saman talven aikana verotus keveni ja mp hinta laski ton rempan hinnan eli noin 1500€.

    No pyörässä ei ollut mitään vikaa, mutta mp kuumeen iskettyä seuraavan kesän jälkeen piti paikalliselta diileriltä taluttaa uus XX pihalle

    No harrastukseenhan nuo kaikki rahat meni joten se oli halpaa huvia
    Drive like a DEVIL......feel like a GOD!!!
  26. #116
    Niinhän se on et kunnon harrastuksen pitää viedä pirusti aikaa ja pirusti rahaa ei sitä muuten voi oikeeks harrastukseks edes laskee.
    Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
  27. #117
    Joo,,ja se laatuaika vietetään mielummin rautakasan kanssa ennemmin ilman mitään "häiriötekijöitä"!!!!!!!!!
    Honda 1100 XX Superblackbird -08
    Kawasaki Monster ZX-10 R -09
    Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
    Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
    Kawasaki H2 SX SE -18
  28. #118
    Tiedän montakin asiaa,,mut niihin kaikkiin tarvii kaksi ihmistä/mopoo.,
    Honda 1100 XX Superblackbird -08
    Kawasaki Monster ZX-10 R -09
    Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
    Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
    Kawasaki H2 SX SE -18
  29. #119
    Mulla -94 1000cpr etupää vispaa hidastaessa kovalla kuormalla 60-40 vauhdissa yksin ajaessa ei ongelmaa.Sitten ilmanputsari . Koneenkyljessä ohje vesipesu kuivaus ja öljyäminen ohjekirjassa ilmallapuhaltelu ja takaisin. jos putsari ok.Kumpaahan tottelis
  30.  
  31. #120
    Jos on vapaavirtaussuodatin niin pesu, paperisuodatin puhalletaan..
    SUZUKI GSX-1340R L1 black chrome
Sivu: 4 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen