Saisikohan mistään muualta kuin sumekolta (>15€kpl)tilattua Kawasakin venttiilinsäätöpaloja 7,5mm halkaisijaltaan ja 290 satasta korkeita, tulevat z750 Kawaan.
Ja olisiko tietoa että pystyykö noita paloja hiomaan metallipajalla esim. magneettihiomakoneessa tjms.? Lähinnä sen takia, kun paloja ei ilmeisesti saa kuin 5 sadasosamillin välein, niin hiomalla voisi hifistellä säädön kanssa.![]()
GSX 1300R
Paloja saa ainakin Tuusmotorista ja Viaberilta. Hintoja en muista, mutta ei ne tuntunu kauheesti heittelevän. Ja vanhoista paloista hyvitetään myös jotain. Oiskohan Suzukin palat ollu halvempia, mutta paksuusalueet ei osunu kovin isolta osalta päällekkäin.
Hiomista ei kukaan jostain syystä suositellut. Mun päähän ei kyllä menny, jotta mikä siinä hiomisessa vois niin pahaa olla. Tosin palojen merkinnät ois sitten viturallaan, mikä lienee se syy miksi liikkeet ei edes ota hiottuja paloja vaihdossa. Siinä pari haittapuolta.
Ja hiominen pelkän hifistelyn takia lienee turhaa, pari satasta suuntaan tai toiseen ei käytännössä vaikuta mitään.
Storm Motorilta ainakin löytyy paloja 7€/kpl.(cxxx @ Helmi. 19 2008,10:52) kirjoitti
ZH2 2020
En suosittelisi hiomaan... Itse hain Zetan paloja Honda-myyjältä, tosin saattoi olla että noin paksuja paloja ei ollut (mulle meni muistaaksieni jotain 270-280 paloja). Vanhat Kawan palat kelpasi vielä vaihdossa ja hyvittivät niistä muistaakseni puolet uuden hinnasta.(cxxx @ Helmi. 19 2008,10:52) kirjoitti
Hifistely sen säädön kanssa on ihan turhaa, säätää vaan siihen ylärajan tuntumaan...
Stormilta tosiaan löytyisi, vaan ei ole varastossa.
4kpl tarvitsi noita uusia ja kun vanhoja vaihtelee keskenään, niin silloin kaikki olisivat kutakuinkin raja-arvojen sisällä. Mutta jos ne kannattaisi säätää ylärajalle, niin joutuisi hommaamaan toisen mokoman lisää paloja.
Olisi mielenkiintoista tietää, että mihin arvoon välykset on uutena säädetty, kuitenkin toleranssi on melkoinen I 0,15-0,24 P 0,22-0,31
GSX 1300R
No jos kerran leikkiin rupeaa niin merkkaa ripeästi laaserilla palan vahvuuden(MadMan @ Helmi. 19 2008,11:25) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZXR750 -95 R.I.P
Jossakin toyotassa pitäisi olla saman halkaisijan paloja.Jos menet mallikappaleen kanssa jonkun tietävän toyotan huoltomiehen luo se voisi osata sanoa missä mallissa on samanlaiset palat.
Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
zx-12r 02
Soitin Toyotan varaosamyyntiin, sanoivat ettei löydy halkaisijaltaan niin pieniä.(kawa @ Helmi. 19 2008,12:12) kirjoitti
GSX 1300R
Ovat sitten kysyttyä tavaraa, kun vielä viime viikolla löytyi paloja Helsingin Stormilta(cxxx @ Helmi. 19 2008,12:08) kirjoitti
Vajaa 7000km ajetussa isossa zetassa kun mittailin venttilivälyksiä niin kaikki olivat alamitassa. Tuskin tuolla ajomäärällä vielä hirveästi välykset muuttuu, joten laittaisivatko välykset alarajalle tehtaalla![]()
ZH2 2020
Selvisi tässä samalla soitellessa eri huoltoliikkeisiin, että palat ovat pintakarkaistuja eikä siksi pysty hiomaan.(cxxx @ Helmi. 19 2008,10:52) kirjoitti
GSX 1300R
http://www.procycle.us/hotcams/valve_shims.htm
Tuntuis jenkeistä lähtevän vielä ihan järkevään hintaan nuita settejä
itse en kyllä ole tilannut joten en tiedä lähettävätkö suomeen.
Ja useampi pikkuzeta on jo alle 20tkm ajomäärällä vaatinut säätöä, useita/suurin osa venttiileistä alle alarajan.(Attitude @ Helmi. 19 2008,12:33) kirjoitti
Näyttäis ainakin aluksi uppoavan venttiilit kanteen... siksi kannattanee säätää ylärajalle.
Stormilta tilasin loppujen lopuksi 2kpl 290 ja 2kpl 285 palat.(Attitude @ Helmi. 19 2008,12:33) kirjoitti
Kun saan ne paikoilleen, niin välykset ovat:
Pako: 0,23; 0,22; 0,25; 0,22; 0,25; 0,28; 0,27; 0,23
Imu:0,18; 0,18; 0,17; 0,22; 0,18; 0,18; 0,17
Luultavasti seuraavan 24tkm jälkeen on taas paljon viisaampi, että olisko kannattanut säätää jotenkin toisin.
