Kilokyykky palvelee hyvin yleispyöränä
Kilokyykky ei palvele yleispyöränä
Kysytään nyt muiltakin sitten, että olenko yksin mielipiteeni kanssa. Jotkut kanssa-motoristit kun vakuuttavat minulle, että kilokyykky on hyvä ainoastaan radalla.
Olen sitten varmaan jotenkin omituinen, koska mielestäni sillä menee ihan hyvin kaikenlainen ajo. Niin työmatkat, huviajelut, euroopanreissut, mutkapätkät kuin rata- ja kiihdytysajotkin. Mielestäni se on siis monipuolinen laite, harvalla vekottimella voi nauttia niin useasta erityyppisestä ajelusta.
Eli kerro mielipiteesi, onko kilokyykky hyvä päivittäinen käyttöpyörä/yleispyörä, vai onko se hyvä ainoastaan radalla?
HUOM! Vastaathan ainoastaan siinä tapauksessa, että sinulla on tarpeeksi kokemusta kilokyykyllä ajamisesta. Mutu-heittoja ei lasketa *
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Ei nyt kilosista ole kokemusta, mutta noista pienemmistä kyykyistä kylläkin. Menevät sinne mihin käskee, eli toimivat päivittäisessä ajossa.
Fun is not a straight line
Aivan totta, olisi pitänyt ottaa tähän myös muut kyykyt mukaan.(Sebu @ Helmi. 17 2008,14:00) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
en nyt voi kokemuksella puhumaan, mutta miksi se ei oisi käytännöllinen. Ennemmin ajasin kilosella gikserillä kun näille saatanan kuussatasilla muoviluodeilla jotka kiihtyy vasta kun kierroksia on niin saatanasti koneessa. kuten mainitsit ni kilonen on monikäyttönen. Se on kova radalla ja kadulla![]()
600rr
ittellä 1100cc kyykky ja olen todennut etten nakuun enään vaihda. sinne minne ei kyykky mee ei tarvi munkaan mennä![]()
mopoton mies nykyään
the older i get the faster i used to be
On toiminut pitkilläkin matkoilla todella hyvin, Alpeilla ajoasento oli kyllä todella raskas kun alamäkeä vaan jatku ja jatku...
Tavarat on kulkeneet tankkilaukussa tai repussa oikein mukavasti pitkin eurooppaa, kyllä kilokyykky on päivittäinen käyttöpyörä.
Purkaan sen joutuu kumminkin...
Toimii ajossa kun ajossa. Hlvetin mieluinen peli !!![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Mielestäni kilokyykky on oiva peli ainakin huviajeluun,mutkapätkillä sekä rata-ajoon.Muunlaisesta ajosta ei kokemusta (vielä!).Tähän mennessä pyörät ovat olleet 10R(2004) ja vuodesta 2005 alkaen K5 kilokikseri(kuvasta poiketen kelta-musta!)
BMW S 1000 RR-10
hyvinhän tuo jokapäiväiseen käyttöön sopii
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
Rykkönen ainakin toimii kauppa reissulla ja lapin reissulla, ei mitään valittamista.
Näillä mennää!
Ei kokemusta kilokyykystä, mutta uskoisin sillä pärjäävän siinä kuin Viragollakin![]()
Sanoisin että jos ajat yksin ja ikäsi on alle 40v., asia varmaankin on suurin piirtein noin. Sillä voi kaikkea tuota tehdä, onko noissa kaikissa hyvä, siitä voi jo keskustella. Vanhemmiten alkaa ottaa käsille tuo rönottävä ajoasento ja takanaolijalle löytyy kyllä huomattavasti parempia laitteita.
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Kyllä varmasti on ihan ok käyttöpyörä, reissuissa/duunimatkalle tms.
Itse vaihtanut bussiin, kun sopii vielä paremmin käyttötarkoituksiin, eli työmatkoihin ja nopeaan Euroopan reissaamiseen, *ja kroppaan.
Tosin yhtä hyvin jonkun kilogikserin kyydissä kulkisi mun tankki-, ja takapenkkilaukku .
Aina puhutaan käsien väsymisestä. Itsellä oli kädet aika hapoilla kun Calbon kanssa aikoinaan pohjoisessa vaihdettiin Thunderace/Black Widow ajeluiksi. Vaikkei silloinen ace mikään tosikyykky ollutkaan. Eli kyllä se niin tottumuksista on kiinni.
Friends call me a LonelyRider, but freedom is just another word for nothing to lose anymore......
Hyvin palvelee jokapäiväisessä käytössä ja monenlaisessa ajossa.
