Kilokyykky palvelee hyvin yleispyöränä
Kilokyykky ei palvele yleispyöränä
Juurikin huonoin asia tuo vauhdille tunnottomuus kilokyykyssä, ajatellen yleiskäyttöä.(=ajolupaa) Toisaalta kyllä ne kovemmat vauhdit tuntuu kyykylläkin, ei vaan revi kyydistä samalla voimalla ku naku.(mouhja @ Elo. 02 2008,18:11) kirjoitti
Tämähän tosin suoremmilla teillä. Ei niillä mutkapätkillä tarvi niin paljon lujempaa noillakaan mennä. Jos tarvii niin liian suora tie, niinkuin täällä oulun seudulla suunnilleen kaikki pätkät.
Busa on muuten varmasti yksi sairaimmista pyöristä ajatellen tuota vauhdille tunnottomuutta, siinä ku meno vaan mukavoituu kun vauhti kasvaa!
Hmm... kumpikohan on parempi busa vai gixxeri *Olisikohan kenelläkään mielipidettä asiaan?
Supermoto
ihan kuin taman topikin aloittaja (tylyttäjä) koittaisi saada muilta hyväksyntää pyörävalinnalleen
toisille se "kyykky" näköjään on paras joka paikan höylä. vartokaas pari vuotta niin noille teidän "kyykyille" naureskellaan, kuten naureskellaan näille 80-90-luvun "kyykyille" nykyään
niin, ja se oma mielipide: yleispyörä eli ole "kyykky".
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
joo... tänäänkin 200km Rykkösellä kyydinheittoja, reitillä vain 30km pakkosiirtymää moottoritiellä. käyttöpyörä.
tuli käytyä porukalla katsomassa toisesta ääripäästä INDIAN merkkisiä moottoripyöriä Vesijärven ympäriajossa. Inkkareita oli PALJON ja osa oli kolunnut paikalle Hollannista ja Saksasta yms..
edit : tuo 200km ei ole paljoa, mutta kolmen tenavan iskä ei ehdi istua kokopäivää pyörän selässä..
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
onko mielestäsi 200km paljon vai vähän?(pekko5 @ Elo. 02 2008,19:49) kirjoitti
(ihan v*ttuilematta kysyn)![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
No eka "kyykky" ja kilonen
Ihan hyvin menee. Alkuun oli hankalaa kaikkien "retro-mopojen" jälkeen" tottua ajoasentoon, mutta oikestaan nyt (9 tkm takana) täytyy todeta, että ihan oiva valinta matkassa ainakin.
Voipi "röhnöttää" siinä tankin päällä, jalat on ihan hyvässä asennossa ja mopo menee kun "juna".
Vähän tuppaa puutuu kaasukäsi, mut sitten onkin sauhuttelu/kaffe-tauko paikallaan.
En taida enää palata "retroihin"![]()
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
1000F?(*cebarimimmi* @ Elo. 02 2008,20:10) kirjoitti
missä se kyykky on?![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
No mä jotenkin arvasin, et joku tollanen kommentti tulee(SamiN @ Elo. 02 2008,20:17) kirjoitti
Oli tääl aikasemmin muitakin "äffäläisiä" vastannu
On se mulle kuule "kyykky" (169cm)- pylly pystyssä ja hyvä kun kädet yltää stongaan, et se siitä![]()
![]()
![]()
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
mjoo, onhan se niin että pituus vaikuttaa merkittävästi ajoasentoon.(*cebarimimmi* @ Elo. 02 2008,20:51) kirjoitti
itelläkään kun tuota pituutta ei ole niin kovin siunaantunut niin ymmärrän ;)
moon aina sanonu, notta Sami sanoo: pieni mutta vittumainen.
Itse asiassa tuollainen 1000F ja...ja mimmi puikoissa...
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
On se kaunista kun joku täti ajaa jollain kyykyllä. *
Ps. Ehdottomasti kyykkypyörä paras käyttöpyörä kauniimman sukupuolen edustajille.
Edit. Jo pelkän ulkonäön takia.
Supermoto
No kyllähän sillä nyt ajelee, mutta hauskempiakin pyöriä on olemassa käyttöpyöräksi. Kyllä kyykkärillä ajaminen on myrkkyä, jos yrittää edes jollain tavalla noudattaa rajoituksia.![]()
Esim. joku tonninen naku tai samansuuruinen supermoto (990sm) on omasta mielestäni ja kokemuksestani paljon hauskempia / järkevämpiä laitteita varsinkin katuajoon. Ratailussakin 99% kuskilta loppuu ominaisuudet ennen pyörää.