GSX 1300R
kyllä niitä vanhempiin pyöriin ovat hioneetkin varsinkin maailmalla. virinokilla myös voi tarvita semmoisia kokoja, joita ei löytynyt vakioista.
näin joskus oikein semmoisen pidikkeen sorviin, jossa niitä hiottiin. tietysti pinta pitäisi olla aika suora.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Väärä tieto, ihan yhtä kovaa kamaa loppuun asti.(cxxx @ Helmi. 19 2008,12:49) kirjoitti
rahastavalla suulla pulputtavat.
5 vuoden ajalla ei oo tullut yhtään pintakarkaistua säätöpalaa vastaan mp/auton koneista.
Tasokone/mangeettipöytä paloja syntyy kuin itsestään haluttuihin mittoihin
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
Samaa mieltä. Ei noin ohutta ja pientä lätkää pysty pintakarkaisemaan kunnolla, eli läpikarkaistuja luultavimmin ovat.(ksthb @ Helmi. 19 2008,14:41) kirjoitti
Magneettipöydässä hiomakoneella tulee kuin uusi. Hinnasta ei ole tosin tietoa mitä ottavat, mutta tuskin sentään eurolla tai kahdella alkavat tekemään, jos ei kaveri sitten ruokatunnilla tekaise.
BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Itseasiassa pystyy karkaisemaan pelkän "pinnan" jos niin tahtoo.(B12 @ Helmi. 19 2008,16:25) kirjoitti
Siihen on tietty kaava jolla lasketaan karkaisun syvyys materiaalissa.
Yksittäis kappaleen hionta on kallista, pitäis olla repullinen paloja jotka hiottais samaan mittaan että olis hintansa puolesta kannattavaa...
Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
HehSamojen ongelmien kanssa painitaan, samanlainen pyöräkin kyseessä. Tilaukseen meni justiinkin 2,90 koon palat ja tuntuu kovasti tuleminen kestävän. Toissä on magneettipöytäinen tasohiomakone ja samaa mietin että jos kävis hiomassa palat oikeeseen kokoon niin ei tarvis odotella tilauksia enää.
Ylärajalle meinasin kanssa välykset säätää, osa menee ehkä vähän ylikin.. ei kai se hallaa hirveemmin koneelle tee.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Jeh, itse sain eilen kawan läjättyä kasaan ja hyvin tuntui pelittävän. Pari pakoventtiiliä jäi alarajalle mutta jospa se seuraavaan säätöön asti kestäsi.(slip @ Helmi. 23 2008,17:02) kirjoitti
GSX 1300R
En nyt noista Kawan uudemmista moottoreista tiedä, mutta vanhemmissa oli paaljon ongelmia just pakopuolen venttiilien kanssa!(cxxx @ Helmi. 24 2008,11:55) kirjoitti
Imupuoli ei ole ihan niin tarkka säädöistä, mutta pakopuolta en kawassa jättäisi "hilkulle" 24tkm:n ajaksi kun ne välykset tuntuu muutenkin pienenevän melko vauhdikkaasti.
Minä tietenkään mikään asiantuntija ole, mutta juttuja kawan palaneista venttileistä on kuulunut niin paljon, että en lähtisi riskeeraamaan.
Säätöpaloja on ainakin mun pyörään aikoinaan hiottu kun ei sopivia löytynyt ja hyvin on pelittänyt.
Ei saa maalata piruja seinälle.(jussa79 @ Helmi. 25 2008,23:46) kirjoitti
![]()
GSX 1300R
Ei sekoteta nyt niitä 80-luvun (-90 alun) ongelmia tämän vuosituhannen laitteisiin.(jussa79 @ Helmi. 25 2008,23:46) kirjoitti
Jos jotkut välykset jäi alarajalle, mikäs estää tsekkaamasta niitä esim. puolessa matkassa uudestaan. Sitä ei voi tietää missä ko. säädöt oli tehtaalta lähtiessään eli voihan olla, etteivät ole muuttuneet paljoakaan.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Ei sekotella sitten imu- eikä pakovenojakaan...
--Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
(-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)
Gas Gas EC 300
Kawa z750
Kuten sanoin, että vanhoissa ongelmia oli ja se pitää paikkansa.(svahnm @ Helmi. 27 2008,11:12) kirjoitti
Nykyään ongelmia ei enää ole, tosin hiukan enemmän Kawoissa venttiilejä saa nykyäänkin säädellä kuin muissa japseissa, mutta sitä vartenhan ne palat siellä on, että välykset saa kohilleen.
Mutta kukin tekee tietysti niin kuin haluaa, mutta minä olisin venttiilien kanssa hieman normaalia varovaisempi.
Kaiken kaikkiaan Kawa on kyllä tosi hyvä merkki kaikkiaan, sillä esim. korjauskutsuja merkille ei paljoa tule.
Olisiko viime vuonna tullut vain pari kappaletta ja kuitenkin malleja Kawalla on paljon jeteistä mönkkäreiden kautta pyöriin, eli laadukkaasta merkistä on kyse!