On ollut jo vuoden pari mielessä projektipyörän (kyykkypyörä) hankinta. Nyt olen saanut päähäni, että pyörään pitää saada kireä kone. En tarkoita kauheaa tehoa, vaan ns. uhreiluhenkistä moottooria. Tehoksi riittäisi 30-50hp ihan loistavasti.
Olen tullut siihen tulokseen, että joku konevaurioinen 750 pyörä jossa runko sopii aikuiselle olisi hyvä aihio mutta moottoriksi haluaisin vaihtaa 250-500 kokoisen jota sitten vähän vähän kutiteltaisiin.
Onkohan mitään mahdollisuutta saada virallisesti leimattua pienempi kone pyörään? Tehojen ja sitä kautta jarrujen suhteenhan ei kai ongelmia olisi vai?
Miltäs ajatus noin muuten vaikuttaa
...no oudoltahan se vaikuttaa, kun suoraan sanotaan, mutta mitäpä tuosta![]()
SDR1290
--me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
ajatus vaikuttaa täysin järjettömältä, mutta laillisia ongelmia tuskin tulee, tärkeintä on vain osoittaa, että kone on ainakin yhtä uudesta pyörästä(pakokaasupäästöt) ja että kone ei kasva 25% kuutiotilavuutta tai 20% tehoa. ja pienempi ei kasva. en muista lain kirjainta, että sanotaanko siellä, että moottori saa kasvaa 25%:a, vai sanotaanko, että kuutiotilavuus saa muuttua 25%:a?, jos lain kirjain on muuttua, niin se asettaa jotain rajoja tietty.
hommaa joku 600:nen ja viritä sitä, helpompi homma.
tiedän kyllä mitä tuolla tavoitellaan, esim jotkut rakentelee cafe racereita joistain 500cc nelikoista tai 400cc:stä. saa sairaan kierroskoneen, ja sitä saa piiskata olan takaa, ja nopeudet pysyy silti kurissa tehojen vähyyden takia.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
eikös tälläisiä ole joskus tehtykin. Äkkiseltään Vfr 400 näyttäisi aika sopivalta. http://www.bikez.com/motorcycles/hon...400_r_1992.php
Oho, Bikez tietää että Jammulla ja Kawallakin on nelisataset.
Kuulostaa siltä, että tässä kaivataan 2-tahtiraseeria tai sitten jotakin 1-mukista oikeaa sportti eli Gileran Saturnoa tai Bimotan bb ykköstä...
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Itseäni kiinnostais jonkin pienen kyykyn, vaikka ihan piikkisen, runkoon asentaa yks-pyttynen nelarikone. Kone vaikka jostain n. 400-600 kuutioisesta endurovärkistä. Oon kuvan nähnyt jossain moisesta kyhäelmästä ja näytti ihan tehdastekoselta ja varsin hauskalta. Tietysti kilpiin saattaminen voi olla hankalaa, koska kuutiotilavuus kasvaa piikkiseen nähden liikaa... Ja lisäks vielä: Piikkisen runko saattaa olla isolle äijälle jo liiankin pieni
Mulla oli taannoin Yamaha SRX600 "kahvila-raaseri" jossa oli XT:n kone ja kevyt laite kun oli, niin sillä oli helvetin hauska räppäillä mutkasilla teillä! Ja tehoa vajaat 50 heppaa...![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Takavuosina Myllymaan Repa Hämeenlinnassa rakenteli SoS -kilpuria 250 RGV:stä ja siinä oli DR 750 -kone. Projekti on edelleen kuulemma tallessa.
Mantiekäyttöön taitaa rajoitteena olla tuo koneen koko, jota ei kovin paljoa saa lisätä.
Esim RD 350 LC -runkoon tuollainen 600-enduron kone, niin olisi aika kätsy mutta tuo rajoite...
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Miten olis Yamaha SZR660, jossa 660 moottori TZR250 rungossa. Useita rekisterissä Suomessa.
Siinäkö on TZR:n runko? Ihan kiva tekniikaltaan mutta ruma kuin mikä... ylimuotoiltu...(mirosen @ Helmi. 18 2008,12:57) kirjoitti
Ja muistakaa myös Honda GB 500 jota on meillekin ajautunut sekä MZ Scorpion Replica, joka on todella harvassa.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Taitaa ainoa Suomen kilvellä varustettu MuZ Skorpion olla pikkuveljellä..(r1150r @ Helmi. 18 2008,16:01) kirjoitti
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Jos veljesi pyörä ei ole se kokokatteella varustettu Traweller-malli, joka oli Pohjoisen pystymetässä 2000-luvun alussa, niin ei ole ainoa. Joka tapauksessa harvinainen laite.(TunturiTT @ Helmi. 18 2008,20:06) kirjoitti
Mallejahan oli se perusnaku, sitten Sport puolikatteella. Traweller kokokatteella ja sitten tuo Replica sporttisella kokokatteella, erilaisella putkistolla ja kevyemmillä vanteilla ja jarruilla.
Sehän tiedetään, että harvinainen tarkoittaa sitä ettei kukaan tykännyt ko.laitteesta uutenakaan ja erittäin harvinainen sitä ettei naapurin mieskään ole nähnyt samanlaista.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Bimotalla on ainakin BB1 650 bemarin yksmukisella moottorilla.(SenioRR @ Helmi. 18 2008,10:56) kirjoitti
Nuo 1-mukiset pyörät (BB1, Saturno, GB500, SZR660 yms) ovat lähes poikkeuksetta todella pieniä. Siitä syystä ne eivät sovi suoraan alkuperäisen kysyjän vaatimuslistaan.
Mikäli halutaan suuremman kokoinen pyörä pienellä mottorilla, etsintä vaikeutuu. Olisiko mahdollista tehdä enduropyörästä katupyörä pienin muutoksin? Esimerkiksi tähän tyyliin:
450 Super Single, crossipyörän vakiorunko ja moottori.
Uskokaa tai älkää, tämä on ihan tavallinen Kawasaki KX-F 450 crossipyörä, johon on laitettu lyhyempi keula ja lyhyempi takaiskari, clip-onit + katteet yms osat.
Enskapeliin katupyörän keula ja lyhyemmällä iskulla oleva takaiskari, katteet jne... Mielenkiintoista.
Ainoa naku sitten(r1150r @ Helmi. 18 2008,21:45) kirjoitti
ARK ei ainakaan tunne. Siellä tosin erikoisemmat jälkituontimallit voivat olla ihmeellisesti nimettynä. Tämän pyörän kohdalla näkemättömien ihmisten määrä on suurempi, kuin naapurin miehet tai edes sinun naapurisi.
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)