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Kyllähän 1kyykyllä onnistuu matka ja muu ajeleminen ihan kivasti. Kaikkihan on kiinni asenteesta ja "mukavuuden tunteesta". Onhan xx kivempi ajaa 1000km ku rr, mutta kaikki on kiinni asenteesta. Parhaat kiksit olen saannut nykyisellä pyörällä, mutta "kyyt" ei välttämättä ole samaa mieltä. Jokaiselle kyllä löytyu oma mielensensä pyörä, mutta mulle 1kilokyykky on paras pyörä mitä itselle voisin toivoa joka päiväiseen ajoon. Niin radalle, mutkitteluun, matkaan ja joka päiväiseen ajoon.
R6R räärääpyörä
(jaulis @ Elo. 02 2008,21:33) kirjoitti
![]()
![]()
--riippuu tätin takalistosta
![]()
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
Kyykkyfiilis on paljon omista mitoista kiinni. Jostain pitkästä (pitkäkätisestä) kaverista mikään ei tunnu liian kyykylle, kun taas lyhyemmästä (ts. lyhytkätisistä) kaikki muoviluodit on hermostuttavia ajoasennoltaan. Kovasti pääsee tonnikyykyillä, mutta siinäpä se sitten.
Koeajanu suhtkoht erilaisia pyöriä jonniiverran ja tykkään eniten "pystytonnisista". Potkua mukavasti (lentokenttäajot oma hommansa...), ei pistä pahakseen mutkapätkiä, eukko tykkää olla kyydissä ja kauppareissutkin onnistuu. Sopiva kombinaatio. Seuraava pyörä voisi olla vaikka k1200r :|
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Toivottavasti SV on riittävän kyykky et saa tähä kommentoida, oon nimittäin koko kesä ajellu pelkästään sillä kun autoni myin pois tossa toukokuun alkupuolella. Iha hyvin on toiminu työmatkat,kauppareissut,ym.... ajot. Tänä kesänä en oo vielä radalle pääsyt mut viime kesänä kävin ja hauskaa sillä oli sielläkin. Eli siis enpä oo havainnu mitään syytä miksi ei toimis yleis käyttöpyöränä.
Oma mielipide huom. En välttämättä tarkkaan muista, mut SV:ssä taitaa olla kahvat suhtkoht edessä verrattuna uusiin kiloisiin, pahemmalle se vielä tuntuu kuin kahvat lähellä mutta matallalla. Pahimpia nää -90 luvun alun gixxerit yms![]()
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
1100 ZZr... Sielläkö se kyykky on?(SamiN @ Elo. 02 2008,20:17) kirjoitti
*![]()
Supermoto
Kiitos "Sami"(SamiN @ Elo. 02 2008,21:29) kirjoitti
eikai ne varikset nyt meille naura
Samalla "kyykyllä" kun vetellään![]()
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
juu ei(jaulis @ Elo. 02 2008,22:14) kirjoitti
nää luetaan homosohviksi nykyään
btw, en löytänyt profiilistasi pyöräsi mallia.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Ai...mä en ainakaan oo HOMO![]()
![]()
![]()
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
joo mut et aja myöskään kawalla(*cebarimimmi* @ Elo. 02 2008,22:24) kirjoitti
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
No oon ajanu kolmella ja kauaaan...(SamiN @ Elo. 02 2008,22:25) kirjoitti
Kawat on...nojoo..kyl mä 1400 zzr:n ottasin, jos joku sen tois tohon pihalle ilmatteeks![]()
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
mutku sekään ei ole kyykky(*cebarimimmi* @ Elo. 02 2008,22:32) kirjoitti
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
No käyks KYYKKY-PASKA tähän väliin(SamiN @ Elo. 02 2008,22:35) kirjoitti
![]()
![]()
Kauheeta OT:tä..hoppas ei nää "real kyykky-omistajat" hermostu![]()
![]()
![]()
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
mie oonki lespo, tykkään naisesta, vaikka kawalla ajankin. taitaa ceparimimmikin tykätä miehestä/-istä vaikkei oo homo.(*cebarimimmi* @ Elo. 02 2008,22:24) kirjoitti
asiasta kyykkyyn, niinpä. selänpituus, käsienpituus, jalkojenpituus. ne kaikki ovat erittäin vaikuttavia pyörämallin ajoasennon ja ergonomian soveltuvuudesta suomen rajoitusten mukaiseen sekalaiseen ajoon.