Suurin ero käyttömukavuudessa pienempiin kyykkyihin nähden syntyy varmasti väännön myötä, esim. lupsakat ja "turvalliset" ohitukset![]()
Tosi jees, ainut mihin ei tule mielellään mentyä , on noi irtosoralla varustetut hiekkapätkät....
![]()
Jos joutuisin luopumaan kaikista muista pyöristä paitsi yhdestä, taloon jäisi kilonen kyykky. Vaikea kuvitella, että vaihtaisin sitä mihinkään muuhun - tai ehkä uudempaan..![]()
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Tuon teorian mukaan minun pitäisi luopua kilokyykystä(hondamania @ Helmi. 17 2008,14:47) kirjoitti
??
Erilaisilla kilokiksuilla reilusti yli nelikymppisenä ja yksin vm-02-03-05-07 ajellut yhteensä n. 118 tkm sekalaista ajoa, rataa, maantietä, baanaa, alppiteitä ja mitä teitä maailmassa nyt onkaan. Enkä meinaa siitä vielä luopua! * Verraton peli.
totta hitossa palvelee, mitäs vikaa siinä on että jotkut tykkää istua pyörän päällä eikä sen takana![]()
GSX-R600 '04
The further on the edge, the hotter the intensity
Hyvin pääsee Kilokikserillä toihin ja takaskin ehkä ne isoimmat miinukset kyykyssä ja varsinkin kilosessa on tullu huomattua siitä ku on vaimoke kyydissä ni sillä ei häävit oltavat ole ja toinen on se että jos joutuu jossain ruuhkassa joskus vääntämään ni tyhjäkäynnilläkin mennään sen verran kovaa että joutuu kytkimellä pelaamaan! no onneks vaimoke valitsee jo omaansa ja ruuhkaankin joutuu vaan vahingossa! eli hyvin pärjää joka päivä!![]()
GSXR-1000 Limited
Sama täällä paska selkä mutta loistava ajoasento eikä selkä puudu.(Carson @ Helmi. 17 2008,17:01) kirjoitti
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Käy ajossa kuin ajossa! Myös pitemmällä reissunpäällä ja työmatkaakin tuollaisella on tullut ahkerasti taitettua.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Ajoasento on jotakuin sama kun 6 satasessa,joten uskallan vastata.
Nimenomaan jokapäiväisessä ajossa varmaan hauskin ja jännittävin. Jos haluaa ajella "ihanasti" ja täydellisen kunniallisesti kaikkien liikennesääntöjen mukaan, niin ehkä sitten joku selkä suorassa peli tai jalat edellä peli.
Ja miksei tuo kyykytin olisi hyvä myös matkalla, koska matkallahan sitä ollaan. Eihän sitä ajella kuitenkaan vain pisteestä A pisteeseen B. Matkalla ajetaan,syödään,pysähdellään,lepäillään,ajetaan ja nautittaan, kuka nyt sitten mistäkin nauttien
"Kaikki söin hernekeitosta paitsi herneet"
Musta tuntuu, että kilosellakin pääsee...
<a href="http://i59.photobucket.com/albums/g309/KKTMeeting/VTR/DSC03103.jpg" target="_blank">
VTR 1000f FireStorm</a>
Suzuki DR-Z 400 SM
toimii hyvin jokapäiväsessä käytössä, ainoastaan kaks päällä ei oo mikään nautinto pitempiä siivuja ajella
Kawasaki Ninja ZX-10R
kahtena kesänä yhteensä 17tkm (R1). aivan kaikkea kyytsäyksestä lähtien. ainoa missä ei ollut ihan kotonaan niin sepelillä 15tkm mamman kanssa retkivarusteet mukana. sitä keikkaa en uusisi rykkösellä, oli pitäny ottaa toi Catti sille keikalle. hassuinta on se että enemmän olen kyytsännyt rykkösellä. koska valinta on vaikea niin en ole luopunut kummastakaan...
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
Kyllä itsellä ainakin toimii joka ajossa..radalla on käyty, saksaa kierretty ja töissäkin käydään..
Kilokyykyllä työmatkat taittuvat erityisen ripeästi, joten siinä mielessä oivallinen yleispyörä!
Sorateitäkin on tullut ajeltua; jäätiellä kyykky on hiukan äkkinäinen jos lämpötila on nollan lähellä. Ja tietysti se kaupunkiruuhkassa kytkimen luistattaminen v:ttaa, niinkuin millä tahansa pyörällä.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Kilokyykky on mainio yleispyörä, hyvin sillä pystyy esim. matkaa tekemään. *![]()
"Suddenly, everything else, looks like prey, Hayabusa"