tiiän itestä, että lyhyet ja paksut käet, lyhyet ja tosi paksut jalat, sekä suhteellisen pitkä selkä yhdessä tekevät ainakin tiukimmilla kiloisilla hitaan ajamisen hyvin tuskalliseksi pitempään kestäessään. aktiivinen ajaminen sit jo sujuu radalla tai muuten kovaa. nykynenkin 12r, joka ei vakionakaan ole ihan kaikista kyykyimpiä, on muokattu ja olen muokannut sen ajoasentoa sopivammaksi pitkälle matkalle suomen oloihin. stongassa on n. 2,5 cm korotusta ja perää on himpun laskettu, jos on keulaakin ihan vähän. silti pitkä reilu 2 viikkoa kestänyt lapinturnee sai vasemman hartiaseudun kipeäksi ja on niinkuin tulehtunut. epäilen osittain ajoasentoa, mutta enemmän ajoviiman kiertämistä hihan ja kauluksen välillä. kumma ettei sitten oikea puoli ole kipeytynyt. tekeekö kello vas. ranteessa ja joku puristus hallaa ololle? sitä voi arvailla. välillä nelikon värinät puuduttavat käsiä. tuo a-mallinen värisee enemmän kuin uudemmat 12r kawat ja monet muut prätkät. lämpötyynyä ja kylmäkuumageeliä olen särkylääkkeen ohella ottanut hartioiden hoidoksi. liikunta jossain vaiheessa tuo lisäapuja, että kyllä se tästä.
niin ihan kilokyykkyä en itselleni ottaisi yleis- tai reissupeliksi siis em. po. viitaten. joku peruspyörä tai nyt jo taas on alkanut jälleen mietityttää joku kustomi, mutta siinä kipeytyy persaus ja selkä helpommin taas. toisille kilokyykkykin sopii mainiosti matka-ajoon, se riippuu kropanmallista ja mieltymyksistä.
se vielä, ettei zzr1100 saatikka cbr1000f ole ihan hirveän kyykkyjä, molemmilla on tullut ajettua tuhansia kilsoja ja zetorilla pitkälti yli satatuhattakin. ennenvanhaan, kun separi tuli 1987 markkinoille, se oli kyykky. joko sitä on wanaha kun kirjoittaa kuin wanhat mummut ja papat; ennenvanhaan, hehiö. silloin kyykympiä taisivat olla gsx-r vehkeet ja fzr-jammut vain ja gpz1000rx oli samaa luokkaa separin kanssa. isozetori oli ja on vain hitusen kyykympi separia.
ihme, ettei markkinoille ole tullut enemmän säädettävillä stongilla, penkeillä ja jalkatapeilla varustettuja prätkiä. on se melko kumma kun aattelee. miten olisi auto jossa olisi kiinteä jakkara ja ratti? saattaisi varaosakauppa käydä hyvin. siinä lie yksi vastaus asiaan. tarvikemyynti pysyy runsaampana ja säästetään kustannuksissa, sekä painossa. olisi kuitenkin teknisesti helppoa tehdä ohjaustanko monipuolisilla säädöillä, samoin penkin korkeutta olisi helppo säädellä ihan yksinkertaisilla vivuilla. jalkatappien ja polkimienkin säätömahdollisuuksien rakentaminen olisi ihan kohtuullisen helppoa, tuskin rakettitiedettä kuitenkaan.
joissakin matkasohvissa on joitakin säädettävyyksiä olemassa. muissa pitää ostaa korotuspaloja, vaihtaa stongia, ottaa fylliä pois perseenalta, lisätä fylliä, ostaa tarvikkeena poljin-jalkatappisarjoja tai kustomeihin siirtosarjoja.
tämmösiä yömietteitä.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Non nih...siinä teille(kawabata @ Elo. 03 2008,02:17) kirjoitti
![]()
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
Samaa mieltä että täysin henkilökohtaisen anatomian sanelemaa miten mukava (tai epä-) jonkun pyörätyypin ajoasento on lyhyellä aikavälillä (joitain vuosia). Jos ajaa paljon (10v+) _epäilen_ kumaran ajoasennon aiheuttavan ongelmia ruodon kanssa..
Mut mullahan ei kyykkyä ole vielä ollutkaan.
daytona 675
f800 st
Nykyinen 1000RR ois varmaan tuolloin ollut joku kouristus.(*cebarimimmi* @ Elo. 03 2008,03:10) kirjoitti
KTM 690SM
Toimii se, joka paikkaan olen päässy, minin on tarvinnu.
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...
Viisi kilokyykkyä on ollut alla ennen nykyistä ja loistavasti on reissussa pärjännyt.
Omakohtaisten kokemusten perusteella ainakin R1 on täydellinen all rounderi!
R1 -06